April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, gefeliciteerd met je 31 weken. Ik vond de nachten wel meevallen hoor met de 1e. Nu maak ik mij wel zorgen erover aangezien mijn dochter echt niet uit gaat slapen hahaha. Dus EN de nachten gebroken EN vroeg opstaan..
    Maar alleen de gebroken nachten vond ik op zich niet lastig.

@Seertje, wat gaaf dat jullie zo'n stoel gaan kopen zeg!

@Jorietje, ik zou ook balen van een aambei hoor. Eigenlijk is dat helemaal niet nodig, maar het is natuurlijk niet echt een kwaaltje om blij mee te zijn ;).

Hier is mijn plan veranderd. Was helemaal vergeten dat ik met mijn zusje had afgesproken de stad in te gaan. Dus de afwas maak ik vanmiddag af (als ik dat red) en zo eerst even de was ophangen. Verder de kamer opruimen en dan de bus pakken naar de stad.
    Gisteren heb ik van mijn oma nog een klein bedragje gehad omdat ik haar hond gewassen heb. Niet veel, maar toch leuk om even van te babyshoppen hahaha. Mag eigenlijk niet meer babyshoppen, maar als ik iets toegestopt krijg koop ik er liever iets voor de kleine voor. Wellicht wordt het iets voor mijn meisje. Even kijken nog.

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Nou het is niet dat ik strikte bedrust heb (nog niet) maar ik doe uit voorzorg niks. Doe 2 uur per dag iets en de rest lig ik op de bank.
    Vooral het niet werken en het niet kunnen wandelen met de honden vind ik echt heel erg want je maakt zo dus echt geen zak mee.
    merk dat ik zo afgestompt raak van het normale leven maar dat is natuurlijk ook niet gek omdat dit dus al 14 weken zo is.
    Nog maar 12 ;)

Al houd ik er wel degelijk rekening mee dat ik woensdag opgenomen wordt. Heb toch wat klachten dus zou compleet verbaasd zijn als ik weer naar huis mag.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Leuk, die eendjes als traktatie. Hier geen optie want ze zijn al met zijn tweeën dus die vlieger gaat niet op.
    Heb wel gekeken voor leuke traktaties via internet (tule zakje met geboortesnoep, kaartje eraan enz.) maar voor 2 klassen op de school van de jongens (bij elkaar zo'n 40 kids gok ik) kom je zo op 50 euro uit, gaat me dus echt even te ver. Bij een kdv valt het mee, daar zijn de groepen wat kleiner ;)
    heb nu dus even zelf geknutseld, leuk plaatje met tekst die ik afdruk op fotopapier (6 per a4) en daar plak ik een doosje snoep, van die schatkistjes oid achter. Even navragen op de scholen of er een voedingsbeleid is, anders worden het rozijntjes ;)
    Hier voorbeeldje:

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ook een leuk idee CVM.
    50 euro aan bedankjes op school is ook wel veel ja.
    Ik heb maar 1 klas natuurlijk met 20 leerlingen ofzo.....
    scheelt weer....
    Voor de "thuisbedankjes" ben ik ook niet zoveel kwijt.
    Potjes kosten 4 voor 2 euro (ikea). Lint/kaartjes en snoep zijn ook redelijk in prijs dus dat komt wel goed.
    Voor Duitsland maak ik weer die fotowenskaarten bij vistaprint of kruidvat... vallen ook erg in prijs mee....

5. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2825 titania, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
    oh meid, dit is zooo herkenbaar. Halverwege de 10 weken platte bedrust had ik precies zo'n moment. Ikzelf voelde me er ook nog schuldig onder ook.. want tja je doet het voor een goed doel etc. maar ik kon het zicht uit m'n raam en kijken naar dezelfde scheur in het plafond niet meer uitstaan.
    Jij blijft ook nog mens met sociale behoeftes, ineens voelde ik me alleen nog maar een broedmachine en hoe belangrijk dat voor me was, kom je jezelf met die behoeftes toch op een gegeven moment tegen. Ik geloof dat jij ook op een school werkt.. ik iig op een basisschool.. dus je bent waarschijnlijk echt drukte en mensen om je heen gewent. Gewoon de sociale interacties en aanspraak.. Ik wist toen niet hoe lang het ging duren en gelukkig viel het mee.. jij zit al een tijd thuis en hebt nog met een vooruitzicht van een aantal maanden, dat is gewoon niet tof en psychisch hakt het er in. Toen ik op een gegeven moment weer rustig mocht rondlopen ging ik bijna dagelijks naar het eetcafe 2 straatjes verder met m'n laptop of boek, 2 stoelen innemen, benen omhoog...om maar ff onder de mensen te zijn.. i was in heaven! Als jij die optie hebt en het mag van de dokter zou ik ook zoiets kleins verzinnen..des noods een taxi ergens naar toe nemen, het scheelt al zo veel! Ik heb toen ook alle bezoekjes van vriendinnen die langs wouden komen zo gepland dat ik elke week wel 1 of 2 dagen bezoek had, ook heb ik een aantal keren een meidenavond georganiseerd met filmpjes en lekkere hapjes, dan heb je ook een doel.

Ook nog een tip voor rustenden/vervroegd verlof houdende mama's:

Watch Full Episodes of TV Shows Online with blinkx Remote, Online TV Shows zijn sites met allerei tv shows afleveringen(greys anatomy, desperate housewives, friend.. noem maar op) heel fijn voor breinloos vermaakt op een anders (te) rustige dag. Wel zonder ondertiteling natuurlijk. Er zijn nog meer van dat soort sites ook met films!

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Titania, wat een lieve reactie. Tranen rollen. ik ben het gewoon ook echt even zat.
    Tuurlijk doe ik alles voor mijn ventje daar gaat het niet om maar mijn leven staat echt HELEMAAL stil en zoals je inderdaad goed onthouden heb, werk ik normaal op een middelbare school en ben heel wat drukte en hektiek gewend.
    Nu raak ik volledig afgestompt van de wereld en staat het stil. Ik kan dan ook niet wachten op de bevalling. Niet dat ik de illusie heb dat ik dan wel weer alles kan maar gewoon..........dan staat het leven niet stil maar gebeurt er iets en kunnen we weer verder.

Dank voor de tips en de link. Die staat nu bij mijn favorieten.

7. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    luckey: leuk die eendjes!
    Fijn dat de fysio achter je staat.
    barokstoel:[/B tnx voor de reacties :D
    vica: leuke wijziging van de dag. Veel beter dan afwassen ;):D
    bramtim: pffff, dat is echt vervelend je dag doorkomen.....Wat voor klachten heb je?
    titania: dank je voor de link. Jammer dat het niet ondertiteld is.

Hier is net een collega weggegaan. Ze kwam ffies een bakkie doen, was erg gezellig! Straks ga ik maar eens naar de buurvrouw/vriendinnetje. Kijken of ik Grey's Anatomy kan meekrijgen ;)

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

#2828 Chantico, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2011
    Dat is precies waar ik nu een beetje tegenop zie ja! Bij de eerste kon ik tijdens mijn verlof na de vroege voeding gewoon nog even verder slapen als zij ook weer sliep, maar nu heb ik dan een peuter rondlopen...

Ik herinner me nu trouwens dat ik wél vervelende dromen heb gehad, maar dan over mijn dochter en niet over de baby in m'n buik. Erg naar wakker worden!

Bramtim, ik kan me niet eens voorstellen hoe saai het moet zijn om zoooo lang rust te moeten houden. Ik vond mijn eerste zwangerschap best wel confronterend in de zin dat ik toen heel erg ervaren heb dat het eigenlijk niet meer om mij ging, maar helemaal om het kindje in mijn buik. Ik zat er om heen en moest maar zorgen dat het kindje veilig kon groeien. En dat ik last had, pijntjes, kwaaltjes, klachten, dingen niet meer kon, dingen niet mocht eten, dat soort gedoe (nog niet eens het hele heftige bedrust moeten houden enzo), dat gaf heel duidelijk aan dat ik een plekje opschoof in de generaties en dat het voortaan om de kleine zou gaan en niet meer om mij. Voor jou (en de anderen die veel moeten rusten) is het zo veel heftiger nog dat je als a.s. mama je lijf en je leven maar moet opofferen voor het welzijn van het kindje.
    Ik hoop dat jij in ieder geval straks, na de bevalling, mag voelen dat je weer zoveel vrijheid terug hebt gewonnen, waar wij misschien dan af en toe zuchten en steunen dat we zo weinig meer kunnen... ;)

Ik heb trouwens steeds het idee dat ik, omdat het de tweede is, bijna niets hoef voor te bereiden voor de komst van de klein, want we hebben toch alles al in huis. Maar deze dagen besef ik opeens wat ik allemaal eigenlijk nog moet regelen om de babykamer vrij te maken (hele volksverhouding in huis) en ook de troep een beetje aan kant te krijgen voor als er straks een kraamverzorgster hier de boel schoon moet houden... Pfff, geen echte stress, maar ik moet toch maar eens aan de bak!

9. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Even een ego berichtje.

Manlief is sinds gisteren ziek thuis... bleeeeeeh....
    en bij mij rommelt het nog steeds. Niet meer zo heftig gelukkig maar genoeg om het heeeeel errug rustig aan te moeten doen. En af en toe flink te zuchten. Vrees dat er bij mij ook een griep bij komt want heb erg 'zware' armen, hoofdpijn en soort benauwd. Nou ja, kan er wel bij. We wachten het maar even af. Als ik me weer wat beter voel kom ik weer actief lezen en schrijven hoor.

Liefs!

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    STAR: Beterschap !!

FB: Heerlijk zo'n schone en opgeruimde keuken :D

Vica: Wat vervelend dat je meisje zo slecht slaapt.. Misschien inderdaad nachtmerrie ?? Is er misschien iets voorgevallen.. of zou ze zenuwachtig kunnen zijn voor de komst van haar broertje ??

FB: Het kan inderdaad zijn dat je de kleine minder voelt doordat hij misschien al aan het indalen is.. Maar toch goed opletten hoor en als je twijfelt gewoon je VK bellen om eventueel een CTG te laten maken !!

Me2: Bloedverlies gelukkig helemaal weggebleven hier :D

Titania: Mooie buik :)

CVM: Balen van je rotnacht :( Sterkte met je schoonzus !!!

BramTim: Gefeliciteerd met je 28 weken :D Die heb je toch maar weer mooi bereikt :) .. En begrijpelijk dat je er even helemaal klaar mee bent, vandaar een dikke knuffel voor jou !!

Nare dromen: Ik slaap gemiddeld maar 2-3uur per nacht.. Niet veel tijd dus om te dromen..

Chantico: Gefeliciteerd met je 31 weken :D :D

** ik zal vast vanalles en iedereen vergeten zijn :) Sorry daarvoor.. Ik was er even snel vanuit mijn werk !! **

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi,wil even laten weten dat ik in t ziekenhuis lig, heb harde buiken en weeën. Baarmoedermond staat open en is week,mijn tel internet doet t niet. Moet alles bijhouden en vaak aan ctg. Ik kan niet zo vaAk op internet dus, ik probeer jullie op de hoogte te houden, ik wil ook mijn mobiele nr geven ?? X

12. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Jeetje wat onverwachts. Proberen ze het nog te remmen? Zet hem op daar!! Ik duim voor jullie!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sterkte! Hopelijk kunnen ze het remmen. Spannende tijd dus! We horen wel hoe het gaat..

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi, even snel mn aankoop van vandaag showen±

Bekijk bijlage 126211

Stoer broekje van Nijntje, skaterstijl :D
    Let vooral op de 'onderbroekband' met Nijntje erop haha

Zo, ga nu even bijlezen en reageren:)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Oh ik zie dat ik de foto even had moeten draaien....
    sorry..

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Fb zet hem op meid en hopelijk blijft die kleine toch nog even zitten!!!! je mag me rustig je tel mailen, dan zet ik wel alles op ZP.....

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb verder alles gelezen maar er niet veel van onthouden..

Hier zit ik ook even in een enorme dip. Het slechte slapen van mijn meis en dus ook van mij breekt zijn tol op. Helemaal omdat ze ook mega mega verkouden is, hangerig en veeeel huilt. Ze heeft gelukkig geen koorts ofzo.

Mijn lichaam is ook enorm aan het protesteren nu. Heb echt enorme last van mijn bekken en rug en (pijnlijke) harde buiken.
    Dan kan ik er echt geen dreumes bij hebben die alleen maar bij mij wilt zijn.

Ik begin mij af te vragen of ze idd niet nerveus wordt voor de komst van de baby. Maar zal zij dat al begrijpen dan?

Net ook weer een heel beddrama. Ze wilt wel slapen, maar alleen bij mij. Op mijn buik...... Dus het was een enorme brulpartij voor totaal wel een half uur! Maar het lijkt er op dat ze nu net slaapt. Ze is al een aantal minuten stil.

Ze eet slecht en drinkt slecht voor haar doen. Hopelijk knapt ze snel op.

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Jeeee wat een schrik! Ik lees nog even verder of je nog meer gepost hebt. Hoop dat je snel weer rust in de buik hebt en het kindje nog heel lang binnen kunt houden!

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Mooie buik! Ik denk dat ie ongeveer te vergelijken is met mijn buik nu.

@CVM: Vervelend die dromen he. Sterkte voor je schoonzus ook!

@Bramtim: Gefeliciteerd met je 28 weken!
    Wel vervelend dat je al zolang helemaal niets mag doen. Ik kijk echt uit naar mn verlof, zodat ik lekker kan relaxen, maar dat is ook maar een paar weekjes voor mij (max!). Ik denk dat ik dan al snel blij ben als de kleine komt, want niks doen heb ik ook snel gehad. Sterkte ermee!

@Sanne: Beterschap voor jou en je man! Die stress van afgelopen dagen zorgt ook zeker voor een mindere weerstand. Hopelijk gaat het snel weer beter met jullie!

@FB: Jeeh, heftig bericht!!! Jij ook al in het ziekenhuis! Goed dat je ze je in ieder geval in de gaten houden, en dat je wel rust MOET houden nu. Hoelang moet je blijven? Al enig idee?
    Veel sterkte!

@Vica: Kan heel goed dat je meisje aanvoelt dat er een grote verandering aan zit te komen. Vooral niet vergeten dat zij ook voldoende aandacht krijgt, maar dat komt wel goed denk ik;)

@hier: Weinig bijzondere dag. Vannacht niet zo goed geslapen, maar ik had gister overdag al een tijd op de bank liggen dutten, dus is mn eigen schuld.
    Vanavond met hubby naar de partneravond van Zwangerfit. Ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen:)

20. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    @ fb:
    Sterkte meid! Hopelijk zakken je harde buiken en weeactiviteit af! Hopelijk zorgen ze goed voor jou en de beeb! Vervelend van je internet op je mob, maar we zullen vast proberen met je te contacten.

reageer straks wel even op de rest! ff de kleine man op bed brengen...

Deel Deze Pagina