April 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    @Ieder huisje heeft z'n kruisje. Hier ook. 1 zusje die al 15 jaar niet thuiskomt en 1 die 7 jaar niet thuiskomt. Ik kwam zelf ook 1 jaar niet thuis omdat ik het huis uitgetrapt was door mijn ouders toen ik 19 was.

Heb nu weer een actie:
    Ik heb voor vanavond een hotel geboekt via een Neckermann actie van mijn werk. Was ik plan om morgen met mijn man en Kaydee naar Dippie Doe in Best te gaan om even bij mijn ouders weg te zijn. En om even iets met z'n drieen te doen.
    Wil ik net kijken naar de routebschrijving zijn ze morgen gewoon dicht:$:$:$:$:$
    Stom stom stom. Mijn collega's adviseerde me om naar Toverland te gaan in Sevenum dus dan doen we dat wel. Had ik bijn een overnachting in Veldhoven voor niks geboekt.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

k ga ook nog even wat doen hier!! mag eindelijk weer een beetje lopen enzo dus kan weer even wat doen!
    daarna komt mannetje thuis dus dan aandacht voo mijn mannetje!!!

tot vanavond!!!

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@ alre oe das geluk hebben!!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden even kort hoor...

zijn net binnen van het weekendje weg... reuze gezellig, maar ben doodop haha. we waren in totaal met zn 14-en (incl. 3 kleintjes), dus was best een drukke boel. normaal kan ik dat wel hebben, maar had nu af en toe echt het gevoel gewoon even rust te willen. heb wel elke dag even een uurtje op bed gelegen, dat was wel lekker.
    moet nog bijlezen, maar ik denk dat ik morgen gewoon weer binnenval als jullie het niet erg vinden. Heb wel even terug gezocht om te kijken hoe het met Wonder staat. KLopt het dat er nog niets gebeurd is en dat ze nu alleen nog geen internet hebben?

Hier naast de vermoeidheid en de (gelukkig iets betere) bekkenklachten niets aan het handje! (oja, het vocht slaat nu echt toe, in mn vingers, mn polsen en mn enkels...)

Hoe is het met jullie allemaal? Ik hoop dat alles goed gaat!! Vanaf morgen ben ik weer van de partij hoor!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ AlRe: Gelukkig dat je er nog op tijd achter kwam!

@ Surf: Kan me voorstellen dat dat best druk is inderdaad. Ik merk dat ik sowieso wat meer behoefte aan rust heb. Normaal gesproken vind ik het heerlijk met allemaal mensen om me heen, maar NU EVEN NIET! :D

@ hier: Wasje is weer opgevouwen en nu met een kopje thee op de bank. De katten hebben trouwens nog totaal geen interesse in de box getoond. Hopen dat het zo blijft. Net kwam ik op zolder en ik zag dat de droger openstond. Is nooit een goed idee, want als er nog handdoeken inzitten (wat het geval was) gaat Sam (1 v/d katten) er altijd in liggen. Ik ging het dus maar even checken en jawel hoor, meneer lag prinsheerlijk in de droger op de handdoeken te ronken. Heb hem er dus maar uit gehaald en de handdoeken goed afgeklopt, had niet zo'n zin om ze opnieuw te wassen. Hij is nu verder aan het tukken op de bank.

6. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hallo allemaal!

Wat een lekker weer hè, word er helemaal vrolijk van! :D Ben al lekker naar de stad geweest, hondjes uitgelaten en mijn nieuwe fiets opgehaald. Echt genieten met dat zonnetje. Wel teveel gedaan. Dan schiet de kramp in mijn lies en heel veel harde buiken. Maar toch was het wel lekker.

Hier ruikt het kamertje ook naar de zwitsalgeurbuiltjes. Lekker ruikt dat hè. Echt een babyluchtje.

De kleine mag inderdaad wel komen. Kijk er zo naar uit en ben alle kwaaltjes en die dikke buik wel een beetje zat. Vond het eerst heel mooi, maar ik vind mezelf nu gewoon dik :) Mijn man en moeder hadden allebei gedroomd dat de kleine geboren was. Hopelijk is het snel zo ver! Week 37 graag, thuis en niet in het ziekenhuis :)

Mermaid daar kan ik ook helemaal niet tegen nee! Neem toch geen wild dier in huis, dat zijn geen huisdieren! Ik hoor ook veel verhalen over dat kinderen gebeten worden door een hond en dat de hond dan wordt afgemaakt, terwijl het niet de 'schuld' was van de hond. Hond en kind kan je niet alleen laten en een hond kan niet zeggen dat iets niet leuk is. Die kan alleen waarschuwen door weg te lopen of te grommen en als er niet naar geluisterd wordt dan is een beet een keer het gevolg.

TM Wordt het mooi in jullie huis? Is je man ver gekomen met het klussen? Oh ik lees het net al haha.

Alre leuk een nachtje weg met z'n 3en! Kan nu nog hè. Geniet ervan!

Surf klopt helemaal van wonder! Ze is nog druk bezig in het appartement. Fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad! Kan me voorstellen dat het erg druk is met zoveel man. Maar ook erg gezellig inderdaad.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hahaha, nou denk dat het na nr 4 wel klaar is ;)

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    TM; fijn dat het plafond dicht is .. ! Weer een stapje verder
    Surf; kan me voorstellen dat het druk was ja.. heb je er wel een beetje van kunnen genieten ?

Hier net boodschappen gedaan. Onwijs pijn in mijn bekken, maar ik moest en zou toch voor 3 dagen meenemen. Maakt bij de kassa een mevr achter me rotopmerking ( dat ik in de weg stond wat niet zo was.. ) en dan voel ik gelijk de adrenaline stromen. Ben normaal niet zo snel boos, maar moest me nu echt inhouden.. kan niet zo veel hebben geloof ik op het moment..
    Maar eerlijk gezegt vandaag vooral aan het genieten geweest. Wil eigenlijk Chester nog even uitlaten voordat om 18.30u mijn vriend thuis komt, maar moet even kijken of mijn bekken dat trekt..

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    relatie met ouders: Ik heb een goede band met mijn ouders, niet overdreven hecht maar we zien elkaar wel elke week. Ik was een heel zelfstandig kind en ging altijd spelen en was veel weg. Ook als klein kind speelde veel zelf. Maar toch deed ik veel met mijn vader bijv. We gingen vaak even fietsen of ik ging mee boodschappen doen of we gingen iets maken. Tussen mij en mijn zusje zit 5 jaar, op kinderleeftijd erg veel, had dan ook nooit wat met mijn zusje, vond haar vooral irritant... ;) Tussen mij en mijn broertje zit 7,5jr maar dat was dan vooral mijn kleine broertje ;).

Mijn zusje heeft toen ze 10 was zware hersenvliesontsteking gehad en waarschijnlijk heeft ze daardoor toen een extra zware pubertijd gehad. Wat een draak was ze toen zeg... Momenteel moet ze ook naar de neuroloog om de gevolgen van die hersenvliesontsteking te onderzoeken want ze vergeet bijv vanalles... maar in haar pubertijd heeft ze veel rare dingen gedaan, ook gewoon snachts niet thuiskomen enz, was ze nog maar 14... terwijl wij thuis heel veel mochten maar het was gewoon doelbewust alles negeren zegmaar... Ik scheet al 7 kleuren als ik 5min te laat was maar zij kwam (komt) gewoon een uur te laat zonder blikken of blozen... Ze heef mijn moeder ook wel eens heel erg uitgescholden en geslagen... gelukkig is ze wel helemaal bijgedraaid.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jee! Morgen alleen nog de gordijntjes en we zijn helemaal klaar voor de baby :D:D:D

(okee moet nog wel wat dingetjes freubelen maar das voor de sier ;))

11. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Surf, kan me voorstellen dat het best vermoeiend was!

Kris, ik kan ook steeds minder hebben van mensen en had bij zo'n opmerking dus ook echt mijn mond niet dicht gehouden. Stond vorige week bij de kwantum de gordijnen af te rekenen en er waren natuurlijk van die mensen die niet even konden wachten dus die moesten achter me langs waardoor ik helemaal tegen de kassa aangeplet werd met mijn buik. Had echt zoiets van hallooooo zie je die buik niet ofzo. De jongen achter de kassa zei toen sorry ipv die mensen, vond het wel lief van hem maar aso van die mensen.

Mermaid, wat een lekker plekje uitgekozen door de kat hahaha. Wel slim, lekker warm en zacht!

TM, lekker dat het laminaat eruit is en het plafond dicht!! Hij is er maar druk mee zeg.

Kan er ook absoluut niet tegen dat mensen zo doen met dieren en inderdaad als een kind wordt gebeten dat het dan automatisch de schuld van de hond is. Wij zijn Julian al vanaf het moment dat hij kon kruipen aan het leren dat hij niet naar de honden toe mag gaan, tuurlijk luisterd hij daar niet altijd naar maar ja je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen denk ik dan. Daarnaast weten we dat onze jongste hond Julian te druk vindt, waarschijnlijk omdat hij zelf ook druk is, en houden ze dus goed uitelkaar en als ze bijelkaar zijn dan zijn wij er bij en dan ook echt erbij, niet alleen in dezelfde ruimte maar er echt dicht op. Ons teefje is schrikkerig en is bang voor kinderen dus die laten we heel langzaam wennen en het gaat steeds beter. Denk dat je sowieso al veel tijd moet steken om een band op te bouwen tussen je kind en je huisdieren en dat begint al voor de baby er is.

Roeland is vrij!!! Hij haalt Julian op en dan gaan we zo lekker pannekoeken eten!!!!

12. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Hoi lieverds!

Zo, ik ben mega actief geweest en jullie hebben veel gekletst ;)

Ik heb 6 moeders, want ik heb 5 zussen ;) Bij mij is het verschillend per fase eigenlijk met wie ik goed op kan schieten, gek he. Nu ik zwanger ben ontdek ik weer hele andere kanten van bepaalde zussen, da's echt leuk. Over het algemeen heb ik goed contact met iedereen, ook met m'n ouders, gelukkig!
    Sterkte voor wie dat niet heeft.
    Goedkeuring van je ouders: schijnt heel gezond/normaal te zijn: 'ieder kind wil de zegen van z'n ouders'. Wel lastig om daar goed mee om te gaan soms vind ik.
    Heb ook nog 1 broer trouwens en met hem heb ik eigenlijk de beste band!

Hoeveel kinderen: ik weet het niet hoor haha. Eerst was ik wel stellig over 3, maar ik weet het echt niet. We zullen wel zien ;)
    Zelfde geldt voor m'n man trouwens.

Alre, leuk, eventjes weg, gelukkig dat je het op tijd ontdekte!

Surf, fijn dat je weekend leuk was!

@hier: heb beetje teveel gedaan... Paar boodschappen, toen het balkon aan de achterkant schoongemaakt, toen meteen maar de ramen daar gezeemd en ook binnen (da's de keuken), en toen ook maar in de woonkamer en studeerkamer alle ramen gezeemd, houtwerk gesopt, luxaflex schoongemaakt, gordijnen gewassen... Slaat echt nergens op, alles achter elkaar!;)
    En ik had me nog zo voorgenomen rustig aan te doen, want ik heb vanavond zwangerschapsgym. Nou ja, zal wel zien hoe het gaat.
    Moet nu eigenlijk koken, maar ik neig ERG naar de frituurpan....

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

Zo en we waren weer met zijn 2tjes
    ik ga zo pannenkoeken bakken voor mij en noa
    dus ik zeg voor nu doegg
    en tot vanavond:)

14. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hihi wij gaan ook al pannenkoeken eten :p

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ik was ook een echte terror-puber, deed alles wat niet mocht en van optijd thuis komen had ik nog nooit gehoord. Waren mijn ouders dus niet echt blij mee. Mijn zus daar integen was altijd vroeg thuis, eerder zelfs dan wanneer ze thuis moest zijn en het ergste wat ze ooit heeft gedaan is roken en dat is het. Daarom leek ik denk ik ook veel erger dan mijn zus maar ja ben gelukkig uit mezelf bijgedraaid en goed terecht gekomen (al zeg ik het zelf hahaha)

16. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Caromama, superbedankt voor die link van Postbus 51! Mijn man zei namelijk dat die 2 vrije dagen voor bevalling en aangifte van zijn gewone vrije dagen afgingen en daar zit hij al krap in omdat hij alle vakanties verplicht vrij moet nemen. Ik geloofde het niet.
    En nu blijkt dat hij én die 2 dagen gewoon krijgt én nog 2 dagen kraamverlof! Jaaaaaa fijn!
    :D

Ben echt opgelucht joh, gister hadi k zo'n jankbui en ik zag het allemaal helemaal neit zitten dat mijn man voor m'n gevoel meteen weer an die Arbeit moet als het kindje er is.

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe het in zijn eigen cao staat (niet om je goede bui meteen weer weg te halen) maar Roeland heeft bijvoorbeeld alleen de eerste 2 dagen en die dagen kraamverlof heeft hij niet. Sowieso zal je mannetje niet meteen aan het werken moeten, hij mag alles doen wat moet en natuurllijk ook nog even samen met jou genieten!!!

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha lekker he!!!!:D

19. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Eh, ja, dat ontdekte ik net ja.
    Er staat in zijn CAO:
    "Voor de bevalling van de partner wordt de werknemer betaald verlof verleend voor de dag van de bevalling en kraamverlof voor ten hoogste 2 werkdagen in een tijdvak van 4 weken te rekenen vanaf het moment dagt het kind feitelijk op hetzelfde adres woont. Deze dagen hoeven niet aansluitend opgenomen te worden."
    Ik krijg hiervan de indruk dat hij maar 1 dag krijgt van die bevalling en dan 2 dagen kraamverlof (ipv 2 dagen bevalling en aangifte en 2 dagen kraamverlof). Of is het totaal dan 2 dagen?
    Hm, hij moet het gewoon maar eens goed gaan navragen denk ik ;)

20. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Jammer dat pannenkoeken zoveel werk is... ;):D

He TM,je man heeft dus toch weer nachtdienst? Balen joh!

Deel Deze Pagina