April 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Oh leuk!!! Wel een paar hier neer zetten zodat wij ook mee kunnen genieten hoor!

Mijn vader heeft gister in zijn studio een paar buikfoto's genomen. Hij moet ze nog bewerken, maar ik ben ook erg benieuwd of ze mooi zijn geworden.

Veel plezier!

2. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Mermaid: gelukkig dat je placenta nu goed ligt. En natuurlijk dat het nog steeds een meisje is. hahaha

Ik ga denk ik maar een kliniek voor fruitverslaafde honden beginnen....

Ik ben blij dat ze me nu controleren, beter dan achteraf hadden we maar. Mn moeder komt zo, die gaat mee, want het kan best lang duren en dan heb ik iig iemand om tegenaan te kletsen.
    Vriend is zo druk, en er is nog geen stress, dus laat hem maar even werken.

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hahaha, je zou de truitjes en broekjes nog wel blauw kunnen verven in de wasmachine (mijn moeder deed vaak dingen verven met dylon ofzo?) maar die jurkjes.... Tsja, dat zou wel een beetje raar blijven...:p

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Nou, ik moet echt even gaan opruimen voor de hulp komt! (hoe bedoel je internet verslavend....)

Tot later!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Marijn: Oh leuk een fotoshoot! Ben benieuwd!

@ LadyZ: Fijn dat je moeder meegaat.

*ego-berichtje*
    Wij krijgen van Arco's ouders een kinderstoel. Hartstikke lief natuurlijk! Nu belde Arco gisteren zijn moeder om te vragen of ze volgende week donderdagavond kan. Uit het telefoongesprek maakte ik op dat ze dan wel kon. Toen hoorde ik Arco iets zeggen in de trant van: hm, met z'n 4-en in de auto wordt misschien wel een beetje krap. Dus ik dacht dat zijn vader ook mee zou gaan, waar ik nogal verbaasd over was, want is toch niet echt een mannending zo'n kinderstoel uitzoeken. Heeft ie opgehangen zegt ie heel geïrriteerd: "Waarom moet mijn zus nou weer mee???" Tja, had ie natuurlijk gewoon even aan zijn moeder moeten vragen, maar goed. Nu gaat zijn zus dus ook mee. Nou sorry hoor, misschien zijn Arco en ik wel een stelletje zeikerds, maar ik vind het eigenlijk nergens op slaan dat zij ook meegaat. Kijk, als we nou een goede band hadden ofzo was het wel leuk geweest, maar we hebben niks met haar (als reminder: ze heeft welgeteld 0x aan me gevraagd hoe het met mij, mijn zwangerschap danwel de baby gaat :x). Maar ja, ik ga natuurlijk ook niet zeggen dat ik haar er niet bij hoef te hebben....
    *einde ego*

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Misschien wil ze ook een kinderstoel.........

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Haha, ja wie weet, maar volgens mij kan ze beter eerst een baan vinden...

8. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Oei LadyZ, spannend naar het ziekenhuis! Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt! Fijn dat het met de baby goed is!

Smile, wat een goeie tip over die klamboes. Knap hoor, zo lang doorwerken!

Pamsie, nog even en je hebt verlof!!!

Caromama, inderdaad grappig hoe anders iedereen daarin staat he, waar je gaat bevallen!
    Ben ook benieuwd naar jouw foto's.
    Hoe is het met je hulp trouwens, werkt ze al wat beter?

Surf, mooie buik!

Mermaid, gelukkig dat je geen jongetje in het roze op hoeft te voeden! ;) Fijn joh, dat alles goed was, gefeliciteerd!
    Echo-foto's wil ik ook wel zien! :)
    Kan me voorstellen dat het heel stom is dat de zus van Arco ook meegaat (is zij nou ook die van de Dom. Rep.?) Wat vindt hij er zelf van? Ik geloof dat ik het wel zou zeggen eigenlijk.

Marijn, leuk je fotoshoot! Wel showen he!

Wat een saaie dag dit zeg, ik wil eigenlijk er ff uit maar ben veel te gaar en niet lekker en mijn man is met de auto naar z'n werk.:(

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Yep, that's her, van de Dom.Rep. idd. Tja, Arco heeft al helemaaaaal niets met zijn zus, dus die ergert zich er alweer dood aan dat zij meegaat. De moeilijkheid is dat de band die Arco met zijn ouders heeft nou niet bepaald zo is dat ie er makkelijk iets van kan zeggen en wat het er ook niet makkelijker op maakt is dat mijn s.o. mijn s.z. altijd heel erg pamperen en doen alsof ze een klein kind is. Dus nou ja, we laten het waarschijnlijk maar zo....We overleven het wel weer ;), maar dit is gewoon weer zo typisch voor hoe het altijd gaat daar. Wij zouden er bijv. niets over horen als zij een kinderwagen zou gaan kopen, maar als wij dan een kinderstoel mogen gaan uitzoeken moet zij ook mee. Niet dat ik het nou persé wil weten als zij een kinderwagen gaat kopen, maar meer gewoon om aan te geven dat het altijd zo'n situatie van 2 uitersten is..

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh, enne de echofoto's houden wij voor onszelf, familie en beste vrienden. Noem me raar, maar ik vind dat een soort privé, mijn ongeboren kind die nog ín me zit, dus helaas...ik ga ze niet hier op zp zetten ;).

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Smile; Fijn dat alles goed was.. en dat geboorte-gewicht klinkt goed !
    En dat van de klamboe, ja goede tip maar bij die van mij werkte het niet.
    Ga hem denk ik toch maar heel voorzichtig strijken
    @ Ladyzorra; Is je bloeddruk ook hoog ?? Succes .. ik duim voor je !
    @ Surf; Mooiii
    @ Mermaid; leuk goede echo. Fijn dat het nog steeds een meisje is .. ha ha
    Wel balen dat de zus van je vriend mee gaat.. kan me voorstellen dat je daar niet zo
    op zit te wachten
    Hier lekker gewaggeld. Nu wel moe, maar Chester ook, dus dat was de bedoeling !

12. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Even een gedichtje voor jullie meiden !

Het ene moment kun je alles aan
    maar ook bang voor wat je staat te wachten
    verandering van je lichaam ondergaan
    niet kunnen slapen, lange nachten.

Omdraaien in bed is een ramp
    een paar keer eruit om te plassen
    en dan die vervelende kuitkramp
    kleren die niet meer passen

Bukken gaat met gekreun en gepuf
    het lopen gaat wat traag
    overdag voel ik me moe en duf
    last van zuuraanvallen en pijn in mijn maag

De koffie smaakt me erg raar
    het hoort er allemaal bij
    dikke enkels en futloos haar
    en toch voel ik me blij

Ik voel me speciaal en heel bijzonder
    en ook al is het soms allemaal niet fijn
    het is gewoon een heel groot wonder
    en vind ik het heerlijk om zwanger te zijn

13. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @marijn: ben benieuwd naar de fotoshoot

@mermaid: fijn dat het nog steeds een meisje is :p en dan je placenta omhoog gegroeid is.

ik geloof dat ik ondanks het bijlezen ergens wat buikfoto's gemist heb. en ook van mermaids babykamer :(

@caromama: suc6 met opruimen.

@kris: fijn dat je lekker gewaggeld hebt :D

@kleintje: leuk gedicht hoor ;)

@hier: ik heb gister een intake gehad met de kraamzorg en ze adviseerde om toch voor rooming-inn te gaan. ik wilde dat eingelijk niet gaan doen. hoeveel van jullie meiden gaan dit wel doen en voor de gene met een ouder kind wat waren jullie ervaringen??

en hebben jullie trouwens ook dat je nu aan dingen gaat twijfelen nu de bevalling dichterbij komt??? ( zullen de hormonen wel zijn ofzo hoor)

nou ik ga nu me laatste middag op het werk te gemoed zie jullie vanavond weer ;)

14. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    TM wat fijn dat Noa weer goed drinkt!

Janne, precies mijn reactie van het zh! Ik heb een ziekenhuisfobie (als verpleegkundige haha!) Iedereen was best leuk en aardig, maar geen haar op mijn hoofd die daar wil bevallen. Allemaal vreemden en een steriele witte kale kamer. Dus bij deze verplicht ik de kleine om tot 37 weken te blijven zitten en hoop ik dat alles goed gaat. Heb wel een heel leuk mutsje gekregen, een roze van rainbowbabies :D

Iedereen veel plezier bij de vk!

Napoleon fijn dat je bekken weer wat beter zijn. Hopen dat het toch een tijdje aanhoudt.

Ik zit eraan te denken om een cursus borstvoeding te gaan doen. Iemand van jullie daar ervaring mee? Is dat een beetje nuttig?

Ladyzorra, heel veel succes in het zh meid! Hopelijk valt alles mee en is het goed. Wel een prettig idee dat ze je even gaan checken, al is het maar voor de zekerheid.

Surf mooie buik hoor! Die streep heb ik ook. Hoop dat hij straks weer snel wegtrekt. Hij loopt boven mijn navel scheef haha.

Mermaid fijn dat de echo goed was en je lekker huis kan bevallen. Wat leuk dat je nog foto's hebt meegekregen!

Kleintje mooi gedichtje!

Pamsie, hier adviseerde de kraamzorg dat ook. Wij wilden het ook niet doen en zit er ook over te twijfelen. Aan de andere kant is de babykamer naast onze kamer en met de deuren open zou het toch ook wel goed wezen? Ben ook wel benieuwd naar jullie keuzes en ervaringen.
    Twijfel ook heel herkenbaar! Over hele kleine dingen als 's avonds of 's ochtends douchen kan ik uren twijfelen, maar ook of we alles wel goed voor elkaar hebben voor de kleine en of we het wel aankunnen en dat soort dingen.

Ego, Jeej de gordijnen hangen!! :D Nu alleen nog wat in elkaar knutselen voor wat aan de muur en dan is de babykamer helemaal af. Vanmiddag nog even de stad in voor de pyjama's en dan moet ik er toch wel genoeg hebben denk ik zo.

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Gisteravond ook de intake van de kraamzorg gehad.
    Alles in orde,en ze adviseerde alleen om nog wat extra hydrofiele doeken bij te kopen. Ik heb er 13, maar volgens haar gebruiken we deze heel veel...

Iemand ervaring mee ?

16. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Die van mij adviseerde ook om flanellen luiers te kopen. Vond ik onzin aangezien je hydrofiele doeken hebt en ik overal hoorde dat ze niet nodig waren. Die schijnen dikker te zijn. Bij de wibra schijnen de hydrofiele luiers in de aanbieding te komen volgende week of die week daarna.

Ik voel de kleine vandaag heel weinig. Gister ook al een stuk minder, maar vandaag alleen vanmorgen in bed heel even wat geschuif. Weet niet zo goed of ik me dan gelijk zorgen moet maken, omdat ze nu natuurlijk ook weinig ruimte heeft om te bewegen. Vanaf wanneer zou je de vk moeten bellen wat bewegen betreft?

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hallo!!

Mermaid, wat fijn van je placenta en wat fijn dat je nog steeds een meisje krijgt hahaha

Alle goede controles, jippie!!!!

Ladyz, sterkte en hoop dat het meevalt!!

Rooming in, bij Julian wilde ik het eerst niet maar wij sliepen beneden en zijn kamer was beneden en ik kon dus echt niet goed trap lopen met mijn bekken en mocht ook niet al te veel van de kraam dus hebben we een bedje bij ons op de slaapkamer gezet. Vond het wel fijn omdat het ook makkelijk was met die paar keer 's nachts voeden enzo. Dit keer gaat de beeb gewoon meteen op zijn eigen kamer want onze kamer is niet groot genoeg om een bedje erop te zetten. Het zou wel kunnen maar dan kan Roeland niet meer normaal het bed in komen en de kamer is meteen naast die van ons en als er boven iets ligt wat huilt hoor je het zelfs beneden nog goed dus ik vind het wel prima. Zou gewoon doen waar je je het beste bij voelt en desnoods kun je het zelfs na de bevalling nog bekijken.

Controle, alles was prima. Baby is nog niet ingedaald dus waar de steken van mijn onderkantje vandaan komen is niet duidelijk, was iig niet iets waar ik me druk om moest maken dus dat doe ik dan ook niet. Daarna nog de etiketten bij de hema opgehaald dus de adressen kunnen daar straks op en dan kunnen ze op de enveloppen, nog een leuk setje meegenomen voor de baby en een nieuwe huistelefoon aangezien we sinds kort (vandaag) een vaste aansluiting hebben en een nieuw koffiezetaparaat want we hadden alleen nog maar een senseo. Lekker veel geshopt dus hahaha.

18. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Nou alsof ze meeleest haha! Ze schuift net weer wat met haar kontje. Dan zou het vast goed wezen.

19. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij hadden er bij Julian 12 en dat was meer dan genoeg, je gebruikt ze inderdaad wel veel. 1 onder het hoofdje in bed, twee bij het afdrogen na het badje dus zit je zeker al op drie per dag en als je kindje in bed spuugt dus op meer maar je wast ook veel en badje is alleen tijdens de kraamperiode elke dag daarna om de dag. Zou zeggen dat je met 13 er wel genoeg hebt;)

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Flanellen luiers hebben wij er 6 van en die gebruiken we in bed ipv een molton;) Verder worden ze hier nergens voor gebruikt, zou ook niet weten wat ik er verder mee moet eigenlijk.

Deel Deze Pagina