April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier was alles goedgekeurd betreft zeiltjes, mssn zijn er verschillende?

en buikie na douchen :D

alleen kwam pas later erachter dat t licht....

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en dus :)

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier ook ziek. Snipverkouden, keelpijn, hoofdpijn en verhoging. Bijna de hele dag geslapen. Hopelijk gaat het morgen weer een beetje beter.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mooie buik musty!!!

Even vraagje wb zeiltjes: Van wie zou het niet mogen dan? Kraamzorg ofzo? Beslis je daar als ouder niet zelf over? Hier heb ik wel een zeiltje maar idd alleen aan de onderkant van het bedje, niet onder het hoofdje. En of het mag....zij maakt het bed niet op, dat doe ik en in de kraamweek mijn moeder ;)
    Geld overigens voor alles als het aan mij ligt, heb een beetje een allergie voor kraamverzorgsters. Iets teveel 'slechte' bazige meegemaakt bij anderen... Ik wil ook helemaal niet dat zo'n vreemde strax alles met mijn kind gaat doen, dat kunnen mijn man en ik zelf wel ;) En als ik het tegen die tijd niet kan lichamelijk of bijvoorbeeld niet durf wil ik dat mijn moeder de belangrijke dingen zoals badje enz doet, geen vreemde. Wil dus ook zo weinig mogelijk kraamhulp, 4 uur per dag max.

Ik ben ook heel erg bang dat mijn baby een handje geholpen word met de tepel zoeken na de bevalling. Dat hebben ze nl hardhandig bij mijn neefje gedaan waardoor hij meteen een trauma had en bv niet meer lukte. Ik wil echt PERSE dat mijn baby strax zelf de tijd krijgt om in alle rust de tepel te zoeken en dat iedereen verder van haar af blijft het eerste uur. Maar ik ben zo bang dat bijvoorbeeld de kraamhulp of iemand in het ziekenhuis mochten we daar eindigen zonder te vragen dat moment verpest...Wat kan ik daar nou mee, behalve het aangeven bij de vk?

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM: ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik heb ook echt geen zin in de kraamhulp. Iemand die opeens in je huis komt, je kasten ingaat, je babytje verzorgt enz enz.... Al weet ik natuurlijk wel dat je hulp nodig hebt maar ik zie er ook wel een beetje tegenop.

Het enige wat je kunt doen is heel duidelijk je wensen aangeven, van te voren bij de Vk en bij de intake van de kraamhulp. En zodra de kraamverzorgster er is zul je tegen haar ook gewoon duidelijk moeten zijn!

Dat komt wel goed meis ;)

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mij lijkt t echt heerlijk een kraamverzorgster....

Moet t wel klikken natuurlijk;)

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even snel reageren,

@Musty, mooie buik!

@Bedzeiltje, wij hadden een buikslaper dus wou het zowiezo niet. Als ze draaien en met hun gezicht boven het zeiltje komen krijgen ze bijna geen adem meer.
    Maar hier werkte alleen een molton super. Nooit geen vies matras gehad.

@Kraamzorg, ik heb er ook een hekel aan. Net als het CB.

Hier, nog altijd grieperig. Me meis blijft nog een nachtje slapen bij mijn moeder, ben wel even op visite geweest.
    Ik dus maar even nog uitzieken.

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    WHoehoeeeeeee Weer een geweldige echo gehad van 3 kwartier :D. Wat een schatje!!! De foto's volgen nog.
    Ik mag straks voor het eerst naar de zwangerschapsgym, kweet alleen nog niet of ik er wel zin in heb, maar ga toch uit nieuwsgierigheid... ;). Fijne avond nog.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Foeske, wat fijn dat de echo mooi was!!!!!

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Bramtim, jij ook beterrschap!

@Cvm, gewoon heeeeel duidelijk zijn wbt die borstvoeding! Ze hebben maar naar jouw mening te luisteren!

Wbt de kraamzorg. Ik had bij mijn dochter ook maar 3 uur per dag. Precies genoeg voor de controles, kleine tips en beetje huishouden. Beviel erg goed. Dit keer wil ik ook echt maar 3 uur per dag!

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ bramtim & vica beterschap!

@ foeske.... fijn dat de echo super was en dat je heerlijk hebt kunnen genieten

@ cvm.... snap wat je bedoelt met de bv, bij de vk aankaarten, in je bavallingsplan schrijven, bij intake kraamzorg aangeven en tijdens de weeen nog eens aangeven en anders moet je man maar efe flink voor jou afbijten

overigens ook met de kraamhulp maar manlief wilt persee voor de zekerheid kraamzorg hij vond het wel prettig :( mannen logica, en ivm de bi :(
    ik ga denk ik weer omdezelfde kraamhulp vragen als bij ons dochtertje zodat er niet weer een vreemde komt (ondanks dat ikzelf in de thuiszorg zit)

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, is kraamzorg niet verplicht dan? Ivm de controles?
    Dat is ook het enige waar ik ze voor wil hebben haha.

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica ja is ook verplicht ivm controle, maar manlief wilde toch weer de volledige uren (45 uur geloof ik) wel ja.... ik laat t maar wer over me heen komen we zien t wel

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik vind het heel moeilijk om dingen over me heen te laten komen, dus niet alleen de kraamhulp, maar ook de bevalling...

Ik vind het zo ontzettend lastig dat ik de bevalling niet in de hand heb. Dat ik niet weet: hoe, wat, wanneer, hoe het afloopt, enz enz...
    Pfff ik kan me daar echt druk om maken, maar er zit toch echt niets anders op dan het over me heen laten komen ben ik bang :)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Fijn dat je je weer beter voelt. Wel vreemd van die gewichtsschommelingen, maar dat kan volgens mij niets anders zijn dan vocht, dat is het enige wat zo snel gaat.

@Musty: WOW mooie buik! Ik denk dat ik die grootte tegen de 40 weken nog niet eens haal! hihi

@Bramtim: ook beterschap

@CVM: Inderdaad aangeven bij de vk, maar ook bij de kraamzorg als ze straks langskomen.
    Ik zie die kraamhulp ook niet echt zitten. Wel fijn natuurlijk om wat hulp te krijgen, want ik ben ook nog maar een leek wat baby's betreft, maar ze hoeft echt niet schoon te maken etc, dat doet mn man wel. Ik heb nu wel het max aantal uren aangevraagd, maar dat kan ik toch altijd nog minderen als ik dat wil? Scheelt ook weer eigen bijdrage:)

@Foeske: Wat fijn weer zo'n mooie echo!
    Zwangerschapsgym is best leuk hoor, wel leuk om even een uurtje met de zwangerschap bezig te zijn.

@bedtextiel: Vanmiddag goed geslaagd bij de Zeeman en Wibra. Ik heb nu 2 x Molton hoeslaken en 2 x waterdicht Molton zeiltje. De lakentjes en dekentjes haal ik bij de Prenatal, daar vind ik ze leuker. Ik dacht dat een zeiltje ook erbij hoorde, en dan inderdaad half, zodat het hoofdje er niet op ligt.

Ook nog wat leuke kleertjes (uiteraard hihi) gehaald. Alles was in de opruiming, kan ik toch niet laten liggen??? :D

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier ook een control freak hoor :) (in alles whahaha)
    maar hoe alles gegaan is bij ons dochtertje (dat was allesbehalve zoals wij het wilde) je hebt gewoon geen keus
    het gaat zoals t gaat en op t eind gaat t erom om je kleine lekker warm vast te houden

t is een soort knop die je bij jezelf effe om moet zetten
    merk dat ik er zelf nu wel allemaal gemakkelijker in ben;)

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime sow das goed geslaagd:D, hier hadden ze bij de zeeman niets leuks gister

iemand vroeg om hema lakentjes pas weet even niet meer wie maar die zijn klein/smal ik gebruik die niet graag
    van de kruidvat zijn weer korter en t printje zit altijd verkeerd op de omslag (irritatiepunt whhaha)

lakentjes van zeeman en prenatal zijn heerlijk

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey wat een leuk pakje dat rechtse! Hihi, die heb ik ook voor de kleine man.

De rest is ook leuk!

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    (Manlief wordt altijd een beetje boos als ik foto's upload, want dan loopt WOW vast... oeps! En ik had het nog wel netjes gevraagd deze keer...;))

Deel Deze Pagina