April 2010 mama`s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door spriet, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    He AIRe, wat tof van het hartje! En geniet van de echo!

2. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Nou meiden, mijn bloeduitslagen waren perfect.
    Mijn ijzergehalte 8.3 en mijn glucose 4.6 :D

3. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ Aire
    Wat leuk he zo'n sneltreintje ! :D
    Ik blijf het een mooi geluid vinden !

@ Iedereen die een echo heeft vandaag !
    Heel veel plezier !!!!! :D

4. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    ben vanmorgen doodziek geweest, overgegeven!
    en ook zo'n hoofdpijn.
    Wellicht van de stress die me vandaag te wachten stond. Probeer me nu wat kalm te houden.
    Maar hoofdpijn blijft. Hebben jullie daar ook last van?

Groetjes!

Arka

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

even ego moet het even kwijt
    gister avond gewerkt
    en toen ik thuis kwam lekker naar bed gegaan
    dochterlief melde zich even om 4 uur dus ik wil eruit gaan
    JA FOUT dus ik kon niet meer uit bed komen ik kwam gewoon niet omhoog, ben zo bang dat het nu erger gaat worden met me bekken moet nog 3 x 6 uurtjes werken en heb alleen morgen en vrijdag vrij ik zie het even niet meer zitten
    ben wel wezen zwemmen vind dat zo verlichtend maar durf gewoon niet de auto in te stappen omdat ik z´n pijn heb :(

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Zo die blijft vandaag zitten.
    Het zag er zo lief uit. 2 spartelende armpjes en beentjes, ruggengraat, 2 hersenhelftjes en hersenvocht en hij/ zij zat in kleermakerzit, met de beentjes over elkaar.
    Op een gegeven moment draaide het zich om, en keek recht in de camera hahahaha

Volgens de echo was ik vandaag 12+1, maar omdat ze met IVF alles precies weten, hou ik het maar op 11+4. Het gaat iig goed!!!

Trotsemama: heel veel sterkte, wat een drama... Als het niet gaat, moet je je echt ziek melden... Er is nog nooit een bedrijf failliet gegaan van een zwangere toch....? Sterkte

Arka: sterkte met je misselijkheid etc. Hoop dat het snel iets wegtrekt.

Kleintje 84: toppie bloed meis!!!! Was het blauw? hahahahahah
    Alre: mooi he dat hartje, vandaag ook gehoord, zo speciaal

En de rest een *knuf*

7. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Dag Meiden,

Geen bloed---geeft moed, haha! Blijf broekloeren, maar ja, de angst zit er nou eenmaal in.
    Net even naar Babyland gegaan, was toch wel een beetje veel hoor, net trillend en duizelig thuisgekomen, dus nu weer zoals voorgeschreven op de bank...
    Iemand ervaring met de mutsy slider? Die heeft tot nu toe mijn voorkeur. 4 luchbanden, lekker hoog, grote bak, zitje van wandelwagen kan zowel naar je toekijkend als van je af, tja, was wel enthousiast eigenlijk!
    Ben benieuwd,

Liefs,

Marijn

8. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    LadyZorra, wat fijn dat je zo'n goede echo had! Een echte kleine boedha, zo met de benen over elkaar, haha!

9. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    net weer beetje bruin slijmverlies :(.
    niet veel, paar kleine sliertjes

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @janne, ja ik heb al heel wat positiekleding op de kop getikt. Mijn gewone kleding pas ik niet meer in. Inmiddels heb ik ook de buikband alweer om :D
    @angelina, vervelend 3 kids ziek! Hopelijk zijn ze snel beter!
    @trotsemama, he wat vervelend zeg! Ik vond het zwemmen zelf wel verlichtend maar daarna had ik altijd veel meer last. Wist je dat je met bekkeninstabiliteit geen schoolslag mag doen? wel trappelen zoals bij de borstcrawl maar geen schoolslag met je benen, je moet nl die bewegingen van buiten naar binnen vermijden (kracht) want zo druk je nl je heupen uit de kom en krijg je veel meer last.
    Ik ga donderdag naar de fysio.
    ik had vanmorgen een drupje bloed maar maak me er geen zorgen om, het was na een toiletbezoek en ik voel beebje bewegen. Wel ben ik echt supermoe en dat na 3 uurtjes werken...

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

@napoleon
    ik zwem ook niet echt want moet me dochter vast houden dus het is meer staan in het zwembad maar je voelt de zwaarte van je lichaam dus niet en dat vind ik echt heerlijk en de pijn ja die is daarna meer aanwezig maar kan niet alles hebben ben vandaag ook extra lang in het zwembad geweest haha

12. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Leuk allemaal: goede bloeduitslagen, mooie spartelarmen en benen, mooie kinderwagens etc!

En een knuffel voor wie heeft: last van bekken, beetje bloedverlies, moeheid, hoofdpijn... Ik hoop zo dat iedereen een mooi gezond kindje op de wereld zet over een poosje!

Wat een dag vandaag zeg, geen drol te doen op mn werk :S

13. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ LadyZorra
    Wat leuk, wat leuk !!
    Een lekker bewegend baby-tje dus :D

@ Janne87
    Wat duurt een dag lang he als
    er niks te doen is ?? Saaai !

14. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Echt ONGELOFELIJK saai. Maar goed, eindelijk eens tijd om dit forum goed door te spitten haha.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    pfff wat saai vandaag mensen! kom op wie heeft er iets beleefd?

niet dat ik veel te vertellen heb hoor... kan wel wat over mn werk vertellen maar ja... wie interesseert dat?

16. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Op dit moment interesseert ALLES mij. ECHT *frustratie*. Dus vertel gerust over je werk! ;)

17. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Hm, ik vind dat het gewoon tijd is. Ik ga lekker mn busje pakken. Doei!

18. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Hier ook al zo'n saaie dag...
    Alleen thuis, boodschappen doen, beetje het
    huishouden en dat was het dan weer voor vandaag.
    Straks lekker spinazie eten met een bal gehakt..
    ook al zo saaaai ! Haha ;)
    Maar wel lekkr :D

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou vanmorgen ging de wekker en toen ben ik nog even blijven liggen. Waarom is je bed nou juist zo lekker als de wekker gaat? Uiteindelijk eruit gegaan (10min later), de oudste twee uit bed getrommeld en brood voor school laten smeren terwijl ik zelf ging douchen. Daarna de jongste uit bed gehaald, aangekleed en gewassen en nog een fles gegeven. Verder klaar gemaakt voor de rest van de dag, nog een knoop aan mn jasje genaaid en richting stad gereden. Meike op de creche gebracht en de kids liepen vanaf daar naar school.
    Op mn werk aangekomen nog even naar de roostermaker om mn rooster goed te regelen en daarna de eerste lessen.

Ik had eerst een blokuur met een LWOO/Basis klas (laagste niveau, lwoo staat voor leerwegondersteunend onderwijs, kortom, kleine klassen zodat je veel begeleiding kunt geven).
    De kinderen komen iets later binnen want ze hadden gym in de timp. Hijg puf, zwaar, nat, heet, klaag! Nadat ze hun mappen uit de kast hadden gepakt konden we dan beginnen. R. liep zoals gewoonlijk nog even een rondje door het lokaal. K was zijn etui kwijt en S was nog vrolijk aan het babbelen.
    Goed zei ik, laten we beginnen! We hebben het over arm en rijk. Wanneer ben je arm? Met de klas zetten we een hele lijst op het bord. Daarna gaan ze zelf in hun schrift opschrijven wanneer je dan rijk bent. We hebben het daarna over de basisbehoeften (pas na 10 minuten gaan de lampjes branden ;)).
    De kinderen gaan daarna zelf aan de slag in hun werkboek. In het lokaal staan een aantal computers en ze moeten ook op de computer aan het werk. Mevrouw, hoe is het met de baby? wordt er ondertussen gevraagd. P goiit perongeluk een plant uit de vensterbank en W staat op een stoel naar de wandkaart te kijken (hangt nogal hoog...). Na het eerste uur gaan we weer centraal bezig. Tussendoor mogen ze nog even rondlopen en naar de wc. We hebben het nu over zwervers. Hier in Nederland maar ook op andere plaatsen in de wereld. Sommige mensen zijn bewust zwerver (nomaden) "nou die zijn wel erg ouderwets zeg! ;)". en sommige mensen zijn door omstandigheden op straat gekomen. Ze moeten nu bij het leger des heils zien uit te vinden waarom er zwervers zijn, hoe ze aan eten, drinken, geld en onderdak komen, wat de riepe is. Ze gaan zelf op onderzoek uit en morgen moeten ze hun onderzoek presenteren. Aan het einde van de les mogen ze als beloning nog even 'gewoon computeren'.
    Dan is het pauze. Op de gang zie ik een jongen op een andere intrappen. Fijn! kan je dat weer oplossen net nu deze week de unitmanagers er niet zijn... Mister problemboy stuur ik naar de rector en het slachtoffer zet ik met een kop thee bij de congierge. In de lerarenkamer heerst een ontspannen sfeer. We hebben gebak gekregen (zoet! jek!) omdat het vmbo 10 jaar bestaat en de unitmanagers zijn er niet. Wat een heerlijkheid vinden vele collega's.
    Na de pauze heb ik de horrorclass... een verplaatste les van woensdag naar vandaag. Had ik net zin in... not :(. Verbazingwekkend hoe ze dan heel rustig binnenkomen en gaan zitten. Als ik voor de klas ga staan zijn ze zowaar meteen stil. En natuurlijk heeft niemand boeken mee... een collega die dacht dat het lokaal leeg was komt binnenlopen en die wil wel even oppassen terwijl ik even een paragraaf kopieer zodat iedereen aan het werk kan. Als ik terugkom krijgen ze een uitleg (nadelen van economische groei - milieuvervuiling, grotere kloof arm en rijk... etc) en dan gaan ze zelf aan het werk. nou ja... een deel, de rest moet voortdurend aangespoord worden aan het werk te blijven. 2 leerlingen blijven klooien en ik stuur ze naar de meldkamer. 2 andere leerlingen vragen of ze in het schip mogen werken (dat is een boot midden op de 2e verdieping met zitjes waar leerlingen kunnen werken) dat mag. J. doet nog steeds niks en ik stuur hem weg. op de gang vraagt ie of ie even met me mag praten. Tuurlijk mag dat. Hij begint te huilen. Dit is al de 2e keer vandaag dat ik eruit gestuurd ben. Ik zeg tegen hem dat ie dat toch echt zelf doet. ja maar ik wordt steeds afgeleid door mijn spullen (is ook zo ;)). Ondertussen komt de mentor van deze klas eraan. Ik zet J in het schip aan het werk met alleen zijn pen en opdracht en ga de klas weer in. Daar is de mentor een preek aan het houden over hun werkhouding. Ik ga maar gewoon zitten. De kinderen lijken niet echt onder de indruk van de preek. Als hij weg is spoor ik nog wat kinderen aan wat werk te doen. Maak hier en daar een grapje (humor moet erin blijven), een complimentje, pak een vliegtuigje af, leg hier en daar iets uit en dan is het tijd en ik ben gesloopt... Dankbaar dat mijn dag maar tot 12 uur loopt en ga naar huis om even lekker te slapen.

zo... ;)

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Iedereen met een mooie echo, gefeliciteerd!!!

Iedereen die het hartje heeft gehoord, gefeliciteerd!!!

Marijn, wat fijn dat je geen bloed meer hebt!!! Blijf duimen dat het zo door mag gaan!! Wel rustig aan blijven doen he!!

Trotsemama, sterkte meis met je bekken. Weet helaas hoe het voelt maar tot nu toe nog geen last meer van gehad, tenminste ik voel het wel maar is nog pijnlijk. Dikke knuf voor jou!!!

Verder weet ik eigenlijk niks meer, ben een zeef en heb het idee dat ik dat nog wel even blijf.

Gisteren zo ziek als een hond, vanochtend wakker geworden en niks meer aan de hand. Snap er helemaal niks meer van maar ben wel blij dat ik me niet meer ziek voel. Wel wat misselijk maar dat komt omdat ik zo'n honger had dat ik normaal gegeten heb ipv een klein beetje om te beginnen.

Deel Deze Pagina