Goeiemorgen allemaal, Leuk, onze eigen hyves heb me meteen aangemeld! Cursus gisteren was aan het eind killing, maar ben blij dat ik gegaan ben. Nu officieel nog 2 avonden te gaan waarvan ik er 1 mag missen en dan heb ik mijn certificaat Was wel gesloopt toen ik thuis kwam maar kopjes thee met honing, mijn nieuwe verslaving, doen wonderen! Vandaag gaat het wel, brak gevoel maar dat zal de nasleep van de griep wel zijn, schijnt een tijdje te blijven. Net een hoop teruggelezen maar ook weer vergeten, nu moet ik het asiel bellen, kijken wat de mogelijkheden voor ons oudste poezebeest zijn. Het wordt steeds gekker met haar, ze lijkt wel schizofreen (kan dat bij katten?) Zodra mijn vriend/vreemden/de kids binnenkomen begint ze te grommen, blazen en als ze in de buurt komen slaan. Volgens de dierenarts kan ze de drukte niet aan en is ze nu nog beter af in een asiel, voor de baby komt. Maar het staat me zo tegen. Voor mij is ze meestal wel lief, en ik wéét dat ze vanbinnen een schatje is, ze bedoelt het allemaal niet zo. Bovendien vind ik 'in het asiel stoppen' heel zwak, ik heb toch bewust voor haar gekozen en bovendien kan zij er niets aan doen dat ik een man met kinderen en meer dieren enz enz wilde Maar goed, de situatie is nu bijna niet meer te handelen hier, mevrouw is een bom die elk moment kan ontploffen en vriendlief en ik gaan nog eens heel erg ruzie krijgen omdat ik geneigd ben de kat voor te trekken op zijn kinderen (wat echt niet kan, weet ik wel, maar als ze haar nou eens met rust lieten.....:S) Dus toch maar eens bellen, want als ze 1 van ons slaat okay, maar straks met de kleine....
goeimorgen, zo da was de laatste afspraak deze week.... alleen nog ctg vanavond huhmmm betreft hyves..... wie is paulina en wie is morgane? pb desnoods even
Ik ben de laatste Musty CVM: ja hele moeielijk keus voor die kat....bel maar eens met asiel en kijk wat zij er van vinden...oude katten kuynnen meestal nog heel moeilijk worden geplaatst en ze zitten daar ook met allerlei andere katten die ze niet kennen...wij hebben onze katten ook uit het asiel en ik zou het ook vreselijk vinden als ze weg moesten, maar het zou zomaar kunnen dat het bij jullie toch beter is at ze gaat.....
Ooo wat ben ik toch een mietje, ik kan het gewoon niet, kan niet eens bellen Ga al hysterisch huilen bij het idee (al meerdere keren geprobeert) Het is niet zozeer het idee dat ze weg moet, dat begrijp ik zelf ook wel en zou waarschijnlijk voor haar ook beter zijn, als ze ergens terecht komt waar geen kinderen of andere huisdieren zijn. Maar naar het asiel, ik vind het zo zielig, ze heeft een hekel aan andere katten en is bang voor ze, en dan breng ik haar ergens waar tientallen katten zitten. Bovendien, haar verkooppraatje is ook niet al te mooi "geen schootkat, niet met kinderen of andere dieren" Wie trapt daar nou in? Terwijl ze ergens zooo lief is! Ze is overigens niet oud, word pas 3 in Juli en is gesterriliseerd, gechipt, ingeent, ontwormd en alles....
@ luckey.. oef hoe is het nu met je rug?? @ sanne... wat super dat de groei echo mooi was wij stonden 10 over 4 al weer buiten hij was op tijd deze keer en zie je zaterdag ben ook heeeel benieuwd en effe heerlijk een dagje zonder man en meis weg das heeeeeeeeel lang geleden whahaha @ FB..... geniet van je weekend!! @ star... de uitverkoop gaat echt overal als een idioot de winkels uit geloof ik @ cvm.... heel moeilijk betreft jullie poezel sterkte ermee en goeiemorguh ben een zombie vandaag en vanacht heb ik me kapot gelachen wel beetje genant
mijn rug is weer wat rustiger. maarja ik hang meer dan dat ik doe... Wilde ik net even gezellig met mijn mannetje door de stad lopen, maar meneer dacht daar anders over. V&D ging nog redelijk (wilde de kikkerset vd folder/internet maar niet te krijgen dus nu maar via internet bestellen) maar na het kruidvat (gratis luiers gehaald) had hij er geen zin meer. Toch nog naar de zeeman, maar meneer riep zo hard door de winkel dat hij naar huis wilde omdat hij moest plassen, dat de lol er vanaf was..... Moet ook nog boodschappen doen want de koelkast huilt gewoon van leegte, maarja dat doe ik dalijk maar.... Zucht.... dan maar donderdag in Maastricht me uitleven op het shoppen..... jammer
verdorie!! Net een half bakje parmesaan flakes naar binnen gewerkt(van de albert heijn luxe kaasschap) en nu lees ik net toevallig dat het met rauwe melk is gemaakt! Ongepasteuriseerd dus.. ik ben er helemaal verslaafd aan en gooi het regelmatig door salades enz. (en soms dus zo uit het bakje)en omdat alles zo'n beetje in de AH gepasteuriseerd was van de kazen die ik eet heb ik niet eens gedacht om deze ook te checken. shit.. ik heb wel eens eenmalig en per ongeluk iets wat niet mag gegeten, maar dit is echt regelmatig geweest. Gisteren de baby erkent en gelijk in ondertrouw gegaan , we waren toch van plan binnen een jaar te trouwen, dus dat ook gelijk geregeld! @ Sanne, fijn dat de echo zo goed was.. Ik ben benieuwd hoe groot Finn er uit komt, ik heb wel altijd gehoord om die gewichts schattingen met een korreltje zout te nemen. Vooral nadat een van mijn beste vriendinnen vorig jaar is bevallen van haar zoontje die 3500gr werd geschat en 4425gr is geboren(en 61cm! geen zwangerschapssuiker ofzo trouwens, gewoon puur natuur) @ Musty, prachtige belly paint! Jeej ik zou dat ook wel willen, ga er even achteraan..want het is wel heel bijzonder om daar later zulke mooie foto's van te hebben. @ FB, heel veel plezier dit weekend! @ CVM, wat een verschrikkelijk lastige situatie met de poes. Misschien zou je het op marktplaats kunnen proberen, daar kan je een beetje screenen op wat voor mensen in haar eventueel geinteresseerd zouden zijn. Wij hebben ons katertje ook via marktplaats gekocht vorig jaar, hij was net een jaar en zwaar neurotisch, want hij werd geterroriseerd door een andere kater in dat huis. Hij was shuw en blies, de verkopers waren daar ook eerlijk over, maar toch zagen wij de uitdaging en hier heeft ie echt een nieuw leven gekregen en is inmiddels een totaal andere kat.. zacht, lief en rustig. Veel dierenvrienden hebben een groot hart en als je nog een persoonlijk verhaal bij zet is er best kans dat mensen reageren.
Titania, dat van dat rauwmelkse slaat alleen op zachte kazen, zoals ik het heb begrepen. Parmezaanse kaas is een harde kaas, dus daar kan sowieso geen listeria in overleven. Volgens mij is heel veel Parmezaanse kaas rauwmelks, maar mag je het toch eten omdat het dus een harde kaas is. (Zie bijv Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten waar het ook gaat over 'het eten van zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde rauwe melk') (De vk's hier op het forum zeggen trouwens wel weer dat je geen rauwmelkse parmezaanse moet eten... maar ook dat alles wat je in de supermarkt koopt gepasteuriseerd is en dat is met parmezaanse kaas dus volgens mij juist eerder niet zo dan wel.)
@Cvm, fijn dat de cusus goed ging. Wat betreft de poes. Ja erg moeilijk!!!!! Wellicht heeft het asiel adresjes van een andere opvang? @Titania, gefeliciteerd met je ondertrouw!!! En die kaas is niet erg, zolang jij er niet ziek van wordt. @Sanne, fijn dat de echo goed was! @Luckey, he dat is lastig als je even wilt shoppen! Die gratis luiers, ik krijg nooit geen bonnen daarvoor.. heb het al vaak aangevraagd . Fijn dat je rug wat beter is. Hier even een luiertas en boodschappentas gehaald die aan de kinderwagen passen, ook even 2 pakken pampers ingeslagen en wat kleertjes voor mijn meis gehaald. Gelijk 1 shirtje maat 74 meegenomen voor de kleine man.. Maar groot meegenomen want dat voel ik mij niet schuldig hebben we nog niet zo veel.
Hier trouwens gisteren heeeeel weinig de kleine gevoeld. Overdag 3 keer de hik en savonds in bed na een kwartier porren kwamen er wat bewegingen.. Vanmorgen was er 1 druk momentje en nu weer de hik.. Zal denk ik een groeispurt zijn of niet?
Bedankt voor de leuke reacties op onze meid! Hier heeft het buikgriepje helaas toegeslagen en heb ik gisteren de hele dag op bed gelegen... Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter, maar ik ben zeker nog niet fit @cvm: is er bij jullie misschien een boerderij in de buurt waar jullie de poes naar toe kunnen brengen? Daar heeft ze op het erf meer vrijheid en ruimte, maar kan ze wel de mensen opzoeken als ze dat wil... @titania: gefeliciteerd met jullie ondertrouw! @Parmezaanse kaas: volgens mij heeft Chantico helemaal gelijk en mag Parmezaanse kaas wel omdat het een harde kaas is met een zuurtegraad die niet geschikt is voor de listeria bacterie. @vica: het klinkt als een groeispurt, maar als je het niet vertrouwt, kun je misschien beter even bellen? Anders ga je ook zo bezorgd je weekend in. @musty: wat een mooie bellypaint! Inderdaad maar eens kijken of ik iemand in de buurt kan vinden... @luckey: hopelijk is je mannetje weer helemaal in orde! @sanne: fijn hoor zo'n goede echo!
@ Musty, oo wat leuk die hyves, kga me zo aanmelden... Mooie foto met trouwens met de bellypaint ik krijg er spontaan zin in om dit ook te laten doen . @ FB, Hmmm lekker een weekendje weg, enjoy! Ben trouwens erg benieuwd hoe jouw bellypaint er uit gaat zien 8). @Titania, gefeliciteerd met de ondertrouw. @ Slapen, pfieuw tis een pak van m'n hart want vanacht heb ik idd een stuk beter geslapen . Ik slaap wel licht maar dat schijnt zo door moeder natuur geregeld te zijn heb ik toevallig gelezen (is zodat je straks de baby sneller hoort 's nachts). @ Hik voelen, Ik heb al een aantal mensen gehoord over het voelen van de hik, ik heb echt geen idee wat je dan hoort te voelen?! Kan iemand dit uitleggen? @ Groei buik, m'n buik doet het van de week ff rustig aan qua groeien, maar m'n (.)(.) pakken het nu even over.... Krijg ik misschien toch nog een cupje meer???? haha.
@Hanna, fijn dat je je wat beter voelt.. Ik ga zeker niet onzeker het weekend in, ik voel hem nog gewoon, maar wat minder. Dus dat kan gewoon voorkomen. Als het nou maandag nog steeds weinig is dan kan ik het altijd nog vragen, maar zolang ik hem voel vind ik het prima. @Foeske, de hik voel ik nu overduidelijk omdat hij vast ligt in mijn bekken. Het zijn gewoon tikjes die vrij snel achter elkaar komen en dat kan echt lang aanhouden. Hier soms wel 5 minuten. En dan echt elke seconde of sneller.. Het is een heel regelmatig getik.
Mijn mannetje is helemaal in orde, alleen keel mocht neit gecontroleerd worden dus dat moeten we maar voor lief aannemen dan.... Ik had me aangemeld voor de kruidvatmamadoos maar ipv daarvan kreeg ik een blaadje met kortingsbonnen (heb ik niks aan) en dus een bon voor 1 pak gratis luiers (maat 1, 18 stuks). Ik heb alle kleertjes hangen en zal straks een foto maken hihi, uitpuilende kast.... alleen qua kleurtjes en combinaties bevalt het me nog niet haha. Hebben jullie trouwens allemaal dezelfde kleerhangers of van alles door elkaar???? Zo ik ga even boodschappen doen en dan bij zwschapsgym2007-genootje op bezoek haha....
Titania: gefeliciteerd met je doenrtrouw en ik sluit me aan bij Chantico over de kaas. Vica; ik enk ook groeispurt. CVM: als ze nog niet oud is dan gaat het denk ik wel goedkomen in en asiel. Ze kunne gewoon aangeven dat ze niet bij andere kan. Er zijn genoeg mensne die er maar 1 willen..... Hanna: beterschap! Foeske: gelukkig heb je bter geslapen. Bij de hik voel je exact wat je zelf ook doet als je de hik hebt. Regelmatige, kort op elkaar komende, plotselinge bewegingen, die een soort golvend uit het middenrif komen. Luckey: fijn dat het goed is met je ventje!
hier ligt ie niet vast in de bekken en ik voel de hik al weken overduidelijk het is een ritmishe tik tegen je buik wand gisteravond had ik mn kop warme melk op mn buik staan toen ie de hik had was alleen te lui om uit bed te rollen en de camera te pakken zo hier zijn de muffins uit de oven, zo effe naar buiten met mn meis