April 2010 mama's deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    beterschap kris... hopelijk steek je de kleine niet aan

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    bv: bij de 1e ging het erg slecht.
    meneeer wilde niet pakken, dronk steeds kort en liet steeds los... viel ook steed sna 5 min in slaap....en kwam elk uur overdag. achteraf bleek dave koemelkallergie te hebben... hi huilde voor de voeding avn de honger en erna van de pijn... vanaf 4-bijna 9 mnd nam ik niks met koemelk erin en ja hoor... het ging veel beter!!!

nu bij de 2e: ze pakt meteen... drinkt goed, drinkt in de avond wel vaker... maar jaja .. vannacht kwam ze maar 1 x ipv 2x... erg fijn dus!!

zo zie je maar... bij elk kind kan het anders gaan

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    heb gisteren de ha gebeld voor plaatsen mirena spiraal.. hebben ze 2 juni pas plek!!!

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Zo dat is lang !! Populaire huisarts ?

Kris: beterschap !

Nou Justin viel geloof ik rond 2/half 3 in slaap.. Bij mij in bed en we werden 0715 wakker.. Uiteindelijk langer geslapen achter elkaar dan normaal (2x 3 uur)
    Maar ben wel doodop !

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mirjam waarom ga je niet een uurtje slapen als demi op bed ligt??

6. mirjam2112

Doe ik ook hoor dagelijks maar dan moet Demi wel slapen (doet ze niet altijd meer) en zal je zien dat Justin dan net wat wil ;)
    maar ik vlucht straks naar m'n ouders ;)

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    even ego:

wat een onrust zeg met die flesvoeding en dat kolven... pff. hij gebruikt mn tiet natuurlijk normaal gesproken ook om in slaap te vallen, rust bij te zoeken, even te sabbelen en om te drinken. maar nu kan dat niet, dus hij valt ontzettend moeilijk in slaap... we hebben m echt al veel te veel drinken gegeven... maar goed, tis maar voor heel kort, dus dan kan het vast niet zoveel kwaad. gelukkig drinkt ie goed uit een flesje en verdraagt ie ook de fv.
    handig is het niet, dus ben blij dat ik eind van de middag weer zelf mag geven... mn borsten staan ook op spanning omdat ik niet alles eruit gekolfd krijg... nou ok, dat was weer even het klaaguurtje...

hoe is het hier met iedereen??
    hopelijk alles goed!

@fl3x: nee hebben een pak gekocht...

8. Trotsemama1

jaaa thobias zijn vriendje is geboren:D

9. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    surf: waarom mag je niet live voeden?

sorry geen tijd om alles terug te lezen

succes

10. mirjam2112

Gefeliciteerd !! Hoe heet hij ??

11. Trotsemama1

hahah dat weet ik dus nog niet :p
    last het op me vriendin haar hyves :p maar er stond geen naam bij
    en we hebben zelf nog geen bericht gehad
    heb net al een sms gestuurd naar ze :p

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Hier zoogkompressen van Heltiq, die hebben wij nu eenmaal bij ons in de apotheek ;). Ze gaan er zeker snel doorheen hier, afhankelijk van hoe vol m'n borsten zijn.
    Wie de wegwerpkompressen zat is, kan ook Lilypadz bestellen, dit zijn siliconen kompressen die je maandenlang kan gebruiken. Ze oefenen druk uit op de tepel en stoppen zo het lekken. (zie borstvoedingswinkel.nl)

Oja, hier nog een mama met eerst een meisje en nu een jongen. (weet niet meer wie dat opmerkte). Bij ons in de straat zijn er zelfs drie op een rij met eerst een meisje en nu een jongen (en allemaal rond dezelfde leeftijd)

@ Ann: en, hoe is je nacht geweest? Onze kraamhulp adviseerde om Tim liever niet op de borst te laten slapen (omdat er kans is dat je zelf in slaap valt) maar een aankleedkussen tussen ons in te leggen, en hem hoog genoeg leggen zodat de deken niet over hem heen kan komen. Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan, hij sliep de eerste nachten in de kinderwagen. Die kon ik vanuit bed heen en weer wiegen en ook kon ik contact maken met Tim of m'n pink in z'n mond voor de zuigbehoefte. Na 2 nachten hebben we hem wel in zijn eigen bedje gelegd, voorverwarmen met kruik en toen nog kruik ernaast ivm zijn temperatuur. Nu verwarm ik het bed niet meer voor, maar gebruik het slaapliedje van de babyfoon om hem te sussen. Hij heeft vaak een kwartier tot half uur nodig om in slaap te vallen. Dan heeft hij af en toe huiltje of kleine pruttelgeluidjes. Als hij echt aanhoudend blijft huilen, dan heeft hij gewoon nog wat nodig: nog wat drinken, soms nog een boertje, vieze luier of hij heeft de hik.

Het zal vanzelf beter gaan met de nachten, de eerste nachten zijn echt zwaarder.

13. Trotsemama1

nou ben net gebeld door hem !
    de bevalling is niet echt goed gegaan
    de cmters wouden niet vorderen dus ze heeft een keizersnede gehad
    maar zijn naam is Kenji!
    en hij doet het super!!

manlief ging nu naar huis om ook even te slapen hij was ook heel de nacht wakker

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    TM; gefeliciteerd met het vriendje van Thobias .. !

Surf; kan me voorstellen dat je blij zal zijn als je de bost weer gewoon mag geven.Ben bang dat ik daar ook wel tegenaan zal lopen nu ik de bostvoeding aan het afbouwen ben, borst als troost is dan misschien niet de bedoeling, maar wel heel handig..

Hier; voel me iets beter. Lijkt alsof mijn maag weer wat gekalmeerd is, maar ben wel superslap. Durf ook nog niets te eten. Mijn vriend was ook weer iets opgeknapt... pfff wat een nacht was dat zeg !! Zo overdag kan ik het weer wat beter relativeren, maar vannacht zag ik het echt even niet meer zitten ..

15. Trotsemama1

hopen maar dat je gauw weer wat opknapt en kan eten

16. Trotsemama1

zo hier loopt mevrouw in de blote kont
    ik ben nu toch vaak binnen
    dus nu kan ze mooi zindelijk worden
    en ze zit tot nu toe constant op het potje omdat ze zonder luier loopt en zegt steeds pessse (plassen)

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Mirjam, oh oh, weer een gebroken nacht gehad lees ik. Baker je Justin ook in 's nachts? Misschien dat dat hem meer rust geeft? Of eventueel een kledingstuk van jezelf bij hem in zijn wiegje leggen zodat hij jouw geur nog ruikt. Bij Lukas hadden we zo'n beer met hartslag geluid, daar reageerde hij ook heel goed op. Ach, misschien ben je alle tips van iedereen wel zat, maar misschien heb je er wat aan. Ik hoop echt voor je dat het snel beter wordt meid!

@ Kris, beterschap voor jullie beide! Inderdaad te hopen dat jullie Sanne niet aansteken!

@ Wendy, ik gebruik zoogcompressen van de Hema. Zijn goed te betalen en aangezien ze er hier echt doorheen vliegen, heb ik geen zin om de hoofdprijs te betalen voor een duur merk!
    Wat fijn dat de BV bij Jolene zo goed gaat! Kan me voorstellen dat je toch angst hebt gehad dat zij ook problemen zou hebben met koemelk. Of let je nu bij voorbaat al op producten met koemelk?
    Trouwens, bij mij in het ziekenhuis willen ze het spiraal pas plaatsen 12 weken na de bevalling. Dus dan zou 2 juni zelfs nog vroeg zijn (dan is Jolene ongeveer 9 weken, toch?)

@ Surf, nog even volhouden dan mag hij weer lekker aan de borst!

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Weet je wat mij opvalt? Als je zwanger bent, klinkt het altijd zo mooi, borstvoeding geven. Alsof het allemaal zo makkelijk is. Maar als ik het hier eens lees, zijn er echt veel die toch problemen hebben met de borstvoeding. Ik stond gister ook op het punt er de brui aan te geven.
    :(
    Vooral die rechterborst zit zoveel in, dat Noa het echt niet weg krijgt. Ik laat al melk weg lopen zodra ze de eerste keer loslaat, ik heb al geprobeerd af te kolven voor de voeding om de druk eraf te krijgen, maar niets werkt echt. Nu had ik een paar keer gekolfd en haar een flesje gegeven en dan drinkt ze zo heerlijk rustig en valt ze zo vredig in slaap. En dan de keer daarna bij mij aan de borst is het weer heel de tijd huilen en loslaten en verslikken en spugen. Zo zielig. Gister bij mijn schoonmoeder wilde het weer niet lukken. Had een zeiknatte theedoek van de melk die ik weg had laten lopen, maar nog steeds kon ze niet rustig drinken. Heb daar gewoon zitten janken. (En zij ook!) Dus snel naar huis gereden en daar een afgekolft flesje gegeven. De linkerborst gaat wel iets beter, maar ook niet altijd.

Nou, heb ik vanochtend gevoed met een tepelhoedje, zowel rechts (6 uur) als links (half 10) en dat ging eerlijk gezegd best goed! ;) Dus ik heb nu een kleine hoop dat dat een oplossing is, want ik zie het niet zitten om elke voeding af te moeten kolven, maar ik wil het ook nog niet opgeven en overgaan op flesvoeding. Ik kan er soms echt heel onzeker en verdrietig van worden. Het is niet leuk als je BV niet goed op gang komt, maar dit is ook niks hoor, als je zo vol zit! Ik lijk echt wel een melk fabriek! :$

Ben alleen wel een beetje bang dat het toeval was dat het met het tepelhoedje nu beter ging en dat dat dalijk ook gewoon weer drama wordt. Zucht. Sorry voor mijn ego klaagzang, maar het zit me best hoog! (zit gewoon weer te janken) :(

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mermaid: wat fijn dat alles zo goed gaat!
    Ik legde Jayden ook op de rug met inbakeren.. En nee hoor,
    je bent geen slechte moeder! Die Arco is ook helemaal in zijn sas hè? Dat hadden wij hier ook, de meeste mensen bleven weg. Nu is het kei druk! Iedereen die w8 maar totdat de meeste zijn geweest, maar net wat je zegt, als iedereen dat doet komt er niemand!
    In principe mogen ze 1 fles per dag 'missen'.

Ingrid: zo je was idd goed voorbereid toen Julian in bad zat!
    Hahahaha! Hij is je dus echt aan het testen? Gaat alles goed met de 2 mannetjes?

Napoleon:leuk hè als ze bewust gaan lachen! Dat doet Jayden nu ook sinds het weekend!
    Ik smelt dan echt helemaal weg..

Kris: nou dat hadden ze ook wel ff kunnen zeggen dat je de KV alleen op recept kan krijgen! Maar vandaag begin je er dus mee? Succes meis!
    Ooh je hebt het toch gehaald.. Ik pak warm water uit de kraan.
    Hopelijk word je niet ziek wijffie! Zeker niet nu je vriend ziek is..
    Aaaah nee! Beterschap wijffie!

Surf: jeetje wat groeit ie hard ehè! Het gaat zooo snel! Fijn dat alles goed gaat!
    Nou ja zeg! Belachelijk van het ziekenhuis!

Ann: wauw Ann! Fijn dat je zo aan het genieten bent! Hopelijk kan je snel alles een plekje geven en kan je snel wat bijtanken! Ik hoop snel wat van je te lezen..

TM: wat een gedoe met die voeding! Ik weet het ook niet meissie..

LZ: oooh wat sneu voor Gerodi! Hopelijk trekt het snel bij..
    Doe lekker rustig aan en we lezen vanzelf wel weer wat van je.

Alre: hier vlogen de compressen me om de oren! Een doos per week! Aaaaah schattige foto!

Ann: niet laten huilen hoor meis, lekker bij je pakken! Voor jou is de bevalling heftig geweest, maar voor je kleine meid ook.. Dus lekker knuffelen en aandacht geven. Laat haar maar weten dat je er bent.
    Geniet!

Caro: oooh wat leuk naar de dierentuin! Dat was zeker wel een hele verhuizing?
    Vervelend zeg die BV! Dat is idd erg zwaar!

Wendy: ik gebruikte de compressen van Natusan..

Mirjam: ik zou kapot zijn als ik jou was! Straks gelukkig ff bijtanken bij je ouders!

x

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier: Jayden heeft overdag alleen wat hazenslaapjes, van ongeveer een half uurtje.. 's Nachts slaapt ie heel erg goed.
    Maar overdag is ie zo actief en zo levendig en af en toe valt ie dan voor een half uurtje in slaap in de box. 's Nachts slaapt ie gewoon in zijn bedje. Als ik hem overdag op bed leg gaat ie krijsen en jengelen. Dan is ie gewoon te wakker om op bed te liggen en wordt ie boos. Dus haal ik hem er maar weer uit. Leg ik hem in de box beneden en dan is het goed.

Is dit erg?! Ik denk nu echt dat ik het fout doe, want hij ligt nu hele dagen in de box en 's nachts in zijn bedje. Terwijl hij overdag ook gewoon in zijn bedje moet slapen. Maar als ie in slaap is gevallen in de box en ik wil hem in bed leggen wordt ie wakker en zet ie het op 'n krijsen, dus neem ik hem maar weer mee naar beneden. Wat moet ik doen of is dit goed wat ik doe?

Deel Deze Pagina