@ tm: kun je misschien regelen dat je op een vrijdag wordt ingeleid? Dan zit je voor het weekend. Ik zou je man wel naar z'n werk laten gaan en hem op tijd bellen als je hem nodig hebt. Ik dacht trouwens dat mannen minimaal 3 dagen verlof kregen? Bij ons (CAO apotheken) hebben mannen zelfs recht op een week verlof. Ik merk echt wel het verschil tussen bedrijven met veel vrouwelijke werknemers (zoals in de apotheek) en bedrijven met meer mannen. Mijn man kreeg laatst op z'n kop omdat hij thuisbleef toen Emma ziek was en niet naar het KDV kon. Normaal bleef ik altijd thuis, maar omdat ik nog heel veel moest doen, vond hij dat hij dan ook wel een keer thuis kon blijven. Ik dacht dus ook dat in elke CAO wel iets stond over kortdurend zorgverlof voor als je kind plotseling ziek is, maar blijkbaar wordt er in die mannenbedrijven vanuit gegaan dat niet hun werknemer maar zijn vrouw er wel voor thuis kan blijven.
ik ben trouwens nu ook 37 weken ... slik... (banner loopt een dag achter) Vandaag staat dus op het programma om een vluchtkoffertje (voor mij maar ook voor Emma ) klaar te maken en dat verfoeide bedzeiltje neer te leggen. Trouwens goede tip om ook op de bank een onderlegger neer te leggen. Daar zit ik toch ook regelmatig op!
meiden ik ga even mijn tanden poetsen moet weer naar de gezellige tandarts volgende 2 gaatjes maken en tandsteen verwijderen bleghh en daarna wil ik even naar de winkels voor andere schoenen heb nu alleen nog maar laarzen en geen mooie leuke schoenen
@ Mirjam, Tagliatelle roomsaus is echt super makkelijk hoor. Koop van Honig een pak Tagliatelle roomsaus, ik doe er altijd champignons en hamblokjes in en vaak nog een gesnipperd uitje of een beetje knoflook (alleen nu niet, want dan lig ik gegarandeerd heel de nacht wakker met maagzuur!) Kan eigenlijk met elke soort pasta wel. Ik doe het ook wel eens met kipfilet ipv hamblokjes, maar dan doe ik er een klein pakje gebakken spekjes bij voor de extra smaak. @ Wendy, oh, dus bij jou zit er ook al schot in de zaak dat je al weet dat ze je gaan strippen. Spannend hoor! Hopelijk werkt het, maar liever nog begint het eerder uit zichzelf! @ Emmetje, wat een schattig kamertje zeg! Heel lief. EN mooi die schilderingen! @ Surf, 37 weken, gefeliciteerd! En leuke kleertjes heb je gekocht voor Thijmen zeg! WOrdt een stoere vent van de zomer! @ Napoleon, he, wat vervelend dat Meike niet lekker is. Toch lastig he dat ze zo van slag kunnen zijn van tandjes die doorkomen! Hoop dat ze zich vandaag beter voelt. En hou het even in de gaten hoor, met de baby. Anders gewoon bellen. @ Mermaid, joepie, je kinderwagen en maxicosi binnen! Ok, beetje vroeg, maar beter dan dat je tot half 11 rond moet hangen. Succes met in elkaar zetten! @ TM, persoonlijk zou ik het niet willen doen zonder manlief. Ik heb het inleiden niet bepaald als prettig ervaren en had zijn steun hard nodig. Maar je zou het inderdaad ook even aan kunnen kijken hoe snel het gaat en hem laten komen als je het idee hebt dat het heftig wordt. Alleen bij mij was het vanaf moment één al heel heftig. Ligt er maar net aan hoe goed je lichaam reageert op de weeën opwekkers. Hier, ik heb best lekker geslapen. Eén keer eruit om te plassen en even een paar keer licht wakker geweest om te draaien. Ik ga zo gezellig naar een vriendinnetje toe en dan zien we wel wat we gaan doen. Misschien even naar de winkels of tuincentrum ofzo. Zij is nu 26 weken zwanger, dus dat is wel leuk! Tot vanmiddag!
Goedemorgen! Mirjam: ja, ik ga weer vliegen, wel minder dan "vroeger" Wendy: oh, komt wel echt dichtbij zo, maandag al strippen! Emmetje: wat een lief kamertje! En crea hoor die eigen schilderingen Mermaid: leuk dat alles binnen is!! En wat vroeg! Mazzel dat je net onder de douche vandaan was.. Surf: leuk zo'n kleding party en lekkere zomerse kleertjes! TM: moeilijke keuze... eerst naar zn werk laten gaan en op het moment dat jij denkt: ojee, dan gelijk bellen. Ze kunnen toch een beetje rekening houden met zn routes? Ik leg geen zeiltje op de bank, wil zo graag een andere, maar vriendlief nog niet hahahaha Ik ben even naar therapie!
@ Mirjam: We hebben de Mutsy Transporter. Echt een mooi ding vind ik. Hij zit in elkaar (JEUJ!!!), maar er zitten een paar stoffen dingen bij waarvan ik echt niet weet wat het is, haha. En ik kan het ook niet in het boekje vinden. @ Kinderwagen: Dat dekentje wat erbij zit is wel heel groot. Het is ook meer een dekbedje, maar wel van 100% katoen. Kan ik dat gewoon gebruiken? En dan moet ik natuurlijk nog een hoeslakentje hebben voor over het matrasje, doen jullie er ook nog een molton onder? En wat gebruiken jullie bij het dekentje/dekbedje? Omdat dit meer een dekbedje is zou ik denken aan een overtrekje. Maar mag dat wel? In het bedje mag je tenslotte ook geen dekbedje gebruiken. Tjongejonge wat een vragen roept zon kinderwagen op . @ TM: Ik sluit me aan bij Mirjam. Ik zou hem gewoon naar het werk laten gaan en als het echt op gang begint te komen bel je m gewoon. En dan gewoon bij zijn werk aangegeven dat ie niet meer ver weg wil, maar in de buurt. Ik neem aan dat dat wel te regelen valt. @ LadyZ: LOL !!! Das ook een goeie om aan een nieuwe bank te komen. Zorgen dat je vliezen breken op de bank, hahaha. Wij gaan als de belastingcentjes weer binnen zijn ook een nieuwe bank kopen. De bank die we nu hebben is heerlijk, maar we hebben m alweer 6 jaar en hij begint een beetje uit te zakken. Bovendien zitten er allemaal halen in van de katten van toen we nog op ons appartement woonde en ze zich binnen uitleefde omdat ze niet naar buiten gingen. We twijfelen nog tussen een bank met zon lang stuk eraan (snappen jullie wat ik bedoel?) of 2 losse banken (een 2-zits en een 3-zits).
dan moet ie gewoon zorgverlof opnemen, daar heb je 10 dagen per jaar recht op (iedereen ongeacht waar je werkt) SZW – Kortdurend zorgverlof – Inleiding
Ik ga zo naar het ziekenhuis. Vk is net langsgeweest en ik eet en drink te weinig en geef weer over ze wil even uitsluiten dat ik weer uitdroog... Helemaal geen in! Baby maakt het goed alleen mama dus minder. Baal als een stekker. Moet ook naar een ander ziekenhuis aangezien Erasmus volligt...Dubbel bagger!
mermaid, een dekbedje in de kinderwagen is niet nodig. ik heb de wagenbak zo opgemaakt: molton zijltje tot de helft leggen, vanaf de onderkant tot de helft zegmaar. Dan een wieghoeslakentje en bij het hoofdje een hydrofielluier. Dan een lakentje en een wiegdekentje. Een dekbedje is echt te warm en voor de koude dagen kan je dan beter in laagjes werken en dan 2 dekentjes gebruiken.
@ Ann: Oh meisje wat balen!!! @ Napoleon: Ok thanx! Dus dan moet ik nog even een hoeslakentje, wiegdekentje en -lakentje kopen.
Goeiemorgen! Heb ff snel erdoorheen gesjeest met lettergrootte slechtziend want heb geen zin om mijn bril te pakken, en mijn moeder en zus staan zometeen voor de deur maar moet me nog douchen en aankleden Kijken wat er is blijven hangen: Ann, wat ontzettend vervelend voor je zeg! Veel sterkte meid!!! Napoleon, wat sneu voor Meike! Mermaid: de wagenbak opmaken weet ik ook nog steeds niet, ga ik een keer vragen tijdens mn kraamtijd, mag de kraamverzorgster het doen als ze zich verveelt TM, ik zou je man gewoon aan het werk laten gaan, zolang je weet dat hij enigszins snel bij je kan zijn. Emmetje, wat een superleuk kamertje! Lekker fris en het is niet heel groot he, maar met dat wit maakt dat helemaal niet uit. Ik vind het echt SUPERleuk! Heb je al die dingen nou zelf geschilderd?? Knap zeg! Mirjam, succes bij de kapper! Laat je het resultaat zien? Wendy, spannend dat inleiden, hopelijk komt je bevalling gewoon snel (weer) op gang! Ohja, en gister had ik nog bijgelezen en niet gereageerd en dat weet ik écht niet meer, maar.... Wonder, wat een plaatje jouw dochter! leuke foto's zeg, heel leuk dat je ze even post!!! Geniet er lekker van, maar zo te zien doen jullie dat! De rest ben ik vergeten, sorry...! @hier: ik heb EINDELIJK weer eens doorgeslapen tot de wekker ging voor mijn man. Nou ja, wel met plaspauzes, maar ik viel steeds weer in slaap. En na de wekker heb ik gewoon nog 3 uur doorgeslapen tot ie weer ging voor mezelf Echt zo fijn! Voel me meteen een stuk fitter, minder zere keel enzo. Nu dus de rem erop houden vandaag, want ik ken mezelf: ga ik weer veel lopen doen omdat ik me goed voel en ben ik morgen weer terug bij af.... Zo, nu ga ik, ff een theetje en de douche in! Fijne dag meiden! X
ik ga straks als de zon in de tuin staat lekker in de tuin zitten! Misschien krijgen we alvast een kleurtje zet gewoon de lekkere stoel uit de kamer in de tuin. (de tuinmeubelen staan nog in de schuur) manlief belde dat ie voor niks op zn werk was de eerste 3 uur... de toets waar ie bij moest zitten ging niet door... maar ja denk ook een beetje eigen schuld want hij kijkt altijd pas als ie op school is...
janne fijn dat je goed hebt geslapen Zit er iets in de lucht???? Ik heb ook prima geslapen en caro ook al! beebje is zich weer aan het roeren denk dat ze me een goede nachtrust gunde
@ Ann: sterkte meid! Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten.... @ mermaid: ik heb de kinderwagen net zo opgemaakt als het bedje (dus ook met molton hoeslaken, ligt lekker zacht), moet alleen nog een lakentje en dekentje. Voor naar buiten heb ik het dekzeiltje van de kinderwagen (bugaboo) voor extra isolatie en windvrij rijden. Dan is een extra deken ook vaak niet nodig. Een nadeel vind ik wel dat de wieglakens, -dekens en -hoeslakens toch te groot zijn voor de kinderwagen. Als je het goed wil opmaken hou je dus hele stukken onder het matras over. Dat geeft weer extra volume onder het matrasje.. Je kan ook een hoeslaken voor het aankleedkussen gebruiken, die past beter. (alleen is dat dan meestal badstof materiaal..)
ligt er misschien aan hoe groot je wagenbak is? hier past het prima met het wiegspul. zo ga ff shoppen op wehkamp heb er een leuke jas voor meike gezien.
@ janne: het is inderdaad een klein kamertje. Woezel en Pip zijn foamfiguren, de figuurtjes er om heen heb ik zelf geschilderd. Ik vond het zo leuk om er echt zelf een leuk kamertje van te maken. Voor Emma hebben we de kamer gebruikt zoals de vorige bewoners hadden gedaan, dat zag er allemaal nog zo goed uit en was ook erg leuk, maar nu was het echt aan een opknapbeurt toe. @ napoleon: goed plan!! het is hier nog wat bewolkt, maar denk dat het zonnetje nog wel tevoorschijn komt. Dan ga ik je goede voorbeeld volgen! Oh, kortdurend zorgverlof is dus wel voor iedereen een recht? Dan zal ik dat 'ns doorgeven aan manlief..