toen dertijd hoefte ik geen opvang voor de kdv eigenlijk waren we toen er niet zo kapot van mijn schoonmoeder past standaard op donderdag op dinsdag en woensdag wil ik het liefst vrij zijn dan blijft de maandag en vrijdag nog over en maandag kan mijn moeder oppassen en voor vrijdag heb ik een vaste oppas! edit owja dus nu hoeven we weer geen kinderdagverblijf uit te zoeken en helemaal niet als ik alleen avond en weekenddiensten ga draaien
Opzich klinkt dat ook niet als een heel slecht idee thuis een goeie oppas maar hoor daar ook zo verschillende berichten over. Mijn moeder woont te ver weg en mijn vriends moeder is veel te druk... Dan moeten we echt iemand vinden die buiten onze vrienden/familie kring zit. Dus bijna iemand een soort van "aannemen" ervoor... Denk dat we dat niet durven zit er helemaal geen controle meer op...
Ik wil eigenlijk juist liever geen (schoon)ouders die een vaste dag gaan oppassen. Als ze zelf aangeven het graag te willen vind ik het wel prima, maar ik heb liever dat ze gewoon opa's & oma's blijven en geen opvoeder worden. Nu is het ook zo dat ik maandag, dinsdag en donderdag wil gaan werken, Arco is dond vrij. We hebben dan dus voor de maa en dins opvang nodig en laat dat nou net de dagen zijn dat zowel mijn vader, stiefmoeder als moeder werken. Mijn schoonvader is al met pensioen, maar ik denk niet dat zij uit zichzelf aanbieden om op te passen. Dus dan begin ik er ook gewoon niet over...
Ik werk op dinsdag en donderdag elke week en om de week op vrijdag. Op dinsdag begin ik later en dan breng ik Lukas zelf weg naar school. Hij gaat dan naar de overblijf en mijn man haalt hem 's middags weer op. Op donderdag gaat hij naar mijn ouders en op de vrijdagen dat ik werk komt mijn schoonmoeder hiernaartoe en neemt hem 's middags mee naar haar huis. Als de baby er dalijk is gaat ze op dinsdag naar het kdv bij ons in de straat. En voorlopig gaat ze dan op donderdag ochtend ook naar het kdv en word ze na een halve dag opgehaald door mijn ouders. En op de vrijdagen dat ik werk ook mijn schoonmoeder. Ik vind het wel ideaal zo. Ik heb namelijk de crèche achter de hand als één van mijn ouders of schoonmoeder ziek of op vakantie is. Daar kun je meestal wel terecht voor een extra dagje. Maar als de kleine niet lekker is heb ik dus mijn ouders achter de hand. En ik vind het fijn dat ze opgroeien met zo'n goede band met opa en oma's. Dat heb ik namelijk nooit gehad en dat miste ik vroeger wel heel erg. Ik moet op 15 augustus weer gaan werken en heb het kdv met ingang van 1 augustus geregeld. Dus dan heb ik twee weekjes dat ik nog wel thuis ben om een beetje te wennen. Bovendien heeft Lukas dan zomervakantie, dus kan ik ook nog een paar keer met hem op pad gaan zonder de baby erbij. Dus als het goed is zal de baby ongeveer 3 1/2 maand zijn als ze naar het kdv gaat.
Oh ja, en de eerste keer achter laten is altijd moeilijk. Ik heb toen echt zitten huilen in de auto. Maar het went snel, helemaal als je ziet dat je kindje het er naar zijn/haar zin heeft. Lukas vond het altijd prachtig met al die kinderen om hem heen. Huilde als baby bijna nooit als ik hem wegbracht. We zijn toen na 10 maanden gestopt op het kdv en toen hij bijna 3 was zijn we weer begonnen op een ander kdv. Toen was het wel vaak 's morgens huilen bij het wegbrengen. Zat ik weer met tranen in mijn ogen in de auto. En als ik dan na een half uurtje belde, bleek dat hij stopte zodra ik de hoek om was en gewoon lekker ging spelen!!!!
Ahhh ja lijkt me echt moeilijk...Ben nu een beetje aan het surfen naar een geschikte kdv. We hadden er eentje alleen ben ik een paar tegen gekomen die er geschikter uitzien. Denk dat ik me gewoon bij die andere ook inschrijf...Zie wel wat eruit komt...
Zo meiden, ik ben weer thuis. Mijn bloeddruk is nog steeds erg laag, en daar kan ik veel last van hebben. hij was vandaag 110/60 Mijn baarmoeder ligt wat hoger dan gemiddeld. 1/2 nx en in centimeters is het 29 cm. Hoofdje ligt nog voor de bekkeningang. Dus de kleine is nog niet ingedaald, maar daar heeft hij alle tijd voor Ik heb een labformulier meegekregen om mijn bloed te laten onderzoeken, op suiker,ijzer en nog iets. Voorlopig moet ik rustig aan doen. En mag ik nog maar halve dagen gaan werken. Ik blijf deze week nog lekker thuis, en als het dan beter gaat, ga ik halve dagen werken. Hopen dat ik me snel weer beter voel !
mijn schoonmoeder heeft dit zelf aangeboden dat ze het graag wou mede ook doordat het haar eerste kleinkind is en ook nog is een kind van haar zoon toen ze bevallen was van mijn man heeft ze postnale depressie gehad en heeft zo dus heel veel gemist van mijn man nou wil ze het voor haar gevoel goed maken door op zijn kindjes te passen wij snappen dat ook wel want ze heeft het er nog steeds moeilijk mee dat ze het vroeger zelf niet kon haar moeder moest voor haar en mijn man zorgen anders was ze in staat om zichzelf en mijn man iets aan te doen, en nou is het gewoon zo dat donderdag oma dag is en mocht mijn schoonzusjes ook kinderen krijgen moeten ze de donderdag allemaal werken want ze wil maar 1 dag met alle kinderen zodat ze zelf ook nog wel wat vrijheid heeft
Ik werd dus in de wachtkamer van de vk ook niet lekker. Voelde me weer duizelig, en begon te zweten. Dacht echt dat ik op de grond zou vallen daar. Heb op het toilet ff me polsen onder de koude kraan gehouden, en wat koud water in me nek gedaan. Toen ging het weer beter. Toen ik naar huis wilde kreeg ik het slot van mijn fiets niet open.... Heb er 20 minuten aan lopen sleutelen maar lukte niet ! Heb dus terug moeten lopen ! En heb daarna ff lekker een potje zitten janken ! Bah wat voelde ik mij ellendig zeg ! Ik ga zo lekker mijn bed in
Caromama: wat balen van je off-day? Voel je je nu stukken beter op je hoofdpijn na? Ennuh dat stomen heeft dus niet geholpen? Hopelijk werkt het middeltje van je ma.. Lief van je man dat ie zo begripvol was voor je! Surf: werkse meis! TM: balen dat die werklui er zo'n troep van maken hè!? Zijn ze al ver en schiet het al op? Ann: ik heb nu ds ook geen baan, maar ik regel al wel een gastoudergezin. Eind deze maand heb ik een intake.. Ik wil gewoon onder voorbehoud een goede gastouder vinden, dat als ik straks aan het werk ga ik ook meteen opvang heb. Ik wil 3 dagen gaan werken en mijn vriend werkt 5 dagen. Mijn ma wil dolgraag 1 dag in de week oppassen en mijn schoonmoeder ook. Maar ik weet niet of ik dat wel wil.. Dus ik ga gewoon kijken voor 3 dagen en wordt het 1 dag dan was dat geen probleem zeiden ze bij het gastouderbureau.. Yoga: was erg leuk, leuke en fijne oefeningen en handige tips. Alleen de heen weg was een drama!!! I was totally lost.. Ik woon hier nu 1,5 jaar en ik moest in een wijk zijn waar het 1 doolhof is! Op een gegeven moment kon ik niet verder door een bussluis, ik omgedraaid en rondjes gereden, maar ik kwam maar niet van die bussluis af! Die kwam ik steeds weer tegen.. Ik op een gegeven moment mijn auto maar ergens geparkeerd en ik ben gaan lopen met de navigatie in de hand.. Na 30 minuten lopen, zweten, harde buiken, janken en vloeken was ik er dan eindelijk! Ik was 10 minuten te laat.. Ik zie nu al op tegen volgende week :x
Kleintje: balen van je fiets en dat je heel dat eind hebt kunnen lopen.. ik weet hoe je je voelt! Ik had het gisteren toen ik naar de yoga moest. wat een drama!
He bah kleintje, wat een gedoe... Bij ons gaat 1 dag mijn schoonmoeder oppassen en 1 dag mijn ouders, verder zijn we er zelf. Ik werk (normaal) erg onregelmatig, dus dit is voor ons makkelijker ivm 's nachts/ heel vroeg/ heel laat.
Vannacht: (&(&^*$%^&$^)^^%*% Weeeeer zo slecht geslapen! Moest steeds naar de wc, last van maagzuur wat steeds weer terugkwam, naar beneden gegaan, vla gepakt en wat melk, snurkende vriend naast je hebben, zere rug en stuitje.. je draai niet kunnen vinden! Meiden, ik ben kapot! Pffffff! Ons manneke presteert het ook om erg vervelend te gaan liggen, met zijn voeten helemaal naar beneden en dan lekker te gaan schoppen. Dat schoppen wordt wel steeds minder, want zijn ruimte neemt af.. Ik voel hem nu veel meer draaien, maar meneer draait niet beetje bij beetje, nee meneertje draait in 1 keer helemaal rond.. Erg fijn is dat! :x Ook lekker tegen de blaas en ribben aan! En m'n buik lijkt soms net een ei.. helemaal scheef! Ik probeer ons manneke dan een beetje te draaien met mijn handen, want erg fijn is het niet als ie zo lang blijft liggen.
ikheid balen van je nacht !! ik had het bij me eerste zwangerschap ook zo erg nachten lang wakker ik hoefde niet eens naar bed te gaan want wist toch wel dat ik niet kon slapen eindstand ik lag vaak op de bank en als manlief naar ze werk ging zat dan soms nog beneden ging ik maar weer in bed proberen te slapen maar dat was ook altijd maar voor een paar uurtjes nu heb ik wel als ik rond half 5/6 wakker wordt dat ik niet meer kan slapen maar ga dan altijd gezellig met manlief uit bed en als hij de deur uit gaat ga ik weer richting me bed tot een uurtje of half 9 (dochterlief slaapt sinds kort uit)
hee meiden nog even snel.... ik heb zojuist mn kraampakket al ontvangen van de verzekering! ooooo wat gaat de tijd toch snel!! @kdv: ik vond het echt moeilijk thijmen weg te brengen de eerste paar weken.... hij was toen 3,5 maand... de eerste tijd werkte ik nog maar 1,5 dag (makkelijk te plannen als zelfstandige) dan ging hij op woensdag naar de opvang en op donderdagmiddag naar mn moeder. na een week of 6 kwam daar de vrijdag bij op de opvang. dat is nu nog steeds zo. nu bij de tweede blijft het ook zo. ik moet 20 augustus weer werken, dus als het meezit en hij op tijd komt, dan is tie 4 maandjes, pff nog klein, maar goed... mssn doe ik het wel weer op dezelfde manier, eerst anderhalve dag en later de tweede dag erbij... opvang uitzoeken vond ik ook moeilijk. we hadden al ergens gekeken, maar daar vond ik het net een fabriek, veel groepen, enorm veel regeltjes en dingetjes, nu hebben we een fijne opvang. het beste vond ik om gewoon daar eens te praten, dan krijg je een rondleiding en dus een indruk van de sfeer... mn moeder wilde heel graag oppassen, maar durfde het neit te vragen (hoorde ik van mn vader), dus hebben we het zelf voorgesteld. we houden het wel bij die halve dag, want ik vind dat oma's vooral oma moeten zijn. nu blijft het een verwenmiddagje voor thijmen... nou goed, ik moet nu echt ervandoor... oja: kleintje: rustig aan hoor meid!!
jaa zeg dat wel maar ik wordt helemaal kriegel van de zooi Ik heb ook z'n nesteldrang*schaam schaam* het is echt verschrikkelijk ben blij als het allemaal af is
Ik sta ook samen met m'n vriend op. Dan ga ik ook meteen douchen en aankleden en ik zit rond half 8 al beneden. Slapen kan ik toch niet. En die wallen!!! Wordt alleen maar erger!!!
walllen heb ik eigenlijk geen last van (gelukkig maar ik denk zelf als de bevalling nadert dat ik ook wel slechter ga slapen van de zenuwen ik ben echt een zenuwe pees