@ spirit... jeetje wat een tegevaller meis dat je t nu niet al af kan sluiten maar idd alles voor de kleine *knuff*
Verder gaat hier alles goed, alweer 31 weken vandaag! Ik vind het zo hard gaan.. Ik vroeg me af waar pino eigenlijk is, of heb ik wat gemist? Liefs
@touwtje, leuk kamertje! (en Pino is Vica geworden, toch? of haal ik er nu 2 door elkaar?) @mobius, lijkt me zwaar zeg, tot 39 weken doorwerken
Touwtje wat een gaaf kamertje zeg! Ik zit hier heel erg in dubio. Ik krijg m'n werk niet meer gedaan. Ik begrijp niet zo goed waarom het lukt gewoon niet alles wat ik programmeer doet het niet. . Pijn in m'n lijf is ook niet normaal. Hoewel lopen dan weer wel goed gaan . Maar ik heb een zittend beroep, *snik* ik weet het niet meer..... Maar gelukkig heb ik geen last van m'n hormonen hoor.
Hier in Belgie ben je verplicht 1 week voor de bevalling thuis te blijven (alsof je dat op voorhand weet ), alles wat je daarvoor opneemt ben je eigenlijk kwijt aan bevallingsverlof. En net dat heb je zo nodig na de bevalling Als ik nu al zou thuisblijven verlies ik een hoop aan loon en dat trek ik niet als alleenstaande. Dus ja, eigenlijk een beetje verplicht het tot 39 weken uit te zitten Maar net nog eens een gesprekje gehad met de arts van het werk. Even aan het uithuilen geweest want ben nu wel super emo. Ze wou me op ziektewet zetten maar ze weet dat ik het financieel moeilijk krijg dan. Nu stelde ze voor om halftijds te werken en halftijds in ziekteverlof te gaan. Dus dat ga ik eens serieus overwegen Dan verlies ik ook loon maar niet zo gigantisch veel Touwtje, dat vind ik nou eens een mega prachtige kamer!! ECHT knap!
Helaas is mijn baas niet zo heel begripvol. En ik ben de enige vrouw op een afdeling vol mannen. Dus begrip is ver te zoeken. Soms zou het wel lekker zijn hoor een vrouw waar ik gewoon eens over gevoelens kan praten en gewoon kan huilen zonder dat ze gillend de kamer uitlopen. *zucht* Misschien toch het gesprek met de HA afwachten.
Pff lijkt me lastig en balen dat je op een afdeling zit met alleen maar mannen.. Maar luister vooral ook naar je lichaam en anders misschien op advies van of in overleg met je vk minder werken, neem aan dat je baas daaraan mee moet werken (?) Ik weet het verder ook niet, heb er geen verstand van en hier gaat alles prima, ook bij mijn LG kan ik altijd terecht als het niet goed zou gaan o.i.d. hij is heel erg begripvol (ondanks dat het een man is, maar zit verder wel met alleen vrouwen)
Ik hoop stiekum gewoon dat ik een opleving krijg tot het einde van m'n zwangerschap. *pffffffff* Hier wordt meer gedacht door de mannen "Je bent toch niet ziek!" Nee ziek niet maar ik sleur wel een heel persoon met me mee aan m'n buik. Ach bij jullie kan ik tenminste even klagen. *tnx*
Toutjhe: schattig kamertje! CVM: heerlijk dat alles geod is opgelost op werk ook met verlof! Spirit: jammer dat je de examens niet kan doen! Wel lekker dat je huishoudelijke hulp hebt! Musty: ja nu begrijp ik het.Z e gaan samen naar kdv. Ik dacht dat je zus wellicht ope en kdv werkte hahahahaa Onze kids gaan ook allemaal naar dezelfde oppas mama en je ziet dat ze echt steun aan elkaar hebben en het heerlijk vinden omdat ze gewoon lekker vertrouwd hun broer (straks broers) en zusje bij zich hebben! Mobius: maar uiteindelijk heb je in belgie toch ook gewoon 16 weken verlof? dat is volgens mij Europees minimum. Halftijds is welliocht ook nog een idee. Koeky: ik werk met eigenlijk alleen mannen. De 2 vrouwen waar ik mee werk hebben geen kinderen. Ik ben de afgelopen 3 jaar 3 keer met zwangerschapsverlof geweest, maar geen enkel probleem hoor! De kerels hebben zelf allemaal wel 2 of 3 kids dus begrijpen alles volledig! Jammer dat het dan zo bij jullie moet gaan, want dat hoeft dus niet, maar je weet het, ze kunnen er niets aan veranderen als je eerder uitvalt!!
Hey girls.. Sow heb weer even alles overlezen.. Maar ben alweer heel veel kwijt Mobius: jeetje doorwerken tot 39 weken is wel heftig.. Hoelang heb je in belgie dan verlof NA de bevalling ?? En ben je bewust alleenstaande mama geworden, knap hoor dat je het in je eentje gaat doen !! Touwtje: wat een geweldige kamer !! Echt helemaal mijn smaak !! Voor de meiden die nu al in de ziektewet zitten: Werken jullie voor een grotere organisatie ?? Hier is het namelijk echt bar slecht geregeld.. de praktijk bestaat uit 2 artsen en inclusief mij uit 2 assistentes.. Er is geen vaste vervangster of een assistente met 0-uren contract ofzo.. Bij griep sta ik of mijn collega er dus altijd alleen voor.. Dat houd je wel 1 weekje vol maar geen 16 of meer !! Jullie kunnen je dus (denk ik) wel voorstellen dat als je maar 1 collega hebt je daar een bepaalde band mee opbouwt en haar dan niet zomaar in de steek laat.. Misschien heb ik inderdaad ook wel een te groot plichts gevoel en moet ik meer aan mezelf denken.. Maar op de een of andere manier gun ik het mezelf gewoon niet.. Net ook even flink uitgehuild bij vriendlief.. Ik heb gewoon het idee dat ik faal op de een of andere manier.. Vast hormonen !?!?
Hoi Sorry mn telefoon is erg langzaam, dus doe er heel lang over om alles te lezen, dus doe dat wel weer als k thuis ben! Vanmorgen ctg gehad, weeenactiviteit is niet toegenomen,das mooi! Ook inwendige echo gehad, geen veranderingen op te zien. Dit word paar dagen zo herhaald! Blijft alles t zelfde dan moett ik meer gaan Wandelen en kijken of t erger word,zo niet dan mag k naar huis. Ben dus nog paar dagen hier minstens. Ik heb zelf goeie hoop! Xx
Nikske: begrijp je volledig hoor als je maar 1 vaste collega hebt! Bij mijn vorige zwangerschap viel mijn enige "opvangcollega" zelf al met 16 weken uit wegens haar eigen zwangerschap (we waren 8 weken na elkaar uitgerekend, ook lekker handig hahaha) en ik kon haar praktijk er dus bij gaan doen terwijl ik eerder was uitgerekend dan zij....zij vond dat vreselijk voor mij, maar ik voelde me (net als nu) prima, dus geen probleem. Maar ik zou me net zo rottig hebben gevoeld als ik inhaar schoenen had gestaan.... Is het niet mogelijk om gewoon de dagen anders in te delen, later beginnen, eerder weg en dan smorgens of smiddags slapen?
hmm nikske, ja ik begrijp wel dat het moeilijker is om 'op te geven' als je in een klein bedrijfje werkt. k werk in een grote organisatie (3 kinderdagverblijven, 13 bijschoolse opvang locaties, een groot centraal bureau én een vast invalteam met zowel medewerkers met contracturen als mensen met een 0-uren contract) Er is dus altijd wel iemand om de boel op te vangen. En tuurlijk, ik laat ook mijn collega´s in de steek voor mijn gevoel, maar die drempel is minder hoog omdat zij zelf ook kinderen hebben en het aantal zwangeren die eerder stoppen in de kinderopvang uberhaupt abnormaal hoog is. Het schijnt een heel zwaar beroep te zijn lichamelijk door het vele tillen, bukken enz. het is binnen onze organisatie zelfs zo dat er van de fulltimers meer mensen voor de dertigste week stoppen dan erna. Dus de leidinggevende kijken niet raar op, schakelen meteen het uwv in en zorgen voor een vaste vervanging zodat de groep er verder geen last van heeft. Koeky, wel balen, van die niet-begrijpende mannen!!! hebben ze zelf geen zwangere vrouwen gehad?!
Zo jullie kletsen veel! @Pino, hier ben ik hoor .. @Kamertje, mooooi kamertje zag ik voorbij komen! @Spirit, jammer dat je het niet af kan sluiten maar je gezondheid gaat idd voor. @Nikske, hier wel ziektewet maar betekende gelijk ontslag (uitzendkracht) dus weinig om moeilijk over te doen haha. Werkte trouwens bij de belastingdienst. @FB, goed dat het in ieder geval stabiel is! Hopelijk mag je na een paar dagen naar huis. En wel goed dat ze je zo in de gaten houden! sorry dat ik niet overal op reageer, het was erg veel om te lezen.. Hier toch nog weg geweest. Wel met de auto dit keer. Even boodschappen gedaan met mijn moeder en nieuwe schoentjes gehaald voor mijn meisje. Wat gaat het snel zeg! Ze zat net een maand of 1,5 in maat 20 en nu alweer maat 21. Als het goed is gaat het nu wat minder snel omdat ze al weer wat langer loopt. Mooie Timberland schoenen gehaald voor haar. Loopt ze supergoed op! Echt goede kwaliteit... Kostte maar 29.95 ipv 74.95 . Nu even haar haar hoestdrankje geven enzo.. Zelf ook keelpijn inmiddels.