er een knoop in laten leggen is zo definitief! zou er niet aan moeten denken ookal is het zo wel even compleet mssn over een aantal jaar niet meer Franka Van harte met de geboorte van jullie zoon Tomas !!
Ben al 15 jaar aan de spiraal en heb 2 kids, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn hoor! Volgens mij ging dat verhaal vroeger over de koperspiraal, maar van de Mirenaspiraal heb ik dat nooit gehoord hoor! Ik wordt ook nooit ongesteld. Heerlijk!
Dat is toch ook met de pil en spiraal? Ik ken daar ook voorbeelden van.... Ik denk dat aan elk middel een nadeel bestaat.. Ach we zien wel!
Hier had manlief ook al aangeboden er een knoop in te laten leggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo makkelijk vind dat ik nooit ongesteld wordt met het spiraaltje! Heb eigenlijk geen zin om weer elke maand die buik- en rugpijn te hebben en dat getob met maandverband en tampons enzo. Drama! Heb 3 jaar geleden wel een slechte ervaring gehad met het spiraal, waardoor mijn vertrouwen een flinke deuk had opgelopen, maar de kans dat dat weer gebeurd is zo minimaal. En bovendien had ik toen nooit controle en sindsdien elk halfjaar controle. Trouwens, ben beide keren dat ik de spiraal eruit had laten halen heel snel zwanger geraakt, bij Lukas binnen een maand en bij Noa binnen drie maanden, dus het verhaal dat het lang duurt na het verwijderen om zwanger te worden is ook niet waar.
Natuurlijk. En het is er natuurlijk ook net aan hoe je er zelf mee omgaat. Iemand die heel slordig met de pil omgaat heeft waarschijnlijk meer risico dan iemand die heel strikt de Persona gebruikt. En wat betreft de spiraal, tsja, die ervaring heb ik zelf en daar doe je dus helemaal niets aan. Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Precies, we zien wel. Ik heb 'm een tijd omgekeert gebruikt. Vind het een prettig idee dat je er zo mee kan stoppen en geen hormonen binnen krijgt. Verder geen onderzoeken ervoor of controles.
ik ga gewoon een afspraak maken bij de HA en even van alle anticonceptie de voor en nadelen bespreken de gewone pil is in iedergeval uitgesloten aangezien mijn lijf daar niet op reageert wat ik raar vind want heb van mijn 14de tot 18de gewoon de pil geslikt nooit geen problemen en na de prikpil is het fout gegaan mm heb zo zin een een fris kleurtje !! voor in me haar wil het nu echt blond maar dat kost altijd zo veel mirjam mag ik vragen wat het bij jou koste??
jeetje dan zijn wij lang en breed allemaal al bevallen en worden de eerst april baby's bijna alweer een jaar !!!
@ Franka: Gefeliciteerd met de geboorte van Tomas!!! @ LadyZ: Voor ons zou een volgende zwangerschap ook niet onaanvaardbaar zijn, maar het feit dat op zon stukje tekst op de website van Persona zelf staat maakt voor mij wel duidelijk dat het een stuk minder betrouwbaar is dan de pil, het spiraaltje of de nuvaring ofzo. Verhalen van meiden die zeggen zwanger geraakt te zijn door de pil heen neem ik toch altijd met een korreltje zout om eerlijk te zijn. Als je de pil gewoon goed regelmatig slikt en niet ziek geweest bent met overgeven en/of diarree dan is de pil volgens mij wel zon btje het meest betrouwbare anticonceptiemiddel. @ Mirjam: Ja, sterilisatie is ook gelijk weer zo definitief hè. @ RTL5: Wat was/is er op RTL5 te zien dan?
er was net een film maar aan het eind was er een vrouw die ging bevallen en toen ik net op keek zag je dat ze in een spiegeltje keek naar haar doos! en toen zag je iets van een hoofdje eruit komen