hier alles nog steeds hetzelfde, nog steeds misselijk de hele dag door met af en toe kokhalzen. Het helpt om me rustig te houden en af en toe wat te eten. Maar ik heb ook niet de hele tijd zin om te eten.. Wij zijn Emma nu aan het oefenen om te zeggen dat er een baby in mama's buik zit. Lijkt ons leuk om het zo de oma's te vertellen. We hebben nog niet echt een datum geprikt om het te vertellen, in ieder geval na de eerste echo maar als het zo uitkomt vinden we het ook geen probleem om onze moeders het eerder te vertellen. Gewoon ook omdat dat het e.e.a kan verklaren als ik me niet optimaal voel. Bij Emma hebben we het geloof ik ook rond 7 weken verteld, mijn schoonmoeder (die echt zo'n emomuts is bij Spoorloos en zo) deed eigenlijk heel normaal, niet huilen of zo. Terwijl mijn moeder juist wel huilde terwijl die normaal helemaal niet zo is. Ik ben benieuwd hoe het nu zal zijn. Bij mijn moeder speelde toen ook mee dat mijn zus ongeneeslijk ziek was, het was dus heel dubbel. Zij is december 2007 overleden, toen Emma 7 maanden was.
He meiden, ook een lekkere vrije zondag... Ik ben lekker aan het genieten van mijn laatste vrije dag!! Morgen weer werken na een vakantie. Ook wel weer leuk. Ik ontdekte net dat ik een rok niet meer pas yehhhh!!!!!!!! En ik kon altijd op mijn buik wel een vetrol pakken gaat niet meer haha. Het is echt wel hard als je erop drukt. ondanks dat het me darmen zullen zijn vind ik het toch wel heeeel leuk. Nog een fijne avond.
dames alles goed hier wat ik nog even vergeten was te zeggen vandaag de eerste buitenstaander die vroeg of ik zwanger was(me collega nog wel)het is nu officieel je kan er niet meer om heen had vandaag ook lekker een positierok aangedaan soms vraag ik me af of ik gewoon niet een paar weken verder ben
vind het stiekum toch wel leuk ben blij dat ik het me manager al verteld heb als je het al kan zien vind ik het belangrijk dat hij het als eerst weet
ik niet want heb zelf niets in de gaten dus heb het gevoel gewoon dik te zijn maar dat iedereen het ziet als zwanger!
Weet één van jullie hoe het nou ook alweer zat met honing? Mocht je dat nou niet hebben als je zwanger bent of mocht een baby tot 1 jaar dat niet hebben? Of allebei? Ik weet het niet meer zo goed.
Oh gelukkig. Had vanochtend twee boterhammen met honing op en schoot vanmiddag opeens helemaal in de stress! Ik had net nog even op voedingscentrum.nl gekeken en daar staat op de lijst van don'ts ook geen honing op. Echt stom hoe snel je vergeet wat je allemaal wel en niet mag. Ik had trouwens gister in de supermarkt gekeken, maar bijna alle kazen (brie, mozzarella enz.) zijn gemaakt van gepasteuriseerde melk. Dus gewoon een lekker toastje met brie vanavond!!! Tsja, alleen die filet americain zal ik toch echt moeten laten staan, helaas...
@ikheid, mijn termijnecho is de 11e september, dan ben ik 11 weken, maar ik heb al een hartje gezien Leuk je familie vertellen! Hoe reageerden ze? Wij laten het meike 'vertellen'. ik heb bij rainbowbabies een t-shirt besteld met ik word grote zus! @evelien 1986, vorige week was ik bij lifelines en toen was ik 65kg dus ik ben denk ik 1kg aangekomen maar ik heb mezelf voor het laatst in maart gewogen en zomers kom ik meestal iets aan. @dagdroom, leuk trouwen! Gefeliciteerd alvast Waar gaat de huwelijksreis heen? Met mijn kwaaltjes valt het wel mee, al heb ik wel het idee dat mijn bloeddruk weer heel laag aan het worden is, moet echt rustig opstaan. Maar beter dan een hoge bloeddruk @emmetje75, dank je. Dat wist ik niet, op de verpakking staat nl dat die 125mg t/m 3 jaar is Waardoor loop je nu bij de gyn? door die mk? misschien heb je het al eens verteld hoor maar dan ben ik het even kwijt @mirjam2112, ik heb toen ik zwanger was van meike er niks opgezet en pas later het gecorrigeerd bij mijn werkgever. Als het ze nu niks aangaat, gaat het ze niks aan. Overigens kreeg mijn hubbie ook eens zo'n formulier en toen heeft ie ingevuld dat ie zwanger was (had griep) ik ruik echt supergoed, soms heel handig (poepbroek) maar als ze het gras maaien en daarmee ook de hondedrollen iets minder @sweetcandie, fijn dat de uitslag goed was . Volgens mijn huisarts had het prikken op hcg niet zoveel zin. Ik zei waarom niet, in belgië doen ze dat wel. Hij zei toen dat het te maken heeft met dat het verschil tussen de minimum en maximumwaarden nogal groot was en dat het niet zoveel zei. Toen ik uiteindelijk toch een mk kreeg (mijn tests werden weer lichter) heeft de gyn het wel laten prikken. @trotsemama1, nog gefeliciteerd met Noa @leeuwtje83, ik rende in het begin ook steeds naar de wc om te kijken of het wel goed was... Gelukkig als 4 weken lang niets gezien, ja wel afscheiding. En misselijkheid zegt niet zoveel, bij de ene zwangerschap wel misselijk en bij de andere niet en toch al 3 gezonde kinderen. @arka, je huisarts of gyn zei toch dat je je over vorige maand geen zorgen hoefde te maken? Als ik je advies mag geven, hou op met die thermometer, geen testen meer doen. Dat naar de wc rennen zal je nog wel even doen maar met de rest maak je jezelf alleen maar ongerust. (been there, done that ) oh lees net dat je man de thermometer verbannen heeft (in between: ik lees altijd de berichtjes en schrijf mijn reactie in het kladblok van windows, dan hoef ik op het laatst alleen maar ff copy --> paste te doen) @mirjam2112, ik zou morgenochtend even kijken hoe ze is en afh daarvan de huisarts bellen. Dat ze weer wat speelt is een goed teken . Heeft ze al de 6e gehad? ff letten op vlekjes misschien? @marijn, gefeliciteerd met je mijlpaal! super @angel79, tuurlijk mag je klagen daar zijn we voor . Ik heb ook al last van mijn spieren (7e zwangerschap, 4e kindje) en van mijn linkerbil... Mijn darmen zijn ook fucked up sinds we op de laatste dag van onze vakantie in frankrijk een broodje bij de mac hebben gehad die niet goed viel... Kan je niet alvast een echo krijgen? Bel je vk op en zeg dat je je echt superongerust maakt. @Ka85, veel plezier op vakantie , 2 oktober duurt inderdaad nog wel even nog 7 weken... Misschien eerst alleen je familie en beste vrienden vertellen dan komt de rest op de bruiloft? @alre, ik weet niet of je kan door sonjabakkeren. Denk niet dat het heel veel kwaad kan, maar waarom wil je die week afmaken? (overigens als je kotsmisselijk zou zijn krijg je ook niks binnen en dat maakt niks uit voor de kleine) Vervelend dat je haar zo uitvalt! Ik verlies nu ik zwanger ben geen haar meer dus ik hoop voor jou hetzelfde! trouwens, ik heb wel eens ergens een verband gelezen tussen dieten en haaruitval, maakt dat voor jou niks uit? @wenn1989, red bull niet doen hoor, das 4kopjes sterke koffie @emmetje, hoe oud is emma? Wij hebben voor meike een t-shirtje bestel met ik word grote zus (ze kan nog niet zo goed praten, is nu 13mnd) Wat naar dat je je zus hebt verloren. Gelukkig heb je je eerste zwangerschap nog met haar kunnen delen. Hoe is dat nu voor je? En mag ik vragen wat ze had? @trotsemama, oei! bij mij kan je het ook zien, en dat wil ik nog helemaal niet! @caromama, je mag tijdens de zwangerschap gewoon honing gelukkig (lekker straks als je niet kan slapen, een rooibostheetje met honing ) tjsa, dat eten moet ik ook even weer aan wennen hoor... wij willen het nog niet vertellen tot na de 2e echo (maar ja dat wordt wel moeilijk) maar vorige week waren we bij mijn schoonmoeder op visite en die had natuurlijk toastjes met filet... arggg
Ja het is best lastig. In september hebben we altijd ontzettend veel verjaardagen en iedereen weet dat ik gek ben op toastjes met filet, gerookte zalm enz. En dat ik een wijntje op z'n tijd ook niet zal laten staan. Nou heb ik daar wel de smoes voor dat ik een paracetamol heb in genomen tegen hoofdpijn, want dan drink ik ook nooit alcohol, maar ik ben bang dat de rest wel gaat opvallen. En dan in combinatie met mijn nu al groeiende buikje!!! Ik denk dat we het misschien toch wel eerder moeten vertellen dan bij de vorige.
ik denk zelf dat ik het ook aankomende zaterdag moet vertellen als een collega het al ziet dan ziet iedereen het natuurlijk ik zag ook al een andere collega kijken alleen durfde die niets te zeggen
Dat had ik ook van de week...maar toen wist ik zelf nog niets8) Buik is ook nog wat slapjes van de vorige keer en dan met opgezette darmen...lijkt dan al snel al wat... **hihi...ik zie net me bannert...kijk mij nou met me stoere 4w 3d proest**
@ napoleon: ik loop bij de gyn vanwege een scheur in de baarmoedermond tijdens de bevalling van Emma. (flink bloedverlies toen). Er is daardoor kans dat daar nu een zwakke plek zit waardoor de baarmoeder kan uitzakken. Dat moeten ze dus in de gaten houden, anders moet er een afsluitringetje of zo omheen. Emma is nu 2jr en 3mnd. Ze kan dus al redelijk praten. Je kan trouwens bij mymms.nl hele leuk m&m's bestellen met eigen tekst, ik wou dat eerst doen om het te vertellen, maar heeft een redelijk lange levertijd, dus ik doe dat denk ik als kraamkadootje. mijn zus had een hersentumor, dat is een erg vervelende en slopende periode geweest. Ze was erg begaan met mij, ook al liet ze dat nooit zo merken. Nu bij deze zw.schap is het wel weer heel moeilijk te weten dat zij dit kindje nooit zal zien, maar aan de andere kant krijgt mijn moeder nu meer de mogelijkheid deze zw.schap mee te beleven. Dubbel dus @ caromama en trotsemama: goh, dat jullie er nu al zo zwanger uit zien. Manlief had afgel. maandag eten gemaakt voor m'n halfzus en vriend, had hij als voorgerecht carpaccio.... niet erg slim dus.. vervolgens moest ik de rosé afslaan (ik moest nog rijden, dus dat kon ik nog verantwoorden) en kon naar mijn idee het vlees was meer doorbakken zijn, dus dat ruilde hij om... als die nu nog geen idee hebben Ik weet ook niet hoe lang ik het op mijn werk stil kan houden, volgens mij hoorde ik ze er vrijdag al over speculeren omdat ik een steriele bereiding niet zelf deed (die ik vaak wel zef doe, alleen nu dus niet omdat je dan alles moet schoonmaken met alcohol en ik geen zin heb om alcoholdampen in te ademen)
Hey dames @AlRe: Als ik jou was: direct stoppen met Sonja! Het laatste wat je moet doen als je zwanger bent is diëten. @Angel: Tuurlijk mag je klagen meissie, en ik weet zeker dat alles goed is met je beebje *Knuf* @Rest: Fijne avond! @Ego: Ben weer misselijk vanochtend...
Ik vind het altijd erg vervelend als mensen gaan vragen of je zwanger bent...... Als je die info kwijt wil, doe je het echt wel! Bij mij pas ook en wel op mijn werk, heb maar gezegd dat het niet zo was! Ze horen het wel ik het kwijt wil..... Qua zwangerschap alles zijn gangetje, ben af en toe misselijk, heb soms ook last van duizeligheid, herkennen jullie die laatste! Bloeddruk was namelijk ok! Mijn dochter is ziek, koorts, hangerig en snot! Gr
Zooo er is weer lekker wat bijgekletst hier zeg. Heb wel alles gelezen maar heel weinig onthouden. Zeker niet per persoon dus kan helaas niet persoonlijk reageren op iedereen. @zwanger buikje: die is hier zeker al aanwezig. Hou er nu gewoon goed rekening mee met wat ik aandoe, dus vooral spijkerrokjes met een legging eronder omdat de rokjes lager kunnen en de legging rekt wel mee. Mijn spijkerbroeken kan ik allemaal al in de kast laten liggen want die krijg ik al niet meer dicht. @eten: ik heb geluk dat ik de meeste dingen die niet mogen toch al niet eet. Vind het alleen wel jammer dat de leverpastei ook niet meer mag op brood maar ja daar kom ik ook wel weer overheen. @vertellen: hier weten onze ouders het en verder nog niemand. We hebben Julian het shirtje van de prenatal aangedaan de dag voor zijn verjaardag met daarop de tekst: Grote broer alleen had mijn moeder het als enige door en de rest keek niet eens naar de tekst dus die hebben we echt op de tekst moeten wijzen en daarna viel het kwartje pas na vijf minuten. @lijst: alle nieuwe mama's mogen mij een pb sturen met de volgende gegevens: Naam, leeftijd, uitgerekende datum, of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen, of je fles of borstvoeding wilt geven en of je wilt weten wat het geslacht is en zo ja of je dat dan geheim gaat houden of dat de hele wereld het dan mag weten. @site: op dit moment kan ik helaas niet op de site komen om dingen te wijzigen. Ik hoop dat ik dit morgenochtend wel kan zodat alles weer up to date is. Sorry!!! Alle nieuwe mama's welkom en gefeliciteerd!!!!! @kwaaltjes: ben nu constant misselijk en helaas is eten het enige wat er tegen helpt maar eet wel gezond zoals een appel en banaan en wortels enzo. Verder wel wat sneller moe en de rest van de kwaaltjes wisselen per dag dus is niet echt wat over te zeggen. Voel me wel op en top zwanger dus eigenlijk maak ik me niet zo veel zorgen. Klinkt misschien vreemd maar bij de mk wist ik vanaf het begin al dat het niet goed zat en bij Julian wist ik meteen dat het wel goed zat en deze keer voelt het net zoals bij Julian dus hoop gewoon dat mijn gevoel klopt. Morgen de intake bij de vk en Roeland heeft besloten om toch mee te gaan ook al had hij eerst zo iets dat hij er eigenlijk niet bij hoefde te zijn maar omdat de vk niet zelf de echo's maakt en er natuurlijk weer allemaal vragen komen over de medische geschiedenis van zowel ons als de rest van de fam. is het toch wel handig dat hij meegaat. Verder een druk maar gezellig weekend gehad en ga nu mijn bedje opzoeken!!!