April 2010 mama's deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Een maxi-cosidrager kan je bij de betere fietswinkels kopen en anders kunnen ze het wel bestellen, hij is van STECO, soms moet je een extra ding op je bagagedrager maken (een soort extra bagagedrager). Het heet de baby-mee:
    Steco - Consument

De baby wiebelt juist heel weinig door de vering in die drager, dus als jij door een kuiltje gaat dan blijft de baby recht ;)
    Wel adviseer ik om het zonneschermpje te gebruiken en evt bij veel wind ook de regenhoes, iig de eerste tijd en evt bij erg mooi weer en veel pluisjes of vliegen (vaak savonds) het muskietennetje.

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ surf mooi verhaal hoor

Hoe is jullie 1ste en 2de nacht bevallen nog beetje kunnen slapen?
    en hoe doet kasper het??

3. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    LZ, leuke fiets!!!

Mermaid, blij te horen dat het met de kat weer goed gaat!

Janne, als we een wedstrijdje doen hoop ik dat ik win want dan ga jij vandaag nog gewoon bevallen voor 12 uur!!! Of we maken er een gelijkstand van, dan moet je uhhmmmm.... morgen bevallen toch....

'normale' kleren, bijna!!!! Denk dat ik ze volgende week sowieso wel weer pas nu zit mijn buik nog een klein beetje in de weg. Binnen kort ga ik beginnen met afvallen en als de kilo's die ik er af wil hebben er af zijn dan ga ik lekker shoppen!!!!! Nu al zin in!

Pamsie, fijn dat je weer uit bed mag! Om de pijn van de hechtingen te verlichten kan je ook op een harde stoel gaan zitten, zit niet heel lekker maar dat geeft tegen druk waardoor het sneller geneest. Wel lekker dat Lotte al zo goed doorslaapt, kun je tenminste nog even bijkomen 's nachts!!

Ka, wat fijn dat het voeden zo goed gaat!! De 10 minuten regel heb ik hier ook gedaan bij Julian, 10 minuten huilen, er heen even troosten en weer weg dan weer 10 minuten huilen enz. Het lijkt heel lang maar uiteindelijk is het niet zo lang, mocht je het wel te lang vinden dan verkort je het gewoon naar 5 minuten. Zal het zelfde effect hebben lijkt mij. Succes en hoop dat ze snel ook aan het zelf in slaap vallen gewend is!!

Caro, lekker ding hoor die dochter van je! Hopelijk knap je zelf ook snel op en kun je alles weer doen wat je wilt doen!!

Hier, vanochtend laatste ochtend kraamzorg gehad en nu is het huis weer helemaal voor mij!!!! Milan ligt sinds gisteren helemaal in zijn eigen bedje, voor die tijd lag hij eerst of beneden in de wandelwagenbak te slapen of bij ons op de kamer in de wagenbak ('s nachts) en we waren al bezig dat langzaam te veranderen dat hij overdag in zijn eigen bedje ging en gisteren hadden we de wandelwagen naar beneden gehaald omdat het mooi weer was en 's avonds geen zin meer om het naar boven te zetten dus op zijn eigen bedje gelegd en ook daar heeft meneer de hele nacht heerlijk geslapen!! Nu ligt hij lekker in de box te pruttelen, heerlijk!

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ahh! ja komt ie :D

Bekijk bijlage 66476

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
  6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ow en over de duim van roeland, hij is er alweer over heen hahaha. Heb hem alleen goed hard geknepen tijdens de bevalling zodat zijn hele duim blauw en gekneusd was hahaha. Was voor hem wel een verrassing want tijdens de bevalling van Julian heb ik hem eigenlijk niet echt 'nodig' gehad en nu moest hij zijn duim opofferen.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ingrid: Wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt met Milan. En ook jij kan gewoon alweer bijna in je eigen kleren. Echt goed man!

Ik heb gelijk wel even een vraagje aan de meiden die allemaal al weer (bijna) in hun eigen kleren passen: Ik ben echt hartstikke aangekomen bij mijn bovenbenen en kont en pas daarmee echt niet meer in mijn maatje 36, zal nu een 38 zijn geworden. Hadden jullie dat dan niet, dat jullie alweer gewoon in je eigen kleren passen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die benen en kont van mij na 2 weken ofzo weer zijn afgeslankt tot een maat 36.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Napoleon: Wat een leuk kaartje!

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oh das schrikken idd... mijn zusje heeft een keer een asbak leeggegeten en moest toen het ZH in, maag leegpompen en zo'n norritspoeling... niet dat ze daarvan geleerd had want zo heeft ze nog 2x in het zh gelegen... 1x heel potje vit AD pilletjes (die kleintjes die we vroeger hadden) en een keer paddestoelen...

en Eva heeft een keer bij mijn opa en oma de hartmedicatie van mijn opa opgesnoept, iig 2 pillen selokeen, misschien wel meer... Het waren van die mooie roze smarties. Ze mochten op de slaapkamer spelen en daar lagen ze op het nachtkastje... Dus met spoed naar het zh gereden, ze moest meteen aan de hartbewaking en elke 10 min bloeddruk meten want selekoon is een betablokker en die verlaagt je bloeddruk en gaat oa de werking van adrenaline tegen, en verder zorgt het ervoor dat je hart minder hard en snel gaat kloppen. Flink schrikken dus... gelukkig was er niks gebeurd en kon ze na 24u naar huis

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ow ja geboortekaartje, de voorkant:

11. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    binnenkant links:

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Binnenkant rechts:

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik wordt ook knettergek als femke huilt, en dat hoeft maar even... daarbij krijg ik dan ook meteen een toeschietreflex... gezellig ;)
    Maar gisteravond moest ik haar gewoon even in haar bedje leggen want ik was zelf helemaal gaar... ik heb het 3minuten volgehouden...

Maar sommige kinderen moeten gewoon ook even huilen voor ze kunnen slapen, meike was er ook zo-een. Als we met haar gingen rondlopen of op de arm nemen kwam ze helemaal niet in slaap. Zij was juist gebaat bij laten huilen, hoe moeilijk ook...
    Femke moet juist wel weer even opgepakt worden, even troosten en dan kan ze weer lekker slapen.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ingrid: Ook al zo'n leuk kaartje.

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    en het pruttelen is veranderd in huilen dus zal eens kijken of ik voldoende ben om hem te troosten of dat er een flesje aan te pas moet komen.

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Dank je wel!

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja, ik denk ook echt dat sommige babies het wel nodig hebben. Elk kind is natuurlijk weer anders. Maar als ze echt overstuur worden denk ik dat laten huilen weinig zin heeft. Ik kan me wel echt voorstellen dat het hartstikke vermoeiend is als je kleintje veel huilt. Wat dat betreft hoop ik maar dat onze beeb op mij lijkt, want ik huilde schijnbaar bijna nooit. In tegenstelling tot Arco, dat was, als ik zijn moeder mag geloven, vroeger echt zo'n jankerd :p.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou ja... bij xander lukte me dat wel maar bij eva niet, daar bleven mijn heupen gewoon breder, terwijl ik wel na 6w maar 48kg woog... dus had toen idd gewoon 38 nodig.

en nu... pfff heb echt nog een buikje.. :(, lijk gewoon wel 20w zwanger. Maar door de bv mag ik nu nog niet lijnen en door de BI ook nog niet sporten ;) Ach, ik heb 4 zwangerschappen voldragen dus wat dat betreft ;)

19. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Jeetje dat is ook schrikken!!!!
    Gelukkig allemaal goed gekomen.
    Er stond een asbak op de tuintafel en die kleine van haar was in de tuin aan het spelen, en hij is zoooooo snel..

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Leuk kaartje ingrid :D Lekker simpel!

Deel Deze Pagina