April 2010 mama`s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door spriet, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Daar was ik dan ook weer eens. Ik heb de laatste aantal dagen niet meegelezen. Ons zoontje was gister jarig en ben dus ook nog even druk geweest met voorbereiding, het feestje...een gezellige drukte dus.

Verder heb ik weer ontzettende last van mijn bekken. Heb ik de vorige zwangerschap ook gehad, maar het komt nu wel heel erg vroeg. Dus ben momenteel een beetje uit de running. Het is best zwaar om daar veel last van te hebben en een kleine in huis rond te hebben lopen. Ik ga morgen naar de fysio (kon er pas na een week terecht) en dan hoop ik dat het allemaal weer wat beter gaat.

Heb afgelopen vrijdag mijn echo gehad. En het hartje klopte duidelijk! Echt een heerlijk gevoel! Ons beebje kwam qua grootte precies met de duur van de zwangerschap overeen. Ik ben zo happy!!!

Over 2,5 weken moet ik naar een gynaecoloog om te kijken of ik onder controle moet komen i.v.m. het verplicht bevallen in het ziekenhuis. Mijn vorige ventje was vrij zwaar en lang. Ze waren bang dat ik toch suikers heb gehad. Om te voorkomen dat er moeilijkheden ontstaan met schoudertjes bij een tweede bevalling willen ze dat ik sowieso voor een ziekenhuisbevalling ga. De eerste was namelijk een vacuum geworden. Dus had toen ook al wat hulp nodig.

Ik hoop dat ik de komende dagen wat bij kan blijven. Ik ga mijn best doen. Sorry voor mijn wat ego berichtje!!!

2. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Hoi meiden
    Gelukkig positieve echo's vandaag laten we hopen dat het zo blijft.
    Nou wat ik gisteren heb meegemaakt...Laten we het maar op zwangerschapsdementie gooien;)
    Ik ben gisteren rond 1130 naar de speeltuin gegaan vlakbij mijn huis. Er waren nog 2 andere ouders met hun kinderen die even later naar huis gingen. Mijn dochter en ik waren toen dus met z'n tweetjes. Mijn dochter wilde van de glijbaan maar omdat die nogal hoog is ga ik samen met haar ervan af. Ik had mijn tas meegenomen en aangezien die groot is had ik hem onderaan de trap van de glijbaan laten staan wat ik vaker doe. We zijn er 3 x van af gegaan en bleven daarna onderaan even zitten om met wat stokjes en steentjes te spelen. Het werd later en aangezien het tijd was om wat te eten en te gaan slapen ben ik meteen naar de buggy gelopen om huiswaarts te gaan.
    Thuis ga ik verder met mijn routine haal 2,5 uurtjes later mijn dochter uit bed en we spelen nog wat samen. Ik zag daarna iets liggen op de tafel en dacht laat ik dat maar opruimen en wil het in mijn tas stoppen. Tas waar is mijn tas....CHIPS die ligt nog in de speeltuin. Ik mijn dochter snel in de buggy gezet en als een gek terug gelopen naar de speeltuin. Maar helaas geen tas. In mijn tas zat mijn telefoon, portemonnee met rijbewijs en bankpasjes en de autoradio. Thuis meteen de rekeningen geblokkeert.
    Omdat het een speeltuin is waar veel ouders met kleine kinderen komen had ik goede hoop dat iemand hem zou terug brengen. Had contact gehad met de politie en die adviseerde mij om vandaag terug te bellen. Ik had ook inmiddels op internet gezet dat ik mijn tas kwijt was en mijn man heeft 's avonds 2 blaadjes in de speeltuin opgehangen met wat we kwijt waren en dat er een beloning was.

Gelukkig kwam vandaag de politie aan de deur. De politie had hem zelf vanacht ergens op straat gevonden. Alles zat er nog in zelfs het kleingeld. Mijn telefoon was wel geblokeerd en zat onder het zand.
    Wat een geluk zeg. Nou ik kijk wel beter uit de volgende keer.

3. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @Aire, wat een geluk dat je je tas terug gevonden hebt.

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Alre: dat is nog eens geluk hebben!! Als dat in Maassluis was gebeurd had je hem nooit terug gevonden hoor. En nu alles weer deblokkeren zeker?

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @wendysunny: Gefeliciteerd met je mooie echo's, en welkom bij de April mama's! :D

@yessica: Welkom en gefeliciteerd :)

@Niezen: Dat heb ik ook! Moet veel vaker niezen sinds ik zwanger ben :$ Gek is dat.

@caromama & Geaaaatje: Feli met de mooie echo! :D

@AlRe: Gelukkig heb je je tas weer terug :) Moet er zelf niet aan denken om die spullen kwijt te raken...

6. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Zo dan heb je echt geluk gehad met je tas AIre!

Fijn dat er vandaag goeie echo's zijn geweest! Altijd super om te horen!

Verder, heb ik nog een hoop terug te lezen zie ik weer, dus aan de slag maar!

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik ben vandaag trouwens exact 6 weken, maar mijn banner is weer eens niet versprongen. Hopen dat-ie morgen goed staat, anders neem ik een ander. Wel jammer, ik vind deze zo leuk!

8. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Goeiemorgen meiden,

Hier vanmorgen eens op de weegschaal gaan staan en ik ben gewoon 3 kilo afgevallen, alleen mar door de misselijkheid. Ik weeg nu 62 kg bij 1.82m dus wel aan de lage kant... Is dat erg denken jullie, als je afvalt in het begin van de zwangerschap? Ik doe echt mijn best met eten!
    Liefs,

Marijn

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik vraag me wat af: de meeste Van jullie hebben al een intake of 1ste echo gehad, terwijl ik nog 2 weken op mijn intake moet wachten en de 1ste echo heb ik pas over 3 weken.
    Hebben jullie gevraagd om zo'n vroege echo? Of is dat gewoon bij iedereen verschillend?

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

dat is niet erg veel vrouwen vallen in de eerste 3 maanden af doordat ze misselijk zijn en steeds moeten overgegeven

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ AlRe: Wat een mazzel zeg dat je je tas terug hebt!!

@ Yessica: Ik heb pas mijn intake op 23 sept en mijn 1e echo op 5 oktober. Volgens mij verschilt dat per praktijk

Oooohhhhh gatverdamme, ik vergeet mijn theezakje uit het hete water te halen, nu is mijn thee hartstikke sterk. BAH!!

@ Nekplooimeting: Is het eigenlijk standaard dat je altijd een nekplooimeting krijgt, of moet je daarom vragen?

12. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

je kan er voor kiezen voor een nekplooimeting
    wij hebben het bij noa ook niet gedaan
    want wij hadden zoiets van het is maar een kans berekening dus je weet het nog niet zeker
    en je maakt je zelf alleen maar ongerust
    en als het een kindje met down-syndroom is, is het toch wel welkom

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Marijn: Ik zou me niet al te druk maken over je gewichtsverlies, dat komt er later wel weer bij :p Je moet alleen niet bewust gaan lijnen en je lijf voedingsstoffen gaan onthouden, dat is wel erg.

@mermaid: Hele sterke thee? Lekker, geef maar door! Ik heb graag dat mijn thee op koffie lijkt :D

@Ego: Beuh, heb zo'n hoofdpijn sinds gisteren (komt rond een uur of 3 's middags opzetten). Hebben jullie daar ook last van?

14. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Goeiemorgen allemaal!
    Dat verschilt per praktijk Yessica. Bij mijn eerste zwangerschap woonde ik nog in een stad en daar had ik mijn eerste afspraak met 9 weken en dat was een intake, mijn eerste echo had ik met 10 weken. Nu woon ik in een dorp en deze praktijk doet zelf de echo's dus heb ik volgende week met 8 weken 4 dgn al de eerste echo en de week daarna pas de intake.
    Volgens de boeken is het normaal als je je eerste afspraak tussen de 10 en 12 weken hebt, tenzij er reden is voor vroegere controles.

Nekplooimeting doen ze volgens mij alleen als er in de familie het down syndroom voor komt of als je boven een bepaalde leeftijd bent, omdat je er dan ook meer kans op hebt.

15. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Volgens mij krijgt iedereen de nekplooimeting aangeboden, alleen wordt hij niet voor iedereen vergoed. Het kost geloof ik zo'n 100 euro. Boven de 36 krijg je hem wel vergoed!
    Zelf twijfel ik nog, heb het bij mijn eerste niet gedaan!

@ marijn, ik viel bij mijn eerste ook af en kwam daarna pas aan!

Welkom alle nieuwe mama's!

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    goedemorgen meisjes

net bloed laten prikken dus dat is ook weer gedaan! we gaan volgende week vrijdag naar mallorca heb er super veel zin in!

zo werken en folders rondbrengen. wil namelijk meer klanten dus moet nu nog maar ff gebeuren.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff ff klagen hoor:

Blegh, ik voel me een beetje misselijk. Vanmorgen toen ik uit bed kwam had ik nog nergens last van, maar volgens mij komt het nu van die sterke thee die ik gedronken heb. Het is iig niet lekker :(.

18. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Volgens mij mag je zelf kiezen of je met 12 weken een extra echo krijgt voor de nekplooimeting. Bij mijn vorige zwangerschap was dat net nieuw en voor iedereen, ongeacht je leeftijd of als het in de familie voorkomt.
    Wij hebben het toen bewust niet gedaan omdat een kindje met Down net zo welkom was. Helaas denkt m'n vriend daar nu anders over omdat hij bang is dat we de zorg nu niet aankunnen omdat we Demi al hebben.
    Ik denk dat we dat best aankunnen, ik denk niet dat ik het over m'n hart kan verkrijgen om de zwangerschap af te breken door het Down syndroom. Misschien wel als er levensbedreigende dingen zijn, dat het kindje geen kans op een normaal leven heeft.

19. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    @ Mermaid, join the club! ;) Alleen begint het bij mij zodra ik wakker ben en het houdt aan tot ergens in de middag. Dan heb ik even een paar uurtjes geen last, en savonds krijg ik dan brandend maagzuur! Haha

20. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Over de nekplooimeting, bij mij is er in ieder geval niets over gezegd tijdens de eerste zwangerschap.

Deel Deze Pagina