April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    #301 luckey, 30 dec 2010
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
    hihi... zelfde gedacht dus maar verkeerd begrepen..

pfff papa heeft sem in bed gedaan en wil absoluut niet doro hem naar bed gebracht worden, hele tijd overstuur het huilen.
    papa vind het helemaal niet leuk en ik ook niet...
    pffff net maar even dwingend toegesproken en opeens moest papa weer komen, mocht ik hem niet in bed leggen....
    manlief is dan echt ook fout en zegt dat hij hem NOOIT meer in bed doet leggen en NOOIT meer met hem doet spelen als hij zo goed doet...
    Regel 1 tijdens de assertiviteitscursus: zeg nooit nooit tijdens een ruzie haha

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey... oei, gelukkig maakt t dr (nog) niet uit wie dr in bed legt

wij zijn dr uit met de naam pfew

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, ja lastige situatie als ze die voorkeuren krijgen! Ik hou mijn hart al vast want me meis is een echt papa's kindje.

@Musty, zooo jullie zijn snel!

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nou na de bv periode hebben we het eigenlijk altijd om en om gedaan. ene nacht papa, andere nacht mama. no problems.
    toen werd ik zwanger en ziek en moest papa het dus wel elke dag doen, no problems.
    Opeens kon ik weer meer en sindsdien is het dus huilen.
    Papa mag in bad doen maar daarna MOET ik het overnemen....
    Gisteren ging het zonder problemen dus hopelijk na onze harde speech van net, vanaf nu ook weer zonder problemen, want tja als de buik dikker wordt en vooral als de baby er dalijk is, zal papa het ook weer even vaker moeten doen....

Musty: fijn dat jullie eruit zijn zeg!!!! namen zoeken is maar lastig he, ben blij dat wij hem al helemaal vast hebben staan hihi....

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    via een link van iemand hier op zp ;) kort en krachtig stoer en ook nog uniek in nl :D dat zoeken we

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    de wagen

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mooie wagen hoor jorietje!

@Musty, fijn dat jullie hem zo snel alsnog gevonden hebben!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    klein stukje van het kamertje, zal binnenkort ff wat foto's maken, maar we hebben nog niet alles compleet, dus dat komt nog

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hihi, nog 100 dagen :D

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    nikske: ja ben zeker geslaagd :D Ja je ging ook zo snel :$ Op het patroon werd aangegeven dat mijn stof 1,80 moest zijn, dus dat kan wel kloppen.
    Kan me voorstellen dat je blij bent dat je kon slapen. Man wat een verschrikking :$
    leonie: buiten de kinderwagen (die hebben we gekocht met 10 weken) en de kinderstoel en de kamer (in oktober), hadden we nog niks gekocht. Dus mocht het eindelijk tijd worden ;)
    Vica: fijn te horen dat je weer beter bent!
    musty: fijn dat de groei prima was, maar jeetje dat is niet niks dat je al ontsluiting hebt.......
    foeske: wat leuk dat je het gezellie hebt gehad, wel zo fijn ;)
    nikske: echt heel leuk je kamertje!!
    VlinderJC: gefeliciteerd en welkom!!
    luckey: echt een koopje!
    vica: ja je schrijft het zo ;):D
    Jeetje alweer zoveel afgevallen?
    Musty: hahahahahaha, dat duurt wel een eeuwigheid zo :D
    Beter nu er achter komen dan straks als het gedrukt is :)
    luckey: denk opstelling 2.
    positie ledikantje: wij willen straks het ledikantje rechts in de hoek en links de kast en aan de overkant de commode met een stoel. Is dit gek?

JOEPIE!!! We krijgen nu echt definitief een MEID!!!! We zijn met z'n allen echt heeeeel blij :D
    Onze dondersteen was ontzettend eigenwijs (van wie zou ze dat nou hebben ;):p). Ze zat namelijk met haar gezichtje tegen de achterkant van mijn bm, met als gevolg dat we maar een helft van het gezicht konden zien. Ik heb als een gek staan springen daar, heb zelfs een paar keer een handstand gemaakt, maar het mocht niks baten. Ze zat heerlijk genesteld te tukken. We mogen daarom ook 3 januari weer gratis terugkomen. Ze heeft ook zowel hoofd als buik opgemeten. Haar hoofdje was een weekje kleiner dan dat ze is, maar haar buikje was perfect. Dat is het belangrijkste! Het hoofdje is een meevaller, scheelt bij de bevalling hahahaha!! We hebben beide ook niet zo'n groot hoofd.
    Qua gewicht schat ze dat ze zo'n 7 pond moet gaan wegen, lekker gemiddeld. Verder zagen we dat de lipjes en de kin wel erg op de mijne lijken. De oren heeft ze van paps. De neus leek heel erg op die van mijn nichtje bij geboorte. En zelf de 2de teen is dezelfde als de mijne. Die zijn bij mij langer dan de grote teen. We konden zelfs haar zien :$ Dat was bijna 1 cm lang, te bizar voor worden!!
    Ze lag vrij diep, toevallig precies zoals de vk haar van de week ook voelde :)
    Blijft toch wel heel erg bijzonder hoe de techniek van tegenwoordig werkt! Heel gaaf!
    Volgende week moet ik dus goed hebben gegeten, een volle blaas hebben en een half uur van tevoren een glas cola hebben gedronken. Hopelijk is ze dan goed actief en laat ze zich van haar goede kant zien ;):D

Oooo ja, toen ik daar kwam liggen viel haar mijn kleine buik op en zei of de vk tevreden was met de groei van de beeb. Ik schrok me wezenloos :$ Maar gelukkig groeit ze goed volgens de metingen!

11. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Bevallingslijst:
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)?

Ik wil het niet weten, hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter!

29 maart 2011
    *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv

31 maart 2011
    *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv

1 april 2011
    *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv

2 april 2011
    *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv

3 april 2011
    *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Seertje, 1e kindje, thuis, bv

4 april 2011
    *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv
    *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv

5 april 2011
    *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv
    *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv

6 april 2011
    *Vica86, 2e kindje, thuis, fv
    *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, bv/fv

7 april 2011
    *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv

8 april 2011
    *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv

9 april 2011
    *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV?
    *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv

10 april 2011
    *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv

11 april 2011
    *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv
    *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv

12 april 2011
    *Liane, 2e kindje, thuis, bv

13 april 2011
    *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik)
    *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv
    *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv
    *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv

15 april 2011
    *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv

17 april 2011
    *VlinderJC, ziekenhuis, bv

19 april 2011
    *Sam28, 3de kindje, thuis, bv
    *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik)

20 april 2011
    *Mary, 2e kindje, thuis, bv

21 april 2011
    *Annemie, 1e kindje, thuis, bv

23 april 2011
    *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv

25 april 2011
    *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv

26 april 2011
    *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV

27 april 2011
    *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv

28 april 2011
    *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv

Totaal 58 april beebjes
    16 jongens ♥ 7 meisjes ♥ 10 geheim

Afspraken:
    03-01 - spirit70 - controle Gyn
    03-01 - Sanne85 - 3D Pretecho
    03-01 - Seertje - Pretecho (extra)
    05-01 - Bramtim - controle cerclage gyn
    06-01 - spirit70 - 3D pretecho
    07-01 - Musty - Neuroloog +bespreking bevalling
    08-01 - MiniMe81 - 3D Pretecho
    11-01 - Luckey - controle gyn
    11-01 - Kelly1980- Controle vk
    12-01 - Nikske89 - Controle vk
    12-01 - MiniMe81 - Controle vk
    13-01 - Pino2 - Controle VK
    13-01 - Star2 - Groeiecho + Controle gyn
    14-01 - FB1984 - Controle gyn + echo
    13-01 - Foeske - Controle gyn + echo
    18-01 - Seertje - Controle VK
    19-01 - Bramtim - controle cerclage gyn
    27-01 - Star2 - Groeiecho + Controle gyn
    02-02 - Bramtim - controle cerclage gyn
    02-02 - MiniMe81 - Controle vk
    16-02 - Bramtim - controle cerclage gyn
    16-02 - MiniMe81 - Controle vk
    02-03 - Bramtim - controle cerclage gyn
    02-03 - MiniMe81 - Controle vk
    16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn
    16-03 - MiniMe81 - Controle vk
    30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn

VK
    Ziekenhuis
    Overige onderzoeken en afspraken
    Geslachtsbepaling

*** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn ***
    * Jamejosie85 * Truusdemier * RoSa2009 * Esje78 * Lautjep * Kristel86 * Lindanna * Odess * Angela en Arjan * Sanne85 (1 van 2ling) * julia6 * Loepie * mimi1982

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Seertje hoezo zou de opstelling zoals je hem zegt gek zijn???
    bij ons ziet hij als volgt uit.
    links commode en dan kast. (wordt toch denk ik foto 1 indeling)
    rechts stoel en bedje.
    achter de deur komt dan het badje te staan als het niet in gebruik is....

oja by the way... de kinderwagen link die ik liet zien gaan we niet kopen hoor. we hebben al een kinderwagen maar ALS dan zeker een kijkje nemen hoor..... echt geen geld!!!!

13. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Nog even ego, ze weegt 956 gram ;)

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat mooi dat de echo zo leuk was!
    Apart dat je dat nu al kan zien he!
    Ik wil ook heeeeel graag, maar vind het teveel geld.

@Jorietje, wat gaat de tijd snel he!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ohhh ik wil ook een gewicht weten!!!
    Pff... alleen daarom zou ik al een echo willen :(.

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

#316 Chantico, 30 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2010
    Wij douchten inderdaad al vrij snel met onze meid, maar soms gaat ze in bad, en dat doet ze nu nog steeds in het babybadje :D:) Idd zij in bad terwijl ik douche ofzo. Vanaf dat ze zelf goed kan zitten gebruiken we het badje weer veel meer (wel op de grond nu).

Seertje, wat leuk: een meid!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vond het wel leuk om de vergelijking te zien:

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vraagjes:

-Ik heb sinds gisteren last van erg donkere urine. kan dat komen omdat ik ziek was? Verder geen klachten en drink nu weer goed.

-Hebben jullie zo'n zwangerschapsstreep? Bij mijn dochter had ik hem wel (begon wel pas boven mijn navel) en nu helemaal niet.

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden..

Nou de laatste dag van 2010!! Wat is het jaar voorbij gevlogen zeg.. Nog ietsje meer dan 3 maandjes en dan heb ik mijn kleine man al in mijn armen :D..

Luckey: dat is wel een goede koop als hij er in het echt ook nog goed uitziet... Wil je die dan bij je ouders zetten voor wanneer de kleine daar is?! Kamertje ziet er al erg leuk uit :D

Star: het gaat inderdaad helemaal goed komen meis.. jullie kleintje blijft voorlopig gewoon nog lekker warm bij mama zitten !!

Vica: nou jij hebt weer lekker gebabyshopt :p En dat eten klinkt allemaal erg lekker hoor !! Hier gaan we vanavond bij vrienden gourmetten... Hier trouwens ook erg donkere urine, ik ben zelf ook flink ziek... Dus het zijn waarschijnlijk gewoon afvalstoffen. Wat betreft die zwangerschapsstreep: die heb ik niet!! Heb wel opeens dat mijn donshaartjes op mijn buik heel donker beginnen te worden.. Zo lelijk :)

Mini: het blauwe rolgordijn met sterren is inderdaad van GAMMA. Mijn vorige positiebroek van H&M zit echt heerlijk, kan hem nog steeds aan.. Dus baalde inderdaad wel echt dat deze niet past. Maar goed, we gaan maar even in de winkel iets anders uitzoeken, ook altijd leuk :)

Baarmoederhals: mijn VK heeft nog niet 1x getoucheerd hoor.. Gebeurd dat alleen als je verhoogd risico hebt??

Musty: haha de magnetron en de koeling is toch echt wat anders meis ;) Wel fijn dat het geboortekaartje klaar is.. Nu alleen nog even puzzelen met de naam!! Ow ik lees dat jullie er al uit zijn :D Dat was snel, hihi

Jorietje: mooie wagen !!

Seertje: grappig he dat die kleintjes nu al eigenwijs kunnen zijn in jouw buik. Hier ook zo'n eigenwijsje die zijn benen altijd wijsbeens had op de echo, maar zodra ze er dan een foto van wouden maken dan deed hij ze bij elkaar :p Zo eigenwijs is hij trouwens ook met schoppen... Zodra papa een hand op de buik legt is hij stil :p

@ All: bedankt voor de complimenten op ons kamertje en mijn buik :D

Opstelling babykamer: Luckey, ik zou voor optie 1 gaan denk ik... De opstelling is hier nogal ruim doordat de kamer vrij groot is voor een babykamer, het staat dus allemaal niet echt dicht bij elkaar...

Hier lijkt de verkoudheid echt met het uur erger te worden :p Voel me zo belabberd.. Maar elke keer als ik het kwijt ben heb ik het ook zo weer te pakken. Lijkt wel alsof ik extra vatbaar ben opeens?! Nou ik ga eens aan het werk (pff ook dat nog vandaag....) ik kom straks weer spieken !!!

xxx

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen ladies!

Hier een slechte nacht gehad met best veel bekkenpijn (en het ging zo goed tot mijn verjaardag!). Nu lekker wakker met mijn meis. Even verder met afwassen en opruimen.. Vanmiddag naar Amsterdam om me hubby op te halen. Daarna mijn oma ophalen.

En ik denk toch dat ik zo een afspraak ga maken voor een 3d echo.

Deel Deze Pagina