@ Lautjuh: Goed wat van haar gehoord te hebben. @ Kleintje: Wat een schattige foto van de beeb. En wat een klein frummeltje, maar 43 cm. @ Ann: Hè gatver wat klote nou dat je je zo naar voelt! @ Franka: Hé daar ben je weer! Wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt. Geen vriendinnen in de buurt die je even kunnen komen opzoeken? @ Janne: Hahaha, ik moest wel even lachen om je kraamweek-perikelen. Ik herken het overigens niet. Bij mij is met de intake bijv ook aangegeven dat ik gewoon duidelijk aan de kraamverzorgster aan kan geven wat ik wil dat ze wel en niet in mijn huis doet en ook hoe ze dingen moet doen. Nu ben ik wel behoorlijk mondig, dus als iets me niet bevalt zeg ik dat gewoon. Net zo met mensen die zich ongevraagd ergens mee gaan bemoeien. Ik heb trouwens nog helemaal geen last gehad van bemoeizucht, dus ik ben er ook voor ná de bevalling niet zo bang voor. En dat getrut met fruit in stukjes hoeft van mij ook niet hoor, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. En vergeet niet, het kan zomaar zijn dat je een zware bevalling hebt en dat je het uiteindelijk hartstikke lekker vindt dat iemand je brood in stukjes snijd enzo . @ Caro: Wat een lief kamertje! @ hier: Vanmiddag op mijn broertjes verjaardag geweest. Was gezellig en mijn schoonzusje had erg haar best gedaan met taart en hapjes. Ze had zelf appeltaart gebakken en monchou-taart gemaakt. Voor Jaspers werk had ze ook 2 appeltaarten en 2 cakes gebakken. En ze had nog allemaal hapjes met zalm, gerookte kip en komkommer enzo gemaakt. En ook nog soep. Nu lekker op de bank met een kopje thee.
En nu ik toch bezig ben, spam ik ook even een foto van mijn schatje die met zijn zusje kroelt!!! Bekijk bijlage 60373
@ Onsukkie, wat is er dan precies waar je zo bang voor bent dat er met jou gebeurt als je met Louise alleen thuis bent? Bang dat de bevalling begint of voor wat anders? @ Mermaid, dat klinkt als een lekkere verjaardag!!! Krijg er gewoon trek van!
Ja joh was echt lekker. Ze is nog jong (22) maar is wel een beetje zo'n keukenprinsesje. Ze bakt graag en als ik Jasper mag geloven kan ze goed koken. Ach, het is helemaal een schat van een meid.. Wat een schattige foto trouwens van grote broer die je buik knuffelt .
@ Janne, ik kijk wel op tegen de kraamweek, maar juist niet tegen de komst van de kraamhulp. Bij Lukas hadden we echt een geweldig leuke meid. Wel best jong nog, maar ze deed haar werk heel goed. En ze overlegde inderdaad eerst hoe wij wilden dat ze dingen deed. Ze was ook wel best streng, want ik moest echt 's middags gaan rusten van haar en dat had ik ook eigenlijk wel nodig. En jou kennende, zou jij ook zo weer vol gas gaan, terwijl je lichaam die rust eigenlijk echt nog wel nodig heeft. Dus probeer er open voor te staan en maak je er niet teveel zorgen over. Het komt vast allemaal goed en waarschijnlijk baal je vreselijk op de dag dat je afscheid van haar moet nemen!!!
Ja lief he! Hij was ook kusjes aan het geven, maar dat deed hij elke keer zo snel, dat papa dat niet op de foto kreeg!
Caro, wat een lieve foto!!!! Hier was de kraamzorg niet echt streng maar ze zei wel van ga maar gewoon even liggen en als je het niks vind dan hoeft het morgen niet meer. Nou ik wist de volgende dag niet hoe snel ik weer dat bed in moest duiken 's middags hahaha. Net zoals 3x eten op een dag, zolang ik niet zwanger ben eet ik eigenlijk maar 1x en dat is 's avonds maar zij zorgde er echt wel voor dat ik 3x at en daarnaast dus ook nog eens een gezond tussendoortje.
@ janne: over de kraamweek: wat ik het moeilijkste vond was niet zozeer de aanwezigheid van de kraamhulp, dat was juist prettig omdat je toch onwennig bent met de nieuwe situatie en goede begeleiding bij BV en controle van evt. hechtingen is gewoon belangrijk, maar mijn eigen lichamelijke beperkingen.... ik ben het absoluut niet gewend om op m'n wenken bediend te worden en werd dat dus opeens continu door zowel de kraamhulp, manlief als m'n moeder. Dat in combinatie met de doordringende pijnen van de hechtingen als ik ging zitten of verzitten, heeft me heel wat traantjes gekost. Ik vond de kraamweek echt superzwaar, er komt zoveel op je af en er komen zoveel emoties in je los door dat lieve, mooie wondertje waar je maar naar kan blijven kijken en waar je tegelijkertijd veel tijd aan kwijt bent. Daarnaast de balans zien te vinden in tijd voor jezelf als de kleine slaapt en zelf ook je eigen rust nemen.. Oja, en na een bevalling ben je echt voorlopig dat preutse wel kwijt hoor...... enne je vk komt ook regelmatig langs en kijkt dan ook je hechtingen na, op die dagen hoeft de kraamhulp het natuurlijk niet te doen. Of andersom: ik had op een dag (pinksteren) de dienstdoende vk die ik verder helemaal niet kende en bovendien een man was, die heeft toen niet de hechtingen nagekeken gelukkig.. @ gebroken vliezen van mirjam: ze laten weleens vaker iemand lang doorlopen met gebroken vliezen, om zo de draagtermijn te verlengen als iemand de 37 wkn nog niet voorbij is omdat dan het risico op infectie minder zwaar weegt (en vaak redelijk controleerbaar) dan vroeggeboorte. Maar mirjam was toch al 38 wkn? Dan zou het idd max. 48 uur moeten zijn. Ze berekenen die tijd trouwens wel tot aan het begin van weeënactiviteit geloof ik, omdat bij weeën er een uitdrijvende kracht is waardoor de kans op binnendringen van bacteriën klein is. (even snel m'n reactie van een uur geleden of zo neerzetten, voor m'n verbinding het weer begeeft )
Hier net ook maar eens de tas voor naar het ziekenhuis ingepakt. Dacht dat ik nog van alles moest kopen maar had nog van alles in de badkamer staan wat ik had ingeslagen een tijd geleden. Staat nu nog 3x tandpasta, 4x shampoo, 3x douchegel. Beetje vergeten dus en al die tijd ik maar nieuwe kopen als het op was. Verder nog een pyjama erin gedaan, mijn ochtendjas, 2 setjes kleding voor na de bevalling, ondergoed, sokken. Alleen nog een oud shirt voor tijdens de bevalling en wat te drinken en eten voor Roeland maar dat moet ik nog wel halen uit de supermarkt. Daarnaast natuurlijk nog de camera, oplader, telefoon, telefoonoplader maar ja die heb ik ook nog gewoon nodig dus die komen er op het laatste moment pas in maar liggen al wel bij elkaar verzameld op de eettafel.
@ kleintje GEFELICITEERD met je zoon Mike! en wat een mooi mannetje zeg! geniet ervan! @ wonder GEFELICITEERD met je dochter Elin geniet ervan!
Nee omvallen/flauw vallen ofzo, maar weet ook wel dat dat over het algemeen maar een paar seconde c.q. minuten is.
@Mirjam Wij hadden het hier aan tafel vanavond over dat we vonden dat ze te laat hebben ingegrepen. Wij deelden ook de mening dat Kleintje niet na 24 uur naar huis gestuurd moest worden. @Janne Heb mij nooit echt druk gemaakt over de kraamzorg maar heb het niet zo ervaren als waar jij bang voor bent. We hebben 2 kraamhulpen gehad. De eerste een jonge meid die lekker relaxed was en daarna een oudere vrouw met heel veel ervaring. Moet zeggen dat die oudere vrouw echt van wanten weet en dat heb je in de eerste dagen echt nodig.
Baal als een stekker heb maar een paracetamol genomen. Griep erbij gekregen... Vind het zo akkelig om medicijnen te moeten nemen nu we zover zijn maar voel me hartstikke beroerd...
caro: fijn dat man en kind het leuk vonden bij de treinen... kris: ik snap je helemaal van dat porren ... had ik de vorige zwangerschap ook... en toen dave geboren was d8 ik... o wat zielig wat ik gedaan heb haha napoleon: succes bij de vk.. en ja rottijd... ik moet morgen 15.20.... 15.00 van huis.... en dave slaapt altijd van half 1 -half 4. hier gisteren een jankbui gehad.... ik was aan het poetsen... ja voor de verandering... de bovenkant van de vaatwasser, de wc, de lampen en deuren, weer strijken, stofzuigen, ook achter de bank en dat lukte niet. ik moest van manlief stoppen want hij zei het is zondagavond en je hebt genoeg gedaan.... als je nou eens gezellig bij mij komt zitten.. maar dat zit er ook niet meer in..... en toen.... bleeeeeh haha