Mijn ouders wordt lastig, omdat die zelf ook gewoon nog werken. Mijn moeder is vrij op de donderdag en vrijdag en mijn vader en stiefmoeder straks allebei op de vrijdag. Nu is het alleen zo dat Arco sowieso de donderdag straks als vrije dag heeft, dus dan hebben we uiteraard geen opvang nodig en ik wil eigenlijk de woe en de vrijdag vrij dus dat schiet niet op. En mijn s.o., tja, misschien als het echt niet anders kan, maar heeeel eerlijk gezegd wil ik niet dat zij een vaste dag oppassen. Mijn s.m. is niet zo heel goed ter been omdat ze iets van 14 jaar geleden een hersenbloeding gehad heeft. Ze kan niet makkelijk traplopen en ik wil dus eigenlijk niet dat ze met onze beeb de trap op en af gaat. Daar komt nog bij dat ik natuurlijk ook nog niet weet hoe het straks gaat lopen met mijn zwangere schoonzus. Ik acht de kans nog steeds groot dat mijn s.o. op haar kind gaan passen . Ik denk dan ook dat een (tijdelijke) gastouder de beste oplossing zou zijn. Maar (jaja ik ben een zeikerd ), ik ben altijd een beetje wantrouwend tegenover vreemden en vind een gastouder altijd een beetje eng. Mijn gedachte is vaak (en ook in het geval van gastouders): Wie weet wat ze met je kind uitspoken. Een vriendin van mij jaren lang seksueel is misbruikt, dus daar komt mijn wantrouwen denk ik een beetje uit voort. Maar ja, we moeten toch wat...
Ik snap je helemaal hoor! Ik had dat ook bij een gastouder.. Maar dit bureau heeft het tegendeel bewezen. We zoeken zolang door totdat wij er een goed gevoel bij hebben. Daarna ga je een aantal keer bij elkaar langs om aan elkaar te wennen, elkaar wat beter te leren kennen, ook mag je de kleine zo af en toe brengen om te kijken hoe het gaat en zodat je zelf ook eraan kan wennen.. Ik ben helemaal om dus. Ik zou gewoon een aantal bureau's langs laten komen voor een intake, gewoon vrijblijvend. Dan kan je altijd nog een besluit nemen. Succes meis!
Mij is een gastouder niet heel goed bevallen maar dat kwam omdat zij ook geen drol met eva deed... had 5 kids van zichzelf en ving toen ook nog iets van 5 kinderen op. Maar ja op het kdv was pas toen ze anderhalf was plek... ze was daar ook bijna eens het zwembad ingekropen... Maar goed, ik ken gelukkig ook hele lieve gastouders . Enige nadeel is dat als je gastouder ziek is, je geen vervanging hebt. Maar ik denk er zelf over om misschien ook een poosje te gaan gastouderen als ik geen werk heb na de zomer. en aangezien ik het even heb gezien met het onderwijs...
Mijn s.m is gastouder en de gezinnen waar ze voor werkt zijn echt super blij met haar. Zij gaat straks ook 1 dag op onze kleine man passen. (en mn ouders de andere dag en dan evt 1vd 2 op dag 3 als dat nodig is) Dus er zijn wel leuke/ goeie. Het is even zoeken, maar denk wel de moeite waard. Succes!!
:x Mijn god wat ben ik kwaad zeg! :x In September (!!!) heeft Arco al aangegeven dat hij 1 dag minder in de week wilde gaan werken. Daar werd niet al te enthousiast op gereageerd, maar uiteindelijk is mondeling toegezegd dat het akkoord zou zijn. Het kon dan niet op een maandag of vrijdag, dus hij heeft toen gekozen voor de donderdag. Vandaag is hij bij de P&O functionaris geweest omdat ie zijn contract wilde laten aanpassen. En weet je wat die lul zegt: Ja, het kon toch maar niet, want de baas wilde het niet, want dan zou straks iedereen het wel willen. :x Zijn ze gvd helemaal van de fucking pot gerukt (pardon my French!). Ze hebben ook gewoon geen poot om op te staan, want minder uren werken mag alleen geweigerd worden als er zwaarwegende bedijfsomstandigheden zijn, bijv. dat het roostertechnisch niet kan, dat de veiligheid in het geding komt of dat iemand zijn functie niet zou kunnen uitvoeren in minder uren dan dat ie werkt. Nu is alle3 niet aan de orde. Ze zitten met z'n 3-en op de werkplaatsreceptie én er zijn nog 2 vestigingen waarvan altijd iemand bij kan springen mocht er echt nood aan de man zijn (bij bijvoorbeeld ziekte van een collega waardoor de receptie maar door 1 iemand bemand zou worden). De enige reden die zij dus hebben is omdat ze bang zijn dat andere collega's het ook willen. What the fuck heeft Arco daar mee te maken!!! Dat is HUN probleem en niet het zijne/onze. Jezus, ik ben gewoon in staat om die hufter van een baas zelf eens even flink de wind van voren te gaan geven, maar ja, dat kan ik natuurlijk moeilijk echt gaan doen . Sorry voor mijn taalgebruik hoor, maar mijn bloed kookt echt!!!!!!!!!!!
Gastouder: als die van ons ziek is moet ik meteen bellen met het bureau en dan wordt er meteen voor vervanging gezorgd. Dus je zit nooit zonder.. Althans niet via het gastbureau waar ik me nu ingeschreven heb.
Mermaid, is er geen ander kdv in de buurt? Als ik hier kijk zijn er al super veel om uit te kiezen en tuurlijk de een lijkt me beter als de ander maar zitten een paar tussen die me wat lijken.
Wat fijn dat je s.m. gastouder is! Het is idd even zoeken, maar zeker wel de moeite waard denk ik! Vrienden van ons hebben ook alleen maar goede verhalen..
We hebben het CAO-boekje er even bij gepakt en ik heb de relevante bepalingen onderstreept. Arco gaat morgen dus nog een keer langs bij P&O en gaat aangeven dat hij er recht op heeft en dat ze het hem niets eens mogen weigeren. En dat als ze bij hun standpunt blijven hij het er niet bij laat zitten.
Nou ja zeg! Wat een hufter eerste klas zeg die baas van Arco! Eerst zeggen dat het kan en nu opeens kan het niet.. Hallo?! Watvoor een baas ben je dan?! Lekker dit zeg.. Eerst dat KDV en dan dit weer! Dat zou dus inhouden dat je nog een dag extra KDV zou moeten regelen ofzo? Ik zou ervoor zorgen dat Arco morgen eens ff zijn zegje gaat doen op het werk, natuurlijk wel op een nette manier.. Nog meer gezeik kan je er nu niet bijhebben. Balen hoor! Bah bah! Succes ermee meis!
Mermaid: don't f*ck with a pregnant woman!!!! Ze proberen het altijd, als je nl geen kokende zwangere vrouw achter je hebt staan, kan je als man nog wel eens zeggen: ok dan. Daarom zijn wij er ook!! hahahaha
Ja wat een LUL hè!!! Mensen, wat ben ik WOEST!!!! Die P&O knakker weet het dus al een week en had nog helemaal niets tegen Arco had gezegd. Nou, hij gaat die dag dus gewoon vrij krijgen, al moeten we juridische stappen gaan ondernemen. No way dat we het erbij laten zitten. Die baas denkt maar dat ie alles kan maken.
De recepioniste op een andere vestiging is ook zwanger. Arco had ook al gezegd: Nou jullie meten ook lekker met 2 maten, want ik neem niet aan dat jullie tegen Linda gezegd hebben dat ze niet minder kan gaan werken....
Ja is zeker fijn, helemaal met die gekke diensten van mij en een man met eigen bedrijf die wel eens moet doorwerken.......
Inderdaad meis.. Het er niet bij laten zitten hoor! Zoals er in het CAO omschreven staat hebben zij er geen recht toe om dit af te ketsen. Én ze hebben het al mondeling toegezegd! Dus je staat in je recht, nu alleen nog zorgen dat dat hard wordt gemaakt en Arco dus zijn gelijk erin krijgt! Maar met jou achter Arco gaat dat helemaal goedkomen
Terwijl jullie in hetzelfde schuitje zitten! Alleen werk jij daar niet en Arco wel.. Tsss! Zet 'm op!