Nee hoor, zoals ik al typte slaapt femke 20-22 uur, dus is ze in totaal maar 4 tot 2 uur wakker (als ze niet zo'n dag als vandaag heeft ), ze wordt wakker voor de voeding, dan een luier, drinkt 10 minuten en valt dan weer in slaap. S avonds heeft ze vaak wel een wakker moment en sochtends maar dat duur hoogstens een minuut of 20. Tsja elk kindje weer anders
Is allemaal heel normaal hoor, je moet je kindje ook leren kennen en voor je het weet vindt je alles heel normaal en weet je precies wat ze wil en wanneer ze het wil! Kan het zijn dat ze wakker wordt en gaat spugen omdat ze nog een boertje moet doen maar omdat ze weer in slaap valt die niet doet?
Volgens mij is moeder zijn het zwaarste en het leukste beroep ter wereld Het is voor mij het 4e kindje maar voor mij is ook elke keer weer erg wennen. Elk kindje is nl anders en die moet je ook helemaal weer leren kennen.
Ja Ingrid dat klopt w.s. wel een beetje. Halverwege laat ik haar vaak ook boeren en dan boert ze goed zegmaar.. aan het einde slaapt ze lekker door tegen mijn schouder ha ha.. Ik ben nu begonnen me thaar hoofdeinde iets omhoog zetten tegen het spugen. Ben nieuwsgierig of dat werkt.. Ja Napoleon je hebt gelijk, ieder kindje is weer zo anders, dat lees je hier wel. Er bestaat w.s. niet iets als DE manier, ieder kindje heeft weer een andere aanpak nodig. Maar ik wil het erg graag gelijkhelemaal goed doen.. ach ja..
Kris heel herkenbaar hoor! Ik heb dat ook. De eerste tijd sliep ze alleen maar en als ze dan huilde wilde ze eten. Nu huilt ze ook om andere dingen en dat moet ik nu allemaal uit gaan vinden. Vind dat soms ook best lastig. Vanacht en vandaag huilt ze echt heel veel (voor haar doen), maar ze heeft last van haar buikje. Maar je moet het maar weten en wat doe je eraan. Laat je haar even huilen, pak je haar op om te troosten... Eeuwige twijfel haha.
ben blij dat jullie het herkennen. Ben normaal vrij zeker van mijn zaak zeker als het om verzorgende dingen ga ( ben tenslotte verpleegkundige... ) maar nu... zal ook nog wel wat hormonaal zijn denk ik..
kris thobias slaapt ook veel hoor!! gister heeft hij heel de dag geslapen ! en werd savonds even wakker waarna hij vervolgens weer in slaap viel
Thanks voor antwoorden over de 'klodders' Zullen wel delen slijmprop zijn dan, maar ik verwacht er inderdaad niet teveel van. Wist alleen gewoon niet wat het was Ikheid, over vast slapen en herrie, dat kan ook weer gewenning enzo zijn, want in je buik is het ook een flinke herrie. Leuk he, alle adviezen van iedereen Meid, doe maar gewoon waar je je goed bij voelt. Je verpest Jayden echt niet zomaar! Alleen al hoe serieus je hiermee bezig bent bewijst dat Napoleon, hopen dat het snel overgaat bij Femke, niet fijn voor haar! @babypraat: ik vind het leuk om te lezen, dus geen sorry hoor! (weet niet meer wie dat zei) (als jullie maar niet stiekem nu al overgaan naar een mama-topic ) Wonder, 4 liter verloren, wat veel zeg! Sterkte ermee, ook met rustig aan doen... Dat was het geloof ik weer even. Ik ga ff bankhangen met mijn man tot ie weg moet naar volleybal. Tot morgen ofzo!
Hier slaapt Noa ook bijna heel de dag. Als ze wakker wordt wil ze eten. Tijdens de borst valt ze in slaap, dan maak ik haar weer wakker voor deel 2 en soms ook deel 3 en dan valt ze weer in slaap. Nu slaapt ze voornamelijk nog in haar wiegje naast mijn bed of bij mij in bed. Ik denk dat ze overdag wat meer in de box zal slapen als ik weer wat meer uit bed ben. Heb nu wel even een dipje geloof ik. Echt alles doet vandaag pijn. Vooral mijn wond is nu erg pijnlijk. En ik heb zo'n buikpijn omdat ik moet poepen, maar ik vind het zo eng! Kan wel janken...
BUDDYNIEUWS!!!! Franka is opgenomen in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk. Morgen krijgt ze nog wat onderzoeken en dan wordt ze woensdag waarschijnlijk ingeleid. Ze houdt mij op de hoogte! EINDE BUDDYNIEUWS
hallo meiden alweer 20 blz gemist vandaag... ik heb nog niet de rust om alles bij te lezen... de hele dag bezig met visite, Kasper voeden, Thijmen aandacht geven, rusten en eten haha. dus sorry! hopelijk is alles goed met jullie! zijn er al meer baby's bij gekomen?? hier gaat het prima! heb al wel rechts flinke kloven (blijkbaar hoort dat er voor mij gewoon bij...) maar ik ben al blij dat het maar een kant is. Ik gebruik nu dus voor rechts een tepelhoedje en dat gaat erg goed. Ik heb al sinds gister melk, dus Kasper is erg tevreden. Vannacht kwam ie ook om de 4 uur, heerlijk! dat deed thijmen pas na 6-7 maanden... krijg nu wel stuwing, maar dat drinkt ie vast wel weg. Hij drinkt goed, je hoort m echt klokken, super gewoon! Thijmen vindt het nog steeds erg leuk, hoewel ie daarnet echt mama-honger had. Gelukkig was Kasper na zn voeding weer heerlijk in diepe rust, dus hadden we even een half uurtje quality-time samen. Nu gaat ie lekker naar bed en wij zo lekker bankhangen en dan ook (na het voeden om half 11) slapen... Als de rust hier wat meer is weder gekeerd zal ik weer bijlezen hoor! fijne avond allemaal!
@ kris: hier een handig overzicht van hoe lang baby's per keer gemiddeld wakker zijn (incl. voeding) : inbakeren.nl - slaappatroon van baby's
Franka: heel veel sterkte! Slapen/wakker: Jayden krijgt overdag om de 3 uur de fles en 's nachts komt ie maar 1 keer. Tussen de voedingen is ie denk ik een half uurtje wakker en de rest slaapt ie. Dus hij slaapt ook nog erg veel.. Ik ben bankhangen met manlief, dvdtje kijken en optijd naar bed! Caro: rustig aan meis.. Ik was ook zoooo bang om te poepen, maar uiteindelijk moest ik wel en het deed echt geen zeer, ondanks de knip en de aambei! Het luchtte zooooo op! Fijne avond allemaal xxx