Nou, ik ga er vandoor. Wil nog even de kasten in de babykamer uitsoppen en moet om 11 uur met Lukas naar de kinderarts. Als ik nog iets van Marijn hoor post ik het hier vanmiddag! Doei!
@caro: ja echt een heerlijk gevoel! ik heb gister de trapkast uitgemest zodat de kraamhulp tenminste koekjes kan pakken zonder dat alles van de planken lazert hihi. maar schoonmaken hoef ik niet zoveel meer gelukkig! ze begint met een paar grote klussen, de badkamer, keuken en ramen lappen en dan wekelijks stofzuigen en dweilen enzo, heerlijk! ze klonk wel vlot, dus hopelijk werkt ze ook zo... ik ben er natuurlijk de eerste paar keer bij, maar uiteindelijk geef ik haar wel de sleutel... en succes met Lukas bij de ka!
moguh! de nacht hebben we het maar niet over... wordt alleen wel blij want ik zat net even te zoeken in de cao want een vriendin en haar man werken ook in het onderwijs en ik was even de verlofsbepaling aan het opzoeken. Kom ik gewoon tegen dat ze veel meer recht op verlof hebben! Yahoo!!! voor geinteresseerden p. bevalling van de echtgenote, de geregistreerde partner of de persoon met wie de werknemer ongehuwd samenwoont: twee dagen, q. kraamverlof na de bevalling van de echtgenote, de geregistreerde partner, de persoon met wie hij ongehuwd samenwoont of degene met wie hij het kind erkent: vijf dagen bij een normbetrek- king en overigens te berekenen naar rato van de betrekkingsomvang. Het verlof wordt verleend gedurende een tijdvak van vier weken, te rekenen vanaf de eerste dag dat het kind feitelijk op hetzelfde adres als de moeder woont,
Zo hey da's een leuke meevaller. Dus 2 dagen voor de bevalling én nog kraamverlof! Dus als ik het goed begrijp krijgt hij bij een fulltime dienstverband nog 5 dagen kraamverlof en bij parttime wordt het naar rato berekend?
@ Wendy; Fijn dat het gelukt is !! Hopelijk blijft de baby nu zo liggen.. ! @ Napoleon; vervelend zeg. Bij mijn vriend op zijn vorige werk deden ze er ook moeilijk over. Hij vond het ook lastig, als hij zijn zin doordreef kreeg hij vast gelijk, maar ja ook ruzie met zijn baas en dat is ook niet echt bevordelijk voor de sfeer.. Hij heeft sinds kort een andere baan waar het geen probleem was. Hopelijk komt je vriend eruit met zijn werk !! @ Verzekeringen; geen verstand van sorrie.. Maar je kan gewoon je verzekering even bellen hoe het zit toch ? @ Marijn; ooo spannend zeg !Ze zal het wel niet lezen, maar zo wel ; succes.. hier; vandaag redelijk wat op de planning.. boodschappen, wil eigenlijk even naar de ikea en heb vanmiddag met vriendin afgesproken met de honden even naar het bos te gaan. ( ik waggelen... zijn wandelen.. ha ha.. ) en dan vanavond nog fotocursus... Maar eens kijken hoe dat allemaal gaat.
Wij hebben nooit moeilijk gedaan met het eten, en alle 3 zijn prima eters, natuurlijk zitten ze wel eens te muizen maar goed, dat doe ik zelf ook als ik iets niet lekker vind... Meike had ook zo'n periode maar we geven haar nu haar bordje en dan gaan we zelf lekker eten. Als ze niet meer hoeft, prima dan is het ook klaar, bordje weg. Ze krijgt wel gewoon een toetje want dat is de normale gang. En ook al hebben ze een periode van minder eten, kijk maar eens wat ze de rest van de dag wel binnenkrijgen. En ze hebben zeker genoeg reserves dus een mindere periode is niet erg. Hoe meer je er een issue van maakt hoe vervelender eten dan wordt. Hou het zelf gezellig. De oudste twee moeten nu wel hun bord leegeten hoor en soms dan ook gewoon aan tafel blijven tot het op is. Ligt er wel een beetje aan hoe ze doen aan tafel. Soms zitten ze te klooien en dan blijven ze maar mooi even zitten want dat is het koud geworden doordat ze gewoon met andere dingen bezig zijn (ze mogen het nog in de magnetron doen) maar soms zie je ook dat het er echt niet meer bij past maar das vaker uitzondering. Maar ze eten alles gelukkig!
meike heeft het juist liever apart en niet geprakt ze vind het heerlijk om dan een stukje dit, dan een stukje dat te eten.
hihi wij hebben ieder een dekbed van 2x2 maar ons bed is 220 lang en matthijs heeft dan nog een dekentje bij zn voeten anders steken die onder zn deken uit (hij is 2m)
Vraagje: Ik zie jullie wel eens vertellen over dat de baby de hik heeft. Ik voel nu in mijn buik elke keer heel regelmatig in een vast ritme een "schopje", maar ik kan me dus niet voorstellen dat ze zo vaak achter elkaar schopt. Kan het zijn dat ze nu de hik heeft? Oh, en nog een vraagje, wel een beetje een domme misschien . Als de baby straks geboren is, doe je ze dan voor 's nachts al een pyama'tje aan ofzo, of laat je ze gewoon slapen in het shirtje van overdag? Mij lijkt een lekker schoon pyama'tje lekkerder voor de beeb, dan het shirtje wat ze al heel de dag aanhebben.
Mermaid; ja ik bedoel jou .. sorrie... Ik probeer het rustig aan te doen. Mischien schrap ik de Ikea wel, kan evt morgen ook nog
Dat idee had ik al idd! Want deze zwangerschap hoef ik er snachts eigenlijk niet uit om te plassen maar deze dame daalt maar langzaam in...
Mermaid; dat klinkt i.d. als de hik ! Van dat pyamatje weet ik eigenlijk nog niet. Denk dat je da baby zoiezo voor de nacht wat anders aan doe dan overdag, maar zal haar ook wel eens in haar gewone kleertje te slapen leggen overdag denk ik.
Wij hebben ook nog een fleece-dekentje over het voeteneind, want Arco trekt altijd het voeteneind los en dan krijgt ie koude voetjes . Eigenlijk is ons bed een beetje te klein voor Arco. Hij is 1.96m lang en ons bed is maar 2m lang. Ik heb hem de keus laten maken tussen van het voorjaar een nieuwe bank kopen of een nieuw bed, maar hij geeft de voorkeur aan een nieuwe bank. Nou ja, ik vind het prima, voor mij is het bed goed zoals het is...
Je kan schade van een auto niet op je normale WA verzekering verhalen, wel op die van je auto. Maar soms loont het meer de moeite om het zelf te betalen dan via de verzekering want als je je no-claim kwijt bent of negatief krijgt dan ben je qua verzekering per maand weer heel veel extra geld kwijt. Vaak is dit zo als het schadebedrag onder de 500 euro is.
Ja, overdag was ik ook niet van plan om haar elke keer om te kleden als ze gaat slapen, want vaak slapen ze veel natuurlijk. Het gaat me ook echt om 's nachts.