April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... misschien dat het dat is ja, ze ziet natuurlijk mama ook niet helemaal in orde zijn en dan nog eens die dikke buik.
    Zou je niet met haar iets kunnen maken voor de kleine of iets in die richting???? Ik roep maar wat hoor....

Hier.... leidinggevende had planning al klaar tot aan mijn verlof en ik ben maar meteen ingesprongen dat ik het daar nog even over wil hebben. Beetje lachende reactie maar die veranderde wel toen ik zei dat het serieus was.
    "Ik trek die dagen gewoon niet meer, ik verga van de pijn en weet niet hoe ik me moet draaien op het werk."
    Ze kon me altijd minder inplannen natuurlijk, wat niet gaat gaat niet he, de rest dan aanvullen met verlof????
    PARDON, dacht het niet he...
    Ik heb toen het idee geopperd om 50% ziek te melden maar ze wist niet of dat ging. (vorige keer idd ook zo'n reactie toen ik weer kwam proberen te werken)
    Toen ik dat dus zei, gaf ze als antwoord dat ik dat toen zelf geregeld had met UWV. Ja en???
    Maar goed ze heeft even met haar baas gebeld (moet altijd in dit soort dingen) en ik moet even langs de dokter (bij elke ziekmelding moet je langs huisarts) en als die ook signaal geeft minder werken dan wordt het dus ziekmelding met verdere regeling door UWV.
    Morgenvroeg om 9.40 heb ik dus afspraak met huisarts en als zij adviseert om 100% rust te nemen, tja dan moet dat maar he....
    Heb wel erbij gezegd dat ik eigenlijk nog niet 100% thuis wil zitten, dus ze kan niet zeggen dat ik niet wil werken!!!!!!!!
    Al met al dus toch wel positief......

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, veel plezier vanavond!
    Wellicht heeft mijn meisje er last van dat ik lichamelijk steeds minder kan..
    Ze moet nu wel ineens heel zelfstandig worden. Meestal vind ze dat leuk maar ook zij heeft wel eens haar hangmomenten. En die vallen altijd net op de momenten dat ik het meeste last heb..

Hier maar eens beginnen aan het bevallingsplan. Ik had er 1 gemaakt maar die staat op de laptop van het werk van hubby. Zijn vorige werk. Die laptop is gecrashed dus ben dat weer kwijt.

Ondertussen maar even kijken wat ik het beste kan doen qua flesvoeding.. Mijn meiss heeft geen allergie. Wel heeft ze in het begin symptomen gehad van babybronchitus (heb ik ook gehad jaren lang) en dat in combi met haar krentenbaard neig ik haast meer naar Hypo Allergeen. Maar ik weet dus niet of het uberhaupt effect zou kunnen hebben met krentenbaard. Voor zover ik weet is het geen exceem en geen allergische reactie ofzo..

De andere optie is dus de Comfort voeding vanwege de enorm hoge kans op reflux.

Als ik kies voor HA dan moet ik zowiezo johannes broodpitmeel in huis hebben, voor het geval er refluxklachten ontstaan..

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, fijn dat het in ieder geval gaat lukken allemaal. Ben benieuwd wat je dokter zegt.
    Ik denk niet dat ze het al snapt om iets te maken voor de baby. Maar ze word wel overal bij betrokken. Vind alles ook leuk. Kan alles aanwijzen en dan zegt ze 'bed baby' (wiegje) 'box baby' of boertje hahaha. Geeft haar eigen pop ook gelijk te drinken als ik zeg dat de baby honger heeft haha. Ze is ook heell lief voor mijn buik. Altijd knuffelen en kusjess geven. De baby moet zelfs al bellen hahah. Legt ze de telefoon tegen mijn buik aan.
    Ik weet niet wat ik verder kan doen om haar er bij te betrekken. Ze gaat mee naar de vk controles dus ook het hartje luisteren enzo. Dan leg ik haar uit dat dat haar broertje is.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @FB: Jeetje schrikken zeg!!! Hoop dat ze de boel kunnen remmen oid. heb je voor de zekerheid longrijpers gehad?

@Luckey: Ik zou toch wel balen van zo'n reactie, maar komt ook doordat mijn huisarts een instelling heeft van "ik kan niet bepalen dat je minder moet werken, dat kun je alleen zelf voelen" Die schrijft dus ook geen brief/advies voor rust ofzo. Hopelijk heb jij een meer begrijpende huisarts!

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mijn huisarts zal ook geen briefje schrijven maar ik wil wel advies inwinnen wat zij mij adviseert. Zelfs de gyn zal niet zeggen, blijf maar thuis.
    Het is echter een belgisch bedrijf en daar doen huisartsen dat wel, vandaar dat ik denk ik langsmoet... Ik ga wel hoor.....

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey meiden, kom morgen uitgebreid reageren als mn meis naar kdv is

@ FB wilde je veeel sterkte wensen en hopelijk blijft jullie uk nog even een aantal weken lekker warm daarbinnen zitten!

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    klinkt toch al heel erg goed!!!! meer kun je eigenlijk ook niet doen denk ik....

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: Goed dat je het hebt aangegeven in ieder geval. Ik denk dat als je het zo aangeeft bij je huisarts, dat hij/zij ook wel zal zeggen dat je rust moet nemen. Het is nog maar een paar weken die je zou moeten werken, dus liever het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij!

@hier: weer terug van partneravond. Voor mij niet echt informatief, alle theorie hadden we al in eerdere lessen gehad. Hubby wist ook het meeste al, maar toch fijn dat hij even is meegeweest.
    Wel heeft hij nog technieken voor rugmassage kunnen oefenen, mocht ik rugweeen krijgen, dus dat is wel fijn:D

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, Ben benieuwd wat de arts zegt morgen. En ik dacht ook dat ik zoveeel mogelijk deed om haar te laten wennen aan het idee.

Maar ik geloof niet dat het slecht gedacht is dat zij moeilijker is de laatste tijd doordat ik niet zo veel meer kan.

@MiniMe, supermooi buikje zeg!

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @FB, sterkte! Wel fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden!

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wie zou die incredible eigenlijk zijn, heeft nog nooit wat op ZP gepost???

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, wellicht dezelfde als Millenium, Dolce Gusto86 en nog meer..

Bijna allemaal rond dezelfde tijd aangemeld hier en nooit wat gepost. Toch lezen ze regelmatig dit topic!

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Zijn we zo interessant dan??? Of allemaal bekenden die ons controleren????

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Jeetje FB wat heftig.. Zet 'm op meid.. Hopenlijk zakt het nog weg !!!!

Mini hoe was de partneravond op zwangerfit ?? Hier hebben we die volgende week.. Ben benieuwd :)

Hier pfff echt janken janken janken van de pijn :( Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken.. Liggen doet pijn, zitten nog veel erger, lopen gaat heel moeilijk.. na mijn rugoperatie had de neurochirurg me gewaarschuwd dat een zwangerschap erg zwaar zou worden.. En ik dacht dat ik er met mijn B.I. nog redelijk vanaf kwam.. Maar nu ook mijn wervels en zenuwpijn weer op beginnen te spelen word het echt moeilijk :( Wil helemaal niet zeuren maar zie het gewoon eventjes niet meer :).. Mijn werk word ook met de dag stress voller.. Ben zo blij als de komende 3 weken erop zitten en ik verlof heb !!!! Ik loop echt op mijn tenen om het allemaal nog geregeld te krijgen: Werk, huishouden, sociale contacten, enz enz

Ik denk dat ik maar ga proberen te slapen.. Wie weet voel ik me morgen wat beter.. Sorry voor mijn klaagzang :)

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske... jouw klachten zijn zoveel erger dan die van mij en ik ga al minimaal 50% ziekmelden.... wordt het bij jou niet ook eens tijd!!!!!!!!! dit trek je niet nog 3 weken hoor!!!!!
    Werken kan altijd nog he....

17. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    FB: jeetje dat is wel flink balen!! hopelijk duurt het allemaal nog een heeeeele poos! ik hoop voor je dat je af en toe toch nog wat mee kan lezen van het gekakel hier!;) Hopelijk verveel je je niet!!!

@nikske: oh wat naar zeg!! Hopelijk gaat het morgen weer iets beter met wat minder pijn!!! Slaap lekker!

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ FB, balen zeg! Sterkte en een dikke knuf

@Nikske, Het is heel begrijpelijk hoor wat je schrijft! Hier van het zelfde ik kan wel schreeuwen om een beetje slaap (en vooral om minder pijn) maar helaas kan niemand hier gehoor aan geven. Houd je sterk meid, we moeten nog maar even...

@ de rest, sorry ben alles weeral kwijt... :x Trusten!

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Slaap lekker allemaal en hopelijk worden jullie morgen wakker zonder pijn!!!! Dat zou weer eens fijn zijn he...
    (we zijn toch wel een groepje bij elkaar he.... geen een zonder klachten)

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff... hier ligt de kleine alweer te krijsen.. Ze is echt ziekjes! Hoest nu ook dus heb haar weer wat luuf opgedaan en hoestdrank gegeven.
    Ze hangt alleen maar. Heeft enorme traanogen.. En een echte loopneus.. Denk dat ik maar het campingbedje op ga zetten voor vannacht. Ik trek het niet om steeds daarheen te gaan en madam gaat echt niet slapen zo!

Deel Deze Pagina