@ Jacqueline: DANK! Nu weet ik EINDELIJK waarom House in die inrichting zit! @ vk tijdens bevalling: Ik heb nu alle vier de vks van de praktijk een keer gehad met controles. IK heb wel een lichte voorkeur voor 1 van de vks, maar als 1 van de andere 3 zou komen zou ik het ook best vinden. Ze zijn alle 4 heel erg aardig. @ LadyZ: Is je vriend al weer beter? @ Ann: JOEPIE!!! Gefeli met je 37 weken! Wel echt een mijlpaal hoor voor mijn gevoel. Ik ben morgen 37 weken en vanaf dan mag de beeb dus officieel komen. @ Surf: Balen van je slechte nacht en jammer dat er niets heeft doorgezet. @ Mirjam: Zo, daar zou ik ook pissig van worden als ie aangeschoten thuis zou komen. @ Ikheid: Wat fijn dat jullie mannetje het zo goed doet! Ben benieuwd naar de fotos. @ Janne: Hm, lekker balen dat die vrienden zo laat weggingen. Ook een beetje dom van hun als ik eerlijk ben, zij weten toch ook dat je hoogzwanger bent?! Volgende keer ze gewoon eerder eruit schoppen hoor. Doe ik ook zonder moeite. Als ik het écht zat ben (zwanger of niet) en mensen blijven me te lang plakken, dan zeg ik gewoon iets in de trant van: Ja lieve mensen, ik ga jullie eruit gooien, want ik wil naar mijn mandje toe. Ik heb er nog nooit opmerkingen over gehad en als ik wel opmerkingen zou krijgen jammer dan! @ hier: Niet al te goed geslapen, maar dat is ben ik bang ook te wijden aan mijn holtes die nog steeds zeer doen. Verder weinig plannen vandaag. Maar weer eens stofzuigen, want er ligt weer een kilo haar verspreid door de woonkamer en vanmiddag even boodschappen als Arco uit zijn werk komt. Ik wil even zeiken over die stomme buren van mij. Zeggen jullie nou eens, ligt dit aan mij of gaan die lui gewoon vreemd met hun kinderen om: Onze buren hebben 2 kinderen, een meisje (V.) van ca. 4,5 en een jongentje (P.) van ca. 15 maanden. Ze laten hun kinderen altijd heeeeel lang huilen. Dat was bij V. al zo en nu bij P. gaat het precies hetzelfde. Of het nu nacht is of overdag die kinderen (nu voornamelijk P.) laten ze altijd minimaal een half uur huilen. P. huilt s nachts eigenlijk bijna nooit. Als ie dan een keer huilt lijkt het me dat er dus iets is, dan ga je toch gelijk even kijken? Maar nee hoor, zij laten m dus gewoon een half uur (of meer!!!) liggen janken totdat dat arme kind helemaal overstuur is en er uiteindelijk vanzelf wel mee ophoudt .Nu ik elke dag thuis ben merk ik dat P. s morgens om 09.00 uur vaak nog in bed ligt en dan dus ligt te huilen. Dit is bijna elke ochtend zo. Bij V. was dit in het weekend ook altijd zo. Dan was ze op een gegeven moment natuurlijk wakker en wilde ze eruit. Logisch lijkt me, zon kind is dan wel uitgeslapen en kan zich echt nog niet zelf in haar bedje vermaken. Dan ging ze dus om papa of mama roepen, maar ja, die kwamen niet, dus na zon 3 kwartier was het normale roepen veranderd in hysterisch krijsen .maar denk maar niet dat 1 van die ouders uit bed kwam hoor .Net werd ik om ca. 09.45 uur wakker en P. lag uiteraard weer in zijn bedje te huilen. Ik hoor die vader binnenkomen (we hebben redelijk gehorige huizen en P. slaapt net als wij aan de achterkant v/h huis) en die gaat (voor mijn gevoel) dat kind een beetje belachelijk zitten maken door zijn huiltje na te doen. Nou sorry hoor, maar ik word daar zo woest van. Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden en ze slaan hun kinderen verder niet ofzo. Maar ik begrijp gewoon niet dat ze hun kinderen zo lang laten huilen. Als het nou eens een keertje gebeurt dan kan ik me daar nog enigszins in vinden, maar het is dus structureel zo dat die kinderen huilen tot ze helemaal over hun toeren zijn.
Morning! Iedereen zenuwachtig, maar nog geen "doorzetters" Ikheid: fijn dat het zo goed gaat, ben benieuwd naar de foto's! Janne:voor portier gespeeld hahahaha, beter dat je het gedaan hebt, denk aan jezelf Mijn man heef dus voedselvergiftiging van een broodje gister uit de snackbar...... De hele nacht zijn we aan het spoken geweest. En vandaag moeten er eigenlijk boodschappen voor 3 dagen worden gehaald..... En we hadden veel afspraken dit paasweekend, misschien nu alleen maandag. Even afwachten..
Mermaid, ik vind niet dat het aan jou ligt, dat je je irriteert aan de buren. Ik vind het een beetje vreemd hoe zij dit doen, als ik het zo lees. Zielig voor die kinderen, zijn echt nog te klein hiervoor vind ik! LadyZ, dat is niet fijn, voedselvergiftiging! sterkte ermee... Balen, net als er boodschappen moeten komen en je afspraken hebt enzo. Beterschap voor je vent! Was trouwens zelf best trots dat ik ze eruit heb gezet, want soms ben ik gewoon een beetje subassertief (en daar irriteer ik me dan ook weer aan bij mezelf haha), maar daar heb ik me nu een keer niet door laten leiden *schouderklopje* 8)
Janne: ik geef je ook een schouderklopje! Mermaid: raar van die mensen hoor... Hadden ze beter een babypop kunnen nemen, die huilt niet....
HeidIKHeid: jaaaa daar ben je !! Ik ging me al zorgen maken maarre 6070 gram ?? Bedoel je niet 3070 ?? mermaid: belachelijk !!! Kan daar ook zo kwaad om worden ja.. Die jouden vast van uitslapen mja dan moet je niet aan kinderen beginnen..
Hallo!!!! Ikheid, wat leuk wat van je te horen en vooral natuurlijk dat het allemaal zo goed gaat!!! Mermaid, wij laten Julian ook wel eens huilen maar sowieso 's nachts niet langer dan 10 minuten. Vind ik zielig voor de buren hahaha. Nee hoor 's nachts huilt hij niet voor niks vind ik, overdag wil hij nog wel eens brullen en 's avonds als hij moet slapen ook maar 's nachts als hij slaapt en dan huilt dan is er iets, enge droom, vieze luier, enz.
Kan wel maar dan moet je ze vroeg leren om uit te slapen hahaha. Nee hoor elk kind heeft zijn eigen tijd en gelukkig voor ons slaapt Julian graag uit en vooral in het weekend maar als hij op tijd wakker is dan zijn wij dat ook.
Ladyz, bah voedselvergiftiging. Hopelijk is het snel over!! Janne, goed gedaan hoor. Gewoon de deur uit zetten als je ze zat bent jij hebt je rust hard nodig!
heey meiden Ikheid: mooi dat het goed gaat !!is alles ook een beetje goedv erlopen, zag dat jij wel eerder bevallen was dan mij ik pas om 18.24 en thobias zijn temp was ook nog aan de lage kant, maar gelukkig mochten wij ook dezelfde avond nog naar huis! en we hebben het goed gedaan hoor allebij een 1 april kindje hihi meiden vergeef me als ik niet altijd even op jullie reageer zal het nu even proberen moet zoveel bij lezen !! mirjam: balen dat het niet heeft doorgezet maar mssn wel even lekker rustigde paasdagen door brengen iemand met voedselvergiftiging he bah zeg ! beterschap Janne ja soms moet je even brutaal zijn, maar dat mag hoor !! zo dus jij bent alle bakerpraatjes maar aan het uitvoeren groot gelijk hoor ! kan begrijpen dat je beebje in je handen wilt houden het is ook prachtig!! en uhm de rest ben ik alweer kwijt @hier een redelijke nacht gehad het kost thobias nog heel veel energie om aan de borst te drinken wou er vannacht bijna mee stoppen maar de zusters zijn er weer en dat gaf me weer moed! ook had thobias vannacht last van darmkrampjes en kon na zijn laatste avond voeding niet echt meer slapen hij viel uiteindelijk om half 1 in slaap en om half 2 had hij alweer honger toen kwam hij daarna pas om half 6! dus hij haalde zijn slaap daarna lekker in zijn temp blijft nu wel goed (was er wel een beetje van geschrokken, want daar begon het bij me vriendin ook mee), het was zelf zo dat de verloskundige gister middag toch nog even belde hoe het met zijn temp was! en moet daarom ook bijvoeden,en kan dat gelukkig kolven alleen voor de nacht geef ik flesvoeding als bijvoeding omdat het anders teveel energie voor mij kost ga zo even mij verhaal voor jullie opschrijven
donderdag moesten we om 7 uur ons melden in het ziekenhuis spannend het ging eindelijk gebeuren wij in het ziekenhuis waren de zusters lekker vrolijk en haalde gezellig grapjes met elkaar uit !! ja want het was tenslotte 1 april en ja hoor toen kwam de dokter en mochten we mee komen na even een half uur aan het ctg gelegen te hebben kwam de dokter met gel! alles even uitleggen en hij bracht de gel in gelijk voelde ik dat me buik er op reageerde en na een half uur had ik al weeen activiteit na een paar uur zakte het iets af en bleven ze onregelmatig komen rond het middag uur kwam de dokter weer even om te kijken hoe het ging de weeen waren al weer terug maar waren goed te doen ! ze hadden besloten om geen gel meer aan te brengen want me lichaam had het al overgenomen van de gel om 2 uur kwam ze kijken of ze me vliezen konden breken het kon wel maar ze konden zijn hoofdje nog optillen dus wouden ze nog even wachten tot hij iets verder naar beneden zakte dus ik denk ga dan maar even lopen misschien helpt het en ja hoor een uur later konden ze me vliezen breken had toen ook 3 a 4 cm ontsluiting(yes het wordt toch nog een 1 april kindje!) om half 5 kwamen ze weer kijken en had ik al 5 cm ontsluiting jeej wat ging het langzaam (terwijl ik wel de neiging had om al te poepen ) om 6 uur weer voelen en toen had ik al 7 cm ontsluiting en ik mocht nog lekker douchen ik lekker onder de douche gestapt maar toen kreeg ik na een paar weeen toch wel erge persdrang ik hup gauw onder de douche vandaan en weer naar bed en jaa hoor binnen een kwartier tijd 3 cm er bij en mocht ik mee persen en met 2 persweeen was hij er dan onze 2de wereld trots Thobias!!!
TM, fijn te horen dat het steeds beter gaat met Thobias en al lekker vier uurtjes doorgeslapen vanacht!!! Je bevallingsverhaal klinkt heel relaxed, vooral het einde in een kwartier tijd 3cm ontsluiting erbij!!! Geniet ervan maar zo te horen ben je daar al druk mee bezig!!
@TM: mooi zo lekker snel toch nog... @ikheid: bij jou ook als een razende gegaan zeg! @ann: nee ben niet bang, maar vooral nieuwsgierig, ben er klaar voor, hij mag komen van mij... komt ook doordat de vk donderdag heeft gezegd dat het mssn wel een paaskindje gaat worden... ik hield zelf rekening met eind deze week, maar nu toch wel een beetje met de komende dagen... @ladyz(?): voedselvergiftiting, bah, hopelijk is het snel over! @er was nog meer, maar weet het niet meer... sorry!
@mermaid: o wat vreselijk dat ze de kinderen zo laten huilen! dat zou ik echt niet kunnen! om tihjmen door te laten slapen met 9 maanden (hij wilde nog steeds een nachtvoeding) hebben we m ook een nacht moeten laten huilen, maar ik lag met mn hoofd onder mn kussen, het was zooooo vreselijk! we gingen elke 7 minuten kijken en die duurden zooo lang elke keer. uiteindelijk heeft ie een uur en een kwartier gehuild in totaal, maar vanaf dat moment slaapt ie wel door, dus gelukkig was het meteen effectief, had het niet vaker moeten doen, echt niet leuk!
Surf, dan is het iig nog laten huilen met een doel en niet nutteloos maar makkelijk is het dan zeker niet. Vreemd dat sommige mensen het dan wel zo makkelijk kunnen zonder reden.
thijjmen ligt er in, dus ik ga even mn nacht proberen goed te maken door ook even op bed te gaan... tot later!