@Angelina natuurlijk mag je gezellig meeschrijven er zijn er genoeg die maar af en toe wat schrijven dus doe gezellig mee zou ik zeggen. @Marijn hmmm tips om je bedrust door te komen. Tja tv kijken, filmjes, forummen via internet op zoek naar leuke positiekleding en babyspulletjes, boek lezen en lekker een middagdutje doen?? Pfff moeilijk hoor kan me voorstellen dat als je dit meerdere dagen moet dat je geen tv of internet meer kan zien.
Natuurlijk mag je meeschrijven (en ook alleen meelezen!) En of je nou 1 berichtje per week schrijft, of 10 per dag, dat maakt niets uit hoor!
goedemorgen! heb wel bij gelezen, maar weet niet meer precies wat bij wie hoort, pff lekker dan! niet echt leuke dingen gelezen over flauwvallen, huisdieren die worden overreden, bloedverlies, bruine afscheiding, bedrust, van de trap vallen, misselijkheden, bekkenpijnen en fysio, pff, hoop dat het snel beter gaat met jullie allemaal! gelukkig ook weer mooie echo's! en das wel heel erg fijn! ondanks alle ongemakken toch gezonde beebs, gelukkig! @hier: gaat goed, beetje moe wel, maar verder ok. straks weer werken, niet echt zin in maar goed, hoort erbij! ben benieuwd naar jullie buikjes!! iedereen moet even een fotootje maken en plaatsen, kunnen we leuk buiken kijken.... bij het topic buikfoto's staan al veel van de dikke buikjes, maar het is zo leuk om te vergelijken hihi (vind ik dan... )
@elegance tja hoe voelt het bij je bekken bij mij schiet het er soms ineens in en dan heb ik constant pijn bij het lopen staan autorijden zitten traplopen vorig jaar was het soms zo erg dat ik zelf niet meer kon opstaan toen moest manlief me even een zetje geven omdat ik het zelf niet meer kon en dan liep hij een paar pasjes met mij en dan ging het weer dus stijf kan ik het niet echt noemen het doet namelijk echt veel pijn bij mij
Angelina welkom (terug)!! Tuurlijk maakt dat niet uit... Wat een mooie naam heb je... zo wilde ik mijn dochter noemen maar m'n vriend wilde niet
Oh ja... trouwens mijn haar geknipt.. ik had lang blond haar maar omdat ik zulk dik haar heb had ik het bijna alleen maar in een staart omdat het anders ging pluizen enzo.. nu is het tot net boven m'n schouders en in veel laagjes zeg maar dus ik heb het lekker weer los nu en staat veel vrouwelijker altijd maar zo'n staart gaat ook vervelen... Demi vind het ook mooi want dan gooit ze m'n haar omhoog en zegt WOOOOWWWWW haha en dan trekt ze eraan
En...Dat is niet eens mijn echte naam haha, die heeft mijn man ooit voor mij verzonnen, maar dat is een lang verhaal . Ik probeer dagelijks up to date te blijven hier voortaan, het lijkt mij een gezellige club
is het ook hahah ik had eigenlijk een vraagje hoeveel uur kraamhulp nemen jullie ? ik had bij noa 24 uur genomen maar neem nu toch heel het pakket ben er toch een beetje op terug gekomen haha
Ik probeer zo veel mogelijk kraamzorg te krijgen. Is tegenwoordig helemaal anders dan toen mijn eerste werd geboren. Het wordt nu per persoon bepaald ofzo? Maar goed, alles wat je kunt krijgen is mooi meegenomen. Vooral nu er al zo'n mannetje in huis loopt die ook aandacht wil en naar school moet worden gebracht en gehaald. Dan vindt ik het ook geen probleem om wat meer aan eigen bijdrage te moeten betalen!
Oh wat zijn jullie lief zeg haha, dat ben ik niet zo gewend van andere fora waar ik kwam Trotsemama1: Ik neem zoveel kraamhulp als beschikbaar is voor mij, ik heb geen idee hoeveel dat is, ik heb mezelf nog niet aangemeld namelijk, dat ga ik morgen doen. Kleintje84: De zwangerschap gaat goed. Ik ben wel héél ziek geweest de eerste 11 weken, en nu sommige dagen nóg, maar het wordt beter. Ik ben bijna nog niets aangekomen daardoor. Op zich voel ik mij wel goed, maar ik heb snel last vast duizelingen en flauwtes door een lage bloeddruk.
@Surf ben het helemaal met je eens ik wil ook buikjes zien en vergelijken leuk. Helaas is mijn man deze week weg voor werk samen met het fototoestel dus vanaf vrijdag zal ik een foto maken @Trotsemama ik moet kraamzorg nog regelen ga dat vandaag of morgen nog regelen! Maar ik wist dus niet dat je het aantal uren kunt kiezen waarom is dat eigenlijk? Oh hier eindelijk de echo foto
Meiden, ben net terug van de verloskundige. Hartje gehoort, klopte rond de 157 baarmoeder ligt 2 vingers onder de navel, flink gegroeit dus volgens de VK. Mijn bloeddruk was nog steeds 120/55 En de dikke buik... Die is voornamenlijk nog steeds van de darmen Heb net ook ff kraamzorg aangevraagt. Een nieuwe kraamzorgpraktijk die vanuit het ziekenhuis hier word geregeld. In het centrum werken de gynaecologen van het RKZ, regionale verloskundigen, ViVa Zorggroep en de jeugdgezondheidszorg samen. Wel zo prettig !
dat weet ik ook niet als je BV geeft heb je zowiezo recht op 48 uur maar als je gewoon niet alle uren wilt kan je kiezen voor 24 uur
dames ik ga even eten en dan naar de fysio ben blij dat ik er weer heen mag ! beetje veel pijn tot vanmiddag ergens! OWja morgen alweer 2 jaar getrouwd!! en gister waren we 3 jaar samen wat gaat het toch hard!!
@SMile; mooie foto's !! @ kraamzorg..... tja zoveel ik kan krijgen natuurljik !!! Bij Demi zeiden we de eerste dag dat we niet per se de volle uren hoefde want we dachten dat lukt wel, maar voor je het weet is ze weg en moet je het zelf doen !!! En toen ze eenmaal wegging was het tranen met tuiten plus dat ik meer bv begeleiding wil omdat het bij Demi niet goed lukte en ik wil nu beter voorbereid zijn !
Gefeliciteerd !!!! Oh dan zijn jullie ook nog niet zo heel lang samen.. mijn vriend en ik zijn nu euh..... 2,5 jaar samen
hey meiden! mijn werkgever is op zich niet vervelend maar ik werk er nog maar net, dus dat vind ik zelf erg lullig, met dat de kans dat ik een vast contract krijg zo wel erg laag wordt... daarbij werk ik in het voortgezet onderwijs en dan heb je de ene klas op bijv het 2e uur en diezelfde klas de volgende dag op het 7e... nou ja ga straks wel even overleggen @marijn, toen ik zoveel bloed had verloren had ik dat ook, en het duurde echt eeuwen voordat dat weer over was... komt dan ook niet alleen van de bloeddruk maar ook door het lage ijzer. iig, roosvicee ferro drinken, zit veel ijzer in, brood met appelstroop enz... en om je weken door te komen... leen van iemand dvdboxen,ga meedoen met belspelletjes (zijn die er nog?) schrijf een boek, uhm... en tot overmaat van ramp stapte ik net naast de stoep... grrr @elegance, mijn bekkenpijn voelt als een kramp in mn onderrug, ik voel mijn zitbotjes gigantisch bij het zitten op iets hards en vooral bij fietsen en dan heb je nog twee botjes/uitsteeksels aan de binnekant van je benen ongeveer gelijk aan je zitbotjes die voel ik ook heel goed (pijnlijk) en mijn schaambot doet erg pijn en ik kan het verschuiven van de botten over elkaar heel goed voelen, en soms als ik veel gedaan heb dan voelt het alsof mn onderkant eruit zakt. ik heb er al 10 jaar last van... daarnaast komt er weer een lichte ischias opzetten, dat voel ik nu mn in mn rechterbil. Overigens ook af en toe veel last met autorijden, als ik langere stukken snelweg rij en dan moet afremmen en terugschakelen dan voel ik het ook heel erg. en scherpe bochten waarbij je meer op 1 kant leunt ook. @trotsemama, ik krijg 64 uur kraamzorg ivm bekkeninstabiliteit en borstvoeding en kinderen. De vorige keer zou ik verlengde kraamzorg krijgen maar matthijs was toen ook nog vrij omdat het zomervakantie was. overigens kan het lukken van de bv echt aan het kind liggen. Bij Xander en Eva geen probleem (behalve dan dat eva ondervoed was en om het uur dronk...) maar meike die hapte niet goed aan, ging zich heel erg overstrekken enz. Soms deden we er wel 3 kwartier over uiteindelijk aangehapt te zijn en drinkend... Maar goed, ik wist hoe het moest en heb doorgezet en uiteindelijk heeft ze 7 mnd bv gehad. maar ik denk dat ik het opgegeven als het niet mijn eerste was...
Napoleon dat is schrikken van het flauw vallen en het bloeden! Sterkte meid en rustig aan doen! Fijn dat alles met de baby goed is! Krista, wat erg van je poes! Heel veel sterkte! Caromama, dat is balen dat het je bekken zijn! Ik hoop voor je dat je er niet je hele zwangerschap last van hebt! Marijn doe je wel rustig aan meid! Misschien moet je het toch even langs het ziekenhuis. Zo'n lage bloeddruk kan ook gevaarlijk worden. Goed om jezelf en de baby denken hoor!
Zijn er hier dames trouwens die kiezen voor Isis kraamzorg? Ik kom ook in aanmerking voor veel kraamzorg ivm B.I., bv en veel kinderen in huis. Aantal uren kun je voor kiezen, omdat niet ieder pakket bij ieder gezin past. Een paar jaar geleden was mijn man thuis na de bevalling en kwam mijn SM helpen én had ik volledige kraamzorg. Dat was duidelijk te veel . We hebben toen de kraamzorguren aangepast. Je kunt ook kiezen voor een minimaal pakket toch? Dat de wijkverpleging 2 maal daags komt kijken en controleren van moeder en baby, maar verder niets? Napoleon, die ischias komt bij mij ook weer opzetten... Zou dat ook komen door de B.I. dat we daar sneller last van hebben? Ik heb er in de vorige zwangerschappen fysio voor gehad, en dat heeft goed geholpen toen! Heel herkenbaar de klachten die je omschrijft. Kleintje84, fijn dat je weer goed door de APK bent gekomen!