April 2010 mama's deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Aaahhh gewoon weer migraine gehad !! Gelukkig toen ik net bij m'n moeder was maar heb het nu elke week wel, normaal 1 x per jaar ofzo... Hoop zo dat het niet gebeurd als ik alleen ben met de kids want als ik dan niet gelijk ga liggen zie ik steeds minder en wordt ik superziek..

Heb de puckababy gekocht :D wel duur voor zo'n klein zakje maar hopen dat het werkt !! Ze hadden geen pacco dus dan maar het risico dat ik er straks nog 1 moet kopen ...

Ikheid: nou ik hoop dat die spuit gaat werken.. Badje doen we al 's avonds maar hij is dan uren wakker haha
    veel plezier vanavond..!!

Morgen naar Ikea :D Just heeft demi's kamer verbouwd tot een peuterkamer dus nu moet er wel een leuk kleed in natuurlijk ;)

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mirjam: wat vervelend van die migraine, hopelijk blijft het niet zo vaak komen!

@ka: ja echt een verschil... hij was 52 cm bij geboorte, ik weet niet hoe lang hij nu is. maar het verschilt ook erg per setje kleding hoor! sommige 56 zitten ook nog ruim bij hem, maar 50 is echt te klein. en sommige 56 dus ook te klein... ik heb pas 17 mei mn eerste afspraak bij het cb, dus dan gaan ze m officieel meten... ben dan wel benieuwd, maar dan zijn we alweer ruim een week verder...

3. mirjam2112

Justin was 52cm bij geboorte en nu 56 ong. Merk dat 56 echt net aan zit en 62 van noppies zit al echt krap. Zal maar alvast mt 62 uit de kast toveren :D

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    kasper slaapt nog steeds... het wordt wel krap nu...
    mssn dat ik m toch maar probeer aan te leggen, dan heeft ie in ieder geval iets gedronken en dan redt ie het mssn wel tot we weer terug zijn... pff lastig

ik wil nl niet weer mn moeder moeten bellen (die heeft al zoveel gedaan) en ik wil zelf ook gewoon weer eens voor thijmen er zijn...

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nou goed, ik ben weg iig...

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

7. mirjam2112

niet elke dag in bad ??? *krapt op hoofd*
    oh.... Dat doe ik dus wel .... Demi niet want die kreeg een superdroge huid maar Justin wel.. Voor de routine maar ook omdat hij zo vaak zichzelf (en
    mij) onderpoept ;) maar ik smeer hem daarna ook in met babyolie dus blijft z'n huidje mooi !

8. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    De vertelde kraamzorg hier. Om de dag in bad. Maar misschien is dat alleen als ze net geboren zijn. Dan ga ik haar ook elke avond lekker in bad doen. Ik doe altijd al badolie erin en smeer haar daarna in met bodylotion of olie.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier doen we Sanne ook om de dag in bad, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat we zelf even moesten kijken wat we doen en hoe droog haar huid is.

Wie gebruikte ookweer ook Johannesbroodpitmeel ? We zijn hier op advies van het cb vandaag ook mee gestart, geef een aantal lepeltjes voor en na de bostvoeding, maar als we het door de flesvoeding mengen wordt ie zo dik dat ze het er echt niet meer uitgezogen krijgt. We houden ons wel aan de hoeveelheid. Hoe doen jullie dat ??

10. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Mermaid. En ben je je dagje alleen met Ayla goed doorgekomen? Is best wel even wennen he! Leuke foto's! Over het hoofdje naar links of naar rechts... de wijkverpleegkundige had tegen mij gezegd dat we Noa regelmatig andersom in bed moeten leggen, want vaak kijken ze naar iets wat ze interessant vinden, dus of het licht, of iets gekleurds ofzo. Dus als je dan haar bedje omdraait (bij ons ligt ze in een wiegje, dus die kan ik makkelijk omdraaien) dan kijkt ze misschien zelf de andere kant op. Of anders bijvoorbeeld een gekleurd knuffeltje links van haar leggen, of iets wat muziek maakt, zodat ze die kant op kijkt. En met voeden de ene keer op de linkerarm en de volgende keer op de rechterarm.

@ Mmeke, hopelijk haalt het strippen wat uit en heb jij van 't weekend ook je beebje in je armen!

@ Mirjam, wat vervelend dat Justin niet wil slapen! Hopelijk is het inmiddels wel gelukt en heb je toch nog wat in huis kunnen doen! Oh, ik lees net dat hij anderhalf uur heeft liggen slapen en dat je erg actief hebt kunnen zijn. Fijn voor je!

@ Surf, fijn dat Kasper zo goed heeft geslapen in zijn eigen kamertje. Kan me voorstellen dat je hem liever bij je wilde houden, maar als het je je eigen nachtrust kost is dat ook niet alles!

@ Kris, wat goed dat Sanne vannacht heeft doorgeslapen! Daar knap je toch wel even van op!!!

@ Ikheid, wat raar dat die hechtingen er nog in zaten! Die horen toch vanzelf op te lossen? Weet trouwens niet hoe lang dat normaal duurt eigenlijk... Balen dat het zo'n pijn deed. En hopelijk hoef je niet te worden geopereerd aan je arm en kan het worden opgelost met een spuit.

@ TM, wat goed dat je 20 cc hebt kunnen kolven! Hopelijk gaat het steeds beter!

11. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ha meiden!

Oke, dochter is stil in de wieg, voor het eerst rond deze tijd! De laatste tijd ging ze steeds vreselijk huilen enzo rond etenstijd.
    Gisteren was helemaal maf: van 1700 tot 2230 heeft ze zowat non stop gedronken aan de borst :$ En ineens lijkt ze te snappen dat je ook 20 minuten aan een borst kan drinken en dan wil ze de ander er soms meteen achteraan. Dus als ze dat doet hoef ik niet een half uur te wachten tussen de borsten (wat dat advies was van die cb-mevrouw).
    Want inderdaad vind ik het wel een heel project op die manier, vooral afgelopen nacht, zit je echt te wachten tot ze even heeft geslapen, schone luier, nog een borst, terwijl ik zelf hartstikke moe was (en juist vannacht sliep ze niet door...)
    Het melk spuiten is nu ineens ook een stuk minder, gek he?! Bedankt wel voor de tips ook van het een beetje afkolven enzo, maar dat hoeft nu dus toch ff niet... Wel fijn, want ik moest steeds met een handdoek zitten die helemaal doorweekt raakte dan...
    Mijn borsten voelen nu ook veel soepeler aan ineens, ik twijfelde haast of er nog wel wat in zit, maar zelfs na 20 minuten drinken knijp ik er met gemak nog melk uit, dus het zal wel goed zijn.

Marijn, wat een verhaal zeg van je bevalling, jij hebt het niet makkelijk gehad zo te zien! Maar wel sfeervol dus ;)

Surf, gek he, op het eigen kamertje. Wij hebben haar 2 nachten op onze kamer gehad en toen op haar eigen kamer, want we werden klaarwakker bij elke kik die ze gaf. Nu ligt ze wel weer bij ons sinds 2 nachten, want ik vond het ineens toch wel heel ver weg en nu kennen we haar geluidjes ook beter dus slapen we er wel doorheen.

Mermaid, dat hebben wij ook, dat ze altijd dezelfde kant op ligt!
    Onze kraamverzorgster zei dat je haar dan een heel klein beetje schuin kunt leggen met een doek onder 1 kant, zodat ze niet op haar buik kan rollen maar ook niet zo makkelijk zelf terugdraait. Durf het alleen nog niet zo goed, ik vind wiegendood echt heel eng namelijk dus alles wat niet helemaal volgens de regels is vind ik al eng haha.
    Inderdaad af en toe wisselen op het aankleedkussen helpt ook wel wat, schijnt. Doen we dus braaf ;)

Kris, fijn dat Sanne vannacht goed had geslapen!!

TM, ben benieuwd of de neusspray je gaat helpen!

surf, haha, jij ook al zo hongerig van de bv, ik ook en de kilo's vliegen er af! Ben er al 13 kwijt (van de 21) in nog geen 2 weken, vind ik best veel.

Ann, balen van je hechtingen enzo, maar neem rustig je tijd hoor!

Ikheid, wat rot van je hechtingen! Merk je nu wel verbetering?
    En wat een tobberij met die arm zeg, hoop echt dat je niet geopereerd hoeft te worden...

Ka, wij doen haar best vaak in bad na de voeding, zij houdt het sowieso altijd erg goed binnen vind ik, spuugt haast niet.
    Niet te hard klotsen in bad ;)

Oh, ik hoor huiltjes en we moeten nog eten + koken, hmz, niet erg handig... Tot later!

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Ah, voeden op mijn opgetrokken benen is ook wel een idee idd. Ik zag net wel dat ze in de box ineens zelf met haar hoofdje naar links ging liggen...Dat van die handdoek kan ik eventueel ook nog proberen. Wat vreemd dat je hechtingen er nog in zaten, die
    lossen toch op? Vreemd hoor!

@ Ka: Mijn kvz vertelde dat ze liever een venkel meer gebruiken tegen krampjes, omdat als je te veel gebruikt het juist de andere kant op gaat werken en de darmpjes er traag van worden. Volgens mij moet je voeding 2 weken geven voor je het effect kan waarnemen.

@ Badje: Mijn kvz zei ook dat je ze voor de voeding in bad moet doen ivm spugen, maar als je een half uurtje wacht na de voeding is het wel gezakt en kan in badje doen geen
    kwaad meer ga ik vanuit. Ik doe Ayla zo ongeveer om de dag in bad, soms zit er eens een dagje tussen. Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik het vaak zo'n gedoe vind om haar om 22.00 uur (voor de laatste fles) nog in bad te gaan doen :).

@ hier: Ben het dagje alleen goed doorgekomen, maar ja, wat wil je met zo'n makkelijke baby. Wat wel irri is is dat ze altijd rond deze tijd (= etenstijd) last van krampjes krijgt. Beetje onhandig dus als je zelf probeert te eten ;).

13. Trotsemama1

mermaid
    ze kienen het altijd uit dat ze je nodig hebben rond etenstijd
    ze ruiken dan al het lekkere eten en denken ik WILL OOOK:p

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahaha, ja wie weet ;). Nog een half uurtje en dan krijgt ze weer een flesje...

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    ik deed mike altijd rond 22.00 in bad, maar het viel me op
    dat hij dan telkens klaar wakker was, en niet meer wilde slapen.

Nu het badritueel dus verplaatst naar de ochtend of middag.
    Mike heeft wel een hele droge huid, en schilfert snel, dus
    hier niet te vaak in bad. Dan is het net of hij vervelt. hihi !

Nu speciale olie voor in bad, speciaal voor een droog huidje,
    en insmeren met olie, gaat het stukken beter :D

16. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ TM

20 cc !!!
    Dat begint goed ! :D

Ga vandaag starten met de Nutrilon voor baby's met darmkrampjes. Mike heeft er erg veel last van, en laat ook
    veel windjes, op advies CB starten met nutrilon voor darmpkrampjes, want de druppels van cinababy halen niks uit !

Nu maar hopen dat dit werkt, want het is zo zielig om te zien
    dat die kleine zo'n pijn in zijn buikje heeft !

En dan duimen dat zijn navelbreukje ook vanzelf wegtrekt...

17. Trotsemama1

dan zitten ze op de zelfde schema:p

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Voed jij nog om de 3 uur of om de 4? Ik nog om de 3, dus het laatste flesje krijgt ze dan om 22.30 uur, ideale tijd vind ik.

19. Trotsemama1

nee om de 4 hier laatste fles 23.30
    mijn ervaring is dan dat ze gauwer doorslapen

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @janne: wat fijn dat het zo goed gaat nu opeens met de bv! lijkt wel of ze een sprongetje heeft gemaakt en nu opeens beter snapt hoe het handig drinken is! super hoor!

@hier: is het allemaal gelukt. had kasper eruit gehaald, 1 borst gegeven, naar de supermarkt, thijmen opgehaald, gekookt en aan tafel en ja hoor na 3 happen... wilde hij natuurlijk de tweede borst... even aan tafel gegeven, zo kon thijmen tenminste door eten. en toen viel ie in slaap. kasper in bedje en toen ik lekker verder eten. inmiddels is tie wel weer wakker, maar zit rustig op mn schoot, dus helemaal goed!
    hij is zo lekker ontspannen vandaag, drinkt goed, slaapt goed! ben zelf ook helemaal relaxed ervan haha

@vriendjelief heeft thijmen even mee naar de bouwmarkt, maar ze komen vast zo terug, dus sluit alvast af...
    fijne avond allemaal en ik wens ons allemaal doorslapers voor vannacht hihi!

Deel Deze Pagina