@ Vica, Balen van jullie gekozen naam zeg! @ FB, Ojee wat balen zeg! Houd je sterk meis! @ Luckey, Wat goed zeg dat de ha en gyn het unaniem eens waren. Geeft het jou rust of nog niet? @ daniellesvl, wat een ervaring om al zo vroeg weeën te hebben, hoop dat je het net zolang kunt rekken als bij je vorige zwangerschap. @ cvm, gefeliciteerd met je 30 weken zw.schap. Och nog 9 nachtjes, spannend hoor! Hier, Vandaag gesprek gehad met collega's en m'n teamleider. Hierin aangegeven dat ik het niet heel lang mee zal trekken... Theeft me veel moeite gekost maar ben blij dat het hoge woord eruit is. Ook aangegeven dat ik nog een week wil proberen om te werken i.v.m. de vakantie van mijn collega. Ik werd hier meteen op afgerekend en m'n teamleider heeft voor me besloten dat ik per vrijdag de ziektewet in ga. Luckey, we kunnen elkaar dus een hand geven. A.s. maandag moet ik weer op controle bij de gyn dus ben benieuwd wat hij ervan zegt! Morgen werk ik nog een dagje om het een en het ander af te ronden en ondanks dat ik er net al veel om gejankt heb denk ik wel dat het me rust zal geven...
Ik heb nog niet echt het idee dat ik al verlof heb. Vind het wel een hele fijne gedachte dat ik lekker rustig aan kan gaan doen en alles in mijn eigen tempo zonder dat ik op tijd bij KDV weg moet ivm werken of wat dan ook..... Foeske, fijn dat je teamleider dat voor je besloten heeft. Ik ben ook blij dat de gyn/huisarts zei(den) dat ik ziektewet in moet want zelf zou ik blijven doorrennen geloof ik..... Vind het heel moeilijk om die keuze voor mezelf te maken, terwijl ik mijn grenzen al weken geleden gepasseerd ben..... danielle.... wat een ervaring zeg, hopelijk gaat het dit keer beter. lijkt me niets om die spanningen erbij te hebben...... tot slot wil ik toch nog even zeggen dat ik blij ben dat we dit groepje hebben en het van de ene kant kl*** voor iedereen vindt dat we toch allemaal soortgelijke klachten hebben, maar aan de andere kant vind ik dit net weer fijn want iedereen kan zich in de ander verplaatsen....... knuffel voor jullie allemaal hoor!!!!
@foeske: wat fijn dat je tl de beslissing voor je heeft genomen en daar zo strikt in is! Probeer er van te genieten! @luckey: wat een lieve woorden!! Je hebt helemaal gelijk! Een knuffel terug
@ seertje, cvm, foeske en luckey, dank voor jullie medeleven. Het is idd weer zwaar k*t en net zoals bij mijn lieve dochtertje. Ook dit keer hebben de medicijnen geholpen, maar het was wel effe heel erg schrikken, zeker omdat ik pas 23 weken was. Bij mijn dochter was ik dus bijna 30 weken, nog niet echt fijn, maar iig een overlevingskans. Maar goed, nu alweer dik 28 weken, dus ik houd gewoon vol!! Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben die al zo vroeg thuiszit. Denk dat ik daarom ook graag met jullie meelas/lees! Vond het zelf ook heel moeilijk om te stoppen, maar het is voor een goed doel....dus.... Alle meiden die ok thuiszitten, laten we maar genieten en er het beste er van maken. Liefs aan jullie allemaal
FB: lekker dta broodje kroket en fijn dat ej ook apart kan liggen!! Danielle: klinkt ook minder fijn allemaal! Sterkte! CVM: dat zijn echt verhalen die je als ouder niet emer aankan....echt vreselijk..... Vica: tsja: de peuterpuberteit zou het inderdaad ook goed kunnen zijn....... En wat betreft je moeder.....als je daar niet echt op kan vertrouwen dat ze altijd oppast zou ik toch voor iets zekerders gaan en haar als vangnet houden....Je kan niet op stel en sprong iets anders rgelen als je moeder op het laatste moment afzegt.... Foeske: jij dus ook al met verlof! Hopelijk krijg je dan idd meer rust!
Hey meiden, Hier nog steeds niet helemaal fit, vreselijk moe..... Manlief is ook nog steeds thuis maar knapt wel gelukkig op. Even heel snel wat bijgelezen maar niet zo heel veel puf om uitgebreid te reageren. @Nieuwe meiden: van harte welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! @ FB: Meid... wat ben ik me naar geschrokken toen ik jou berichtjes las. Ik hoop dat de weeënremmers hun werk gaan doen en dat je wondertje nog een poosje bij mams mag blijven zitten. Bedenk: iedere dag dat hij nog bij jou is, is er eentje extra! Een hele dikke knuffel voor jou en voor je vriend/man. Het is voor hem ook niet makkelijk om jou zo te zien liggen. Hou je taai en ik hoop dat je snel positief nieuws kan en mag melden! Liefs!!
@cvm, ik word idd weer een april mama, helemaal te gek! Voor onze dochter zijn we vier jaar bezig geweest oa in het ziekenhuis en deze keer was het spontaan raak. Als klap op de vuurpijl is het ook nog een jongetje, wij zijn echt super gelukkig!
hey meiden.... kan t niet laten ben kapot moe, wilde naar bed gaan maar zit nog helemaal te stuiteren van de echo echo foto's staan op mijn en april mamas hyves alles was super! hij is nog steeds wat kleiner maar niet absurd klein en precies 2 druppels water zn zus ook met die handjes continue voor zn gezichtje friemelen en al we zijn zo flieft! verder gekkenhuis er zit nog steeds visite
@ Luckey, Dikke knuf terug hoor en de rest natuurlijk ook . @ Musty, Wat super zeg dat je de kleine weer ff hebt mogen bewonderen! Hier, Lig al in bed en kon het niet laten om toch nog ff te spieken hier
Hallo allemaal, Heel veel sterkte voor iedereen die in het ziekenhuis is of verplicht thuis is (of zou moeten zitten ). Hopelijk komt alles goed met jullie en jullie ukkies! Voor iedereen die weinig klachten heeft, geniet ervan! Hier is het nog steeds druk, maar over het algemeen gaat het prima. De zorgen om de verhoogde kans op het syndroom van Down zijn op de achtergrond aanwezig, maar we kunnen gelukkig wel van ons moppie genieten. Groetjes
HI meiden, vandaag een drukke dag gehad, dus nu pas tijd om te reageren.Wel tussendoor steeds een beetje bijgelezen, maar het meeste ben ik natuurlijk vergeten.... @FB: Jeeh, wat een naar nieuws weer! Ik had gedacht dat je snel weer naar huis zou mogen, maar nu dit. Heel veel sterkte, ook voor je man, en hopelijk blijft el bebe nog een tijdje zitten! *knuffel* @Luckey: Fijn dat je huisarts uitsluitsel heeft gegeven, en je nu 100% rust kan nemen. @Musty: Wat een geweldige foto's! Kan me voorstellen dat jullie hele trotse papa en mama zijn! Geniet ervan! @Hier: Vanavond weer naar de vk geweest. Alles prima in orde. Ze vond mn buikje ook redelijk klein voor 30 weken, maar qua groei alles op schema. Ze zei dat het ook echt alleen het kindje was en wat vruchtwater, dus vandaar geen extra dikke buik. Ik vind het allang prima zo, voor mij is het wel al een huge belly De kleine lag met zn hoofdje naar beneden, en nu weet ik ook zeker dat ik toch al een aantal keren de hik heb gevoeld. Zo grappig! Hopelijk blijft hij de komende weken gewoon zo liggen Ze vroeg of er een staigiare bij de bevalling mag zijn. Ik heb gezegd dat ik er over ga nadenken, maar eigenlijk zie ik het niet zo zitten. Sowieso niet dat de staigiare de bevalling echt gaat doen, maar ik weet niet of ik het fijn vind dat er nog iemand extra bij is. Ik heb liever zo weinig mogelijk mensen. Wat zouden jullie doen?
@Mini, ik had bij me bevalling wel een stagair. Voordeel is dat er meerdere mensen zijn die je benen kunnen ondersteunen. Maar ook krijg je over het algemeen een "goede" VK zij moet tenslotte kennisoverdracht doen. En moet heel eerlijk zeggen heb 't niet zo doorgehad hoor dat ze er waren.
Hanna: kan me voorstellen dat het toch ergens aan je knaagt die verhoogde kans, maar in de meeste gevallen is er echt niets aan de hand en de moder voelt vaak intuitief of het goed is. Musty: heerlijk dat jullie zo'n leuke echo hebben gehad! Mini: fijn dat alles goed was bij de vk. Ik heb nooit een probleem met stagiaires erbij (en als je bevalt heb je al helemaal niet door wie er allemaal in dekamer is geloof me) en wat Koeky ook zegt, de ander is dan vaak zo ervaren (want die moet opleiden) dat je daar alleen maar baat bij hebt en een extra paar handen is nooit weg!
@MiniMe, hier had ik een stagaire kraamhulp bij de bevalling. Ik zou een stagaire niet erg vinden, ook niet als ze de bevalling zou doen. Behalve als er geknipt of gehecht moet worden. Dan heb ik liever dat de vk het over zou nemen. Dit omdat je er altijd last van kan hebben als het slecht gebeurd (hechten vooral). De rest van de bevalling is allemaal goed. Er staat dan altijd een andere vk bij die bepaalde dingen kan corrigeren enzo. Fijn dat het goed was verder.. @Musty, mooie echo! Fijn dat het leuk was! @Danielle, welkom! En dat is heftig wat je hebt meegemaakt zeg! Hopelijk blijft deze kleine gewoon lekker zitten tot aan 37 weken. @Sanne, beterschap! Hier toch nog even wat namen aan het zoeken, voor het geval dat.. Maar Vince staat nog gewoon op 1 haha. Morgen naar de vk voor de groeiecho!!! Ik ben zoooooo benieuwd!
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat jullie ook wel gelijk hebben. De 'echte' vk zal toch het echte werk doen, en zo'n staigiare moet het natuurlijk toch ook leren. Wellicht handig voor extra assistentie inderdaad. @Vica: Ik zou gewoon de naam houden die je het mooiste vindt. Dus als dat Vince is, die gewoon nemen, maakt toch niet uit als die wat vaker voorkomt. Onze naam is misschien ook niet superorigineel (staat in de top 50), maar voor ons heet het kindje nu al zo, ik zou nu niet meer kunnen en willen aanpassen! Ik zou geen 2e keus naam nemen omdat die toevallig minder voorkomt.
Succes bij groeiecho morgen! Krijgen jullie die nou standaard, of was er twijfel over de groei bij jou? (sorry als ik het vergeten ben..) Over 4 weken krijg ik nog een liggingsecho, maar that's it. Ik denk dan: Kunnen ze dan niet gelijk het kindje opmeten als ze toch een echo maken? Kunnen ze gelijk de groei bekijken toch?? Of is dat nou te simpel gedacht...
Groeiecho, ik krijg hem omdat ze het niet goed kunnen voelen bij mij. De kleine lag steeds heeeel diep. En ze hebben echo aparatuur gewoon op de praktijk dus krijg nu een extra echo En ik mag om 11.15 uur al Helemaal blij!
Meis, wat spannend... Ik hoop dat de weeënremmers snel aanslaan! Seertje, bloedverlies is een beetje eng, maar hoeft niets ernstigs te betekenen. Bij mijn vorige zs had ik met deze termijn ook regelmatig bloedverlies. Ben meerdere malen naar het zh geweest voor echo's, controles, uitstrijkjes, de hele mikmak. Er bleek niets aan de hand te zijn, alleen dat ik wat makkelijker bloedde. En onze meid is met een keurige termijn (39 weken) geboren. Hou moed meis! Wat leuk dat er een paar nieuwe meiden meeschrijven! Ik heb jullie verhalen nog niet helemaal goed in m'n hoofd, dus weet nu even niet heel specifiek te reageren. Maar leuk dat jullie ook wat posten! Ik heb vandaag aangegeven dat ik met 35 weken met verlof wil en dat gaat geregeld worden. Nog een kleine 4 weken werken! Oh, en even een vraagje aan de mama's met al een kindje: wat moet je ook al weer jaarlijks opnieuw aanvragen? Kinderopvangtoeslag? 'Kinderbijslag' (kindgebonden budget?) gaat automatisch toch? Ik heb het allemaal even niet meer paraat, maar heb ook nog niets aangevraagd... Misschien toch maar even doen?!
@ chantico: Volgens mij moet je de kinderopvangtoeslag wel aanvragen... Kinderbijslag gaat automatisch via de gemeente volkgens mij en dat kind gebondem budget ook volgens mij bij je belasting aangifte... Fijn dat je jou verlof ook al hebt geregeld... Je kan beginnen met aftellen! Ik moet nog 1 week werken, en dan ook heerlijk verlof!!! Ik ga van de week maar mn ziekenhuistas klaar maken, stel het steeds uit maar das nie zo slim en het is ook wel lekker om alles al gewassen in de kast te hebben.. Hebben jullie het gewassen met neutral de eerste keer??? @ fb: mag je weer op een prive kamertje??? Of moet je nu helaas wel de kamer delen... hoop dat je beetje nachrust krijgt daar... Knuf voor jou! Voor iedereen weltrusten, hopelijk gaan de buikwondertjes ook slapen zodat we morgen weer fit op kunnen!!!