April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Fb hopelijk blijven de weeen nu weg en mag je weer naar huis toe om op de bevalling te wachten die hopelijk pas over (minimaal) 5 weken gaat komen....

Titania, gelukkig is het goed afgelopen zeg!!! Pfff zou erook van wakker liggen, bah

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, fijn dat je weeen remmers er af zijn! Hopelijk krijg je geen nieuwe weeen van het lopen en mag je lekker naar huis!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden ik spring heel even snel in.. Heb even geen tijd om te reageren.. Maar zie dat seertje moeder is geworden dus even voor haar:

Lieve seertje & seertje-man..
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !!! Geniet lekker van haar.. Hopenlijk mag ze snel uit de couveuse..

4. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Seertje van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Maura Elisa!!!!
    Toen ik je berichtje had gelezen zat ik met kippevel over m'n hele lichaam! Gelukkig gaat het erg goed met jou en jullie kleine meisje!
    We hopen gauw meer van je te horen!

Musty klinkt bij jou ook niet lekker allemaal, sterkte!

Vica je kan een maandverbandje gebruiken en dan op je hand blazen en kijken wat voor kleur het vocht heeft. Vruchtwater is een beetje rose achtig.

Heb alles wel bijgelezen maar ben alle namen alweer kwijt,sorry!!

Met mij gaat alles aardig goed, ik doe nu echt rustig aan en ik merk dat ik me nu beter voel.
    Gisteren een rotdag gehad, de dag ervoor vertelde een vriendin dat ze zwanger was en gisteren moest ze voor een echo naar het zh. Helaas was er op de echo niets te zien maar in het bloed konden ze wel zien dat ze zwanger is. Ze denken dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft. Ze moet vandaag weer bloedprikken en ze wacht nu op de uitslag. Vind het zo erg voor hun, ze kan heel moeilijk zwanger raken en moet hiervoor hormonen slikken. Is ze eindelijk zwanger dan overkomt je dit.

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #3145 Me2, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt: 4 feb 2011
    FB: fijn dat de weeenremmers helpen! Hoop dus echt nog even 5 weken rekken!!

Spirit: wat vervelend zeg voor je vriendin....ik heb het altijd erg te doen met dat soort verhalen.....
    Fijn dat het met jou beter gaat!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Spirit, wat erg voor je vriendin!
    Is vruchtwater altijd een beetje roze achtig? Dan zal het afscheiding zijn want het is helder vocht.

7. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Vica heb even op google gekeken maar vruchtwater kan dus ook helder zijn maar de geur is altijd zoet, het ruikt echt anders dan urine. Zoek maar op google op geur en kleur vruchtwater.

Fb we zullen voor je duimen dat het de komende tijd rustig blijft bij jou en dat de weeen wegblijven!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja het ruikt ook anders dan urine. Maar dat doet afscheiding ook... Het wordt niet erger ofzo, ga gewoon mijn best doen het een keer op te vangen, maar als het niet lukt dan niet.
    Het zal wel waterige afscheiding zijn denk ik, maar ik hou het in de gaten.

Hier heeft de kleine man trouwens nog maar 1 keer van zich laten horen vandaag.. Alleen toen mijn dochter tegen mijn buik aan lag een paar kleine duwtjes.

Toch zit ik veel enzo, maar even kijken hoe het verder vandaag gaat.

9. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Zo ik ben weer helemaal in het land van de levenden hoor! Nog wel moe bij tijd en wijle maar goed, de griep is weg! Manlief is vandaag nog een gezellig dagje thuis. Was gisteren al stukken fitter maar vond het niet nodig om nog 1 dag voor het weekend te gaan werken. ;)

Nu begint ons svennetje te kwakkelen met slechter eten en drinken en flinke stink luiers...hoop dat hij er niet veel van mee pikt.

@ Seertje: :$ Meid toch! ik wist even niet wat ik las... heb het echt een paar keer moeten lezen tot het door ging dringen. Je bent gewoon al mama! Wat fijn om te horen dat jullie dochtertje het zo goed doet, ik hoop dat ze snel de couveuse uit mag zodat je haar echt kan gaan knuffelen. En complimenten voor de prachtige naam! Van harte gefeliciteerd en geniet, geniet, geniet!

@ Vica: het is toch geen vruchtwater?! Heb je al een vlos gebeld? Hey wat fijn, 2013 uit de schulden! Echt iets om naar uit te kijken en geloof me, het komt echt goed!

@ spirit: Oei, wat een vreselijk naar bericht zeg van je vriendin. Ik weet wat een BMM zwangerschap is en inderdaad, als je dan eindelijk zwanger bent..... pff heftig hoor...

@ FB: Ik hoop dat, als je weer straks wat eindjes op en neer heb gelopen je snel te horen krijgt dat je lekker naar huis toe mag gaan. En dat de beeb dan nog lekker een paar weekjes blijft zitten.

@ drinken bij peuter / dreumes: sven heeft ook moeite gehad met drinken tot ik erachter kwam dat hij drinkflesjes erg interessant vond. ( van die flesjes met ingebouwd rietje ) dat werkt al een trein bij hem. En de rietjes zijn goed voor de mondmotoriek. Ik wissel een drinkflesje ook vaak af met een pakje drinken of met een gewoon beker drinken en een kleurrijk rietje erin. Sven drinkt voornamelijk roosvice, aanmaak, sapjes, milk & fruit en thee. In het weekend krijgt hij soms 1 bekertje kindercola.

@ eten bij peuter / dreumes: Hier ook drama's. We maken er geen strijd van. Hij eet wat hij lust en anders krijgt hij wat anders ( een broodje, extra bakje yoghurt ). We hebben zelf op het moment weer 15 maanden potjes in de kast staan, die lust hij vaak wel. 2x in de week zorg ik ervoor dat we iets eten wat sven écht lekker vindt. Zoals macaroni met ham en kaas / spaghetti / lasagne.
    Het schijnt er allemaal bij te horen, maar af en toe is het inderdaad erg lastig!

@ Hier: probeer me rustig te houden maar valt op het moment niet mee omdat ik een schoonvader aan het stuiteren heb.... die man heeft een licht autistische stoornis maar nu probeert hij iedereen tegen elkaar op te zetten. Zorgt voor wat stress en daardoor harde buiken. Ik probeer me er écht voor af te sluiten maar ja, tis de vader van mijn man en die zit er echt heel erg mee. Valt ff niet mee. Nu heeft mijn schoonvader wel vaker van die perioden maar tis nu wel heel heftig. zucht! Adem in....adem uit... ;)

Liefs!

10. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Oh ja, ben vandaag 31 weken en met die bevallingsberichten en verhalen over voorweeën ( waar ik zelf vrolijk aan mee doe overigens ) begin ik hem nu, onder invloed van hormonen, toch wel te knijpen hoor....

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Seertje: gefeliciteerd met je dochtertje met een hele mooie naam. Ik snap helemaal dat het hartstikke onwerkelijk is want het gaat ineens zo snel allemaal. Zo te lezen, doet ze het hartstikke goed.
    Pas goed op jezelf en op elkaar want het zal een flink hectische periode zijn. Zet hem op!!

Zindelijk maken: met kindjes geen ervaring. Wel met puppies haha.

FB 1984: duim voor je dat de kleine nog echt even blijft zitten. Weet hoe spannend het kan zijn zonder weeënremmers. Doe rustig aan he.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Sanne, wat lastig met je schoonvader. Geloof direct dat het stress met zich mee brengt! Gefeliciteerd met je 31 weken..

Ik begin hem nu ook te knijpen hoor.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wow ongelovelijk! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een mooie namen :) Heel knap dat ze het zo goed doet en fijn om te lezen dat het met jou ook zo goed gaat. Als het een beetje tot jullie doorgedrongen is dat jullie nu papa en mama zijn, hoop ik dat het grote genieten kan gaan beginnen!!!

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik was net bij de vk en alles was gelukkig weer goed. Ijzergehalte weer op peil, bloeddruk laag (errug laag zelfs...). Ik vertelde dat ik me wat zorgen maakte over de groei van het kindje, omdat ik door griep was afgevallen en m'n buik al een tijdje niet erg leek te groeien. Ze vond het kindje prima voelen: 'je bent 32,5 week en als ik moest gokken op de tast, zou ik zeggen dat je 33 weken was'. Bedenk ik me later dat ik pas 31,5 weken ben :$ Ligt het kindje dan erg voor op groei? Hmm...
    Oh, en ik moest vooral bellen als ik me ook maar een beetje ongerust maakte over dat ik het kindje minder voelde, als was ik net twee dagen daarvoor nog op controle geweest of wat dan ook. Heel lief, ik voel me meteen wat minder bezwaard om te bellen op het spoednummer. Zou best fijn zijn, binnenkort nog een keer een echo :D

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sanne: kan me voorstellen dat je je nu moeilijk kan afsluiten voor de perikelen met schoonvader. gelukkig is de griep weg!
    Ik duim ook dat de rest van de babies keurig blijven zitten tot 37 weken!

Chantico: fijn dat alls in orde was bij de vk. Aan de buik voelen is zoals je weet niet echt een hele nauwkeurige manier van meten dus maak je daar maar niet teveel zorgen om.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zie dat seertje bevallen is!!

Gefeliciteerd met jullie meisie.... Gelukkig gaat alles wel goed!

Met hoeveel wkn ben j bevallen?

Xx

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Seertje, Wauw! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Ik ben blij te lezen dat alles goed gaat! Geniet van je dochter!

@ Vica, Fijn de je meis goed geslapen heeft. Geniet van je pyama dag;)

@ urineverlies, Hier ook last van maar ja met een ruggentuffer valt het allemaal nog wel te doen :p Hier ook oefeningen gehad maar zijn op het moment te zwaar. Doe ze alleen nog maar in zijlig omdat dat de makkelijkste houding is...

@ Musty, Wordt de pijn dan nog erger??? Pff laat die kleine dan nog maar ff onder m'n ribben zitten hoor ;)
    Hoe gaat het nu met je? is alles rustig rondom de weeen?

@ Titania, Pff wat een verhaal zeg! Zou hier ook van schrikken!

@ ziekenhuistas, Zat hier ook mee in gedachten. Ik ga volgend weekend nog een weekendje naar centerparcs en denk dat ik daarna toch iets ga klaarzetten voor de zekerheid...

@ FB hopelijk gaat alles goed! Mijn duimen draaien voor je! Seertje en jij liepen evenver...

@ spirit, Ach dat is idd vervelend nieuws van je vriendin! Hoop stiekem dat ze het verkeerd gezien hebben... Sterkte!

@ Sanne, welkom terug ;) Je hebt gelijk hoor dat je nog een extra dagje voor jezelf neemt! Wat naar dat je schoonvader in zo'n periode zit! Hoop dat dit niet te lang gaat duren voor jullie.

@ chantico, O wat een opluchting dat alles goed was zeg!

Hier,
    Tis nog steeds raar om nu officieel thuis te zitten. Ik heb wel al boodschappen gedaan en 3 wasjes gedraaid. Ik wil zo nog ff stofzuigen en dweilen maar gelukkig is dit in een stacaravan zo gebeurd ;)
    Ik ben bezig om de dingen die ik de komende tijd nog wil doen een beetje gespreid in te plannen. Ik kan ten eerste weinig handelen en ten tweede val ik zo niet stil.
    De hond vind het trouwens wel best en kruipt het liefst in me op het moment. Als het nu een schoothondje was... (tis een labrador).
    Ik heb trouwens nog een buikfoto gemaakt :D

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Wil iemand trouwens mijn afspraken aan de lijst toevoegen, het lukt me om een of andere reden niet...

7-02 - Foeske - controle gyn.

15-02 - Foeske - Rondleiding kraamafdeling ZH.

bedankt alvast!

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Foeske: keuig mooie buik!

Hier ook buikfoto van vandaag.

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010