April 2010 mama`s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door spriet, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

Over de buiken
    mijn buik is nu permanent zichtbaar ! dus niet alleen savonds ben er zo trots op :D

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Emma had vandaag de printafdruk van de echo's mee naar het KDV, heel trots. Maar toen de juf vroeg wat ze daar had, werd ze toch heel verlegen.
    Ze beseft het op zich wel (denk ik), maar is er niet heel veel mee bezig. Haar Beer en rode laarsjes zijn veel interessanter.

Als ik trouwens in bed lig en m'n hand op m'n buik leg of gewoon rustig lig, voel ik echt de kleine al bewegen. Soms zijn het van die luchtbellen, maar af en toe zijn 't ook gewoon kleine bewegingen die ik van binnen voel. Echt leuk om dat nu al te voelen!

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb ook al een paar keer twee dagen lang hoofdpijn gehad. Dus misschien toch een zwangerschapskwaaltje?

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb ook een afspraak met 16 weken. Eerste keer 8 weken, toen 12 , dan 16 en dan 20. Om de vier weekjes dus!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

@Michelle89: welkom!

@Ka85: oei, dat is een minder leuke opmerking....

@buik: bij mij zie je nog helemaal niets, ik verwacht dat het ook nog heel even gaat duren, de vk zegt ook dat je het pas kan gaan zien als de baby achter het schaambot vandaan komt, dus met een paar weekjes...

@vaccin: vandaag nog bij de vk gevraagd, ze zei dat ik groot gelijk had met mijn twijfels en ze vond het ook lastig om advies te geven omdat er gewoon twee kanten aan het verhaal zitten. Ach we hebben nog even, ik ben nog geen 4 maanden. Wat betreft die kans: ja ze verwachtten ook al veel eerder een uitbraak...die nog steeds niet gekomen is. Met al die speculaties kan ik ook echt niets.

Goed, vandaag dus bij de vk, helemaal echt, bloed geprikt, bloeddruk, brief voor de huisarts, brief voor 20 weken...en de echo! Het was prachtig, we zagen meteen een actief babietje die druk aan het zwaaien en doen was :D echt zo apart, vorige keer was er nog bijna niets te zien en nu al echt een baby. Ik ben ook weer 3 dagen vooruit gezet en ben nu 11 weken. Mag over 4 weken weer terugkomen en krijg dan een extra echo, omdat het allemaal nog niet zo heel duidelijk te zien was en ik nog geen mooie foto heb (mijn baarmoeder ligt een beetje naar achteren). Dus helemaal super. En ben nu op!

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Het is misschien wat heel erg vroeg maar ik vroeg mij af hoe een schopje voelt.. het klinkt heel raar maar ben er gewoon benieuwd naar. hihi.

Iemand hier al schopjes gevoelt of uit eerdere zwangerschappen?

Groetjes Laura

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Michelle: welkom en gefeliciteerd!!

Ka: misschien een mislukt grapje van je baas? Fijn dat de rest wel leuk reageerde!

Ladyzorra:( hihi mijn iPhone herkent je nickname al) ik zou blijven waar je je goed bij voelt want de garantie dat je eigen vk/gyn bij je bevalling is krijg je nooit.

Napoleon: maar Dtje is pas 14 mnd, zou ze dan al snappen wat de speen weggooien inhoud??

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ga donique haar speen pas afpakken als ze oud genoeg is dat ze het snapt!

overdag probeer ik zoveel mogelijk hem niet te geven .maar 's nachts krijgt ze hem gewoon .

kus

9. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Zo dacht ik ook, Mik! Maar ze zeggen rond deze leeftijd is het 2 nachten drama maar daarna niet meer.. Hoe jonger hoe beter!
    Overdag krijgt Demi hem alleen in noodsituaties en als ze een dutje gaat doen. Zodra ze de speen ziet gaat ze al zwaaien en zegt ze 'aaag' wat Demi taal is voor daag.

10. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    :D:D:D
    Ik denk ook wel dat er iemand mij, tegen die tijd, gaat helpen hahaha

11. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hallo hoe is het hier.. maar mij ook wel zorgen over die griep..

Maar ik mag die ook nog niet. en hier in belgie krijg je volgens mij geen griepprik aangeboden, maar ik ben nog verzekerd in nl...

Dus, dan kan ik het ook in nl gaan doen. Maak mij ook zorgen om mijn kinderen. Dat ze ziek worden.

Maar hopelijk valt het allemaal wel mee.

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Mirjam, ik kan je niet helpen met het speen probleem. Misschien gewoon eens niet geven en kijken wat er dan gebeurt... Julian wilde de speen zelf al redelijk vroeg niet meer nadat ik het 1x was vergeten mee te geven naar bed. Hij brulde niet dus ik heb ze allemaal (10 stuks) in de kast gelegd en als ik het nu geef probeert hij het in mijn mond te stoppen.

Vaccinatie, de huisarts weet wel dat ik zwanger ben dus ik zie het vanzelf wel voorbij komen en dan kijk ik wel wat ik doe.

Schoppen voelen, tja hoe voelt het uhmmm.... toen ik het bij Julian voelde leek het alsof er iemand van binnenuit heel hard zat te trommelen. Als je zeg maar aan de buitenkant op je buik tikt zo ongeveer voelt het ook als het van binnenuit gebeurt. Beter kan ik het niet uitleggen, weet wel dat als het gebeurt je het meteen weet.

Buiken, die van mij groeit alsof het niks anders te doen heeft hahaha, ik zal binnenkort weer eens een foto proberen te maken of laten maken.

Verder gaat het hier goed, last van obstipatie dus dat is wat minder maar ja dan eet ik een banaan en dan moet ik rennen. Volgens mij stopt een banaan normaal gesproken maar nu niet meer dus. Verder af en toe nog last van misselijkheid maar dat is meer met vlagen.

13. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha ze zullen je vast niet aan je lot over laten;)

14. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Bij ons weet nog niet iedereen het, dus wat mij betreft liever nog even niet. Maar ik wil me anders ook wel weer even uitschrijven en dan pas weer aanmelden als iedereen bij ons het weet. Ik ben nog niet echt actief op de hyve. Heb het er al druk genoeg mee hier elke dag bij te lezen!!! :D

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    mijn buik is al flink. En heeft deze week ook echt een
    flinke groeispurt gehad. Kon mijn positiebroeken niet aan,
    tot 3 dagen geleden. Ze zitten me ineens als gegoten..

Krijg ook reactie's van buren enzo als ze mijn buik zien.
    Valt dus al echt lekker op,en kan het ook echt niet meer
    verbergen. Hier foto's van mijn buik. Gister gemaakt.
    Vanaf 2 kanten gefotografeert :)

16. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Kleintje, wat een mooie buik al!!! Bij mij komt 'ie en gaat 'ie! Het ene moment lijkt hij gigantisch en de volgende dat is 'ie weer bijna weg.

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    mooie buik hoor!!!!

18. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Hier kun je goed zien hoeveel hij gegroeit
    is in vergelijking met het 6 weken buikje :)

Ben er super trots op !! :D

19. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Kleintje, dit is jouw eerste toch pas? Meestal gaat de buik pas zo hard bij een tweede of nog meer. Ik snap dat je er trots op bent. Mijn buik zit nog in de fase waarbij mensen denken "Is ze nou aangekomen of is ze zwanger..."

20. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    ja klopt dit is mijn 1e.
    Maar het zijn vooral mijn darmen.
    Zijn gevuld met veel darmgassen.
    maar nu werkt de baarmoeder ook mee denk ik,