@ gezellige avondjes: Nou daar doe ik niet meer aan hoor. De laatste keer dat we echt sex hadden heb ik nadien nog 3 kwartier op bed gelegen met harde buiken, en zeer dat het deed!! Ach, behalve echte sex zijn er nog genoeg dingen die je kunt doen in bed of onder de douche bijvoorbeeld, hahaha. @ Ann: Wauw, wat een mooie geschenkentaart! @ Kris: Ik ben ook altijd blij als ze weer thuis van vakantie komen hoor. Helemaal niets kinderachtigs aan. Of ik ben gewoon ook kinderachtig, dat kan natuurlijk ook nog LOL . Oh, en mooooooie buik! @ Mirjam: Mannen .zucht. Maar uiteindelijk had ie dus om niets lopen zeuren. Lief dat ie een tijdschrift en wat lekkers voor je heeft meegenomen. @ Ikheid: Balen dat je wederom zon beroerde nacht heb gehad. En jij hebt inderdaad hele lieve ouders! @ vrije dagen voor de papa: Arco valt onder de CAO Klein Metaal en das zo ongeveer de aller-, allerslechtste CAO die er bestaat. Hij krijgt 1 dag verlof om aangifte te doen en de bevallingsdag valt onder het calamiteitenverlof. Maar Arco wil 2 weken vrij nemen als de beeb geboren is. @ hier: Zo, ik heb de slaapkamer opgeruimd, beneden en de trap gestofzuigd, de wc schoongemaakt, de voordeur schoongemaakt, de planten water gegeven en even een lapje over de radiatoren gehaald. En nu ga ik even een broodje maken en blijf ik even lekker op de bank zitten anders is het straks weer harde-buiken-feest .
Op het moment dat jij aan het bevallen bent heeft je man recht op een vrije dag om er bij te zijn en de dag daarna heeft hij ook vrij om de baby aan te geven bij de gemeente enz.
@kris mooie buik foto hoor @ikheid: heerlijk meid van die ouders!! ik heb er 2 die niet echt geintreseerd lijken :S maar wel een hele lieve schoonmoeder. @tm: jeetje wat een beslissing om je huis uit de verkoop te halen. maar goed liever zo dan dat je het straks niet kan opbrengen toch! @lautjuhh: sterkte met je opa! @ann: de babyshower zag er leuk uit vooral die taart echt een paleisje @kleding: hier zit ook niks meer echt lekker. nou moet ik zeggen dat ik alleen een zwangerschapsspijkerbroek heb omdat ik me spijkerbroeken niet meer aan kon. maar ik heb ook baggyjeans en die kon ik nog aan. tot nu toe dus want ik krijg de knopen niet meer dicht :S nou ze trekken het nog maar deze week. vanaf volgende week kan ik in me joggingbroek gaan zitten @onderkantje: ik herken wel wat jullie zeggen. voelt soms heel beurs en ook een beetje opgezwollen. :S en soms voel ik ook steken denk dat het met het indalen te maken zal hebben. @gezellige avonden: ze worden nu wat zeldzaam maar we hebben ze nog wel. al is het een beetje creatief zijn met z'n buik verder dacht ik er makkelijk vanaf te komen ik weegschaal gaf aan dat ik maar 5 kilo was aangekomen maar de weegschaal van de vk zei toch echt wat anders :S het zijn inmiddels toch al 8 kilo's!!! maar goed ik mag niet klagen het zit alleen in me buik
Mermaid, dat is inderdaad een erg slechte cao. Roeland valt onder fijn metaal en die heeft gelukkig wel die 2 dagen.
ohhh trouwens! Bij de hema hadden ze ineens een nieuw pakje voor meisjes met een luiertruitje en broekje! Al die keren bij de hema niet gezien, hebben we zaterdag ruig geshopt, kom ik er vanmorgen hebben ze ineens wel weer een leuke! Heb die stiekem meegenomen... (okee wel voor betaald natuurlijk )
Goeiemiddag meiden !!! Hoe is het met iedereen op het zp-forum ? Ben alweer een poos niet geweest. Veels te druk met het huis opknappen, en daarna gewoon niet meer de fut hebben om alles te lezen... Hihi ! De hele boel is nu geschilderd, en nu lekker de kinderkamer in gaan richten ! Joepie !!!!! Dat is natuurlijk het leukste onderdeel Verder gaat het allemaal goed met onze kleine man. Hij is lekker aan het 'porren' met elleboog en knieen, en daar kan zijn mama heerlijjk van genieten. Wel geregelt van die vervelende steken van onder, en sinds eergister een hele vervelende aambei erbij gekregen ! Bah, wat zijn dat een rotdingen zeg !!! Om 14.00 even naar de verloskundige toe, en dan kom ik weer zoveel mogelijk met jullie meelezen, en meekletsen natuurlijk !
@janne: fijn dat de SI minder is geworden. @napoleon: kan ook dat je de kleine minder voelde omdat je naar de bevallingsdatum toe gaat he heb begrepen dat je baby dan wat rustiger wordt (hoor mij nou advies geven terwijl ik een aantal dagen terug nog zelf zo in de stress zat haha)
Echt fijn ja als alles af komt.. Ooh dat met die gordijnen! Jeetje! Wanneer ga de gordijntjes ophangen? Morgen al? Wie weet komt ze dan ook wel Ja ik ken die uitschuifbare, ze zijn erg handig, maar niet praktisch! Net wat je zegt ja, de runners blijven erachter hangen.. Spannend hoor Napoleon! Wij lopen gelijk!
Ja dat vroeg ik net aan de fysio, maar ze zei dat het in mijn nek en schouder zit, dus zo'n handschoen heeft voor mij geen nut.
Dat weet ik eigenlijk niet, als ze gaan lekken dan doen ze dat ook wel met koud water maar ik heb ze wel gevuld met heet water, uit gewoonte denk ik.
Hmm das raar, gelukkig heb je d'r net weer ff gevoeld, maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hè!
Over kraamverlof. Er is een wettelijke regeling. Die staat duidelijk omschreven bij Postbus 51. Verder kan het zijn dat er in een specifieke CAO van afgeweken wordt. Dat zou je het beste na kunnen vragen bij de HR afdeling. BIjgaand de link naar de site van Postbus 51. In principe heb je dus recht op een vrije dag op de dag van de bevalling (mits dit niet in het weekend of op een feestdag is) en voor aangifte heb je ook recht op vrij voor de tijd dat dit duurt. En dan heb je recht op twee dagen kraamverlof, die moeten binnen 4 weken na de geboorte worden opgenomen. Postbus 51 - Kraamverlof
ja want je moet ze ook met heet water erin opbergen dus dat zou wel logisch zijn Dan gaan we dat zo eens even doen. Ga nu nog even mijn ogen sluiten voor meike weer wakker is en we de kids uit school moeten halen.
de eu wil eigenlijk dat alle landen de kraamverlof voor mannen gaan verlengen maar dat zal voor ons niet meer gelden denk ik, voor dat, dat er door heen is ben je zeker wel een jaar verder
Mermaid: zo zo actieveling! Nu lekker de beentjes omhoog en genieten van je welverdiende verlof! Pamsie: ouders die niet geïnteresseerd lijken? Heb je er geen goed contact mee? Maar 8 kilo! Ik zit al aan de 23 kilo! Napoleon: Hema heeft leuke dingen hè! Kleintje: have fun bij de VK! X