April 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Houden jullie dat echt bij die bewegingen? Bedoel schrijven jullie het op ofzo?

P.s. had wel geluk weer met die vk ben natuurlijk al een keer verhuisd van die idiote vk hier naartoe...Blijkt deze eigenlijk buiten ons gebied te zitten. Ze vroeg dus net waar wij precies wonen en dat ze daar eigenlijk nooit aannemen. Ben dr al drie keer geweest horen we nu pas...

Zucht, wij waren al lang blij dat we hierheen mochten want anders konden we niet naar het Erasmus toe.

Echt gezeur in zo'n stad. Kom zelf uit een dorp in Gelderland daar heb je dit gezeur allemaal niet.
    Gelukkig kunnen we wel blijven maar ze gaf wel aan dat we waarschijnlijk voor het toucheren naar het Erasmus of de praktijk moeten komen ipv dat ze hierheen komen...

Heel bizar dit weer.

Met vk's zit het echt niet mee!

2. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Erg rot is dat, ik herken het (helaas) van een van mijn eigen zussen, hoewel mijn ouders daar nu inmiddels wel goed mee omgaan, maar zij blijft er nogal in hangen. ERG IRRITANT :x
    In elk geval: sterkte ermee!

En ik snap het wel van de echofoto's eigenlijk (hoewel toch jammer ;))

Rooming in: wij laten de baby sowieso de eerste tijd bij ons op de kamer slapen: geluidjes leren kennen en makkelijk met voeden 's nachts (ga bv geven).
    Ik weet nog niet hoe lang we dit gaan doen. Ik denk erover het wiegje overdag in de babykamer te zetten, zodat ze ook daar al kan wennen en niet aan 1 kamer went ofzo (ik weet niet of kinderen dat doorhebben?). En ik wil haar sowieso een tijdje voor ze uit de wieg is gegroeid op haar eigen kamer, anders lijkt het me wel een grote overstap: en andere kamer, en een nieuw bed.

Luiers: ik had 16 hydrofiel luiers en 3 flanellen. Inmiddels van mn zussen nog een hele berg erbij gekregen, altijd handig, vooral omdat wij geen droger hebben (hoewel het in de zomer wel snel droogt natuurlijk, maar dat blijft het niet eeuwig).

3. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ Napoleon
    Ja wij hebben wel een droger. Kunnen ze daarin dan ?
    Ik heb ze vorige keer aan de wasrek laten drogen omdat
    ik niet wist of ze in de droger mochten.
    En wat kreuken die dingen zeg... Pffff !
    Kon ze allemaal strijken haha

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mirjam: ooh balen wijffie dat je zo emo bent! Gelukkig snapt je
    vriend het helemaal! Das fijn!
    Zonzoo, dat zag ik op reclame! Werkt dat goed? Gaat dat gewoon via de post?
    Die collega, wat fijn dat alles goed is gekomen ondanks het gerook van d'r!

Ingrid: wat lief van je ma dat je straks een jurkje krijgt! Das alvast het begin van een nieuwe garderobe! ;)
    Lekker geshopt jij! En wat fijn dat alles goed was bij de vk!

Alre: het zou goed voor jullie zijn als jullie straks je eigen huis in
    kunnen! De spanningen lopen zo steeds hoger op.. Niet leuk!

Janne: beterschap! Ik wil ook thuis bevallen.. Ik vind het zkh doodeng! Misschien komt dat omdat ik er vroeger veel in heb gelegen en er geen leuke herinneringen aan over heb gehouden.. Dus ik ga voor de 37 weken en daarna mag de baby komen hoor! Dus nog eventjes..
    Je hebt ook zonwerend plakplastic! Is dat niet iets voor in de keuken?

Surf: balen dat Thijmen zo vroeg wakker was. Lekker rustig aan doen vandaag dus!
    Mooie buik zeg! Hij wordt nu een beetje puntiger hè? Ligt ie waarschijnlijk met z'n kontje naar voren..

LadyZ: hahahaha die honden! Ik heb er hier ééntje zitten die alles lekker vindt!
    Gisteren liet ik een schil vallen van m'n appel, die vrat ze gewoon op! Wat een prullenbak..
    Oooh meis! Ik duim heel hard voor je!!!

Napoleon: lekker poffertjes als ontbijt! Mjum!
    Fijn dat de fysio iets heeft kunnen doen voor je! Ik mag vanmiddag weer! Bij mij lost het ook echt niet alle problemen op, maar ik ben allang blij als ik 's nachts kan slapen.

Sneeuw: die moet wegblijven!!! Ik wil zon!!!

VK: iedereen succes bij de VK. Ik mag maandag weer..

Pamsie: laatste dagje meis! En dan... verlof!!!
    Hier ook een twijfeldoos hoor! beslissingen nemen vind ik nu erg moeilijk..

Caro: je gaat het huis opruimen omdat de hulp komt? Huh? Dat klinkt
    niet echt logisch.. Hahahah!

Smile: lief hè van die paps van mij!? Hé wat een goede tip voor de klamboe! Daar was ik zelf nog niet opgekomen!
    Hebben ze het gewicht kunnen schatten bij de vk! Ik hoop dat ze dat maandag ook bij mij kan doen.. Ik ben erg benieuwd! Fijn dat alles goed was bij de vk!
    Nog 2 daagjes meis..

Mermaid: wat fijn dat alles goed was met jullie meisje en dat de placenta netjes omhoog is gegroeid! Lekker hoor!
    Raar dat je schoonzus meegaat.. Dat ze zichzelf uitnodigt vind ik al raar..

Marijn: leuk een fotoshoot! Have fun!

Kleintje: wat een mooi gedicht!!! Wauw!
    Ik heb 20 hydrofiele doeken, moet genoeg zijn. Zo niet, dan zijn ze altijd zo bijgehaald..
    Leuk kamertje!!! Die groeiboom is héél gaaf!

Ka: cursus borstvoeding gaat hier niet op aangezien ik de fles ga geven. Rooming in: die van ons gaat meteen in z'n eigen bedje.
    Jeuj de gordijnen hangen! Wat lekker zeg! Het schiet nu echt op hè! Mooie buik!!!

Kris: ook weer ff wat geshopt dus! Leuk!

Ann: wat goed dat ze is ingedaald! Vandaar die gemene steken!

xxx

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Joepie de jurkjes die ik gisteren besteld heb zijn binnen! En ik ben er blij mee. Dit zijn ze:

1. Miss Etam - jurk - wehkamp.nl
    2. C&A - jurk - wehkamp.nl

De eerste is een strakke en de 2e valt eigenlijk vanaf de bombonella's naar beneden. Daar past mijn buik dus ook goed in. Wel even wennen dat ie zo wijd is, want dat heb ik eigenlijk nooit, maar met een paar mooie pump staat het nog helemaal niet verkeerd.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Joepie de jurkjes die ik gisteren besteld heb zijn binnen! En ik ben er blij mee. Dit zijn ze:

1. Miss Etam - jurk - wehkamp.nl
    2. C&A - jurk - wehkamp.nl

De eerste is een strakke en de 2e valt eigenlijk vanaf de bombonella's naar beneden. Daar past mijn buik dus ook goed in. Wel even wennen dat ie zo wijd is, want dat heb ik eigenlijk nooit, maar met een paar mooie pumps staat het nog helemaal niet verkeerd.

7. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Volgens mij is het beter om hydrofiele luiers niet te strijken; dan raken ze hun vermogen om vocht op te nemen kwijt omdat je de vezels dichtstrijkt...

8. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Dadelijk naar de fysio, daarna frietjes eten en vanavond hebben we yoga en gaat mijn man mee! Hahaha! Hij ziet het niet ècht zitten.. Maar hij heeft geen keus, hij moet mee!

De bovenverdieping is weer gedaan, boodschapjes zijn binnen en de was is net uit de droger.. Dus alles is hier weer aan kant. Morgen doen we de beneden weer..

Iedereen een fijne dag! Ik kom later nog ff spieken om te kijken hoe het met LadyZorra is gegaan..

Liefs Ikheid

9. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Gave jurkjes! En wat een heerlijke kleuren zeg! 8):D

10. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    wat is er met ladyzorra ?

11. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ikheid, jij bent maar weer druk vandaag! :) Leuk, die yoga met je man :D Mijne vond de zw.gym uiteindelijk heel fijn, gewoon om even bewust bezig te zijn met de bevalling enzo. En met de tips en leren masseren enzo heeft ie nog een beetje 't idee dat ie wat kan 'doen', want dat wil hij zo graag!
    Waarom heb jij vroeger zo vaak in het ziekenhuis gelegen? Ik heb helemaal geen nare ervaringen met ziekenhuis (1 keer gebroken arm, 1 keer kaakchirurg toen ik klein was), maar toch...

Mermaid, leuke jurkjes! Lekker zonnige kleurtjes, veel beter dan alle donkere winterkleuren!

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja hoor, de kraam en de vk adviseerden het zelfs omdat het nog wat knusser is dan een ledikantje. En als het goed is heeft je wagenbak een goed matrasje en is ie gewoon plat.

13. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    net naar de bouwmarkt geweest, moest wat dingen voor Roeland ophalen om kabels vast te leggen in de kast maar heb meteen verfrollers en verf meegenomen. De gang moet het witte weer wit worden, dat hebben we nog meer dan genoeg in huis en de kamer moet het witten een beetje beige/grijs/wittig worden dus die meegenomen. Weet Roeland ook wat hij de komende tijd samen met mij kan doen hahaha. Ga dus even wat oude kleren aandoen en beginnen!!!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee echt een gedoe zeg! Ik woon in een dorp en toen ik zwanger was van de oudste twee in de stad. En aangezien groningen hier maar 5km vandaan is ging ik bij meike eerst gewoon naar de zelfde praktijk als bij de oudste twee, maar daar mocht ik dus niet thuis bevallen... ahhh en ik vond de praktijk ook niet leuk meer dus ben toen naar de dorpspraktijk geswitched, en gelukkig maar want dit bevalt 1000X beter :D

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Dan zou ik ze nog een keer wassen ;) want door het strijken drogen ze minder goed... Ik heb de hydrofielluiers opgerold, dan zie je ze ook niet zo kreukig ;) en alleen die in het bedje ligt nu heb ik gestreken hahaha.
    Maar ze mogen gewoon in de droger hoor. pff zou wat zijn zeg... met een groot gezin ga ik echt niet alles ophangen...
    ik mik al het beddegoed, hand/theedoeken, schoonmaakdoekjes spijkerbroeken, ondergoed in de droger, anders duurt het echt eeuwen...

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee ik wil ook niet in het ZH bevallen maar ik moet helaas :( Ik vind een zh helemaal niet zo erg maar pff als je er zelf ligt... plastic matrassen, lawaai van andere patiënten, niet echt je eigen ding kunnen doen enz... (ervaringen ;), keelamandelen, maar toen kreeg ik een ijsje :) en operatie aan mijn hand maar dat was in een privekliniek en 1 bevalling en 1 behandeling na bevalling, oh en ik heb er gewerkt...)

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Shit !! Zit ik een uur te wachten bij de verlokskundige kom ik erachter dat ik de afspraak verkeerd in mijn agenda heb staan. Ben ik al ruim te laat. Krijg haar ook niet te pakken. En ik had zoveel vragen.. IK baal

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jaaa de gordijntjes zijn binnen!!!!

Ze zijn wel vrij doorschijnend maar laat ik nog 2 lappen stof van exact dezelfde maat hebben liggen, dus die ga ik er even aan naaien :D kunnen ze opgehangen worden.

19. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Janne, het gaat al een stuk beter met de hulp. Vandaag heeft ze boven en beneden gestoft en gestofzuigd, beide trappen afgedaan, beide wc's schoongemaakt en de keuken (buitenkant) gedaan. Dus dat vind ik wel aardig in twee uur tijd. Bovendien kwam ze zelf met het verhaal dat ze mijn dweil niet prettig vind, omdat hij niet goed uit te wringen is en daarom zoveel vlekken achterlaat. Dus nu doet ze er een oude theedoek omheen en dat ziet er echt een stuk beter uit.

@ Mermaid, lekker irri van je schoonzusje! Die hoopt er misschien ook wel een slag uit te slaan!?!?!
    Fijn dat je jurkjes binnen zijn. De eerste is niet helemaal mijn smaak maar de tweede vind ik echt heel leuk.

@ Kleintje, wow wat een mooi gedichtje! Heb je die zelf gemaakt? Ik kom nooit verder dan; Sint zat te denken, wat hij jou dit jaar zou schenken!!!

@ Pamsie, Lukas heeft ongeveer 3 weken bij ons in de slaapkamer gelegen in de wandelwagenbak. Ik was eerst heel stellig dat hij gelijk in zijn eigen bedje en kamertje zou moeten, maar de kraamverzorgster adviseerde toch bij ons en dat is eigenlijk prima bevallen. Je leert de geluidjes herkennen en als je net bent bevallen en je hebt nog pijn aan je onderkantje wil je ook niet voor elk geluidje uit bed klimmen om te kijken wat er is! Overdag sliep hij trouwens wel vaker in zijn eigen kamertje in het ledikantje.

@ Ka, hier geen ervaring met een cursus borstvoeding. Maar denk dat het geen kwaad kan. Misschien krijg je wel meer achtergrond info zodat je beter weet wat je te doen staat als het niet gelijk lukt.

@ Kleintje, wij gebruikten de hydrofiele doeken ook heel erg veel. Eerlijk gezegd gebruik ik ze nu nog voor Lukas! Denk dat ik er wel een stuk of 20 heb. Ik had er elke dag één op het aankleedkussen liggen, gebruikte er minimaal één voor afdrogen na het badje, vaak overdag nog één na billen verschoning als hij een flinke poepbroek had gehad, één in de wandelwagen, één in het bedje en meestal tijdens de borstvoedingen één om mezelf en mijn kleren te bedekken, aangezien meneer een nogal slordige drinker was. Dus dat zijn er al aardig wat op een dag! Nu gebruik ik ze nog om hem af te drogen na een gewone wasbeurt.
    Leuk kamertje zeg! Grappig die groeimeter! Ga je daar ook echt opzetten met welke leeftijd hij hoelang is?

@ Ann, fijn dat ze is ingedaald. Dat is toch weer een geruststelling. Stuit kan het niet meer worden!

@ Ikheid, inderdaad, opruimen voor de hulp komt. Heb hier namelijk een rommelmonstertje in huis die nogal kundig al zijn speelgoed over het hele huis weet te verspreiden!!! :D

@ Kris, jij ook al! Wat een stel vergeetachtigen zijn we hier he! :)

@ Napoleon, leuk dat je gordijntjes binnen zijn. Wacht je nog even met ophangen, want dan komt de baby de volgende dag bij jou toch? :p

Was eigenlijk van plan de meubeltjes in de babykamer uit te soppen vanmiddag en alvast wat strijk te doen, maar ik heb echt geen puf meer. Moest nog geld halen voor de hulp, dus ben even naar het winkelcentrum geweest. Gelijk maar even voor een pyame gekeken voor na de bevalling. Bij de hema wel een shirt met knoopjes en stretchbroek gekocht. Verder bij Livera een hele leuke gezien met drukknoopjes voor, maar die hadden ze niet in mijn maat, dus die wordt besteld. Verder dacht ik gelijk ook wat van die onderbroeken bij de hema te kopen (die naadloze die in de aanbieding zijn) maar het was of S of XL. Niets ertussen. Balen dus weer. Maar zo'n shoppingtripje van nog geen uur heeft er dus wel aardig ingehakt!!! Ben versleten! Nou ja, morgen weer een dag.... :)

20. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Kan me echt voorstellen mis het heel erg dat "dorpse" met dit soort dingen helemaal.

Mensen zijn gewoon zo anders hiero. Ook zo voorbeeld; sta ik te wachten om een afspraak te maken bij de balie loopt de vk waar we net mee gesproken hebben zo weg naar dr kantoor terug. Geen "tot ziens" niks. Ben dus gewoon terug gelopen en in dr kantoor geroepen "tot ziens"...Ze schrok zich rot hahahaha kreeg meteen een "sorry" lol.

Ik vind dat soms best moeilijk te begrijpen dat soort gedrag. Mijn vriend is een echt Rotterdammer en ziet het vaak niet eens...

Een verloskundige heb je hier ook echt geen band mee ofzo. Er werken en hier 7 ofzo en je moet altijd maar afwachten wie je krijgt en straks met de bevalling ook.
    Zo zijn er natuurlijk heel veel maar in weze die "vertrouwensband" waar ze in folders zo leuk over praten gaat hier echt niet op.

Deel Deze Pagina