April 2010 mama`s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door spriet, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Oh ja.... Buikje is weer verdwenen :(

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ mirjam: hihi, die buikjes komen en gaan maar wanneer ze er zin in hebben ;) Ik probeer mezelf soms ook al een buikje aan te kijken, 's avonds wil dat nog wel lukken, overdag nog niet echt.

(mijn dochter heeft zomaar opeens mijn thee ingepikt, staat met het theelepeltje de thee eruit te drinken en o wee als ik een slokje wil drinken :D)

@ leeuwtje: ben benieuwd naar je echo, ik hoop dat alles goed is!

@ AIRe: jullie zijn al een maand bezig met namen?? Dus al voordat je een posi-test had?
    Wij willen echt eerst de echo afwachten voor we er concreter aan gaan denken. Wij hadden bij de eerste zw.schap ook al bijna de namen rond toen bleek bij de 12 wkn echo dat er geen vruchtje meer was, dat doen we dus niet nog een keer.
    Bovendien kun je in de komende 8 maanden nog tig keer gaan twijfelen. Bij Emma hebben we een hele tijd 4 namen gehad (2 jongens, 2 meisjes) waar we uiteindelijk met moeite uit gekozen hebben.
    De jongensnaam die wij hadden zullen we niet weer gebruiken, vrienden van ons hebben nl een dochter genaamd Emma en een zoon met onze jongensnaam. Dat neemt toch de originaliteit weg.

3. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Goede morgen dames!

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Dikke kus!
    Muurtje (feb 2010 mama)

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Het begint met thee, en dan je makeup en je schoenen.. Je auto ;)

wij waren al bezig met de naam omdat we Demi al in ons hoofd hadden voordat ik zwanger was, gewoon omdat we er toevallig opkwamen en gelijk de klik er was zeg maar. Nu bij toeval weer op een naam gestuit en die zou het heel goed kunnen worden maar inderdaad.. Misschien bedenken we ons nog wel 5x.

Moet er nu vandoor, ben er pas laat weer. Hoop op mooi echo nieuws :)

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    en en en? leeuwtje?????? ben best wel nieuwsgierig!

@buikje hier ook 's avonds een buik en moet zeggen dat op mijn buik slapen ook niet echt meer lukt. moet nu een beetje schuin.

@zeggen wij hebben besloten het als we vrijdag een goede echo hebben te gaan vertellen kunnen ht toch niet lang meer geheim houden want ik ben niet de enigste die de buik opvalt!

hier lekker een rustdagje. dochterlief en ik hebben niets te doen dus vannochtend blijven we lekker thuis en vanmiddag gaan we ff shoppen in heemskerk . ga vriendinnetje meevragen en anders gaan we met ze'n tweeen! ook leuk!

6. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    dag meiden,

wat heb ik allemaal gemist?
    hoe gaat het met jullie?

Muurtje, hoe gaat het met jou??

7. smile17

smile17 Niet meer actief

@Leeuwtje hoe was de echo?

@Napoleon jeetje wat een buikje heb je al! Ik heb van mezelf niet helemaal een strak buikje ;) maar sávonds zet hij nu best wel op maar in de ochtend is hij toch echt weer verdwenen.

@Surf wat fijn dat de echo goed was en dat die stomme hematoon kleiner is geworden ik blijf voor je duimen hoor!

@Ikheid wat fijn dat de echo goed was! Werd een beetje emo van je verhaaltje dat je kleintje al zo beweegt kan echt niet wachten tot onze echo.

@Hyves ik durf ook nog even niet maar vanaf 12 weken meldt ik me ook aan hoor.

@Namen pfff wat is dat moeilijk zeg. Een jongesnaam hebben we al zeker 2 jaar hihihi die vinden we zo mooi dus daar hoeven we niet over na te denken. Maar een meisjesnaam wordt wel lastiger gisteren eens een namenboekje doorgepluisd en hebben nu wel een paar mooie namen maar het blijft lastig

En een klein verzoekje alle meiden die een echo hebben gehad plaatsen jullie hem even in jullie album dan kunnen wij vast meegenieten;)

@muurtje bedankt voor de felicitatie;)

8. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    #3308 beebee, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
    ook ik mag me aanmelden. Uitgerekende datum volgens mij zelf 8 april. Mag 16 sept pas voor t eerst naar de vk voor een echo en intake gesprek. De dgn kruipen voorbij kan bijna niet wachten.

Ben vooral erg onzeker of alles wel goed gaat. Iedere keer bij een toilet bezoek controleer ik of er bloedverlies is, is dit normaal? Probeer zoveel mogelijk te genieten, heb weinig kwaaltjes.

Kan wel erge honger hebben en als t dan voor me staat is het 3 hapjes en walg ik ervan

XXX BeeBee

9. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    ik heb dat ook beebee.
    Ik heb veel last van slijmverlies en vrees dus altijd dat het iets anders is....

10. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    @Ikheid: gefeliciteerd met de mooie echo!

@Surf: jeetje, wat een spanning, maar wel echt een goed teken dat de hematoom steeds kleiner wordt!

@Smokey en Leeuwtje: hebben jullie je echo al gehad vandaag? Spannend!

@Aire: kan me voorstellen dat als je eenmaal hebt besloten dat je wilt verhuizen, het moeilijk is je er vanaf te zetten. denk dat nieuwe frisse meubels wel helpen in ieder geval! Hier gaan we vanwege de crisis nog maar even niet verhuizen, ook betekent dat dat brusje bij ons op de kamer gaat slapen.

@beebee: gefeliciteerd! Iedereen hier is onzeker hoor! hoort er helemaal bij!

@napoleon: wat een mooie buik heb je al! Lukt het wel hem te verbergen?

@buik: schrok me gisteravond rot, had echt een hele dikke buik! Vanochtend gelukkig iets minder, anders gaat het me ook niet lukken het te verbergen tot 12 weken! Had ik nou toch maar buikspieroefeningen gedaan na bevalling :)

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jeej zeven weken!

12. Angelina

Angelina Niet meer actief

Dag dames, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik zou mezelf graag bij jullie aanmelden als dat mag :).

Ik heb zojuist de echo achter de rug en ben 7 weken en 2 dagen zwanger. Uitgerekend op 12 april 2010.

Over 2 weken hebben we weer een echo omdat we gekozen hebben voor prenatale screening.

13. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    ik had gisterenavond ook al een enorme buik! echt schrikken!

14. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    pfff, zijn jullie ook nog zo onzeker?
    of waren jullie ook nog zo onzeker op 5 weken?

als ik even niet misselijk ben denk ik direct dat het fout loopt.

hebben/hadden jullie ook nog buikpijn? is niet echt ongipijn

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ napoleon
    Dinky en Nio maken het goed !
    Ze zijn helemaal de oude :) Je
    zou haast niet eens zeggen dat ze
    geopereerd zijn.
    En dinky heeft nog voor 2 dagen
    pijnstillers meegekregen :)

@ surf
    Wat goed dat jullie het hartje
    hebben zien kloppen.
    Nu hopen dat de hematoom nog kleiner
    word, en dan verdwijnt !
    @ ikheid
    Mooi he dat hartje !
    En wat lief dat hij/zij even naar
    jullie zwaaide !!!
    Nu kan het echte genieten beginnen he ! :D
    Hier hebben we ook al een idee voor denamen.
    Jongen: Julian (op zijn engels uitgesproken
    als Djulian)
    En voor een meisje: Esmee.
    Maar wie weet kan dat nog veranderen...

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond even een foto
    maken van mijn buik. Hij is namelijk best al behoorlijk !
    Vandaag zei een collega die niet wist dat ik zwanger was:
    Meid, ben jij zwanger !
    Ook staan heel veel mensen me verbaast aan te kijken als
    ik vertel hoe lang ik zwanger ben.

Nou meiden, ik heb vannacht heerlijk gewerkt.
    Moe zat ik op het station op een bankje te wachten,
    toen ik ineens een steek in mijn been voelde.
    Ik keek, en daar zat een wesp op mijn broek !
    En die Etter heeft mij mooi in mijn onderbeen geprikt.
    Kon er dus niet bij om het uit te zuigen ! Gelukkig kon ik het
    wel uitknijpen ! Ik schrok me dood. Maar gelukkig kan het geen
    kwaad voor ukkie.
    Mijn onderbeen is rood,branderig en erg pijnlijk !

Ik ga hem nu nog even koelen, en dan duik ik lekker mijn
    mandje in tot een uur of 16.00

Tot later allemaal !

16. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

EGO-BERICHT!!!

Zo kwam ik vanochtend met een big smile op het werk aan met de foto van de echo, zo werd in één keer mijn big smile de grond ingestampt;

MIJN CONTRACT WORDT PER 01-01-2010 NIET VERLENGD!!!

Hier was ik natuurlijk enigzins op voorbereid.. Maar toch komt het hard aan. Ik heb net UWV gebeld en dat heeft me toch ook wel weer gerustgesteld!
    Drie weken voor 01-01-2010 kan ik WW aanvragen, dat gaat in per 1 januari 2010, vanaf 12-02-2010 kan ik zwangerschapsuitkering aanvragen en dat gaat in 4 weken voor mijn uitgerekende datum, nadat de zw. uitkering afgelopen is val ik terug in de WW-uitkering. En ik heb uitgerekend dat is net zoveel overhoud in de WW als dat ik parttime zou gaan werken, dus qua geld ga ik er in ieder geval niet op 8eruit..

Nu ik er steeds meer aan denk denk ik; heerlijk straks thuis, alles op het gemakje regelen, straks lekker fulltime genieten van de kleine en op mijn gemakje opzoek naar een parttime baan.

Sorry voor het ego-bericht, maar ik wilde dit ff met jullie delen!

Liefs Heidi

17. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,
    Ik heb alles een beetje terug gelezen..
    Volgens mij beginnen de buikjes nu echt te groeien bij ons allemaal..
    als ik lees dat er weer mooie echo's zijn geweest denk ik bij me zelf als die van mij ook maar zo goed is...
    Ja toch weer onzeker maar ik lees dat meerderen dat hebben hier..
    ik meld me nog niet aan bij de hyves , volgens mij kunnen dan toch ook mijn vrienden die ik in mij hyves lijst heb staan zien dat ik lid ben van een hyves voor zwangeren....en bij mij in de lijst zitten mensen die alles willen weten en dus gelijk aan de bel hangen en daar heb ik nog geen zin in maaaaaar ik kom zeker als iedreen het in de omgeving weet..
    alle nieuwe mamma's gefeliciteerd...
    hier is verder alles goed ..
    onze dochter heeft door dat ik reageer op HAAAY en nu zegt ze dat de heledag ..
    wel lief het eerste woordje maar had toch op iets anders gehoopt:p

groetjes

18. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    ik heb dat ook gehad vorig jaar ...
    was er ook wel op voorbereid maar toch komt het hard aan...
    bij mij kwam ik later achter dat het was om dat ik zwanger was en ze hadden niks aan zwangeren...

ik voel met je mee!!!

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Lief van je!
    Heb jij het ook zo geregeld met de WW zoals ik het hier heb neergezet?

20. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    je ww krijg je wel maar 70 of 80 % uit betaald en je zwangerschaps verlof 100%
    ben wel blij dat het uwv er is!!!

Deel Deze Pagina