April 2010 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    ja dat zal het denk ik ook wel zijn hoor ;) komt vast allemaal wel goed!!

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben ervantussen...

zal er niet veel zijn van het weekend, als mn vriendje er is, hebben we altijd wel plannen...

als er iets gebeurt hier dan horen jullie het natuurlijk...

fijn weekend allemaal!

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    fijn weekend surf!!

4. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Goedemidddag!!!!

Wel bijgelezen maar ik kan niks onthouden vandaag. Ontzettend slecht geslapen door van alles en nog wat maar goed dat gaat ook wel weer over.

Dus sorry dat ik op niemand reageer!

5. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    jeetje ingrid balen van je nacht!! missn kan je straks nog even gaan liggen.

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    kan wel alleen moeten er nog wat kleine boodschappen worden gedaan, de gordijnen op Julian zijn kamer moeten worden opgehangen en nog 2 traphekjes worden geplaatst. Niet dat ik die laatste drie ga doen maar met al dat geboor enzo kan ik toch niet slapen en heb het idee dat waardoor ik vanacht niet kon slapen vanmiddag niet minder is dus tja dan maar hopen op vanacht hahaha

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Pamsie, hoe is het met het gerommel bij jou??

8. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    dat is weer helemaal weg!! pff ik wist niet dat het zo vermoeiend kon zijn. dat gerommel en dan stopt het weer. nu de hele dag nergens last van. en dan te bedenken dat ze nog een maand kan blijven zitten!!

als je niet kan gaan slapen zou ik in elk geval lekker rustig aan doen vandaag meid!! kan je lichaam dan wel gebruiken

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Erik heft vandaag ook geen vrij, maar daarna wel 3 dagen, dus dat is ook al lekker.

10. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    @badkamer Ik heb wel een grote maar hij is alleen heel erg vies:D

@Mermaid ja van die tandartsrekeningen word je inderdaad niet blij.

@Ingrid Ik had verwacht dat jij allang bevallen zou zijn. Ga je weer overtijd lopen waarschijnlijk. Balen voor je.

11. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ja ik denk dat ik er nog een week of twee bij aanplak, heb blijkbaar een erg leuke en gezellige buik om in te zitten hahaha. Voordeel is dat ik er al vanaf het begin rekening mee heb gehouden dat ik overtijd zou lopen dus dan is het ook niet zo'n teleurstelling zeg maar.

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ja dat gerommel is heel erg vermoeiend, even een rustdagje tussendoor van het gerommel is dan ook wel eens lekker.

Ik doe het sowieso rustig aan vandaag, Roeland is lekker vrij dus die mag verder alles doen hahaha.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Oh helemaal vergeten. Ik heb dus inmiddels al een aantal afspraken en controles in het ziekenhuis gehad, maar steeds kregen we niet genoeg duidelijkheid naar m'n zin. Mijn vorige bevalling is dus niet zo goed gelopen, de navelstreng zakte uit en dat eindigde in een spoedkeizersnee en dan moet je dus me 36 weken in het zknhs onder controle. Ik kreeg daarvan de indruk dat er strengere controle zou zijn en duidelijkheid over overtijd lopen omdat je met een litteken dus een risico hebt.

Maar niets van dat alles.
    Ik heb het elke keer aangegeven dat ik angst had voor de bevalling in de zin van weer een uitzakkende navelstreng of complicaties van de ks, maar daar werd niet tot nauwelijks op gereageerd, en ik kreeg zelfs afspraken met 2 weken tijd ertussen (op het laatst, kun je nagaan). Om die reden heb ik een keer gebeld toen ik weinig leven had (was ook echt zo) en aan de CTG gelegen en nu werd ik gister dus wakker met mega uitlsag die ook nog jeukte op m'n buik. Dus weer gebeld en we mochten weer komen, bloedprikken, aan de ctg, hartslag, bloeddruk, temperatuur en zelfs langs de dermatoloog. Dit gebeurd dan dus onder de vk's en de diensthebbende gyn op de kraamafdeling en dus niet poliklinisch.

Nou klikten we gister echt onwijs goed met de vk die dienst had, had er zo mee op vakantie gekund bij wijze van spreken en die had al snel in de gaten dat er ons toch iets niet lekker zat. Zoals ze letterlijk zei: als mensen hier schreeuwend en huilend binnen komen dan worden ze ingeleid.

Maar jullie zijn zo niet. En dat is ook zo. Ik heb niets te klagen, lichamelijk gaat het nog goed, heb geen bekkenproblemen of aanverwante zaken, het zit in het koppie... we zijn Louise bij de geboorte bijna kwijt geraakt. Of althans, als we nog thuis waren geweest was het waarschijnlijk heel anders afgelopen en ondanks dat ik dacht dat ik die bevalling goed verwerkt had speelt het toch behoorlijk op. Maar zoals gezegd, wij zijn geen klagers. We geven het wel aan, maar gaan geen huilpartijen of andere scenario's daar tentoonstellen. Zo zitten we gewoon niet in elkaar. En dan blijkt maar weer... als je niet gaat staan janken dan word je dus gewoon niet gehoord.

Gelukkig begreep zij onze angst en onzekerheid wel en heeft met de dienstdoende gynacoloog overlegt. De standaard procedure in dit soort gevallen is inderdaad niet overtijd laten lopen. Ze gaan zelfs als ik de 39 weken voorbij ben kijken of ik inliedbaar ben.

Dit houdt in dat we maandag nog een keer aan de CTG mogen, niet omdat dat nodig is, maar om onze eigen geruststelling (is niet zo nodig, want ik voel haar genoeg, maar natuurlijk niet afgeslagen) en woensdag gaan ze dan kijken of ik inleidbaar ben. Als dat zo is, en ze verwacht van wel (veel sexen toch? ;)) kunnen we dan gelijk een afspraak maken om in te leiden. Dit kan dan donderdag of vrijdag al zijn.

Het enige is dus dat ze na een ks niet met gel inleiden, omdat je dan een lichaam in bevalmood brengt die daar nog helemaal niet aan toe is. Je moet echt al een verweekte bmm hebben en zodanig ontsluiting dat ze de vliezen kunnen breken (maar dat hoeft niet veel te zijn), omdat het lichaam dan al min of meer klaar is en het als het goed is zelf oppakt. En echte gel-inleiding is te zwaar voor een baarmoeder met litteken.

We weten nu dus waar we aan toe zijn en mogen voor elk wissewasje bellen als we daar behoefte aan hebben. We hoeven ook helemaal niet meer terug te komen op de polikliniek, maar alles loopt nu direct via de kraamafdeling en de vk daar.

Echt, ik kan nu veel meer genieten. Merk het aan ons alebei en zelfs aan Louise dat we hier onze rust in hebben gevonden, we hebben nu wel het idee dat alles goed in de gaten wordt gehouden en dat hadden we poliklinisch helemaal niet, die gaven zelfs geen eens goede antwoorden op dit soort vragen.

Dus dat was het verhaal eigenlijk...

Oh en over die uitlsag is waarsch "gewoon" zwangerschapsjeuk, dermatoloog verwachte geen problemen met de gal. Lever was sowieso goed, en de uitlsag van de gal komt dan pas volgende week, maar kan zijn dat ik tegen die tijd bevallen ben. ;)

Nu alleen maar hopen dat ik ook daadwerkelijk inleidbaar ben volgende week woensdag.

14. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    pff alle mensen ik heb even me teennagels geknipt!! wat een toestand met z´n buik zeg

15. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    daar zijn de mannen voor toch :D

16. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Moniki, wat fijn dat het goed gaat met Romee! Hopelijk mag ze van 't weekend naar huis.

@ Mermaid, jeetje wat heb jij al een hoop gedaan zeg! Eet smakelijk met je ananas! Misschien wekt het nog wat op!!! Balen van die tandartsrekening! Is altijd een duur geintje, maar ja, je gebit is toch belangrijk!!!

@ Janne, lekker hoor dat je mannetje ook vrij is. Die van mij is ook vrij, maar die is naar het strand om te kitesurfen.

@ LadyZorra, kijk jij tv onder de douche?????

@ Mirjam, toch naar he, als het zo huilen is als je je kind weg brengt. Maar misschien vind ze het ondertussen wel hartstikke leuk.

@ Pamsie, fijn dat je je weer wat beter voelt!

@ Ingrid, balen van je slechte nacht meid!

Hier ook niet zo goed geslapen. Lukas kwam midden in de nacht bij ons liggen en ik had gewoon de puf niet hem terug te leggen. Dus uiteindelijk heeft hij de hele nacht tegen mij aangeplakt gelegen, waardoor ik op het randje lag en mijn buik bijna uit bed hing!
    Gelukkig is manlief vandaag vrij, dus na het ontbijt heb ik hem en Lukas erop uit gestuurd om de boodschapjes te gaan halen en toen ben ik lekker terug in bed geklommen. Heb toch nog twee uur kunnen slapen, dus dat is wel fijn. Om kwart over 11 kwamen ze me wakker maken, hadden ze een cadeautje voor me meegenomen. Een lekker luchtje, omdat ze zo trots op me zijn. (ik gelijk snotteren natuurlijk).
    Nu is manlief kitesurfen, dus die verwacht ik pas rond etenstijd thuis. Lukas is wel lief, maar wil ontzettend veel aandacht, dus wordt er wel een klein beetje moedeloos van.... Ben stiekem toch nog wel erg moe!

Over badkamers. Wij hebben ook een vrij kleine badkamer. Wel een bad erin, maar mijn man wil heel graag een aparte douche erbij. Dus over een paar jaar willen wij op zolder gaan slapen (daar hebben we al een grote dakkapel) en dan de badkamer een stuk uitbreken naar wat nu onze slaapkamer is. Onze kamer wordt dan kastenkamer en washok. Maar goed, dat gaat ook aardig wat geld kosten en ik wil zolang de kids nog zo klein zijn op dezelfde verdieping slapen. Dus misschien over een jaartje of 4 á 5.

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Onsukkie, gelukkig dat jullie nu wel een goed antwoord hebben gekregen en weten waar jullie aan toe zijn enzo. Wat gaan ze dan doen als je volgende week nou niet inleidbaar bent?? Wordt het dan alsnog een keizersnee of hebben ze daar nog andere methodes voor??

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee, maar wij hebben ook rond de 26 weken een 3d echo laten doen en die man heef took alles bekeken en niets geks gevonden. Ik vertrouw erop dat het goed is. Maar ja, we hebben allemaal onze angsten denk ik...

19. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha ja leuk he, waar je normaal 3 minuten over doet doe je nu ineens min. 10 minuten over ;)

20. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    @onsukkie Ik kan begrijpen dat het een enorme opluchting is. Wat goed dat je gisteren eindelijk iemand anders had die wel naar je wilde luisteren. Hopelijk ben je woensdag inleidbaar zodat je snel je babytje in je armen hebt.

Deel Deze Pagina