April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik vind ze ook nogal duur bij Prenatal etc. Ik ga straks eens kijken bij Zeeman, kan je inderdaad toch onder de matras stoppen, lijkt me net zo makkelijk:) Bedankt voor de tip!

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames.

Hier gisteravond ineens ziek geworden. Was tv aan het kijke3n en werdt spontaan duizelig en misselijk en kreeg kippenvel en koorts..
    Hele nacht niet geslapen van de misselijkheid en vanmorgen kwam dan ineens alles eruit..
    Bahbah ik haaaaaaaaat ziek zijn!!!

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Beterschap Vica! Laat je hubby je maar goed verwennen!

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ik kan het op zich wel missen, want had deze een dubbel salaris. Maar ja, voor dat geld kan ik ook andere dingen doen! Bijv het nieuwe foto toestel:D
    Alleen als ik nog een gekke bui krijg dan maak ik een afspraak, maar denk t niet.
    Het lijkt me wel heeel bijzonder hoor! En echt super. Maar daarna doe je er eigenlijk niks meer mee...

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Wij gaan voor de Luvion met camera.... Collega heeft er goede ervaringen mee

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Vica beterschap meis !! Heeft je hubby eigenlijk als iets over de sollicitatie gehoord?? of heb ik dat gemist :)...

3D echo: wij hebben besloten om het niet te doen, willen het als verrassing houden onze kleine man eruit ziet... Er moet in onze ogen wel nog IETS geheim blijven :)

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij hebben de Alecto DBX-85. Wij wilden eigenlijk ook de 88 (veel goede ervaringen over gehoord) maar we hebben deze gekregen van mn schoonouders, dus ook prima:)
    De 85 en 88 verschillen eigenlijk weinig, alleen heeft de dbx-88 een displaytje met temperatuur en ik geloof nog muziekjes.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #188 Me2, 29 dec 2010
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
    Wij hebben een Philips babyfoon. Is echt prima. Muziekje en lichtfiguren ed zitten er ook op maar die hebben we echt geloof ik maar 1x gebruikt ofzo.

Zeiltje voor ledikant: nog nooit gehad. Ik leg altijd moltons onder de matrashoes, maar onze kids hebben eigenlijk zelden hun bed ondergeplast/ -gekotst of gepoept.

Hier geen 3/4 d echo. hebben we alleen bij de eerste gedaan en hij zag er toch echt heel anders uit in het echt dan op de echo dus daar hoef je het niet voor te doen :D
    Ik zie er verder ook geen meerwaarde van in, maar goed heb al weet ik het niet hoe vaak een echo gehad.

Vica: beterschap! Laat je goed verwennen! Hoop dat het snel over is!

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmmm... ik denk dat ik wat verkeerds gegeten had ofzo.. Voel me nu ineens erg goed.

@Nikske denk dat je het gemist hebt, hij heeft de baan en kan maandag beginnen.

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ow wat een goed nieuws Vica :D Gefeliciteerd :D (sorry dat ik het gemist heb :) hihi)

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ze hebben ze niet altijd hoor bij de zeemand, maar ze hebben net als de wibra van die baby acties ;)

ik heb 1 zeiltje van de hema... voor ledikant.... maar die gaat dus in de wieg zo klein ;)

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Even snel bijgelezen.

@nikske, beterschap!

@ babyphone, Wij hebben ook de alecto DBX88, kan er alleen nog geen oordeel over geven aangezien we hem nog niet gebruikt hebben :D.

@ echo, Jeej ik mag straks, heb er zo'n zin in!!! We hadden de pretecho al vrij vroeg vastgezet omdat we normaal alleen een termijnecho en de 20 weken echo zouden hebben. Door de zwangerschapsdiabetici is dit anders verlopen (toch nog een voordeel!!!) Wij krijgen nu namelijk bij elk bezoek aan de gyn een echo 8))
    Ik hoop trouwens wel dat we iets van het gezichtje kunnen zien want de afgelopen keren had de beeb namelijk geen zin om in de camera te kijken, de plancenta knuffelen was veel leuker (ligt aan buikwand):p

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Babyfoon, wij hebben er 1 van philps avent. Met muziekjes (hier veel gebruikt) nachtlampje, temp meter.
    Weet niet of we hem nu ook gaan gebruiken omdat we gelijkvloers wonen.

@Zeiltje, die mag je toch niet gebruiken??

Hier gaat het goed. Nog wel slap en duizelig maar niet misselijk meer. Wel ineens 3 kg afgevallen. Nou ja, zal wel.... zit nu weer op +10 kg.
    Morgen nog maar eens wegen, dan zal er wel weer een kilo op zitten denk ik.

Me meis komt vandaag weer thuis. Heb er wel weer zin in hoor! Heb haar gemist.

14. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad en zonder valpartijen en ongelukken het weer door zijn gekomen. ;) Hier weer een mooie blauwe plek erbij, bruggetje was een beetje glad...oeps... De kerstdagen waren ontzettend gezellig maar ook een beetje druk. De kerstspullen zijn al opgeruimd, gelijk maandag maar gedaan. Volgende week is Sven jarig, kan nog even de rust terug in huis voor die tijd. Tja en als je dan toch aan het opruimen bent.... Heel het huis staat nu op zijn kop, hahhahhaha. Manlief heeft vakantie en is er niet zo heel erg blij mee. Maarja, hormonen gaan waar ze moeten gaan. :D :D .

Ik zie dat ik heel veel heb gemist aan berichten, waren er belangrijke dingen bij??? Zal deze deel 2 van onze topic even doorlezen, als het lukt.

Oh ja, wilde nog wat vragen, Sven is volgende week jarig zoals ik zei, nu wil ik zijn verjaardag vieren op zaterdag de 8e van 10 tot 12 uur en van 15 tot 17.30 uur. Wat zouden jullie doen, mensen zelf de gelegenheid geven om te kiezen wanneer ze komen of zal ik een stapeltje uitnodigingen maken met een groep van 10 tot 12 en een groep vanaf 15 uur? Er komen 30 mensen ( das alleen sven zijn ooms en tantes + kids en de opa's en oma's en een vriendin van mij met kindje ).

Ik ga even een leespoging doen :D

Liefs!

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #195 Nikske89, 29 dec 2010
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
    Zeiltjes: bij babydump hebben ze mij ook verteld dat het niet mag, dit omdat het niet genoeg ademt en stel dat de waterkruik lekt dan neemt zo'n zeiltje het niet op en kan het kind brandwonden oplopen !!

Sanne: ik zou het in 2 groepen verdelen, anders heb je kans dat nog bijna iedereen tegelijkertijd gaat komen...
    Nesteldrang: heb met mezelf afgesproken om morgen de kledingkast van vriendlief & mij eens heel goed op te gaan ruimen... Weggooien wat weg kan, rangschikken op kleur en seizoen, enz enz... Pfff !! Zie er als een berg tegenop, maar nu kan ik het tenminste nog fatsoenlijk zelf... Zie me dat niet meer echt doen met een giga buik

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nikske betreft die zeiltjes daar waar jij t zeiltje legt lekt geen kruik ;) t is net een strookje in t midden en daarbij de zeiltjes tegenwoordig echt niet 100% waterdicht vandaar dat er ook zoveel lagen op t matrasje gaan om die toch te beschermen
    + je maakt t bedje verkort op (aan de hand van lengte van je uk) dus ook zeiltjes ed

@ sanne whahahaha, hier ook opruimwoede en alles moét af, manlief nie happy ook, gister stond die me te 'vervelen'in de ah bij de kassa :) heb me omgedraaid en hardop gevraagt of ie ter plekke alle hormonen over zich heen wilde hebben.... zegt ie ook nog oei en dat zijn dr een hoop

moeilijk betreft uitnodigingen voor svens verjaardag, ik zou denk ik zelf de tijden erop zetten en ze zelf de keus geven
    maar wel duidelijk erop zetten dat van 12 tot 3 echt gerust/geslapen wordt

@ foeske..... veel plezier bij de echo!

heb t op mn heupen hier :) kasten leeggemest al t papierwerk uitgezocht.... mijn knutsel/freubel/shilderkast opogeofferd voor speelgoed allemaal ;) moet t toch ergens kwijt :D dus veel uitgezocht wat weg kan niet meer goed is ect, staan paar mooie vuilniszakken als welkom voor manlief voor de deur :p
    kleine heeft heerlijk meegeholpen, vond t geweldig dingetje voor dingetje in de vuilnisbak te doen :D en maar heen en weer waggelen met dat pamperkontje

hoef alleen nog 2 nieuwe pyjamas en wat nieuw ondergoed wat daarna weer weggegooid mag worden van mij :) en een aantal heerlijke sokken in de ziekenhuis tas te doen

17. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Zooo even vlug bijgelezen, kan niet alles onthouden maar wil toch nog even wat reageren!

@Vica & Hubbie: Gefeliciteerd met de nieuwe job! Helemaal super zeg!

@zeiltje: Bij Sven mocht ik ook geen zeiltje gebruiken, inderdaad omdat het niet ademt en bij lekkage van de kruiken kan het water niet weg.

@inbakeren: Sven is wel ingebakerd geweest. Maar dat is pas gebeurd met 3 maanden. Hij was nogal onrustig in zijn armen en dat zorgde 's nachts en overdag voor veel gehuil. Het inbakeren hebben we op advies van het cb gedaan. We hebben het volgehouden tot 6 maanden, en hij vond het heerlijk. Met afbouwen hebben we totaal geen problemen gehad. Hij had meer controle over zijn armen en kon ze inmiddels gecontroleerd bewegen. De inbakerdoek hadden wij gekocht bij de kruisvereniging, lijkt een beetje op de puckababy.

@kaartje: Jéééj! proefdruk binnen gehad ( de zoveelste ;) ) maar nu helemaal happy, blij en dik tevreden!!!

@was opvouwen: Wat is dat?! Daar heb ik een man voor :D :D .

@3 D echo: volgende week maandag is het voor ons zover, ben zooooo benieuwd hoe de kleine man eruit ziet! Of hij op zijn broertje lijkt of dat het weer een heel nieuw uniek mensje is.

Liefs!

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ookal ligt de kruik er misschien niet, her water vloeit wel weg... Maar goed hier mag het dus niet, dus ga het ook niet kopen. Het bedje word hier als volgt opgemaakt:

1. Matras
    2. Matrasbeschermer
    3. Moltonhoeslaken
    4. Gewoon hoeslaken
    5. Dubbel gevouwen hydrofielluier bij het hoofdje
    6. Lakentje
    7. Dekentje

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb alles behalve een matrasbeschermer....:(

Kan iemand mij uitleggen waar die voor dient.

X

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Dat hoef je ook niet persee te hebben, maar wij hebben hem ook op ons eigen matras liggen, die kun je uitwassen en zo blijft je matras schoon ! ;)

Deel Deze Pagina