Zo, hier gaat het prima. Nog steeds vervelende naweeën en inmiddels zak ik ook steeds door mn rug, de stevigheid lijkt compleet verdwenen... Ben ook wel erg slap nog door het bloedverlies. Gelukkig is matthijs volgende week ook nog de hele week vrij, Femke is precies op de goede dag geboren want vandaag en maandag was ie zowiezo vrij en naast de 2 bevallingsverlofdagen mocht ie ook 5 kraamdagen opnemen. De eerste kraamhulp is net weg, ivm de feestdagen krijgen we er dus 2, das wel een beetje jammer maar goed... Femke gaat echt super, drinkt en slaapt lekker, is heerlijk rustig. Ze was alweer aan het aankomen, sinds gisteren alweer 130gr aangekomen dus denk dat ze overmorgen wel op haar geboortegewicht terug is. Vandaag heeft ze de gehoortest gehad, geslaagd (eerste mijlpaal ) en het hielprikje (snif). De huisarts is nog even op kraamvisite geweest. én mijn moeder is langsgeweest!!! Yahoo!!! Gisteravond trof het mij ineens dat het echt de laatste keer was... daar heb ik wel even een traantje om gelaten... Geen dikke buik meer, geen getrappel meer in je buik. De laatste keer zo'n klein hummeltje van jezelf. Hopelijk blijft ze nog even lekker klein en baby! Maar madam lijkt aardig voortvarend... ze is best sterk, als ze op mn borst ligt draait ze zelf al haar hoofd van links naar rechts en vanmorgen draaide ze zich al half om... Maar goed... Meike vind haar zusje echt helemaal lief heel schattig. Bekijk bijlage 62873
Hij hangt aan de muur en er is niemand die 'm daar af krijgt!! Wat een lieve foto! En wat veel haar heeft Femke! Ze kan al bijna een staartje Iloiza: gefeliciteerd met jullie zoon Niek
@ Onsukkie: Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de vk. Een hele opluchting! @ TM: Wat leuk wat van je te horen. Ben ook erg benieuwd naar foto's, maar doe maar lekker rustig aan. @ LadyZ: Hahaha, een tv in de badkamer. Hoe decadent . Wij hebben er maar 1, alleen in de woonkamer. We willen er graag nog 1 in de slaapkamer, maar elke keer komt er wel iets tussendoor waar we ons geld beter aan kunnen besteden. @ Napoleon: Wat super dat Femke het zo goed doet. En wat een lieve foto van haar en Meike. @ Iloiza: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! @ de rest: Uuuhhhmmm, ik weet niet meer. Sorry . @ hier: Heb net heerlijk 2 uur op bed gelegen. Leek me wel verstandig na mijn niet zo goede nacht en met die vervelende rotholtes. Alle huishoudplannen die ik dus had voor vanmiddag heb ik dus maar laten zitten. Morgen weer een dag hoor...
En overmorgen ook......... Hoop dat je snel opknapt Mijn vriend is volgens mij nog net niet met de afstandsbediening in zn hand geboren.....
Ja, idd. Wat dat betreft wel lekker hoor, dat ik nu élke dag vrij heb . Als iets de ene dag niet gebeurt dan kan het altijd de volgende dag nog.
Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Femke! Jammer alleen dat je zelf nog zo'n last hebt van naweeën en van je rug. En super natuurlijk dat je moeder langs kon komen!!
Het is maandag 12:15, 38+2 en ik heb een afspraak bij de vk. Het hele weekend al wat last van voorweeën gehad en natuurlijk was ik wel benieuwd of het ook al iets had opgeleverd. En ja hoor, al 2 cm gekweekt, dat scheelt straks bij de bevalling! Ze stelt voor om even te strippen, wie weet zet het dan door. Onderweg naar huis voelt het al een beetje kramperig, alsof je ongesteld moet worden. Ondertussen wat boodschappen gedaan, met meike gespeeld enz. Als meike om 4 uur op bed ligt ga ik even relaxen in bad, daar heb ik weer wat voorweeën maar niks anders dan eerder het weekend. Om de 10 minuten een harde buik. Voor het eten ga ik weer uit bad en dan nemen de harde buiken weer af. Behalve als ik iets ga doen dan krijg ik een soort iets van een wee, wel gevoelig maar niet heel pijnlijk. Maar zodra ik ga zitten houd het weer op. Om 22 uur ga ik het bijhouden en ze komen totaal niet regelmatig en heb het gevoel dat het ook zo weer kan ophouden. Matthijs gaat slapen en ik ga dan toch maar even in bad zitten in de hoop dat het wat doorzet. Ze komen dan wel om de 10 minuten en zijn vrij stevig maar weer uit bad houdt de regelmatigheid op. Ik ben moe en ga maar slapen. Zo om het kwartier heb ik nog een wee, wel stevig maar tussendoor dommel ik steeds in slaap. tegen half 4 denk ik dat ik toch de vk moet bellen ondanks dat ze niet regelmatig komen maar wel sterk zijn. Ze is er om 4 uur en als ze toucheert zegt ze, ok we gaan naar het zh, je zit op 4cm en het is heel erg week. dan kunnen we in het zh de vliezen prikken en dan zal ze er wel snel zijn. In het zh aangekomen zegt ze dat ik eigenlijk al op 7cm zat maar dat ze dat niet durfde te zeggen omdat ze bang was dat het dan te snel zou gaan en we niet naar het zh meer zouden kunnen. We kwamen om 5 uur in het zh aan. Ik kreeg een infuus geprikt en ondertussen komen de weeeën iets regelmatiger en wat krachtiger. We worden van drinken en eten voorzien en af en toe vang ik een wee op. Om 20 voor 6 krijg ik persdrang en mag meepersen. De vliezen zijn dan nog steeds niet gebroken en ik pers met vliezen en al. Hierdoor is het persen wel wat zwaarder maar voor de baby is het wel prettiger omdat er dan minder druk op het hoofdje staat. Om 3 minuten voor 6 word Femke Leontine geboren. Ik pak haar zelf aan. Wat een scheetje! Ze zit helemaal onder het vernix, helemaal wit. Ze plast over me heen. Mama is ook gedoopt. Femke ligt lekker een poosje bij mama terwijl ondertussen de placenta geboren moet worden. De verloskundige trekt aan de navelstreng terwijl ik pers maar dan breekt de navelstreng af. Oh jee! Het blijkt dat de navelstreng aan de vliezen vast zat ipv aan de placenta. Dus nu moet ik op de baarkruk om zelf de placenta eruit te persen. Dit gaat gelukkig goed en de placenta komt al snel. Ik ga weer op bed liggen en joepie! Weinig bloedverlies. We genieten lekker van Femke, die ondertussen de hele boel onderpoept. Ze drinkt zelfs al aan de borst! En hoe, krachtig en ze hapt meteen goed aan. Wat een natuurtalent! Dan voel ik ineens vloeien, wat natuurlijk niet zo gek is maar al snel wordt het bloedverlies meer, en dat een poosje na de bevalling... hiervoor waren we natuurlijk naar het zh gegaan maar in eerste instantie verloor ik nauwelijks iets en nu opeens toch wel. Ik blijk niet goed op oxitocine te reageren. Mijn baarmoeder trekt wel in eerste instantie samen maar daarna wordt ie lui waardoor ie niet goed samentrekt... De gyn wordt erbij gehaald en keert me even binnenste buiten... auwtsj... Ik krijg 3 infusies met oxitocine maar matthijs zegt dat het de vorige keer ook niet werkte, maar ze geven het alsnog. Als ik blijf vloeien krijg ik een ander middel in de vorm van een zetpil. Dan houdt het vloeien snel op gelukkig. Ik moet nog een paar uur ter observatie blijven en mag pas weg als ik droog ben. Om half 12 mag ik eindelijk douchen! Voor het douchen nog even naar de wc en daar verlies ik nog een enorm stolsel. Douchen gaat prima en om half 1 mogen we naar huis! Yahoo! Helaas dus toch weer bloedverlies gehad in totaal 1,2l dus gelukkig minder dan bij meike, toen was het 2,5L. Wel zal ik ong net zo lang dezelfde klachten houden als na Meike dus het herstel zal wel even weer wat vergen.
Zooooo even bijkomen zeg !! Heb wel mee/bijgelezen maar ben zo hyper dat ik niks onthou !! Moest om 3 uur in het zh zijn, werd 4 uur ofzo zo lang liep het uit. Gezegd dat ik de baby wat rustig vond dus met de echo gekeken, vruchtwater zat! Daarna even CTG en die was ookgoed! Wat blijkt: ik heb volop harde buiken / voorweeen !!!!!! Sommige werden ook enigzins gevoelig (niet pijnlijk) en kwen regelmatig.. Net op het put dat ik van de ctg afging werden ze sterker! Zo begon het bij Demi ook..... Aaaaaahhh !!! Ze zei: misschien duurt het nog even en anders tot vanavond haha naja even rustig worden nu.... Dalijk zwakt het af en ben ik vast teleurgesteld... Oh ja, mijn gyn is ook van het inleiden !!! Ze vroeg letterlijk of ik ingeleid wilde worden of het af wilde wachten dus ik zei dat ik alleen ingeleid wilde worden als het nodig was voor de gezondheid van de baby.. En vroeg of inleiden niet alleen in noodgevallen was.. Zegt ze "ach als je al 3 cm hebt is het een kwestie van vliezen breken en weeën maken!" nou ik was helemaal verbaasd!! Maar ik wacht het rustig af.. De baby bepaald zelf wel wanneer hij komt, zolang er geen medische reden is vor hem (of voor mij) blijft hij lekker binnen (balen, vriend is weg vanavond dus sex zit er niet in haha)
Lekker is dat he! Ik heb het vanmiddag ook nog even geprobeerd. Had Lukas meegenomen, want die was ook moe, maar slapen ho maar! Helaas. Maar goed, we hebben wel even lekker een uurtje op bed liggen kroelen en hij heeft even tv gekeken terwijl ik lag te dutten.
Oeh Mirjam, spannend zeg!!! Misschien dus morgen weer babynieuws!!! Ik ben benieuwd! Als het zo is, succes alvast meid!!!
@ Napoleon: Wat leuk en bijzonder om je bevallingsverhaal te lezen. En dat je gewoon al 7 cm had . Wel slim van de vk dat ze zei dat je pas 4 cm had. Wel balen dat je alsnog zoveel bloed bent verloren, maar verder is alles dus wel redelijk voorspoedig verlopen. @ Caro: Ja, was echt heerlijk om even op bed te liggen. Doe ik niet zo snel, maar nu met die verkoudheid leek het me wel even verstandig. Jammer dat Lucas niet wilde slapen, maar lekker knuffelen met je ventje lijkt me ook heerlijk. @ Mirjam: Spannend zeg. Ben benieuwd wanneer de kleine zich laat zien.
Napoleon: wat een mooi bevallingsverhaal! En die vk hahaha, beroepsgeheim. Super dat Femke het zo goed doet! Mirjam: spannend. Misschien wel een paasbaby!!
Napoleon, wat mooi geschreven en wat slim van de vk om te zeggen dat je 4 cm ipv de daadwerkelijk 7cm. Klinkt wel heel relaxed trouwens je bevalling opzich, wel balen dat je toch weer zoveel bloed bent verloren na die tijd. Hopelijk gaat je herstel een beetje snel! Super ook dat je moeder al eens langs geweest!!! Mooie foto ook van Meike en Femke! Mirjam, wat doe je nu!!!! Ben jij zo maar ineens de volgende die gaat bevallen!!! Hoop dat je kleine man zich snel meldt!!!! Spannend!!!!!!!!!!!!!!
Hahaha nou nou misschien zwakt het wel af hoor... Douchen of in bad gaan .. Wat kan ik beter doen ?? Maar omdat ik bij demi en deze zwangerschap noggeen harde buik hen gehad en die harde buiken die ik toen kreeg waren meteen de start wordt ik sowieso nerveus.. Mja de kans op een valse start is groot natuurlijk !