Surf, gefeliciteerd met jullie zoon! Wat fijn zeg, nog net voor het weekend dus! Je keek er al zo naar uit dat het snel uit zichzelf ging beginnen, en gelukkig is dat gebeurd! Genietze!! Kris, wat lastig dat Sanne nog veel huilt. Kan me voorstellen dat het heel rot voelt! Sterkte ermee meid. Mermaid, da's inderdaad beetje saai als Arco de hele tijd weg is. Hopelijk vandaag wat gezelliger samen @hier: heb echt beroerd geslapen! Moest wel 8 keer naar de wc en had vreselijk last van mijn bekken, dus lang op 1 zij liggen ging niet maar omdraaien was echt NIET leuk, laat staan uit bed stappen... En er gebeurt hier nog niks Haha Mirjam, ik voel me niet altijd miss positivo hoor! Zit regelmatig te janken omdat ik me bijna afvraag of mijn lijf het laatste stukje eigenlijk wel snapt, namelijk dat het moet stóppen met zwanger zijn. Maar dan moet ik ook wel weer lachen om mezelf, zó lang ben ik nou ook weer niet over tijd.... Wil gewoon graag ons kindje ontmoeten En ik verveel me gewoon nu wel en da's wel jammer. Voel me soms ook een beetje een saaierd voor mijn man, terwijl hij helemaal niet van me vraagt dat ik actief ga lopen doen ofzo, maar ik vind het zelf wel vervelend dat ik weinig doe. Nou ja, dus. Ik ga denk ik muffins maken want daar heb ik nog wel wat voor in huis en dan heb ik ff wat te doen Fijne dag dames!
Ik laat haar niet een half uur aan haar lot over hoor. Ik zit er dan wel naast en praat tegen haar, houdt mijn handen op haar lijfje etc. alleen pak ik haar niet uit haar bed een half uur lang. ( tenzij ze zo hard huilt dat ze er echt niet meer uit komt en echt overstuur raakt dan pak ik haar natuurlijk wel op of als ze duidelijk bv krampjes heeft dan pak ik haar ook uit bed ) Het idee is dat als ze gaat huilen als we haar in bed leggen dat ze overprikkeld is en we haar alleen meer overprikkelen als we haar oppakken. Door haar alleen te sussen en wel onze handen op haar te leggen zodat ze wel voelt dat we er zijn zorgen we voor zo min mogelijk prikkels terwijl we toch troosten. dat is het idee.
Oh ik dacht echt laten huilen zeg maar.. Sorry hoor! Maar het werkt wel dus?? Het lijkt me dat ze juist in je armen zich veilig voelt maar elk kind is anders.. Als Demi ziek is wil ze ook in dr eigen bedje slapen ipv bij ons wat veel kinderen willen natuurlijk..
Ingrid: ooh dus jij ook al weer aan het roken? Hahaha! Ja joh, lijkt me leuk als ze op elkaar lijken! Zie je al dingen van jezelf terug in Milan? Ik zie steeds meer van manlief in Jayden.. Leuk! Hij krijgt lange wimpers joh! en hij wordt steeds blonder! Surf: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! Kris: hier een manneke dat niet veel huilt, maar als ie huilt in bed haal ik hem er niet uit, ik troost hem ook in bed en een paar seconden later is het weer goed.. Maar een half uur doe ik ook niet, dat is veel te lang.. Alre: ik heb het via internet besteld die zalf. Gewoon de naam intikken op google en je krijgt vele mogelijkheden! Bevalling: ik heb er ook 4,5 uur over gedaan! En dat voor een eerste.. Janne: balen van je nacht zeg! Ik ben nu zo benieuwd wanneer het bij jou gaat beginnen! Hier: om 13.00 uur komt er kraamvisite, ik heb de tuinmeubels lekker afgesopt, zodat we buiten kunnen zitten, tis heerlijk weer! Jayden mag er om 13.00 uur weer uit, manlief heeft een aspergesoep gemaakt voor vanavond, lekker! Ik heb de beneden vanochtend gedaan, we hebben Jayden lekker in bad gedaan saampjes en nu zitten we lekker in de tuin.. Fijne zondag allemaal meiden! Ik hoop op snel nieuw babynieuws! xxx
Rustig hier zeg ... Hoop dat dat betekent dat iedereen bezig is hihi hier weer een baby aan borst haha jeetje wat een pijn!! En dan vriendlief die zegt "probeer je er niet zo over op te winden!" ja hij heb makkelijk praten bij mij voelt het elk uur alsof ze naalden in m'n tepel steken, oh wat is die fles verleidelijk zeg......
Kris, balen dat ze veel huilt. Hoop dat het helpt door haar in bedje te troosten en dat het snel minder wordt! Hier vanaf dat de weeen om de 5 minuten kwamen heb ik er ook 4 uur over gedaan, een heel verschil met de 12 uur van Julian. Mirjam, balen dat de bv zo zeer doet. Ik ken het van Julian, die had gewoon TE veel zuigkracht dus na 1 dag toen gestopt. Hoop dat het bij jou snel minder zeer gaat doen!!! Ikheid, leuk is dat he als je dingen van jezelf of van je man herkent in de kleine. Milan heeft echt de mond van Roeland, Julian heeft dat ook. Milan heeft nu nog donker haar dus als dat zo blijft dan heeft hij dat ook van zijn vader, tot nu toe is dat ook het enige duidelijke verschil tussen hem en Julian. Zijn ogen beginnen wel steeds lichter te worden dus verwacht dat hij mijn kleur ogen krijgt. Roken, tja ik wist gewoon dat ik na de bevalling weer zou beginnen. Wel zonde aan de ene kant maar aan de andere kant ben ik er nog gewoon niet aan toe om voor altijd te stoppen, komt vanzelf nog wel een keer. Hier gaat verder alles z'n gangetje, Julian is lekker aan het buiten spelen en Milan ligt in de box te slapen. Om drie uur komt er weer kraamvisite en volgens mij komen vanavond Roeland zijn ouders nog langs. Roeland is nu even aan het voetballen, hij heeft het wel heel lief gevraagd of ik het goed vond als hij ging voetballen want anders ging hij niet hahaha. Ow Julian heeft Ruzie met zijn schommel dus zal eens even kijken of ik dat kan oplossen hahaha. Geniet allemaal van het lekkere weer en en ik zal Julian straks nog even wat weeendansen laten doen!!!!
Hmm had bedacht even naar de speeltuin te gaan, gaat mevrouw-de-oudste pas om 2 uur slapen, ja, eer ze dan wakker is hoeft het niet meer, want om 4 uur komt er kraamvisite. Hebben jullie ook zo'n mega spierpijn aan je onderkantje als je even hebt gelopen, ik kan echt maar een klein rondje, dan is de koek helemaal op.
Nicolioo, we mogen je feliciteren???? Vertel !! Onsukkie: nee geen last van, heb je een knip gehad?? Kan het me wel van bij Demi herinneren.. Dat alleen staan al zeer deed !!
@ Janne: Balen meid van je slechte nacht. @ Mirjam: Wat vervelend dat de BV zo pijnlijk is. Heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Want voor zover ik weet hoort het aanhappen echt niet zo'n pijn te doen. Wellicht dat iets toch niet helemaal goed gaat... @ Ikheid & Ingrid: Veel plezier met de kraamvisite. @ hier: Wij hebben net even lekker een ijsje gehaald in de stad. Kwartiertje heen lopen en kwartiertje terug. Is echt nog nét te doen. Nu wil ik dus wel ff zitten. Arco is even wat ophalen bij mijn vader en stiefmoeder en we hebben afgesproken dat ie over een uurtje thuis is. Ik ben benieuwd....
Mag ik nog een keer ego kwijt hier...Mensen die er al doodziek van worden begrijp ik ook... Zit er ff doorheen... Al die rotdingen gehad en nu straks de pijn van bevallen raast maar door mn hoofd. Ben ineens een beetje bang aan het worden dat het straks teveel pijn doet en...Ja weet eigenlijk niet heb ineens niet meer zoveel lef...Dacht van de week nog kom maar op en nu ben ik ineens een beetje bangig en emo...Denk ook grotendeels horrormonen en dat klote gedoe gisteren er nog een keer bij... Wou dat die bevalling achter de rug was.... Sorry dat ik zeik...
Lieverd, tuurlijk mag je lekker even je ego kwijt. Daar zijn we toch ook voor!! Ik zag het topic dat je hebt geopend al en dat je een beetje angst hebt voor de bevalling. Dat is ook helemaal niet zo raar hoor. Ik heb de laatste paar dagen ook wel dat ik denk "OMG kan ik dat wel?!". En daarbij heb je natuurlijk best een wat zwaardere zwangerschap gehad met al dat overgeven en dan van de week nog die ff-ing aambei. Het heeft je gewoon niet mee gezeten. Maar meid, echt, je kan het, ik weet het zeker. Je hebt al die ontberingen al doorstaan, dus de bevalling gaat je ook echt wel lukken. DIKKE KNUF!
Nee, geen knip, klein scheurtje en de binnenwand van m'n vagina was gescheurd, misschien dat dat het is...
Begrijpelijk hoor! Bij mijn eerste zwangerschap heeft het me heel erg geholpen om Veilig Bevallen van Beatrijs Smulders te lezen. Ik had daarna echt zoiets van 'dat kan ik ook'! En als het je een beetje kan troosten, ik vond het na de eerste keer best wel meevallen (zonder pijnstilling). Pijn vergeet je gelukkig weer, en als het niet meer te harden is, is er gelukkig nog pijnbestrijding, als je tenminste in het ziekenhuis bevalt.
Hmmm net heerlijk 2 uurtjes geslapen samen met m'n mannetje in ons bed. Hij leek wakker te worden, poept z'n broek vol met een hoop lawaai en slaapt gewoon verder haha
@ ann80: wat ze bij mij op m'n zwanger&fit zei: op het moment dat je denkt dat je het niet meer aan kunt, ben je er al bijna! Dat was bij mij bij beide keren zo. Hou dat in je achterhoofd, wie weet helpt het je net door de aller aller laatste loodjes. Bij mij hielp het trouwens ook super dat manlief me er echt doorheen sleepte, hij gaf het tempo van puffen aan en spoorde me aan hem aan te blijven kijken om gefocust te blijven zodat je de weeën onder controle houdt. Dat is het belangrijkste, heb je het gevoel dat je de weeën niet meer aan kunt, dan zijn ze het zwaarst. Of je bent al bijna aan de volledige ontsluiting en mag al bijna meepersen.
Ann: heel begrijpelijk hoor !! Had ik ook ... Ik sluit me helemaal aan bij Emmetje!!!! Echt precies hetzelfde wou ik zeggen!! (behalve van zwanger en fit haha)
Ann: heel begrijpelijk meis en ik sluit me ook aan bij hetgeen wat Emmetje zegt! Het is echt zo! Je kan het! Ik kon het ook meis en ik was er ook best bang voor.. En het klopt echt; op het moment dat je denkt 'ik kan niet meer!' dan ben je er serieus bijna! Kop op! Dikke digitale knuffel! xxx