@ Ka: Wat een leuk kamertje! Mooi gedaan hoor. @ hier: We hebben de boodschappen voor van de week weer in huis. Arco gaat morgenavond uit zijn werk poolen met collega's en ik had echt geen zin om in mijn 1-tje door de supermarkt te sjouwen, dus vandaar dat we het vandaag even samen hebben gedaan.
Ik wou eerst eigenlijk geen roze, want dat is zo meisjesachtig 8) Maar eigenlijk vond ik het toch ook wel heel erg leuk. Nu maar hopen dat het niet toch stiekem een jongetje is, ook al is het 2 keer gecheckt
Hahaha, dat zei ik ook: Ook al wordt het een meisje we gaan geen hele meisjesachtige kamer maken. Nou moet je nu eens komen kijken. Behoorlijk wat roze wat de klok slaat . Ach nou ja, ik vind het leuk en ben er blij mee.
Mermaid inderdaad, ik zei ook het wordt wel een stoer meisje hoor! Geen meisjes-meisje. Maar hier ook al roze kleertjes, jurkje, rokjes haha! Kleintje wat een nieuws zeg! Je zou dat maar vinden of het zou maar in het schoentje van je kind zitten!
@ Ka, ja, ik heb hem in blauw/paars gekocht. En jij? Mooi kamertje zeg! Ik vind het niet overdreven meisjesachtig! Dan heb je ons kamertje nog niet gezien. Dat is echt een meisjeskamer!!! Ik hoop van 't weekend ook ver klaar te zijn, dan zal ik ook eens wat foto's maken en spammen!
Er staat bij de advertenties aan de rechterkant van het scherm hier op ZP een nieuwe advertentie voor Fonkel Kids. Ik dacht, leuk een nieuwe site, maar die werkt nog helemaal niet! En nu zag ik ook dat er staat "Bed, bad en box accesiores" Lekkere reclame voor je zaak zeg! Je zorgt er toch voor dat alles werkt en klopt voor je zo'n dure advertentie koopt!!!
:x Nou het is maar weer eens duidelijk geworden dat de CAO van Arco's branche echt totaal waardeloos is. Dit jaar is 5 mei een Algemeen Erkende Feestdag waarvan in de meeste CAO's is opgenomen dat je als werknemer dan vrij bent. Maarrrr.....natuurlijk niet in Arco's CAO. Daarin is opgenomen dat 5 mei eens per 5 jaar alleen een vrije dag wordt als 5 mei wordt benoemd tot Nationale Feestdag....Nou ja, waarschijnlijk is ie 5 mei toch wel vrij, omdat ie na de bevalling 2 weken vrij gaat nemen. Maar toch vind ik het stom .
Had hij nou klein metaal? Wij zitten ook onder kleinmetaal (technisch installatiebedrijf) maar bij ons staat dat 5 mei door de werkgever als een verplichte vrije dag mag worden aangemerkt, maar dan wel met aftrek van een ADV dag!!! Da's helemaal lekker!
Ja, hij valt onder Kleinmetaal voor het Motorvoertuigen en Tweewielerbedrijf. Er staat in de CAO het volgende: Op zondagen, zomede op nieuwjaarsdag, 2e paasdag, Hemelvaartsdag, 2e pinksterdag, beide kerstdagen, de nationale feestdag (30 april) zal als regel geen arbeid worden verricht. Indien (in enig jaar) 5 mei uitgeroepen wordt tot nationale feestdag waarop geen arbeid wordt verricht, dan zal (in dat jaar) de 24e vakantiedag collectief worden vastgesteld op 5 mei als deze valt op een dag waarop de werknemer volgens zijn dienstrooster arbeid zou verrichten. Voorzover ik kan zien staat het ook zo in de CAO voor het Technisch Installatiebedrijf...maar het kan natuurlijk zijn dat jullie werkgever wel heeft besloten om gewoon dicht te gaan, maar volgens de CAO is het dus niet verplicht.
Caromama, ik heb hem ook in het blauw/paars gekocht Was de mooiste kleur vond ik. Ben erg benieuwd naar jullie kamertje! Ik heb me opgegeven voor een cursus borstvoeding bij Icare. 2 bijeenkomsten van 2 uur. Ben benieuwd! Eens kijken of het wat is. Wat een slechte cao zeg, die van klein metaal! Daar hebben jullie wel pech mee zeg. Dat is al hard werken en zwaar werk lijkt me en dan ook nog met zulke belabberde voorwaarden...
Volgens mij hebben wij via de Uneto hier een correctie op gehad, namelijk dat het aan de werkgever zelf was om te bepalen of het een verplichte ADV dag zou zijn of niet. Maar goed, maakt voor mij niet uit, want ik heb dan toch verlof en volgens mij is 5 mei een woensdag en dan werk ik toch nooit.
Ja, ik vond het ook de mooiste kleur. Ze hadden voorin de winkel op het aanbiedingen rek alleen nog maar die oranje hangen en verder wat grijze en paarse in S of XL. Dus ik dacht al dat het niets zou worden. Maar achterin de winkel bij de overige pyama's hing er gelukkig nog meer. Het is inderdaad niet de beste CAO ooit! Gelukkig heeft mijn werkgever wel goede secundaire arbeidsvoorwaarden, vooral voor de monteurs, want die doen natuurlijk best zwaar werk.