@ Kleintje, goed van je dat je deze week nog even thuisblijft. En halve dagen werken is echt fijn. Ik merk gewoon zo dat ik dat nodig heb! Heeft ze nog wat gezegd over die duizeligheid? Of alleen dat je bloeddruk laag was? @ Ikheid, ik voel me wel ietsjes beter. Hoofdpijn is nog niet weg, maar hopelijk helpt dat stoomspul van mijn moeder. Balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb alleen veel moeite met in slaap komen, maar als ik eenmaal slaap, dan gaat het goed. Ik drink nu voor het slapen gaan een beker melk, neem een Rennie en ga dan met twee kussens een beetje rechtop liggen/hangen. Dan lees ik een paar hoofdstukjes uit mijn boek en dan val ik negen van de tien keer vanzelf in slaap. Ok, mijn boek ziet er een beetje verfomfaaid uit, omdat ik er dan bovenop ga liggen, maar dat neem ik dan maar voor lief. Van de week was ik ook zo in slaap gevallen terwijl manlief naast me tv lag te kijken. Wat doet die sukkel nou! IN plaats van dat hij dan mijn boekje zachtjes weglegt en het licht uit doet.... Nee, geeft hij een keiharde mep op mijn boek, waardoor ik gelijk wakker schrik en dan ligt hij nog in een deuk ook! Mannen!!!!! Laat me eens raden, je moest zeker in de Bergen zijn voor je zwangerschapsyoga? Daar ben ik in ieder geval echt al tig keer verdwaald als ik op kraamvisite of ziekenbezoek moest voor mijn werk. Dat is echt een doolhof!!! @ Ann, ik lig echt in een deuk om jouw verhaal! Zie het al helemaal voor me!!! Hahahaha @ Mariiyelle, welkom hier. Fijn dat het zo goed met je gaat. Hier helaas wel wat vervelende kwaaltjes, maar dat mag de pret niet drukken. Ik realiseer me heel goed dat het een stuk slechter had kunnen gaan. Over opvang. Het blijft lastig om uit te vinden wat het beste is. Ik twijfelde ook erg tussen twee dagverblijven. De ene zit bij ons in de straat, dus erg makkelijk en ook heel dicht bij Lukas z'n school. Maar het is er af en toe een beetje knullig. Maar de leidsters zijn wel erg lief en het is heel kleinschalig, wat ik ook een voordeel vind. De andere zit een stukje verder weg. Is heel professioneel ingesteld, met allerlei rapporten en evaluatiemomenten en leidsters die elk jaar bepaalde cursussen doen voor communicatie met ouders enz. Het is ook een heel mooi gebouw, maar wel een heel stuk groter dan de eerste en ik ben bang dat je kind dan toch sneller een nummertje is. Heb uiteindelijk dus toch voor de eerste gekozen. Lukas heeft er vanaf bijna 3 jaar ook op gezeten en hij vond het er altijd erg leuk (nadat hij huilend afscheid had genomen dan...)
Ja he hahaha was ook echt humor Ik heb pcies hetzelfde. Een is hier in de straat maar idd heel groot en de ander ziet er top uit en kleiner (lees gezelliger) maar is wat verder weg...Schrijf me ook bij die kleine in en kijk het ff aan dan... Zooo duidelijk Ik ga ook ff verder! Fijn daggie en tot laterz
@ Marriyelle: Welkom hier! @ Ann: Whahahaha LOL @ TM: Haha, die hebben natuurlijk niet door dat die babyfoon aanstaat! Oh, ik lees nu dat ze wel weten dat de babyfoon aanstaat... Als we het dan toch over scheten hebben....ik heb zelf echt onwijs veel last van gas om het maar even netjes te zeggen. Echt zwaar irritant, als ik op de bank zit en voorover buk om bijv. mijn schoenen aan te trekken dan floept er zomaar 1-tje uit . Ik voel het echt niet aankomen en kan het al helemaal niet tegenhouden. Meer van jullie last van dit probleem? Arco vind het nogal grappig en pest me ermee. Als hij wel eens een scheet laat wordt ik namelijk altijd een beetje woestig, want ik vind dat zo smerig...En nu doe ik het zelf (maar dan dus NIET expres).
mermaid hier pest manlief me er ook mee hoor ik kan er ook echt niks aan doen omdat manlief me er mee pest en er soms dus ook 1 in bed laat per ongeluk dan gaat hij me er mee pesten en wapper ik expres met de dekens om het erger te maken
Oh, nou daar heb ik dan gelukkig weer geen last van! Wel van boertjes laten. Mijn man ligt af en toe echt in een deuk als we samen op de bank liggen. Dan neem ik een slokje drinken en dan floept er ineens een boer uit. En dat zijn meestal geen zachte!!! Gelukkig is het meestal 's avonds, dus heb ik er op mijn werk niet zo veel last van! Dat zou helemaal wat zijn! HAHAHAHA
Wat nog erger is, is om het dekbed dan over zijn hoofd te trekken, zodat hij lekker in jouw stank zit. Van een Canadees soort van achternichtje heb ik vernomen dat ze dat in Canada een "dutch oven" noemen .
Scheten.. sinds ik zwanger ben kan ik er ook wat van zeg! En ik schrik er negen van de 10 keer ook nog van. Nooit geweten dat we zo'n lol zouden hebben om scheten.. Hahahaha! Boeren: ik vond mijn neef zo stoer met zijn boeren! Heel hard! En nu, nu kan ik het ook.. alleen niet op commando. Ze komen wanneer ze zin hebben. Caromama: jeetje mannen! Dat ie dat boek niet ff subtiel aan de kant legt en je lekker laat slapen.. Zucht! Zo.. naar de stomerij geweest, pak van mijn aanstaande opgehaald. Ook ff afspraak bij de kapper gemaakt voor mijn uitgroei (moet er wel op mijn best bijlopen op onze trouwerij hè!). Nu ga ik maar 's aan de strijk beginnen, muziekje erbij, een glas melk en ik kan er weer ff tegenaan.. XxX
Dank jullie wel! In het begin begon het bij minder dan nu.. Als ik nu erop terug kijk, dan ben ik blij dat ik nu in een betere situatie zit! vermoeidheid heeft iedereen wel.. ik kan slapen wat ik wil, maar helpt toch niet! Enige wat ik doe nu is rust houden. Zit toch werkloos thuis (ziektewet) omdat mijn werkgever het nodig vond me contract te beeindigen vanwege me zwangerschap.. In de week dat ik te horen kreeg dat mijn contract niet meer verlengt werd, had ik al last van pijn in me rug en buik.. Als gevolg van volle blaas en overgeven. Urine afgeleverd bij de huisarts, konden ze niks vinden wat op blaasonsteking leek.. Dag erna werd ik opgenomen in het ziekenhuis met urineweg infectie.. Ik had pijn.. En niet zo zachtjes uitgedrukt ook! Vk en verpleegkundige dachten aan nep bevalling of weeén maar eindelijk na 3 uur met allerlei onderzoeken en echo's, zagen ze pas via me bloed dat het toch dat was.. Sindsdien ben ik ook in de ziektewet via UWV.. me contract werd per 1 januari verlopen.. Werk vinden heeft toch geen nut. Ze nemen me niet aan of ik ga het niet trekken! + dat ik ook geen puf had om hier maar iets te gaan doen in huishouden.. Buik voelt ook af en toe zwaar aan. Zodra ze horizontaal ligt van me ene heup naar de andere heup, lijkt het wel dat ik 3 bakstenen in me buik heb liggen ipv kind.. En dan denk ik vaak wel dat het al zover was dat ze eruit mag.. Nog 2.5 maandjes wachten! lees ook veel dat er veel vrouwen zijn die amper nachtrust hebben omdat de kleintje druk is.. Bij mij is het juist s'avonds voordat ik ga slapen dat ik haar wel voel bewegen/draaien en s'morgens, daarmee maakt ze me wakker... Hebben jullie ook hikjes gevoeld? Sinds vorige week begon ik tikjes in me buik te voelen. Wist eerst niet wat het was maar na google en navraag doen bleek het hik te zijn.. En over scheetjes laten betreft... Hier ook een En vriendlief kijkt me aan maar zelf doet ie het soms ook! Enfin. Ik ben 23 jaar.. zwanger van de 1ste.. En Marielle is me echte naam!
@ caromama Zowiezo dat dat veroorzaakt kan worden door mijn lage bloeddruk. Het is wel gezond zei ze,maar voor mijzelf niet prettig. Verder moet ik mijn bloed laten controleren op suiker en ijzer. ivm eventuele bloedarmoede. Daar kan je ook duizelig en naar van worden. @ Marielle. Welkom bij de april mama's !
@ marriyelle: Misschien kan je je troosten met de gedachte dat er hier in dit topic nog meer meiden zijn die al zonder werk zitten of binnenkort zonder werk komen te zitten. Waaronder ikzelf...per 1 juli 2010 heb ik ook geen werk meer. Ik ga 29 maart met verlof, maar neem daarvóór nog al mijn vakantiedagen op. Vanaf 1 maart heb ik dus al lekker vakantie.
Hier ook eentje die zonder werk zit.. en nu in de ziektewet.. Heb vandaag gesprek gehad met uwv, ging gelukkig goed. Moet 1 maart mijn zwangerschapsverlof aanvragen. BEn ik eindelijk van dat gezeik af. Kan ik nu lekker van mijn beeb genieten in mijn buik. Hopelijk worden de kwalen niet erger..
Dankje! Opzich vind ik het niet eens erg dat ik daar weg ben maar op de manier waarop... Ik heb de eerste 5 maanden keihard voor ze gewerkt, niet eens geklaagd over de werkzaamheden maar ze hielden ook geen rekening met me of kindje.. Ik had voordat ik weggestuurd werd al pijn waarvan ik moest overgeven. Hun deden niets... Ze gaven me geen lichte werkzaamheden (ook al heb ik er wel om gevraagd maar werd geweigerd), ze stuurde me niet naar huis.. En toen ik opgenomen werd in het ziekenhuis.. Vonden ze het zoooooooooooooooooooo erggg.. geschrokken en wel. En dat maakt me kwaad :x.. as vrijdag heb ik afscheidfeest van ze.. Ze vroegen me 2 weken geleden of ik ook erbij wilde zijn. Eerst wou ik het niet omdat hun me niet eens interesseerde maar uiteindelijk ga ik wel even.. Puur omdat ik me oude collega's die ik erg mag wil zien.. Hoe moet ik na de bevalling verder? Ik moet weer na de verlof aan het werk maar zoeken naar een baan valt me tegen.. Zeker als je alleen ervaring en diploma in de horeca hebt waar ik niet meer wil gaan werken.. Dus waarschijnlijk weer opleiding volgen. Ik zie het wel, richt nu lekker op de kleine! Net als jullie
Hai meiden Ik heb echt in een deuk gelegen om jullie verhalen over het eiland hahaha En over de verborgen speeltjes of achetrgelaten voorwerpen voor zwager. @janne dat je al iets hebt gekocht voor de bruiloft (was toch ook in mei?) ik durf het echt niet aan om al iets te kopen maar moet dan ook in een jurk en zal denk ik pas een week voor de bruiloft aanschaffen stretch waarcshijnlijk @Ikheid leuk dat yoga leuk was! Ook leuke meiden? @marielle welkom!! @Napoleon sterkte met je moeder. Als 1 van je ouders ziek is zo zwaar (helaas spreek ik uit ervaring) vooral als jij in zo'n mooie fase in je leven zit is het zo dubbel. @Surf en hoe was de 3d? @Mermaid mooie kleertje. Dat jurkje van noppies wil ik ook bestellen met dat legginkje erbij zo schattig. Die truitjes die je hebt besteld lijken sprekend op de truitjes die ik gekocht heb van Noppies schattig hoor. Vervelend dat velen van jullie zo slecht slapen helaas kan ik er over mee praten. Kan alleen op mijn zij liggen en die kleine meid vind het heerlijk om in de nacht te schoppen. hmmmmmmmm verder weet ik het even niet meer Kamertje wordt erg mooi, muren zijn klaar, kozijnen geschilderd en nieuw laminaat icl plinten zijn gelegd alleen de ombouw van de radiator en we zijn klaar. Vandaag of morgen even bellen voor afspraak leveren meubels. Heb daar al zoveel zin in.
Da's wel klote inderdaad als een werkgever zo met je omgaat. Ik moet na de bevalling ook weer gaan werken inderdaad. Ik moet eens even uit gaan zoeken wanneer ik ww kan/moet aanvragen (volgens mij 3 weken voor mijn contract verloopt). Dan kom ik na mijn zwangerschapsverlof in de ww, als ik dan nog geen nieuw werk heb gevonden.
@ Smile: Wat maken/kopen jullie voor radiatorombouw? Heb je er een plaatje van? Ik moet die radiator eigenlijk nog schilderen, maar vind dat zulk k-werk dat ik ook aan een ombouw zat te denken.
@Mermaid we hebbben hem gekocht bij de praxis zal even een plaatje zoeken en het schilderen laat ik lekker aan mijn man over