April 2010 mama's deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Misschien het bedje omdraaien ?? Kijkt ze richting het licht ??
    Ik zou op de zij niet doen want dan kan ze doorrollen op dr buik. Ik zou het aangeven bij het cb, ik dacht ook dat Justin voorkeur had maar z'n hoofd is mooi rond zeiden ze daar. Anders heb je evt een soort slaapsystemen dat ze op de zij kan slapen.

Ego: ik ben zo blij !!!!! Hij heeft bijna 2 uur geslapen en er zat dus ruim 3 uur tussen de voedingen. Hij ligt nu heerlijk uit m'n volle borst te drinken ipv elk uur een halflege :D
    als hij klaar is met drinken scheur ik naar de babywinkel !!

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Marijn; vervelend van je bostonteking zeg !
    Caromama; Ik hoop voor je dat het voeden met tepelhoedje blijft werken. Ik voed ook altijd aan
    het begin in ieder geval met tepelhoedje, maar vaak de hele voeding met
    janne; Emotioneel nog niet helemaal top, hier ook nog bijna dagelijks kraamtranen.. en
    natuurlijk schrik je als ze zeggen dat ze niet voldoende gegroeit is ! Fijn dat je wel
    een beetje een ritme gevonden hebt !
    Ann; wat vervelend dat je zo`n pijn hebt zeg
    Tm; hmm als je echt ongi moet worden is niet te hopen, dat isniet bevordelijk voor je
    melkproductie
    Mermaid; ik herken het hoor zo druk maken om dingen, maar zo nauw steekt het echt niet
    met de voedingen hoor. Als je haar gewicht af en toe bij houdt en ze komt niet veel te veel
    of veel te weinig aan. Ze heeft toch nodig wat ze nodig heeft en drinkt wat ze drinkt..
    enne .. mooie foto`s ! die eerste is erg leuk
    Voorkeurshouding; hier al bezig met een fysio daarvoor.. we moeten in haar slaap haar hoofdje
    draaiien en als we haar bij ons hebben zorgen dat ze altijd de andere kant op kijkt, maar niet
    te lang mee aantobben hoor. Het gaat snel met afplatten van het hoofdje en met een fysio kan je
    veel voorkomen
    Mmeke; oooh nu echt de aller aller laatste loodjes, we blijven bij j ehoor
    Mirjam; herkenbaar.. af en toe is het best zwaar he !Oh het is toch gelukt lees ik..
    Ik haal Sanne s`nachts voor de voeding i.d. uit de puckababy

@ Hier... zoals jullie lezen heb ik tijd om bij te lezen !!
    Gisteravond zat ik er helemaal doorheen, heb een hele avond gehuilt. Uiteindelijk rond 21.30u haar in bad gedaan gevoed en in bed gelegt. Ze heeft nog een half uurtje gehuilt ( tot half 11 ongeveer ) af en toe gaan troosten maar niet uit bed gehaald zelf ook gelijk gaan slapen.. en ......... toen werden we vanochtend om 06.30u wakker !! Heerlijk geslapen dus..
    Vandaag gaat het ook wel redelijk het is nu alweer bijna 20 min. stil Leg haar nu overdag ook in de puckababy en gewoon in haar bedje boven i.p.v. beneden in de wandelwagen..
    Vandaag gaan wegen op het consultatieburo en ze was goed aangekomen. Ze weegt nu 4430 !

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Mirjam....troost je.....hier ook geen doorslaapdame....zucht...:)

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mirjam: wat fijn zeg!! inderdaad zo'n ding kopen dan maar!

@mermaid: ik zou ook inderdaad kijken of ze naar het licht kijkt, dan kan je het bedje omdraaien, of het bedje andersom opmaken... ligt ze in de box of in de kinderwagen ook altijd naar dezelfde kant, of wisselt het dan wel?

@hier: de kleine man heeft ook heerlijk geslapen net. vond m naar melk ruiken hihi, dus maar even in bad gedaan en daarna lekker gevoed. nu ligt ie weer in bed... maar hij slaapt volgens mij nog niet...

wat een pokkenweer zeg! echt niks aan!
    twee jaar terug toen ik op springen stond van thijmen was het echt supermooi weer, liep ik al 3 weken op slippers omdat mn voeten zo opgezwollen waren. was het 27 graden in huis en nu heb ik de kachel aan!

5. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik voed Elin gewoon in de zak....deden ze in het ziekenhuis ook.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Napoleon lees nu pas jou reactie op mij, ik moet toevallig vanmiddag voor mezelf naar de osteopaat en ga haar zeker vragen of ze denkt dat ze iets kan betekenen voor Sanne, misschien gelijk wel een afspraak maken. Maar op zich gaat het vandaag dus al wat beter. Maar met haar naar de osteopaat is zeker een van mijn ideeen. Ze heeft ook een rotbevalling/ start gehad natuurlijk dus ze kan daar best nog wat last van hebben.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Oh en Merijn; wat een heftig, maar mooi bevallingsverhaal.. !

8. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    @Ann: wat naar dat je zoveel pijn hebt...:(

@TM: wat super dat je de bv toch doorzet! Echt knap hoor!

@Marijn: wat een mooi bevallingsverhaal

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Surf, ik heb de kachel ook aan. Het is beetje te koud voor de kleine. Ik ben aan het wachten op de mevrouw van kind en gezin, (consultatiebureau) Ze komen Adam wegen. Ze zou tussen 1 en 2 komen. Maar nog niets.

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    komt ze zeker 1 min voor 2... en jij maar wachten...

11. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik lees dat er best veel pacco (inbaker)baby's zijn.....ik ga eens kijken of ik een leuke foto van mn kleine mummy kan maken....

12. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Wat fijn dat Justin het zo goed doet!!!

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Thanx voor de tips dames. Ik had ook al ff hier op zp gezocht en zag nog wat tips, zoals:

- eens andersom op het aankleedkussen leggen --> ik leg haar normaal altijd met haar hoofdje links, maar heb haar net met haar hoofdje rechts gelegd;
    - andersom vasthouden bij het voeden --> heb ik geprobeerd, maar dan kan ik haar toch niet goed vasthouden, waardoor het drinken niet echt lekker gaat. Dan moet Arco haar 's avonds maar wat vaker de fles geven, die is links, dus houdt haar sowieso andersom vast.

Ik leg haar wel na elke voeding andersom in de box en het wiegje anders neerzetten is ook nog een idee. Ik ga het iig goed in de gaten houden.

14. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik ga even mijn bevallingsverhaal plaatsen.

In de nacht van 26 april begonnen de weeen. Was echt een menstruatie pijn en dan zeurend en ze waren wel regelmatig maar niet echt hevig genoeg. Dus ik heb de hele nacht niet geslapen en was echt aan het wachten tot het doorzette. Dus niets. Ik kon ook niet slapen, werd telkens wakker door de pijn.

Nou de volgende ochtend is mijn man dus niet gaan werken. En heb ik mijn moeder en mijn zus gebeld. Smorgen,s vroeg heb ik het ziekenhuis gebeld en had verteld dat ik de hele nacht weeen had. Toen moest ik gewoon komen en zullen ze kijken.

Een maal daar aangekomen moest ik eerst een half uur aan de monitor scan liggen kijken hoe regelmatig de weeen kwamen. Ik balen ik dacht ze gaan meteen kijken hoeveel ontsluiting ik heb.

Na een uur kwam de vroedvrouw eindelijk kijken of ik ontsluiting had. En helaas had ik maar 2 cm onstluiting. Dus ik moest terug naar huis. Echt balen. Eenmaal thuis aangekomen. Had ik nog weeen.. En op een gegeven moment hielden ze op. Of ze waren niet meer heftig. Rond een uur of vier begonnen ze weer. En ze werden in de avond steeds pijnlijker. Ik dacht deze keer even wachten voordat ik naar het ziekenhuis ga. Rond 8 uur zijn wij uiteindelijk toch gegaan want ze kwamen steeds vaker terug en waren heel erg pijnlijk.

Eenmaal daar moest ik weer aan de monitor en toen ging ze kijken hoeveel onstluiting ik had en ja hoor ik had al 4 cm. Maar ik wist dat het nu snel zou gaan. Toen ging ze het infuus klaar zetten. Maar wat bleek ik moest 2 keer infuus krijgen voor dat ik ging bevallen. Toen ik aan de infuus lag kwamen de weeen regelmatig en waren echt pijnlijke.

Ik verging van de pijn want ik was altijd gewend om te bewegen bij elke wee. Maar nu lag ik op het bed aan de monitor en het infuus.
    Dus dat was niet zo fijn. Mijn vliezen waren nog niet gebroken. Dat zou ze doen rond 22.35.

Toen ik echt niet meer kon van de pijn hebben ze mijn vliezen gebroken rond die tijd. En toen begon het persen al. En ik had al volledige ontsluiting. En om 23.00 precies is onze wondertje geboren. Ik ben wel weer gescheurd. Maar als je je baby in je armen hebt vergeet je alle pijn en ellende.

Echt een prachtig moment.

15. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie

Het is al 14.00 uur en ze is nog niet gekomen.

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    irritant zeg!

17. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

jeej ik mag de neusspray halen :D:D
    ga zo gauw als het even gestopt is met regen even halen
    nu is ab nog thuis dus kan ik snel even zonder kids:D:D

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @TM: wat fijn! ben echt benieuwd of het werkt... ik hoop het voor je!!

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik lees overal dat de hemahemdjes fijn zijn bij het voeden 'hemdje omlaag-shirt omhoog', maar weet iemand van jullie of dat dan die speciale mamalijn is van de hema of een gewoon hemdje??
    ik vind die voedingshemdjes zo duur namelijk...
    heb net wel een nieuwe bh besteld, eentje waarin je die stomme pads niet ziet.

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Surf, ik zou het echt niet weten. Ik geef ook bv maar heb ze ook niet.

Oh van consultatiebureau is geweest. Mannetje weegt 4300 gram.. alweer. Dus hij drinkt goed gelukkig.

Deel Deze Pagina