April 2010 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier ben ik hardstikke gemeen
    ik ben me was aan het opvouwen en al het strijk werk laat ik liggen voor de kraamverzorgster gemeen he:p:p
    heb z'n hekel aan strijken :p

2. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Pamsie: ja gewoon ff klokken.. Als er regelmaat in zit voor een uur ff je vk bellen! Zij kan desnoods ff komen kijken, wie weet verweekt het wel wat!

TM: you are mean! Hahaha!

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @emmetje, nee daarna moet ze nog weer 3x chemo om de laatste cellen te vernietigen want op de darmen zit bijv kankercellen maar ze kunnen natuurlijk niet teveel darm weghalen dus moet de rest weg met chemo.

@janne, oppassen met ui, prei, koolsoorten, broccoli, spinazie, rabarber, peulvruchten en tomaat
    druiven, sinaasappels, mandarijn, pruimen en aardbeien
    scherpe kruiden, chocola, koffie en cola.

in het begin dit niet tevaak eten, gewoon eens proberen en kijken hoe je kindje erop reageert. Zowiezo hebben ze de eerste weken wel wat krampjes maar in principe kan je gewoon het eetpatroon uit je zwangerschap vasthouden, van deze voedingsstoffen heeft je kindje nl al de stofjes binnen gehad.

er zijn mensen die geven hun kindje ABC Dophilus. dat is een poeder meen ik waarin al de benodigde stofjes zitten die uiteindelijk je darmflora vormen. De baby krijgt krampjes omdat de darmflora nog niet ontwikkelt is en hiermee geeft je dus zegmaar een volledige darmflora...
    nou ja ik doe het zelf niet, want die darmflora ontwikkelen ze wel ;).

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Pamsie: zou zeker even klokken.... Ik herkende mijn weeën NIET
    hoor !! Het is dat ik al een week
    overtijd was en ze op een gegeven
    moment om de 4 minuten kwamen.. Toen ben ik maar eens gaan bellen naar het ziekenhuis en daar had ik al 3cm !! Pas na het breken van m'n vliezen en een weeën opwekker infuus werden ze pijnlijk en dacht ik "oh dus dit zijn weeën!?"

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hahaha maf he dat je het dan niet herkent!
    Toen ik de vk belde zei ze nog, doen ze ook pijn die weeën (omdat op het ctg ze om de 5min kwamen) ik zei nou ja ik voel ze wel en het is niet prettig maar nee weeën zijn het niet echt. dan wist ik het wel...

6. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    duidelijk ik ga het even bij houden meiden

@napoleon: wat een lachertje van de auto zeg!! en heftige situatie met je moeder. hopelijk komt het allemaal weer goed en kan ze lekker genieten van haar kleinkinderen

@TM: haha ja ik heb ook een hekel aan strijkwerk dus ik geef je groot gelijk :p

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Bij Julian was ik ook al eerder die dag bezig maar pas tijdens het eten had ik zoiets van volgens mij is het nu toch wel echt begonnen en zei ik ook tegen Roeland volgens mij kun je morgen thuis blijven van het werk en nadat ik dat had gezegd begon het helemaal goed. Daarvoor was het meer gewoon irritant en had ik niet zoiets van ow volgens mij heb ik weeen.

8. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ janne: Volgens mij mag je alles wel eten, het is ook belangrijk dat je zelf goed eet en voldoende drinkt. Probeer ook wel gevarieerd te eten, want de smaak van wat je eet gaat over in de moedermelk. Dit helpt je baby alvast meerdere smaken te leren kennen. Wat ik in ieder niet zal doen is alcohol drinken.
    Theoretisch kun je wel alcohol drinken als er meer dan 2 uur tussen de inname van de alcohol en de BV zit, omdat dan de alcohol is verdwenen uit de moedermelk. Bij Emma zat ik overdag om de 1,5 - 2 uur te voeden, dus ik heb ervoor gekozen niet te drinken zolang ik BV gaf, pas toen ze echt nog maar 2 x per dag BV kreeg ben ik daar weer aan begonnen. Hieronder een overzicht met voeding waar je voorzichtig mee moet zijn.
    Enne: altijd uitkijken met medicatie e.d! Even checken bij de apotheek of het mag (of mij PB-en ;), ben dan wel met verlof, maar moet toch ook m'n kennis op peil houden)

Het voorkomen van darmkrampjes
    Soms krijgt een baby darmkrampjes. Stoffen in de moedermelk kunnen een overprikkeling veroorzaken van het maagdarmkanaal van de baby. Het is een kwestie van uitproberen: goed bijhouden wat je eet, en ontdekken waar het kind last van heeft.

Meestal wordt aangeraden om voorzichtig te zijn met: koffie
    koolzuurhoudende dranken
    specerijen
    koolsoorten
    citrusvruchten
    druiven
    aardbeien
    chocola
    bonen
    uien
    knoflook
    prei
    tomaten
    rabarber
    schaaldieren
    Alcohol en roken zijn natuurlijk ook af te raden.

9. mirjam2112

TM: zou je daar niet nog een weekje mee wachten.. Straks heb je niks meer om aan te doen!!

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

gelukkig heb ik bijna geen strijk werk
    alleen ab zijn overhemden van zijn pak
    en zijn blousen
    en soms zijn spijkerbroeken
    heb nu ook een dekbedovertrek en die vind ik altijd zo irritant om te strijken

11. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    belt mijn moeder net om te vragen wat voor een kleur luiertas ik wil zegt ze dat ze ook 2 voetbalshirts heeft gekocht voor in het pakket. 1 voor Julian z'n pakket en 1 voor de baby z'n pakket hahaha Die gaan dus in stijl het wk doorslapen.

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    oja, over die koffie: ik ben al snel overgegaan op caffeïnevrije koffie want ik merkte echt dat Emma onrustiger werd en slechter sliep als ik koffie had gedronken.

Maar goed, elk kind is weer anders.

13. mirjam2112

Oh ja nog even balen: we missen 2 houten steunen om de box omhoog te zetten... 2 vd 4 zijn in de box blijven zitten maar die andere 2 zijn spoorloos.. Vriendje is al heel de middag bezig de kelder op te ruimen maar heeft ze nog niet gezien.... Ben bang dat ze per ongeluk mee gegaan zijn met grof vuil.....

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik hou ook niet van strijken, we doen het dus eigenlijk ook nooit... manlief droeg in het begin wel blouses enz maar ik zei toen we samen gingen wonen dat ie zelf moest strijken... daarvoor deed zn moeder het altijd. dus sindsdien draagt ie alleen nog soms een blouse

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    buddynieuws Karin ( sorrie ietwat laat, zie het nu pas.. )

Hoi hoi. Hier gaat het best vlot. Na 1 tablet ruim 3 cm ontsluiting. Hoef nu geen nieuwe tablet meer mag naar de verloskamers waar ze de vliezen gaan breken en kijken of de bevalling zelf doorzet en anders met weeopwekkers. Dus vandaag nog papa en mama.
    Groetjes !

Dit was rond 12.30u !!

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hoi, hoi,

Ik zie dat jullie er bijna zijn......Heel veel succes met de bevalling, allemaal!!
    En voor wie al een mooi prinsje of prinsesje in zijn arme heeft, Gefeliciteerd!

@hier, bijna op de helft! We krijgen een jongen! Tot nu toe ziet alles er goed uit, binnenkort de 20 wkn echo!

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Dat gaat lekker snel bij ka, hoop dat de weeen door zijn gekomen na het breken van de vliezen!!!

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wat leuk om wat van je te horen!!! Alweer bijna op de helft en een jongentje!!!! Gefeliciteerd!! Laat je ook horen hoe de 20 weken echo is gegaan??

19. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    dat is leuk

en wat voor luiertas wil je?

20. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Thanks voor de reacties, nu ik het lees wist ik het eigenlijk wel (over eten tijdens de bv).

EHm.. er waren nog wat dingen waarop ik wilde reageren, maar vergeten....

Ben aan het borduren, eigenlijk is alles af, alleen alle randjes moeten nog geborduurd en dat is best een langzaam werkje... nja, komt wel goed ;)

Deel Deze Pagina