hoe zit het met jullie gewicht? Ik ben tot nu toe 2 kilo afgevallen. En m'n buik is boller! snap er niks van.
Ik woog op de sportschool voor mijn zwangerschap 54 kilo.. gisteren bij de VK 59 kilo. Maar ik houd het maar op het verschil van de weegschaal. Kan toch niet nu al 5 kilo, ben nergens aangekomen, alleen mijn buik..
dat zou kunnen, ik heb thuis zelf een weegschaal. das makkelijker om te wegen. Want er zit inderdaad verschil in weegschalen.
Ik ga er ff snel met de stofzuiger doorheen hier, wc ff doen en dan douchen, zit nog steeds in m'n huispakkie Vanavond naar mijn ouders, daar komt wat familie en die gaan we het ook vertellen.. Misschien tot strax en anders een fijne zaterdag allemaal!!! xxx
Hoi Meiden, Spannend al die eerste echo's. Ik moet echt nog wachten tot 23 september, als ik precies 12 weken ben. Is hier toch echt de gewoonte zo laat pas. Maar ja goede oefening voor mijn geduld zullen we maar zeggen. Ben wel benieuwd naar alle verhalen, wens jullie in ieder geval veel succes! Over ongeveer een week gaan we trouwen en daarna twee weken op reis dus dan is het ook niet zo lang meer wachten als we weer terug zijn. Misselijk ben ik (nog) steeds niet. Op zich fijn nu met het regelen van de bruiloft enz. Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Veel last of valt het alles mee?
@ napoleon: die zetpil van 500mg kan voor een keertje geen kwaad, bovendien mogen ze vanaf 1 jaar al 2 tot 3 x daags 250mg hebben, dus 125mg was aan de lage kant geweest. (van de zetpil komt maar de helft in het lichaam, dus je kan dat hoger dan doseren dan een drankje of tabletten). Ik zou dan wel vandaag zorgen dat ze in totaal niet meer dan 750mg krijgt, dus nu nog max 2 x 125mg. @ evelien: hmm, ik zal me 'ns gaan wegen... vorige keer ben ik eerst afgevallen door de misselijkheid. @ ikheid: lekker toch, je huispakkie! Ik heb net even een uurtje geslapen, Emma ligt nu nog in bed. Heerlijk even rust. ik zal me ook zeker weer bij de zelfde vk-praktijk aanmelden, ik hoop eigenlijk dat ik niet de hele tijd bij de gyn hoef te lopen en me snel bij hen kan aanmelden. Ik kon 2 mnd geleden ook gewoon bij hen terecht toen ik wat onzeker was over mijn zw.schap ook al had ik en afspraak bij de gyn. Dat werd dus een mk, ze waren erg begaan toen.
Nou Demi lijkt langzaam op te knappen. Heb sinaspril gegeven en dat is goed bevallen. Behalve het toedienen want alles zat onder omdat ze niet wilde.. Even wat anders, ben dus deze week ziekgemeld op m'n werk vanwege overgeven wat dus ws een virusje is geweest. Nu heb ik een brief van de arbo binnen waarin ik m'n klachten moet opschrijven maar daar vragen ze ook in of ik zwanger ben maar dat weet m'n werkgever dus nog niet. Als ik die brief onderteken geef ik toestemming dat ze contact opnemen met m'n huisarts maar dat wil ik helemaal niet. Wat zal ik doen? Volgens een of ander verzuim regelement ben ik het verplicht zeggen ze maar ik vind het niks als ze toestemming hebben om met de arts te bellen..
@ mirjam: kun je de arbo anders niet bellen? Wel raar dat ze gelijk zo'n brief sturen voor een eenvoudige ziekmelding. De vraag over zw.schap staat er in omdat ziektedagen vanwege zw.schap weer uit een ander potje betaald worden.
Mirjam, als je denkt dat je ziek was door een virusje en niet door de zwangerschap.....kun je het misschien verzwijgen? (of is dit een hele slechte gedachte van mij?)
Ja hihi dat dacht ik ook, maar als ik onderteken geef ik toestemming om contact op te nemen met de huisarts die mij emesafene heeft voorgeschreven tegen zw.misselijkheid. Misschien vul ik het wel in zonder antwoord te geven op de vraag bent u zwanger. Er is een film op Net5 met de jonge Patrick Dempseu.. Schattig!!
Goede avond dames, Ik heb niet alles gelezen.. @Arka gefeliciteerd meid @ego ik heb uitslag gekregen van de ha gisteren avond mijn hcg waarde was 850 ongeveer... dus lekker hoog gelukkig maar.
Ja, omdat ik vorige keer een mk heb gehad.. inderdaad.. en hier in belgie doen ze standaard bloed prikken bij de HA.. Maar ik weet niet wat de normale waarde is. Huisarts zei tegen mij dat ik tussen de 5 en 6 weken was. Dus dat is wel goed. Maandag ga ik de uitslag ophalen bij hem en dan kan ik zelf kijken.
Ik ben nu 2,5 kilo afgevallen maar dat is niet erg want heb toch wat overgewicht. Komt puur door de misselijkheid en het geen trek in eten hebben. Net boodschappen gedaan en ben toch verrot, pff wist van ellende ook niet meer wat ik moest kopen, nergens zin in wat een rot gevoel.