April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Me2: Nu inderdaad weer berg opwaarts :) Komt goed !!!

Musty: Koele actie :p Haha...

Jojoki: Nou gelukkig maar dat iedereen het goed vind dat ik weer inspring... Vind het veel te gezellig hier :D

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Musty: hahahaha moet hartelijk lachen om je verhaal!!!

Onze buren hebben een Alaskan Malamute. Superhond, maar zou ik inderdaad niet op een flat nemen, wordt zo'n hond ook niet gelukkig van denk ik.

@Chantico: Fijn dat het goed was bij de vk.
    Ijzer zit in oa. eieren, peulvruchten, groene bladgroenten, brood.
    Ijzer zit ook veel in orgaanvlees, maar dat mogen wij als zwangeren weer niet eten ivm vitamine A.
    Ijzer wordt ook beter opgenomen als je het eet icm sinaasappelsap.
    Daarnaast wordt ijzer uit plantaardig voedsel (dus groeten) beter opgenomen dan uit andere voedingsmiddelen.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders zou ik nog even googlen of op Voedingscentrum.nl kijken.

@Nikske: Ja, je bent er nog!:D
    Doe maar lekker rustig aan meid, lees lekker mee, en we zien je wel verschijnen als je weer wat energie hebt gevonden.

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    star2: dat is ook geen geld. Had er ook een gezien voor die prijs, maar was al gereserveerd en dus uiteindelijk verkocht. Af en toe maar eens kijken op MP of ik die nog vind ;)
    9 maanden beurs: zou er graag heen willen, maar weet nog niet met wie.......
    titania: het behang is met een barok dessin en is zilver antraciet/zwart :D Laat de foto's nog zien!
    bramtim: fijn dat alles goed was en weer huiswaarts mocht :)
    musty: lekkere toeter :D
    geboren: :$ nog een kindje geboren?!?!?? He bah! Gaat het ook niet redden :$ Oooooo wat erg...............Ik lees hier idd dat hij heeeeel licht is :$:(
    Sanne85: he wat fijn een meevaller. Alles kost al genoeg ;)
    ramen lappen: moet hier ook nodig gebeuren, heb er alleen geen zin in........Wie weet ergens van de week.....
    vica: ook een lekkere toeter! En wat fijn dat je de uitnodiging hebt!
    musty: fijn dat alles goed was!
    star2: lekker dat de CTG goed was! Schimmelinfectie is echt irritant :( Fijn dat hij gedraaid is ;)

Dit was het eerste deel van de reacties, ben op blz 206 gebleven!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Ijzer, vooral spinazie staat er bekend om geloof ik, maar idd met groene groentes zit je eigenlijk altijd wel goed.

@Nikske, hopelijk voel je je snel weer wat beter!

@Hond, wij hebben ook altijd honden gehad thuis. Lang een bouvier (geweldig beest...! lief-lomp-lui en hongerig hahahahaha) en daarna een duitse herder. Helaas had die een zeldzame ziekte en moest met 16 maanden ingeslapen worden. Voor die hond werden duizenden euro's geboden omdat hij enorme speurders kwaliteiten had.
    Hierna wat jack russels maar die heeft mijn moeder weggedaan ivm de kroeg die ze overnamen. De jacks konden niet tegen mensen en niet alleen thuis zijn. Weet nog dat 1 ervan naar een oud oma'tje is gegaan met een gigantisch landhuis en een stuk grond van 7 voetbalvelden groot.. Hij eet aan tafel daar, wordt elke nacht ingestopt en beweeegt heeeeel veel.
    Toen hebben mijn ouders een kruising duitse/mechelse herder.. Helaas ook niet oud geworden door extreme HD. En als laatste een duitse herder, die moest weg toen mijn vader weg ging thuis. Hij had zelf geen woning nog dus kon hem niet meenemen en mijn moeder, mijn zussen en ik konden hem allemaal niet aan. Het was zoooooo'n sterk beest!!!!
    Hij is, ondanks dat hij er eigenlijk te jong voor was, naar de politieschool voor honden gegaan en heel snel overgenomen door duitsland. Laatste bericht dat wij kregen was dat hij tot 1 van de beste politiehonden van duitsland behoorde.. Sindsdien heeft mijn moeder geen hond meer gehad.

Ik vind het geweldig een hond, maar ik ga mijzelf nog geen verplichtingen aanhalen om er zovaak per dag uit te moeten enzo. Wellicht als de kinderen wat ouder zijn.

@Chantico, fijn dat het goed was bij de vk.

@Musty, coole actie hahahaha letterlijk!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier helaas niet veel uitgeslapen. Heb nogal last van heftig dromen en heb buikpijn dus kon mijn slaap niet meer vatten.
    Nu dus toch maar eruit.

Denk dat ik even bloemetjes ga plukken op WOW voor hubby.

6. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goede morgen

Titania: gefeliciteerd met jullie ondertrouw.
    Ik weet nog wel dat wij er heel erg naar uitkeken, maar het was maar een saaie bedoeling. Er kon daar nog net een 'gefeliciteerd ' van af.. Wij zijn in juni 5 jaar getrouwd.

Hond
    Ik heb sinds mijn geboorte honden om mij heen gehad. Eerste was een zwarte Labrador (16 jaar geworden) daarna een Rhodesian Ridgeback (13 jaar geworden) Als onze kleine meid dadelijk kan lopen, willen we graag een Flatcoated Retriever (zwart)

Baby voelen:
    maandag, dinsdag en woensdag voor het eerst veel minder beweging. Hele kleine plopjes, maar niet meer de karate trappen die ik gewend was. Donderdag is ze de HELE dag zeer actief geweest. Het was zelfs zo dat ik tijdens de patienten behandelingen niet lekker kon werken.
    Gisteren en vandaag weer als normaal.

IJzer:
    Afgelopen maandag bij VK geweest. BM was 28cm. Hartje goed.
    Voor het eerst deze zwschap vingerprikje. Ijzer was wel wat laag 6,6. Ik begon met 8,6. Ze vond het niet heel erg omdat het bloed in de zwangerschap sterk verdunt is.
    Wel ga ik weer even aan de volkoren roggebrood met appelstroop.

Let op: geen zuivel (calcium) samen met ijzerrijke voeding nemen.
    Als de 'ijzer deeltjes" en de calcium deeltjes in de bloedvaten opgenomen moeten worden, dan zullen de calcium deeltjes voorrang hebben. De ijzer deeltjes worden dan dus niet opgenomen.
    Daarom is de toevoeging van 'extra ijzer' aan muesli/cruesli en flakes ook zo'n grote onzin. Aangezien dit meestal met melk of yoghurt wordt gegeten!
    Vitamine C zorgt er juist wel voor dat ijzer goed wordt opgenomen, dus die combi is geweldig voor ons zwangeren!

7. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    :(Zag net trouwens het zeer trieste bericht over een medeforummer.
    Waardevol is met 33weken zwangerschap haar dochtertje verloren........zo triest.:(
    Een paar dagen daarvoor schreef ze nog in het topic Mama's uit Groningen dat ze het zo'n fijn idee vond dat er bij deze zwangerschapsduur zo'n hoge overlevingskans van de baby is.

Heb echt tranen in mijn ogen......

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ahh nee dat meen je niet!!! Oh wat erg!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Oh wat erg zeg.... je wordt er gewoon bang van zeg.....

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ik ben echt pissig zeg!!!!

Mijn meis heeft vannacht bij mijn nichtje geslapen. En mijn moeder zou haar ophalen hier zodat ze haar mee konden nemen vanmiddag naar een darttoernooi (zijn meer kindjes daar dus is wel leuk voor haar).

Nou komt mijn moeder veel te vroeg aanrijden, komt tegelijk mijn nichtje mijn meis terugbrengen en pakt mijn moeder haar dus gelijk in de auto om weg te rijden.

Ik vind dat zooooooooooo niet leuk! Mijn meis is een dag weg geweest (dat weet mijn moeder) en ik krijg niet eens de kans om haar zelf nog even te zien. Alleen omdat dit makkelijker is voor mijn moeder die veel te vroeg is.
    Heb haar dat ook gezegd en dan zegt ze ja ik dacht dat je dat wel goed zou vinden, weet ik dat voor de volgende keer... Ze zag dat ik boos was toen ik op de gallerij ging staan en toch rijden ze gewoon lekker weg.. Baal echt wel een beetje hiervan.

Of reageer ik nou overdreven??? Het lijkt mij toch normaal dat je een kind even papa en mama hallo laat zeggen ipv voor het huis al overpakken en wegrijden?

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh en heeft ze ook nog tegen mijn nichtje gezegd:

'Kan jij dit broekje even aan haar geven die is voor Vince...'

Een broekje maat 62, LEKKER DAN!!!! Nou vind ik het niet erg dat mijn nichtje het weet (ik weet dat zij het voor zichzelf houdt) maar wel dat mijn moeder het zomaar verteld!!!!

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Morguh! :)

Ik heb gisteren een kaarsje voor waardevol opgestoken. Ben er echt van vanslag. :(

Vica, dat zou voor mij ook onacceptabel zijn hoor. Als mijn ma dat zou doen.

IJzer ben d'r inmiddels expert in. Je neemt ijzer idd het beste op met vitamine C dus met een glas jus oid. ;).

Ik ga wat eten en aan de klus. Fiew gaan nog een hele klus worden maar ik neem een krukje mee kan ik er bij zitten ;)

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wat verschrikkelijk zeg! Zeker als je al zover bent....echt geen woorden voor :(

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Ik snap je reactie volkomen! Niet echt nadenkend van je moeder....zucht af en toe he...

15. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Vica, Wat vervelend zeg van je moeder! Ik zou het ook echt niet uit kunnen staan... zucht. Succes ermee

@Nikske, Welkom terug, doe maar rustig aan hoor!

@ Luieremmer, ik ga er geen gebruiken. Kheb luierzakjes en wil ze z.s.m. in de container doen (toch zeker de poepluiers).

@ Musty, whahahahaha dat noem ik nou humor :D;). Hij was dus (letterlijk) meteen afgekoeld ;).

@ Verlies baby, Jeetje wat onwerkelijk om dit te horen! Hoop dat ze hun verlies kunnen delen.

@ Hond, Wij hebben ook een zwarte lab (reu). Het is een echte doerak maar is ook nog 2. Hij is een dag voor onze trouwdag geboren en tja zijn hobby is slapen en knuffelen. Kzou hem voor geen goud willen missen. Bij m'n ouders hebben we altijd briards gehad. (eerst een zwarte en ze hebben nu een blonde) Ik vind het dan ook echt een gemis om zonder hond te moeten...

@baby voelen, Ooo wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die de hik nog niet gevoeld heeft :p, misschien heb ik het trouwens wel al gevoeld, maar niet bewust!

@9 maandenbeurs, klinkt leuk maar we hebben nu tot eind februari wel iets te doen in de weekenden geloof ik :$... (kga misschien toch maar eens iets cancelen!

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  17. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hallo allemaal,

@musty; haha, wat grappig!

@chantici; fijn dat alles goed was!

@nikske; doe lekker rustig aan.

@seertje; nee vond ik ook, ben er ook erg blij mee. Idd mp in de gaten houden, heb die standaard ook wel een los erop zien staan.

@fleuri; verschikkelijk idd, tranen staan in me ogen pfff, wat erg.:(

@vica; idd geen leuke actie. Zou dat ook niet leuk vinden.

Nou hier vanmorgen de ctg gehad, jeetje de uk was DRUK!!:D
    Ik zei nog nou dat verschild nogal met de ctg van afgelopen donderdag.
    Zn hartslag vloog af en toe naar de 200 zo druk was hij ineens. Jumping fetus noemde de vk het.;) Mag hij van mij vaker doen zo een bevestiging geven. Was iig allemaal goed. Een verklaring waarom die paar dagen zo rustig was is er niet, misschien een flinke groeispurt. We zullen het donderdag weten dan hebben we weeer een groei echo.

Gister op visité geweest en 2 uur achterheen gezeten, voelde het savonds enorm in me rug, leek soms wel soort rugkramp, herkend iemand dit?
    Nu zeurt het nog een beetje aan de rechter zij.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  19. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
  20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Star2: Wat goed dat de ctg weer goed was. Ja, jumping foetus, die term heb ik al vaker gehoord:) Leuk hoor!
    Ons ukje is best rustig de afgelopen dagen, maar ja, hij zal wel flink aan het groeien zijn.

Deel Deze Pagina