Seertje, wat een tegenvaller! Hoe lang denken jullie dat ze nog in het WKZ moet blijven? Ze kan misschien straks ook naar een ziekenhuis in Almere? FB, ik ken die waterkokers niet. Wat je wel kunt doen is inderdaad het water voor de fles in de magnetron opwarmen. Na een paar keer gokken weet je al snel precies hoeveel seconden het er in moet. Of dat je water tot 100 graden kookt en de fles maakt met deels gekookt water en deels koud (desnoods afgekoeld gekookt) water. Dat heb je na een paar keer mengen ook wel door: hoeveel cc gekookt water en hoeveel koud je moet doen. Lijkt mij net zo makkelijk (en goedkoper) dan een nieuwe dure waterkoker kopen.
Hey Ik ben ook weer terug van de verjaardag. Even kijken wat ik heb onthouden: @Seertje, wat balen dat je niet terecht kan! Hopelijk kan de kleine Maura snel naar een ziekenhuis in de buurt. @Sanne, beterschap! @Waterkoker.. Hier deed ik gewoon de voeding in de magnetron hoor. Ik kookte sochtends een kan met water.. Maakte de voeding voor ongeveer 24 uur en deed het in de koelkast. Als het tijd was voor de voeding gewoon de fles in de magnetron en dan is het klaar. De eerste weken was het wel steeds een flesje maken (ze veranderen dan heel snel van hoeveelheid) en deed dat met gekookt water. Die fles zette ik vervolgens in een grote mok met koud water.. Dan koelde het sneller af. @Luckey, mooie buik! Hier een leuke dag gehad. Kleine ligt nu lekker te pitten. Morgen is hubby nog heerlijk een dagje thuis!
Ja dat is ook wel zo ja.... Het lijkt me alleen zo makkelijk voor de nachten. Dat je die koker boven kan zetten om t flesje te maken,hoeven we ook niet naar beneden...
voor de nacht had ik de volgende oplossing: Voor het slapen gaan een flesje maken.. In een warmhoudkan (of hoe heet zoiets, isoleerfles ofzo???) en dan snachts in het bekertje wanneer ze voor de voeding kwam. Vaak moest ik het dan nog eventjes af laten koelen voor een minuut of 3, maar dat was dan even knuffeltijd hahah.
@vica: Wel handig die tips van jou En bedankt! idd 32 weken.... Hopen dat hij nog minimaal 5 weekjes geduld heeft! Dit is trouwens dé senseo voor baby's, wel érg handig!! Uw online babywinkel online babykamers kinderstoelen | Babysbest.nl
FB, lijkt me uitermate handig maar ik zou toch geen aanschaffen denk ik.... tips van vica zijn idd heel erg goed!!!!
Hoi hoi, alles bijgelezen, maar meeste vergeten....Seertje, ontzettend balen dat er geen plek is zeg!!! Hopelijk mag jullie meisje gauw naar Almere! Hier: Nou mn haar werd helemaal niet geverfd vandaag, ze hadden een vrijgezellenfeest voor me georganiseerd!!! Uiteraard aangepast aan de zwangere vrouw, dus geen stripper en alcohol maar in plaats daarvan een make-up workshop van Rimmel! Echt superleuk, we leerden echt hoe we zélf heel mooi kunnen opmaken en konden de producten kopen (4 stuks naar keuze voor 15 euro....echt heel goedkoop!) Daarnaast natuurlijk veel lekkers enz enz. Moest mijn bruids make-up nog kopen dus heb flink ingeslagen Nu héél erg moe dus ik ga mn bed in.
@Cvm, jeej wat leuk dat ze dat geregeld hadden zeg! Super! @Thermoskan, vond ik trouwens ook superhandig als je eens wat langer weg gaat. Met de auto ofzo of de stad in. Het is allemaal net wat makkelijker als dat je ergens moet vragen of ze je flesje warm kunnen maken. Ik moet zelf niet vergeten er 1 te halen. @Musty, lang niet gehoord of wel?? Hier ga ik morgen denk ik de maxi-cosi in de auto installeren. Aangezien wij een kleine auto hebben met 3 deuren blijft de maxi-cosi er ook in staan. Wil hem er niet uit hebben vanwegen het ruimtegebrek. Er moet een maxi-cosi, een peuterstoel en een stoelverhoger op de achterbank. Ben benieuwd of dat past. Anders moet mijn meis in een andere stoel. Een stoel voor 9 maanden tot 12 jaar. Maar eens even kijken hoe we dat gaan doen.
@ Minime, Ja hier ook last van cts. Is voor mij echter niet nieuw ben hier in het verleden n.l. aan geopereerd... Slaap 's nachts met een brace dit helpt goed! @ Vica, Het 'dode' gevoel heb ik nog niet gehad, kan je hier dus niet verder mee helpen... @ Sanne, high tea? @ luckey, Mooie buik! @ Seertje, O dat wordt idd een vrij heftige tijd voor jullie. Wel ff balen, maar voor je het weet komt de kleine meid thuis. @ CVM, wat geweldig zeg dat ze toch een vrijgezellenfeest voor je hebben geregeld. Lekker hoor dat getut Hier, Vandaag nog even wezen winkelen en naar een verjaardag geweest (waren we vergeten)... Vanavond heerlijk gegeten bij de wok (lekker makkelijk). Beetje zenuwen voor morgen (controle gyn) ben n.l. erg benieuwd wat hij gaat zeggen over het feit dat ik de ziektewet zit. Ook krijg ik nog een spuit omdat mijn resus negatief is. Kheb heel wat vragen voor de beste man opgeschreven dus hoop hier morgen antwoord op te krijgen. Trusten.
@Foeske: Dat is helemaal vervelend zeg, dat je al aan cts geopereerd bent, en nu gewoon weer last van hebt. Hopelijk gaat het na de bevalling wel uit zichzelf weer weg. @CVM: Wat leuk zo'n verrassingsfeestje! Had je helemaal niets in de gaten? Extra leuk natuurlijk! Is het nu nog een week voor de grote dag?? Spannend! @Foeske: Succes bij de gyn vandaag. Hier niks bijzonders vandaag. Zometeen eerst even bloed prikken voor Vit B12 gehalte, en daarna gewoon weer werken, net als de rest van de week. Ben echt die 5 weken aan het aftellen!!!
Goedemorgen! @Foeske, lekker hoor wokken! Veel succes bij de gyn vandaag! @MiniMe, jij succes met bloedprikken vandaag. En werkse nog even.. hopelijk gaan de weken snel voor je! Hier een schoonmaakdagje. Straks even met zijn allen boodschappen doen, hubby naar de kapper, ik de steunkousen ophalen en verder thuis even aan de slag. Beetje opruimen, poetsen en stofzuigen/dweilen. Hubby helpt wel dus dat scheelt. Heerlijk dat hij een dagje thuis is . Nu ligt hij nog in bed maar ze zijn hem al goed aan het pesten met het boren in de schuren hahaha.
Maura: ze kan pas mee wanneer er een aantal dingen goed zijn. De voeding en ontlasting moet goed lopen en er mogen verder geen infecties opkomen. Dit komt vaker voor. Máár, als ze het zo goed blijft doen, mag ze eind deze week óf na het weekend naar een perifeer zkh. Dat zou betekenen dat ze naar het Flevo in Almere kan. Ik hou rekening met na het weekend, dan kan het altijd meevallen Gister in de auto had ik het behoorlijk moeilijk Veel zitten janken.......Vannacht redelijk kunnen slapen, hoewel weer tussen het kolven van 4 en 7 was ik weer onrustig. Lag ik te denken over een tekst voor in het geboortekaartje......Waar je je druk om kan maken FB: joepie! 32 weken!! cvm: ooooo, wat een superleuke verrassing!!! Echt gaaf!! Ric is nu naar zijn werk om vrij te vragen. Hij probeert zorgverlof te krijgen, aangezien ik niet mag autorijden de eerste week. Ben kraamvrouw, dus zou het niet verstandig zijn. Ik had gedacht hup auto pakken en gaan, maar dat werd me ontraden........Dus Ric moet me rijden om mijn melk daar te krijgen. Mocht hij geen zorgverlof krijgen, dan worden het gewoon vakantie-uren. Dan komt hij weer terug naar huis om mij te halen en gaan we naar Maura. Moet zorgen dat ik om 10 uur hier klaar sta. Gedoucht, gekolfd enz en wel. Dus ik ga maar eens wat doen hier. Moet ook haar kleertjes in maat 44 alvast gaan wassen en haar tutdoekjes!
@Seertje, oh dat is best al snel! Ze doet het erg goed dus we hopen maar dat ze lekker snel in de buurt is . Fijn dat Ric nog vrij vraagt. Lijkt mij de eerste dagen toch makkelijker en fijner met het heen en weer rijden of niet dan? Veel plezier vandaag bij je kleine meisje!
Seertje ik duim dat hij gewoon zorgverlof gaat krijgen hoor, maar dat zal toch wel in deze situatie..... Ik duim nog harder dat ze naar een ziekenhuis in de buurt mag!!! Respect dat je alles doet afkolven hoor!!!! Hier ga me eens douchen en nog wat opruimen, want om half 10 intake voor kraamzorg....
Hoi hoi, Nou de regelweek is begonnen...Vrijdag trouwen we dus nu véél doen nog!!! Maar straks eerst mn haar laten verfen Heb gisteravond een verkeerde beweging gemaakt waardoor mn bekken enorm veel pijn doen, kan letterlijk amper staan op mn linkerbeen. Dus slecht geslapen en tis niet heel handig juist nu ik veel moet doen. Gelukkig heeft mn moeder de hele week vrij genomen om me te helpen, zodat ik vrijdag zelf ook een beetje fit ben nog Seertje: Ik duim voor je dat je kleine meisje zo goed vooruit blijft gaan! Foeske: Succes bij de gyn! Vica: bekend probleem, met de autostoelen...Hier hebben we het laatst geprobeerd. hebben toch een redelijke auto (fors focus station) maar met een maxi-cosi, stoelverhoger en een puber met overgewicht achterin is het aardig krap....Nouja ze wennen er maar aan, aangezien we toch zo naar Oostenrijk gaan rijden in de zomer
@Seertje: Dat zou toch al een hele vooruitgang zijn als ze zo snel naar Almere mag! I ga voor jullie duimen, maar als ik hoor hoe goed ze het doet zou je denken al eind deze week @bloedprikken: ging lekker snel, ik hoefde niet lang te wachten gelukkig. Donderdag bellen om te kijken of mn B12 weer beter is geworden. @Kraamzorg: hier nog niks van gehoord, zal toch binnenkort ook wel? Ga dan gelijk denken dat ze me vergeten zijn.
@Cvm, veel succes met het regelen deze week! Lijkt mij best stressvol. Hier een kleine ford fiesta en daar moeten 3 stoeltjes in :O. Gaat maar net passen denk ik en dan hebben we geluk dat de kleine jongen aardig smal is hahaha. @MiniMe, anders kijk je even op de site van de kraamzorg. Daar hebben ze meestal wel op staan wanneer ze je ongeveer bellen.
Hallo Allemaal, Hier lekker weekend gehad... Merk aan mezelf dat ik me heerlijk thuis ga nestelen hihi... de hele wereld mag gaan hollen, maar ik heb het best naar mijn zin thuis. Gisteren met vriendinnen naar een parabeurs geweest, voor mij was dat een eerste keer zo'n ervaring en heb het nogal als heftig ervaren.. Heftig in een positieve manier dan... Mn kleine man is vandaag heerlijk te spelen op het kdv! vandaag maar even klein beetje omhuppelen met een doekkie en een stof zuiger en zo door huis! ZO'n onbegonnen en niet voldoening gevend werk hihihihi De intake van de kraamzorg komt bij mij pas eind februari... iemand bekend met het buro de kraamvogel???? vorige bevalling had ik van zin-kraamzorg, beviel ook wel goed hoewel ik na 2 dagen de kraamzorg wel weg kon kijken.... Maar nu zal ik het wel ff nodig hebben met nog een peuter die ook door huis slentert.... Hij hoort natuurlijk ook de nodige aandacht nog te krijgen, de kraamweek zal wel heel anders zijn.... Ben benieuwd! @ seertje: dikke knuffel! Hoop dat je mannetje zijn verlof krijgt. Het is idd niet verstandig dat je zelf al de ritjes naar utrecht zelf gaat rijden. Is ook wel een hele belasting voor je en je kan beter je energie en kracht bewaren om je meis lekker in het ziekenhuis te verzorgen! Ik duim voor jullie dat ze snel naar almere mag komen, lekker dicht bij, en dan niet al te lang moeten wachten totdat ze naar haar eigen bedje.kamertje mag thuis! Iedereen dikke knuffel! Enne succes met de controles en alle afspraken die zo voor vandaag of deze week plaatst zullen vinden!