Ik ken het.. de oma van mijn vriend ligt op sterven (al maanden!!) Telkens wordt er gezegd; ze heeft nog een paar dagen. Laatst wilde ze haar een sonde geven, maar dat wilde ze zelf niet.. Uiteindelijk heeft ze de sonde toch gekregen, want ze was zichzelf aan het verhongeren en uitdrogen. In Schotland moeten ze dat, daar is alles anders en draait het snel uit op moord, dus ze doen er nu alles aan dat ze toch wat vocht binnenkrijgt en wat voedsel.. Maar zij heeft er geen zin meer in.. Zo sneu zeg, en je kan niets doen.. Brrrr! En voor mijn vriend helemaal, die zit hier en zij daar. Mijn schoonvader zou vanaf volgende week maandag een weekje naar NL komen, maar die blijft nu toch maar in Schotland, omdat de dokter het weer had over een paar dagen en dan is het gedaan.. Tja.. het enige wat we kunnen doen Ingrid is er voor onze mannekes zijn en met ze praten als ze er behoefte aan hebben! Sterkte daar! Kaarsje brand ook voor de opa van R
Heel veel beterschap meis! denk nu maar eerst ff aan jezelf en de beebie in je buik, dat werk komt ook wel weer goed.. Mijn contract wordt ookniet verlengd per 01-01-2010.. En we zijn niet de enige hier! Ik weet dat het als een bom inslaat, maar dat heeft ff tijd nodig. Ik ben nu juist aan het aftellen tot 01-01-2010 en ik kan niet w8en, dus zo kan het ook lopen.. Eerst schrik je en nu kan je niet w8en, haha! Dat had ik ook niet durven dromen Trusten
Lady's! Ik ga m'n joggingpak aan doen en plof met een glas drinken en M&M's op de bank, strax Popstars kijken.. Ik wens iedereen een fijne avond en geniet van het wondertje in je buik! Iedereen beterschap/sterkte/fijne avond/fijn weekend! xXX Kaarsje brand hier voor diegene die het nu ff nodig hebben!
Verder vertel ik er ook niks meer over, kan alleen zeggen dat ik hoop dat deze bevalling heeeeeel anders gaat
Zo ging het inderdaad een tijdje geleden ook met Roeland zijn oma, die wilde ook niet meer en dronk en at niks meer en haar lichaam was op. Ze wilde alleen nog van iedereen afscheid nemen, kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Kinderen hebben allemaal afscheid genomen en daarna hebben ze gezegd dat het zo goed was. Ze heeft toen nog een paar dagen volgehouden omdat haar geest nog te sterk was en toen hebben ze langzaam aan de morfine opgehoogd tot het dus te veel was Dank je wel voor het kaarsje, je bent een lieverd!!
Bij de intake heb ik ook het hele verhaal van de bevalling van Julian gedaan en Roeland heeft ook gezegd hoe hij het zegt en zoals het toen is gegaan, ook met het overtijd lopen, niet slapen en niks binnen kunnne houden en mij is ook verzekerd dat dat dit keer zeker niet zal gebeuren omdat het niet zo hoort te gaan. Ben ik dus wel erg blij mee en zie daardoor ook minder tegen de bevalling op, heb een hele tijd gezegd dat ik noooooit meer wilde bevallen maar ja als je een kindje erbij wil dan zal je wel moeten he
ja ze groeien niet aan bomen. bij mij was -5 dagen weeen voor ze iets deden (i had geen weeen zeiden hun, maar ze waren gewoon niet zo heel erg dus kon gewoon praten terwijl ik weeeen had) -gestript. bleek toch al 2 cm te hebben -vliezen gebroken toen al 4 cm en anderhalf uur later 7. -bij 9 cm kreeg ik allleen maar weeen (weg pauze)_ maar mijn ontsluiting ging niet verder -drie uur laten liggen toen toch maar weeopwekkers en pijn tilling (joepie werd zo stoned als een garnaal) -anderhalf uur geperst ingeknipt. -navelstreng zat om donique haar nek maar was zo extreem kort dat ze gestrot werd. dus met alleen het hoofdje eruit moets hij gelijk eraf geknipt worden. (ze wass echt spierwit met knalrode lippen hierdoor) -drie kwartier gehecht. -placenta kwam niet los (ook niet na de prik)uiteindelijk met een iemand op mijn buik en een iemand die aan de navelstreng trok en ik persen kwam ie met een uur los. anders had ik nog naar de ok gemoeten (no way)
Ingrid: heel veel sterkte!! Ikheid: wat ben je toch een lieverd voor iedereen Alre: hoe was de koffie bij juffrouw tok?? Volgens mij hebben ze koffie van het bedrijf waar ik werk... Elegance: beterschap!! Rust maar goed uit.. Weet iemand of je met 15 wk al harde buiken kan hebben?? Heb het bij Demi nooit gehad, ook niet op het eind, dus weet niet hoe ze voelen...?
pfffff.... das inderdaad geen lekkere bevalling. Hier was het - vanaf de eerste dag overtijd alles wat ik at dat kwam er net zo snel weer uit al dan niet sneller. - in drie dagen tijd maximaal 6 uur geslapen voor de bevalling - bevalling begon meteen met rugweeen en buikweeen dus had dubbelop feest - vk gebeld, had maar 3 cm ontsluiting terwijl ik 3 dagen daarvoor was gestript en toen dus 1 cm had en was toch al wel even aan het puffen. - naar het ziekenhuis voor pijnbestrijding, vliezen gebroken, Julian had in het vruchtwater gepoept dus die kreeg plakkers op zijn hoofd en ik moest in bed blijven liggen - uiteindelijk de pijnbestrijding gekregen die niet hielp maar ik mocht er niet mee slapen terwijl ik er alleen maar suffer van werd en alleen maar wilde slapen - tussendoor nog lekker ruzie zitten maken met de vk van de gyn - gyn die nog even leuk kwam vertellen dat ik mee moest werken anders zou ik een gehandicapt kindje krijgen - uiteindelijk knip, vacuumpomp en daar was ie dan! Daarna ging het gelukkig allemaal heel snel, placenta was er zo uit, Julian hapte meteen goed aan, hechten ging redelijk snel en pijnloos.
ik wilde ook slapenmety die pijnbestrijding. toen begonnen mijn persweeen (partypoopers) moest ik aan het werk verdorie! hahaha en die rugweeen had ik ook vreselijk he? manlief zat met twee vuisten in mijn rug maar oh wat was dat vervelend maar meiden ik zou het zo nog tien keer doen hoor!
dat kan zijn omdat je buik gaat groeien of aan het groeien is, heb ik ook gehad en daarna was mijn buik weer dikker.
donique dronk trouwens oo meteen goed. alleen apgarscore was maar 6 dus we moesten ff wachten maar na een tijdje was het 9! heb haar zelfs thuis zonder dat ik wist hoe haar alleen aangelegd (was nog geen kraamhulp) en toen dronk ze al. in ziekenhuis lukte het nog niet echt omdat ze zo slap was
hahahah kun je eindelijk slapen moet je ineens aan het werk Die rugweeen vond ik echt verschrikkelijk! Wist ook geen houding te geven die buikweeen kon ik thuis nog opvangen door ergens overheen te gaan hangen maar die rugweeen kon ik niks tegen doen en eenmaal in het ziekenhuis was het hangen ook over dus dat schoot ook niet op Roeland heeft eigenlijk niet zoveel bij de bevalling van Julian gedaan, heb hem af en toe een nat washandje laten halen hahaha En meiden, als het echt allemaal zooooo verschrikkelijk was zouden we het niet voor een tweede keer doen dus uiteindelijk valt het allemaal mee en is het eindresultaat het zeker meer dan waard!
hahaha ze durven zometeen allemaal niet meer ach mijn zusj is in vier uurtjes bevallen. eerste kindje alleen ingescheurd maar voor de rest was het een eitje! zo ka het ook!
hier was de score 8,9,10 aanhappen ging eigenlijk te goed want hij had een zuigkracht dat was gewoon auwwww!!!! Moesten toen nog wel wachten op de kinderarts voor we eindelijk naar huis mochten want die moest Julian nog even door de apk halen en toen dat eindelijk gedaan was mochten we naar huis!!! Was zo blij dat ziekenhuis uit te rijden met een maxicosi met kindje erin op mijn schoot!