April 2010 mama`s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door spriet, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    marisha gefeliciteerd met je goede echo! je eerste is met iui gekomen en dit wondertje spontaan begrijp ik?

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Marisha: Wat fijn zeg !! Lekker van genieten... en als de kwaaltjes er zijn dan ben je ze snel zat misschien ;)

Maar hier ook nog zo'n onzekere miep hoor... word gek van mezelf !

3. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    @marijn jeetje meis dan schrik je ook zeg, hopen dat het nu goed blijft gaan!

@bo van harte meid, probeer er van te genieten ook al is dat moeilijk ik weet er alles van, go nog niet aan je vriend verteld dat is ook spannend kan je je wel inhouden als je hem aan de telefoon hebt of spreek je hem ook niet dan lijkt het me erg moeilijk. Maar hij is er vast super blij mee:)

@dagdroom hier ook zit ik stiekem even snel babaykamertjes te kijken durf niet eens lang en dan klik ik het meteen weg raar he?
    Doen ze bij jou bij de intake niet meteen een echo dan?

@krokodieltje hier ook weingi klachten hoor, ja kleine dingetjes, denk dat we daar maar gewoon heel blij mee moeten zijn!

@marisha wat heerlijk dat het goed was met de echo en dat je hartactiviteit gezien hebt is toch altijd harstikke spannend. Durf je je banner nog niet aan tepassen?

@trotsemama heerlijk toch dat de kleine meid zo lekker lang slaapt vandaag, kan jij ook lekker uitrusten;)

@anna zou helemaal geweldig zijn zo snel alweer? Ben benieuwd naar je uitslag morgen dat zal vast goed zijn!

@mirjam ja hier kei onzeker nog en wat gaan de dagen traag haha gelukkig heb ik wel elke dag wat te doen anders duurt het helemaal lang. Volgende week weer aan t werk dus dan heb ik helemaal afleiding:)

@testen wil ik ook wel elke dag doen maar hou me in en koop geen nieuwe meer heb er 3 gedaan en alle 3 positief dus afwachten maar nu.

@darmen hier ook behoorlijk van slag af en toe, en een geborrel in mijn buik.

Liefs

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

dames ik heb even jullie advies nodig:)

ik had toen straks wat roze afscheiding
    dus ik dacht nee dit is fout ik gauw nog een test gehald van cb digitaal met indicator
    en hij zou nu ongeveer op 2-3 moeten staan (4 .5 weken zwanger )maar hij staat al op 3+ dus langer dan 5 weken zwanger
    hoe kan dat:O

5. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    @trotsemama ik heb echt geen idee kan je er niet mee helpen, heb die test ook nog nooit gedaan, maar kan het niet zo zijn dat je al wat langer zwanger bent dan je denkt??

Roze slijmafscheiding heb ik ook paar dagen gehad, zat flink ik de rats en flink gegoogeld maar is echt niet iets om je zorgen over te maken, je baarmoedermond is heel gevoelig nou en kan om minste of geringste bloeden, geen zorgen om maken!! Heb je wel krampen of dat ook niet had ik namelijk niet.

Liefs

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Toen ik die test deed was is 3 dagen over tijd en hij gaf bij mij aan 2-3 weken, was toen 4 weken zwanger. En dat klopte precies. Dus misschien dat je toch wel iets verder bent als gedacht.

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    zolang je geen rood helder bloed verliest en krampen heb is er niets aan de hand meisjes! kan natuurlijk altijd wat mis gaan maar ga daar nou niet van uit. 1 op de 10 krijgt een mk of ma. en het lijkt me stug dat dat bij de april mama's hoger ligt!

8. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Vraagje:

Als ik nu bij de ontwikkeling van beepje wil kijken moet ik dan in week 6 0f 7 kijken??

Weet iemand dat?

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    week 6

10. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    ok thanks mik!

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

volgens mij ben je gewoon al langer zwanger meis.. don't worry! het zal voor ons allemaal goed zijn als we een goede echo in handen hebben en het hartje gehoord hebben..

ik ben er weg van, misschien tot vanavond! eerst ff huisje poetsen straks, hoef ik dat in het weekend niet te doen..

liefs

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dames allemaal een fijne avond!
    Krijg hier logees, dus even geen forum tijd........

gr

13. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Hoi Meiden,

Allereerst: Gefeliciteerd Julian met je eerste verjaardag!!!!
    Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad met veeeeeeel kadootjes en natuurlijk lekkere taart!!!!!!!!!

Marisha, gefeliciteerd meid met je prachtige echo!

En natuurlijk alle nieuwe mama's: Welkom!

Zo, ik heb weekend!!!! Was een druk weekje ivm vakantie van collega's, maar volgende week is alles weer koek en ei.

14. Trotsemama1

nou meiden ik heb de vk ff gebeld die zei dat hun nooit naar die testen kijken
    en dat ik waarschijnlijk gewoon heel veel hcg aan maak
    dat roze afscheiding maak ik me ook niet zorgen over
    ik vond het alleen raar dat die 3+ aangaf hahaha

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Gelukkig ben ik niet de enige die zich onzeker maakt :D. Ik dacht, ben ik nou zo negatief dat ik nog niet durf te springen van geluk :(
    Het zou zo fijn zijn als ik dat hartje zou zien kloppen, zucht! Ik ga dit weekend maar weer eens "spieken" op mijn werk, kijken of ik al meer zie dan de vorige keer......

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ krokodieltje: mazzel dat jij kunt 'spieken' op je werk!

vraagje: zijn jullie al door gyn of verloskundige er op gewezen te melden bij de apotheek dat jullie zwanger zijn?
    Ik werk nl in de apotheek en heb een tijd geleden een project gestart om vrouwen alert te maken dat ze nog voor de eerste afspraak bij de gyn of vk (dus eigenlijk al bij kinderwens of de eerste positieve test) de apotheek moeten informeren over (mogelijke) zwangerschap. Het eerste trimester is tenslotte cruciaal voor de ontwikkeling van de belangrijkste organen. Medicijnen kunnen de meeste schade toerichten nog voor je je intakegesprek hebt. Bij de meeste vk-praktijken hebben ze al kinderwens spreekuur, waarbij dus alle aspecten incl medicijngebruik worden besproken. Maar je zou dan toch ook verwachten dat als je belt na een positieve test ze gelijk even informeren of je medicijnen gebruikt of je doorverwijst naar de apotheek, ipv pas bij het intakegesprek.

(sorry, beetje lang verhaal, maar ik vroeg het me gewoon af)

17. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wel een goed idee Emmetje ! Gebeurt dat niet als je het aan je huisarts meldt dan ??
    Ik gebruik ook medicijnen maar onder begeleiding van een internist, die heeft m'n vorige zwangerschap ook begeleid.

Ik wil ook naar babykamertjes kijken maar wij hebben alles nog !! Wij zijn meer bezig met het flatje verbouwen zodat we er een piepklein halfopen kamertje bijkrijgen (komt een soort wandje in de grote slaapkamer)

Als alle echo's goed zijn en iedereen het weet zullen we dan een april 10 hyves maken ?? Lijkt me gezellig, kan je ook makkelijk foto's neerzetten enzo..

Nou ik ga weer even bankhangen :D zo moe.... pfff

Fijne avond!
    Kus

18. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ mirjam: volgens mij krijgt de apotheker niet automatische te horen als je het je huisarts vertelt. Wij zijn met veel artsen gekoppeld, dus dan zetten zij de melding er in en kunnen wij dat zien, maar wij zien het dan alleen bij nieuwe medicatie. De bestaande medicatie wordt dan niet altijd gelijk onder de loep genomen.

goed idee, een hyvespagina! Maar eerst de 12 weken grens bereiken.
    Misschien is het trouwens wel een idee om de overzichts- en afsprakenlijst ergens anders te zetten, zodat we niet steeds pagina's terug hoeven te zoeken... de site die ik in mijn onderschrift heb staan biedt een beschermde omgeving waar je ook makkelijk foto's e.d. kunt plaatsen.

19. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ ka85: wij hebben Emma nu 3 dagen naar het KDV, 1 mamadag en 1 papadag. Ik werk dus 4 dagen per week, kan ook niet minder door mijn functie, daarnaast ben ik de hoofdkostwinner bij ons thuis.. Maar goed, Emma heeft het enorm naar haar zin op het KDV dus ze komt echt niets tekort.

@ spriet: nog van harte met je mooie echo en kloppend hartje!! Dat er maar veel van ons je mogen volgen!!!

20. Trotsemama1

mvm is geweest
    en ja hoor ook daar een mooie test :D
    knal positief:D:D

woehoee
    ben zo blij
    ga het nu een beetje beseffen
    noa's tshirtje is ook binnen hij is gaaf geworden :d

ik ga weer even verder heb me schoonzusje die blijft slapen
    zij past morgen op me dochter:)
    doegg