Haha oooohh wat herkenbaar!!! Hier hadden wij er ook last van waar we hiervoor woonden. Nu hebben we speciaal voor hem het snelste internet en heeft hij er geen last meer van .
Wij hebben ook redelijk snel internet dacht ik, maar de fotobestanden zijn nogal groot (weet niet of het uitmaakt dat het RAW bestanden zijn). Hij heeft er iig last van haha Hier nog een handige link voor bedje opmaken: http://www.prenatal.nl/artikelen/veiligheid/bedje-opmaken.html
Ik snap heel goed dat je allert bent op allerlei bemoeienis die je niet wilt en vooral wat betreft dat prille begin en het eerste contact tussen ouders en kind waar verder niemand iets aan moet willen doen. Ik zou je man/vriend heel erg instrueren en duidelijk maken dat dat een belangrijke taak voor hem is: om jullie te beschermen en af te schermen die eerste minuten en uren. Verder over dat zeiltje: natuurlijk is er geen wet die zegt wat wel en niet mag, maar het gaat om veiligheid. Er is ook niemand die je kan verbieden je kind te warm aan te kleden ofzo, maar als dat de kans op wiegedood ontzettend verhoogt, zou ik toch zeggen 'je mag je kind niet te warm aankleden'. Zo ook het zeiltje: het mag wel, maar of het slim is...
uhh de laatste keer dat ik op het forum keek waren er 3 pagina's in het nieuwe topic! Hier ook een zieke.. met kerst waren m'n broertje, schoonzus en neefje ziek en ze hebben ons dus flink aangestoken; sinds zondag hebben ook ik en Erwin het te pakken. Ik lig nog in Amsterdam bij mn moeder(waar we kerst vierden), maar hij moest naar ons huisje in Utrecht om bij de katten te zijn. Ik mis hem wel maar voordeel is dat m'n moeder hier een beetje voor me kan zorgen..want ik kan echt niets zelf. 39 graden koorts als de paracetamol maar even uit is gewerkt en verschrikkelijk brak. Door het hoesten ook nog extra harde buiken. Kleintje lijkt er echt niets van aan te trekken en speelt wasmachine in m'n buik.. Ik hoop dat iedereen het goed maakt en zoiezo heeel veel beterschap voor alle andere zieke mama's!! en niet te veel schrijven want ik hou het echt niet meer bij!
veel geschreven weer hihi dus ik haak in op een paar dingen die me bij zijn gebleven: zeiltje: hier geen om de reden die al paar keer is genoemd: het ademt niet en ik heb het ook niet gemist. Opmaak is hetzelfde als Nikske schrijft alleen zonder matrasbeschermer.... Kraamhulp: heerlijk hier hoor. de badkamer werd tiptop gepoetst elke dag en er werd gestreken (laat ik man liever niet doen). Moet wel zeggen dat manlief na 3 dagen weer moest werken dus ik was wel blij met de extra hulpt hoor.... Nu is hij wel thuis ivm zoontje dus we zien wel. Ik sta op voor 45 uur (eigen bijdrage krijg ik betaald van cz) dus ik zie wel hoeveel ik daadwerkelijk aanneem. Begin bv: ze wilden mij wel helpen in het ziekenhuis maar aanleggen maar helaas voor hun wist zoonlief precies waar hij mijn tepel kon vinden en pakte ook nog meteen goed dus geen hulp nodig gehad. Kamertje: het rose zit erop en ziet gaaaf uit, hij heeft alleen 2 witte balken (1 horizontaal, 1 verticaal) aangebracht ter deco maar dat moet ik in combi met de meubels zien hoor..... kan ik nog niet goed oordelen. Morgen gaan de commode en kledingkast op hun goede plek. jippie. iemand vergeten??? sorry ....
Nog even over het zeiltje (haha, ik kan het niet loslaten ): ik weet niet of het bedje alleen op de onderste helft opmaken al genoeg veiligheid biedt: je legt een kruik vaak aan het voeteneinde van het wiegje/bedje, dus als die zou gaan lekken, dan heb je juist daar de absorptie van de matras nodig (ivm verbrandingsgevaar). Wat wel zo is: die kruiken zijn vaak maar heel kort nodig. En een pasgeboren kindje plast en spuugt nog niet zoveel (wat hoeveelheid betreft ), dus je kunt vast ook zolang je kruiken gebruikt (de eerste paar dagen) geen zeiltje doen en als het kindje zich goed op temperatuur kan houden het zeiltje pas opmaken. Hier nooit een zeiltje gehad, het lijkt me een zweterig en krakerig iets. Gewoon een molton en hoeslaken en nooit grote problemen gehad. Ook niet bij doorlekken of overgeven. Maar ja, daar hebben we misschien wel gewoon geluk in gehad Over kraamzorg en of dat verplicht is ivm de controles van de moeder: volgens mij niet. De vk komt ook controleren, eerst elke dag en later om de paar dagen tot de kraamweek voorbij is, als ik het me goed herinner. Als er geen kraamverzorgster is kijkt de vk vast evt. hechtingen even na. En dan moet je denk ik wel zelf temperaturen (bij jezelf) om kraamkoorts in de gaten te houden en je vloeien in de gaten houden. De borstvoeding en al het andere getut kun je misschien wel prima zelf regelen, zeker als het je tweede of derde kindje is, of als je ervaren of deskundige mensen in je omgeving hebt. Ik ga trouwens wel gewoon een kraamverzorgster laten komen: die mag lekker de badkamer en wc schoonmaken enzo, ontbijtjes op bed maken (de papa krijgt ook vaak wat) en dingen als het badje klaarzetten en opruimen. De fijne knuffelmomenten, de intieme verzorgingsmomenten, de 'en nu is het even rustig in huis'-momenten, die kan ze aan ons overlaten. En als het niet klikt, dan is ze snel genoeg 'weggestuurd' (klinkt onaardig, maar ik heb inderdaad ook niet zo'n zin in een vervelend mens om me heen in de kraamweek ).
www.baby-cards.nl was deze site nou wel of niet goed??? ik zie echt door de bomen het bos niet meer hoor????
Hier kwam bij mijn dochter de vk alleen langs op dag 4. Verder helemaal niet. Dus dat zal helaas niet overal gelden.
Bestel maar een proefdruk, dan zie je wat voor drama kaartjes het zijn. Als ik dat bedrijf was zou ik me kapot schamen....
thanx... ik denk dat ik gewoon niet meer op internet ga kijken maar meteen naar de drukker ga hier in het dorp hoor.... daarvan weet ik zeker dat de kaartjes lukken!!!!
Verder over dat zeiltje: natuurlijk is er geen wet die zegt wat wel en niet mag, maar het gaat om veiligheid. Er is ook niemand die je kan verbieden je kind te warm aan te kleden ofzo, maar als dat de kans op wiegedood ontzettend verhoogt, zou ik toch zeggen 'je mag je kind niet te warm aankleden'. Zo ook het zeiltje: het mag wel, maar of het slim is... [/QUOTE] haha dat is natuurlijk ook zo, ik heb dan ook een goedgekeurd veilig zeiltje dat onderin het bedje ligt, en het bedje is zo opgemaakt dat de baby zo laag mogelijk ligt. Ze kan dus ook niet naar onder kruipen en dergelijke. Ik ben alleen allergisch voor alles wat 'niet mag' van bijv het cb/kraamzorg. Zo had ik laatst een kindje van 3 maanden op mijn werk die zich enorm verslikte tijdens de fles. Toen ik vroeg waarom hij een M-speen (vanaf 3 maanden) op de fles had was het antwoord dat het moest van het cb, die M-speen aangezien hij 3 maanden was. Tja....dan denk ik, als hij het niet aankan, geef m lekker een 0-maanden speentje!!! Heb het natuurlijk niet over fopspenen, daarbij is het wel belangrijk ivm veiligheid om op het leeftijdsadvies te letten.
zieke mama's: heel veel beterschap!!! Gister ben ik met manlief en mijn schoonmoeder wezen shoppen We hebben dekentjes, lakentjes, moltons, hoeslakentjes, luieremmer, aankleedkussen + hoezen, manicuresetje, borstel/kamsetje, badcape, rompertje, truitje, sokjes, thermometer en verzorgingstas gekocht. Heel veel dingen waren al in de aanbieding bij Prenatal en gister was er nog eens extra 15% korting, dus dat tikte toch wel aan! Ben er helemaal blij mee Heb gister ook een patroon gekocht voor een voedingskussen. Die ga ik, mbv mijn schoonmoeder, zelf maken! Hier stond een lengte van 1,80 qua stof, hoe groot zijn die dingen dan? Verder had ik een leuk ribstofje gezien om te gebruiken! We moeten nu nog alleen een babyfoon, hydrofielluiers (en evt flanellen), een boxkleed (evt. zelf maken), een wipstoeltje (staat op mijn cadeaulijst) en een campingbedje (staat ook op mijn cadeaulijst). Eergister hebben we dan ook "eindelijk" een kunstkerstboom gekocht in de aanbieding. Mijn man heeft de "discussie" gewonnen 2 weken terug. Was er erg op tegen, maar vind hem wel erg mooi. En uiteindelijk wel heel praktisch. Met lichtjes én dimbaar! Zometeen boodschappen doen en het huis door met z'n 2en. Vanmiddag hebben we onze pretecho!!!!!!
Goeiemorgen allemaal, wat een rust hier!!! ik ben al twee uur op, kon niet slapen en gunde het mijn lief een keer om wel uit te slapen Dus ben maar naar beneden gegaan
goedenmorgen, hier vannacht slecht geslapen, kon gewoon geen houding vinden..... nu eerst maar eens mijn hoofdpijn weg douchen en dan boodschappen doen voor morgenavond (gaan weer gourmetten). Dan natuurlijk verder op de kamer!!!! Fijne dag iedereen!!!!
Gister de kinderwagen + maxicosi opgehaald... Hij is echt gaaf!! Ben zo blij dat we ook dat in huis hebben. Gister zijn ook de gordijntjes opgehangen in het kamertje, het begint er echt op te lijken nu.. Straks in januari gaan we nog een bad enz kopen en dan is het kamertje al klaar Hubbie en ik zijn zo trots op dat ene kamertje hihi