April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@luckey, zeker een hele leuke vest!

@fleuri; hier voelt het ook af en toe vervelend als de kleine diep onder trapt. Het is niet echt pijnlijk maar het voelt gewoon erg vervelend.

@cvm; dat snap ik best, ben er ook even van slag van geweest van dat bericht. Hier was de kleine vorige week ook een paar dagen erg rustig. Vond ik ook maar niks en heb toen ook het zh gebeld voor extra controle. Als je je teveel zorgen maakt gewoon even bellen hoor naar je vk, kan nooit kwaad. Teveel zorgen maken is ook weer niet goed.

@vica; heerlijk een massage van 3 kwartier. Iid wel rustig aan blijven doen, als je je wat beter voelt ben je gauw geneigd weer teveel hooi op je vork te nemen.

@me2; altijd handig idd, het behoud van de logeerkamers.

@Hier; eindelijk weer lekker geslapen.:) Vanmiddag ook even wibra, hij gaat pas om 13.00uur open hier. Zal wel weer een gekkehuis worden, was de vorige x ook met de babyaanbieding.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey en Star, ja ik zal rustig aan doen hoor :p Daarom ga ik ook niet meer doen dan de was en opruimen. Poetsen doe ik morgen wel weer.. Wel even de stad in, maar dat wordt toch lekker relax en gezellig met mijn zusje. Ga met de bus dus dat scheelt ook..
    Ben benieuwd hoe druk het is met de babyweken, ik durf niet te wachten tot morgen ofzo aangezien al het jongensspul supersnel uitverkocht is hier!

@Star, fijn dat je goed geslapen hebt!

@Jorietje, hopelijk blijft de kleine vandaag lekker laag zitten haha. Idd erg vervelend als ze je geen ruimte geven, helemaal als je aan het werk bent!

@Pijnlijke trappen, was ik vergeten op te reageren. Mijn dochter heeft tot 28 weken ongeveer in stuit gelegen en zij trapte daar ook echt hard. Dat deed inderdaad echt zeer!!
    En toen ze gedraaid was had ik op een gegeven moment (geloof met 34 weken al) gekneusde ribben.. En heb daar dan nog 6 weken mee door moeten lopen terwijl de kleine altijd op dezelfde plek trapte AUW!

Hebben jullie ook zoveel last van luchtgebrek? Ik word er best wel gek van eigenlijk. Het was gisteren supergezellig hier en lag steeds in een deuk, maar dan kom ik echt steeds in ademnood. Ook kan ik niet meer goed zingen omdat ik niet eens genoeg lucht heb een een beetje lange zinnen te maken ofzo haha..

3. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben dus niet helemaal de enige met de pijnlijke trappen.
    Oefff een gekneusde rib.....ook niet echt prettig.

Vandaag 30 weken!

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    .....nog 70 dagen tot de uitgerekende datum.....

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Fleuri, WAUW gefeliciteerd!!! 30 weken alweer!

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica het luchtgebrek herken ik wel een beetje.
    heb ook minder lucht dan anders en als ik op mijn rug lig merk ik het helemaal goed.
    dat moet ik regelmatig even heel diep inademen/zuchten.....

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Vica en Luckey, hier vooral s nachts (als ik bijv naar de wc moet en dus mn bed uit moet) last van luchtgebrek bij t opstaan, dan moet ik soms echt ff naar adem happen.. En als ik dan weer in bed lig, moet ik echt ff n paar minuutjes echt letten op mn ademhaling en ff rustig worden zeg maar.. Overdag (nog) geen last gelukkig..

8. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ook meer last van snel buiten adem zijn.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    goeiemorgen allemaal,

zo fysio zit er weer op deze week :)
    Moet straks even naar mn werk voor groepsgesprek, ga daarna weer naar huis. Ben nog steeds slap en niet echt lekker, maar ook niet ziek zeg maar. Beetje nasleep denk ik. Maar goed, ben op mn werk toch niet 'nodig' (voordeel van boventallig werken) dus vind het wel even gezegend. Ben toe aan mn verlof, maar dat geld volgens mij voor iedereen hier ;)

Vanavond hebben we gesprek met de trouwambtenaar, wauw het wordt wel echt nu hoor. heb er zo'n zin in!!!
    Nog twee weken en vier dagen....:)

Hier idd ook minder lucht, maar weet niet of dat door de griep is gekomen (is namelijk toen begonnen) of door de beeb die nu heel hoog zit hier.

Straks ook maar richting wibra (wacht op salaris) voor het boxkleed...wil die roze hebben!!! Vind m wel leuk, zo geblokt, en lekker goedkoop. Heb al wel een dik afneembaar boxkleed maar die wil ik voor eronder houden, leg de kleine liever op zo'n zacht wollig kleed. Maar vind die zachte wollige kleden dan weer te dun om zo op het hout te leggen haha, dus dan maar zo.

Voel de kleine nog steeds niet veel, maar misschien komt het ook doordat ze vorige week (toen ik de hele week in bed lag) kei druk was....voel haar nog wel zachtjes schoppen en draaien dus zal wel goed zijn. Ben wel blij dat ik woensdag weer naar de vk mag!!!

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nou, als alles goed gaat heb ik vanavond een wiegje in huis! Wel eerst nog even kijken of alles er mooi genoeg uit ziet natuurlijk, maar het voelt goed! En dat is dan wel meteen een groooot actiepunt van m'n lijstje af, want verder hoeven we niet zo veel te doen voor baby nr 2. Zou echt fijn zijn als dat vanavond geregeld was.

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM owww wat schattig die lakschoentjes :D

Mini voor jullie dus geen hond? :p Hier ook niet hoor.. Hoe schattig ik het ook allemaal vind maar mij teveel zorgen en gedoe :)

Kleding NA de bevalling mijn moeder was tijdens haar zwangerschap van mij bijna 30kg aangekomen, en kon daarna METEEN weer haar eigen spijkerbroek aan. Maar al zou het je passen, dan zit een joggingbroek toch veel lekkerder !! Ik neem dus ook gewoon een joggingpak mee :)

Vica pfff wat kunnen exen vermoeiend zijn zeg.. Jeetje !! Wat betreft dat cadeautje na de bevalling, ik heb hier in de omgeving (fam./vrienden) wel vaker gehoord dat vriendlief/manlief dan een kleinigheidje kocht omdat de vrouw het zo goed had doorstaan, maar dat vind ik iets wat spontaan moet gebeuren, zou het niet leuk vinden als vriendlief me erom zou vragen :p Haha

Figuur na de bevalling ik maak me ook ernstig zorgen of het allemaal nog goed komt :p Als ik mijn schattige BH's zie van voor de zwangerschap ben ik bang dat ik daar nooit meer in pas... Mijn benen zijn opzich niet echt flinker geworden want ik krijg mijn eigen spijkerbroeken nog gewoon over mijn benen heen, heb er alleen wel striae gekregen en daar baal ik HEEL ERG van :( ... Op mijn buik overgins nog steeds helemaal streeploos !!

CVM vervelend zeg van die harde buiken gister :(

Fleuri hier ligt de kleine met hoofdje en armpjes omlaag en met voetjes bij mijn ribben. Maar hij slaat af en toe goed naar onder hoor !! heb er alleen nog niet van hoeven schreeuwen...

Me2 jeetje 6 uur bezig geweest met het bed, of de hele kamer :p ?? Wel fijn dat het resultaat mooi is geworden :D Vind je het trouwens niet moeilijk om in deze tijd niet meer familie dichter bij je te hebben ??

Vica ik heb trouwens ook last van luchtgebrek/benauwdheid, maar eigenlijk alleen als ik lig. Soms erg vervelend !!

Fleuri jeeeej 30 weken alweer :D (ik ook, hihi) GEFELICITEERD !!

** Hoop dat ik niets vergeten ben !! **

Hier net in mijn pauze even naar de wibra geweest.. Heb de weekendtas gekocht als vluchtkoffertje :) Erg leuk !! 2 paar schoentjes uit de babyweken actie, en 2 setjes gewone kleding die daar hing. Ik vond de jasjes enzo van de babyweken te zoetsappig voor een jongetje :) .. Maar wel goed geslaagd :D

Nou nu nog even verder werken tot 5 uur, vanavond zwangerfit & dan lekker de bank op met mijn mannetje

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
  13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: heerlijk die massage. Ik zou nu ook meteen naar Wibra gaan uit angst dat boxkleed al weg is :D
    Hier ook last van echt midenr lucht. Lopen en telefoneren is al voldoende om buiten adem te raken...

CVM: Je zit nu ook weer met groeispurten he dat ze dan even stiller zijn...
    Huweljk is al snel! Leuk hoor!

Jorietje: ja kan inderdaad heel verevelend voelen tegen je borst als de baby wat hoger zit....
    Leuk boxkleed!

Chantico: leuk hoor wiegje binnen! Hopelijk ziet het er goed uit!
    Ik vond inderdaad de afgelopen keren juist het eind enger...ik ken teveel enge verhalen daarin. Alert zijn is dus helemaal niet erg......

Nikske: lekker dat je je "vluchtkoffer" in huis hebt!! JA 6 uur over dat k..bed. Is stapelbed en dus niet heel recht toe recht aan...
    VAnaf mijn zwangerschap van de oudste wonen we al niet in NL dus ik ben het odnerhand gewend dat ik mijn familie niet om me heen heb de hele dag....mijn moeder (en daarvoor of daarna mijn schoonmoeder) is de afgelopen keren na de bevalling een paar weken geweest om te helpen. Is wel lekker en vertrouwd. Mijn ouders hebben ook gewon meteen een vlucht geboekt toen de bevalling begon en zijn er dan de dag erna. Mijn zusjes komen dan meestal wel pas als het voor hen en werk beter uit komt, maar in het begin hoef ik toch niet zoveel mensen om me heen.

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey meiden even kort, vanacht is de koorts in alle hevigheid op komen zetten en alles doet gewoon pijn
    dus zal stil zijn hier

dikke knuffs

15. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJ Mijn tentamen zit erop (ik weet niet hoe ik hem volbracht heb, maar het idee alleen al)!!!!:D

Bedankt voor de lieve berichtjes, ik voelde me de zaterdag 's avonds gelukkig alweer goed. Heb het daarna ook niet meer gehad...

Ik heb sinds een week trouwens weer echt pijn in mijn bekken. En tja wat ben ik ook een muts! Ik heb in het begin van de zwangerschap namelijk een bekkenband gekregen van de fysio en deze natuurlijk nog niet aangehad. Hier gister toch maar eens mee begonnen (lekker op tijd met 30 weken zwangerschap haha). Ook afgelopen nacht heb ik ermee geslapen en wonder boven wonder.... ik heb geen pijn nu! Ik ga 's nachts dus lekker met m'n band aanslapen (tenminste echt lekker ligt het niet, maar de pijn is vele malen erger).

Oja dames, ik moet jullie echt gelijk geven! Kben vanmiddag om de blije doos geweest.... Best teleurstellend:(
    Ik had;
    - 8 pampers
    - billendoekjes
    - 10 gr sudocreme
    - fopspeen
    - rompertje
    - speen voor in de fles
    - spuugdoekje
    - en ja daar komt ie .......... 2 blikjes bavaria whahahaha :p
    Omdat ik toch in Goes was ben ik ook nog ff wezen schoppen voor hubby maar ze hadden niet veel leuke longsleeves bij C&A... Dus ben ik maar naar de babyafdeling gegaan.... Slecht he?! ;) Heb echt een supergaaf pakje gekocht (zie foto).

@Fleuri en Nikske, Jullie ook gefeliciteerd met de 30 weken! We hebben er al 75% opzitten!!

@ Jorietje, Leuk boxkleed!

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Musty, Beterschap meid!

Hier nog ff een buikfoto. Ik vind de buikband helemaal super ;)!

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @foeske: toffe buikband enne idd, de blikjes bavaria die doen t m he hahaha... enne leuk pakje zeg!

@musty: beterschap!!

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bekijk bijlage 124204

Mijn aankopen van vandaag..... :)

-weekendtas
    -fleecedeken
    -jasje (gestreept)
    -boxpakje met groene beestjes
    -luierzakjes
    -vochtige doekjes
    -cd apres ski
    -weekplanner
    -shirt voor mij
    -boxtas (van buurvrouw gekregen)
    -zwistal geurzakjes

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Foeske wat een leuke buikband zeg!!!
    en dat pakje is ook helemaal te gek hihi..

ik had bij de wibra mijn handen vol en sem rende constant overal heen hihi dus heb niet meer bij de gewone kleertjes gekeken....
    Komt donderdag wel

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Foeske, fijn dat het erop zit vandaag! Leuk pakje!

@Musty, beterschap!

@30 weken, iedereen gefeliciteerd die die mijlpaal heeft bereikt!

@Jorietje, mooi boxkleed!

@Nikske, ook mooie aankopen gedaan zo te lezen :D.

@Luckey, jeej jij hebt ook beste aankopen gedaan vandaag! Leuk!

Hier dus ook geshopt, helaas alleen... Mijn zusje kon niet meer, mocht niet weg van haar schoonmoeder (waar ze tijdelijk bij in woont).

Ik heb het volgende gekocht:

-Boxkleed
    -Waskussenhoes
    -Pyama voor mijn meis
    -Boxpakje gestreept voor de kleine man maat 50/56
    -Spencer voor hem maat 56
    -2 rompers maat 62
    -Luierzakjes...

En schoenen voor mij :).

Mijn gympies zijn zoooo uitgelopen en de snowboots zijn nu echt te warm.. Nu dus nieuwe gympies gehaald want op iets anders kan ik niet lopen nu. Heb nu ook behoorlijk last van mijn voeten doordat ik vocht vasthou en dan op slechte schoenen loop.

Boxkleed staat supergaaf! Het is wel een dunnetje, maar ja.. Het is niet anders. Voor dat geld is het een superding!

Nu wel erg last van mijn bekken en buik.. Mijn rug gaat tot nu toe nog goed hahaha. Eigenlijk moet ik ook mijn bekkenband om met de klachten, maaaaar ik vind het een heeeeel eng idee om een bekkenband om te doen als de baby al ingedaald is..

Deel Deze Pagina