April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb het dus altijd koud.
    vond het altijd "vreemd" dat jullie op de buikfotos korte mouwen aan hebben, ik heb momenteel mijn fleecevest aan hihi.....

@vica... geen idee waarom maar wil gewoon nog even extra bevestiging dat het een meisje is, stom he....

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn buik van net...

Alleen mijn shirt glimt zo op de foto hahaha.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, nee niet vreemd hoor.. Ik geloof nu ook pas echt 100% dat het een jongen is sinds de 3d echo...

4. saida

saida Lid

22 nov 2010
    19
    0
    1
    NULL
    NULL
    dames, jeetje wat maken jullie wel niet allemaal mee! ik ben het hele weekend ziek geweest. heb gewoon platgelegen met hoge koorts, hoestaanvallen en zware hoofdpijn! ik kon zelfs niet op mijn benen staan zo erg was ik er aan toe!

Seertje gefeliciteerd, ze is er dat is het belangrijkste.

ik heb gelukkig sinds zaterdag geen last meer gehad van die druk op mijn ribben.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok een blote erbij dan.. :)

Een mooi uitzicht is het niet helaas.. (let niet op de rommel)

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Zo vica wat een buik zeg!!!!
    Heerlijk hoor... maar lijkt me ook zwaar. Je klachten beamen dit helaas......

kaartje2go... wie vroeg dit ook alweer....
    enveloppen kun je niet sneller krijgen. Wij maken gewoon kant en klare adresstickers, erop plakken en met de post mee.....

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Saida, hopelijk voel je je nu wat beter! Fijn dat de druk op de borst minder is geworden!

@Luckey, ja ik vind het mega zwaar worden nu.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mooie buik hoor!!
    Lekker groot...;)
    Kan je trots op zijn en lekker mee showen!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Oja nog even wat over de kraamzorg.... wat ik persoonlijk dus niet zou doen....

Flesjes hoef je niet meer te steriliseren maar mogen ook gewoon afgewassen of in de vaatvasser.
    Flesjes mag je ook aanmaken met warm kraanwater....
    Verder zei ze nog dat we hoe dan ook op dag van thuiskomst even starthulp krijgen, of dit nu midden in de nacht is of niet!!!!
    En ik moet de nazorg regelen door een vk.... morgen gelijk even doen

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    VICA: gewoon je oorspronkelijke naam aanhouden. Zo heel populair is hij nu ook weer niet toch?
    Hier geen dood gevoel in mijn benen maar wordt wel heeeeel duizelig en misselijk als ik op mijn rug lig.
    We verwachten natuurlijk wel een foto nu he van jou met je sexy steunkousen haha. Wat een geweldige buik!!

Seertje: wat is Maura goed bezig!! Kan me voorstellen dat het emotioneel wel heel zwaar is om je kleine meis telkens achter te moeten laten. Hoop dadelijk te lezen dat je man zorgverlof heeft gekregen.
    Fijn dat het met de BV de goede kant op gaat.
    Ben ook zo benieuwd hoe bramtimman straks de verzorging gaat doen. Lijkt me genieten dat Ric met de kleine meid bezig was. Daar zou ik helemaal van gaan zwijmelen.
    Vind het ook knap dat je meekletst. Zou me zo goed kunnen voorstellen dat het moeilijk is om de banners te zien van meiden in ons topic die al wel verder zijn.
    Of het gevoel hebben dat je lijf zo gefaald heeft. Ik had dat wel heel erg na de geboorte van *Jurre terwijl ik donders goed wist dat ik er echt niks aan kon doen. Duurde wel even voor ik dat gevoel een plekje kon geven.

FB: lukt het al beter met toegeven aan het bankhangen? Lijkt me heel handig zo’n waterkoker. Ik ken ze niet.
    Lekker toch dat ze je huisje zo lekker onderhanden hebben genomen. Ik kan dat ook niet hoor om hulp aan te nemen dus doe het nog lekker zelf.
    Als je twijfelt aan je buikpijn: bellen!!

Nikske: wat schattig van je broertje!! Daar kan bijna geen kadootje tegenop. Was het gezellig met de meiden van ZP?

CVM: wat een leuke verrassing!! In plaats van haren verven gewoon een vrijgezellenfeest. Maar eh…. Wanneer word je haar gedaan nu? Oh lees net vandaag nog. Rust nogmaar goed uittot vrijdag want anders kun je die dag dadelijk helemaal niet fit zijn en genieten.

Minime: wat vervelend dat je last hebt van het carpaal tunnel syndroom. Ik heb geen idee of je daar iets aan kunt doen en of het na de bevalling ook weer weggaat. Ben je wijzer geworden van googlen?
    Oh ja die tip van Vica over die polsbeschermers heb ik ook ooit gelezen ergens.
    Ik heb ook van die dagen dat ik niet lekker kan liggen omdat meneer dan heel onhandig ligt of mijn buik echt heeeeeel zwaar voelt. Dat volle beetje strakke gevoel ken ik ook. Dan is de buik zo aanwezig pfffffff
    He jij woonde toch niet in weert of wel? Wat bijzonder dat de kraamzorg daar rekening mee moet houden. Ik beval niet in Weert ook al is het dichter bij maar ik rij door naar Veldhoven maar stel je voor dat je moet bevallen met Koninginnedag…..
    Ik hoop dat de kleine man er dan wel al is en dat ik stiekem toch eventjes in mijn oranje bavariajurkje (ahum proesthaha) kan gaan kijken.
    Relaxbroeken in overvloed hier. Ik heb alleen maar joggingbroeken aan. Heerlijk zit dat. Heb wel een spijkerbroek en rokje maar dat zit lang niet zo fijn maar als ik ergens heen moet is het wel wat gekleder ipv een joggingbroek.

Sanne: jij blijft ook maar sukkelen zeg. Mag nu wel eens afgelopen zijn.
    Leuk een zussenuitje. Hier even inspiratieloos maar als je in de buurt van Den Bosch woont heb ik wel een leuke tip voor je. Lees nu net dat je servies gaat schilderen. Dat was dus ook mijn tip. Heb dat met collegas gedaan voor de zomervakantie en het was heel erg leuk. Heb toen voor mijn neefje van 5 een puddingschaaltje en mok voorzien van brandweerauto’s, politieautos en stoplichten. Hij was er super blij mee.
    Ja ik heb het kraampakket al gekregen. Geloof 1 of 2 weken geleden. Zat een tummytub in dus die heb ik nu dubbel.
    Ow dat van je zusje is inderdaad heel hard. Juist op die leeftijd wordt het zo belangrijk wat anderen van je vinden. En jammer genoeg snappen maar weinig mensen wat echt ziek zijn is.

Foeske: Toen *Jurre met 24 weken geboren werd, heb ik wel pilletjes gehad tegen de BV. Nu was mijn lijf natuurlijk nog lang niet klaar voor BV maar voor het geval dat. Heb twee kleine pilletjes ingenomen na de bevalling en een strakke bh gedragen. Enige wat ik dus kan zeggen is dat de pilletjes zelf geen nare bijwerkingen hadden gegeven. Wel wekken die een eisprong op waardoor je dus vruchtbaarder bent. Ik ben ook netjes 4,5 week na de bevalling voor het eerst ongi geworden. (Had 3 weken na bevalling een eisprong zagen we toen we op nacontrole bij de gyn kwamen)
    Hoe was je controle bij de gyn? Heb je je vragen kunnen stellen?
    Gefeliciteerd met je eerste hikje haha. Ben hier ook druk op zoek naar de eerste tekenen van de hik.
    Haha kan me heel goed voorstellen dat maart dan ineens heel dichtbij klinkt. Lekker dat je wel opgelucht adem kunt halen.
    Ow jeetje enveloppen schrijven… dan komt het allemaal wel heeeeeel dicht bij zeg.

Luckey: Heeeeerlijk dat uitmesten!! Als je straks klaar bent, mag je hier komen hoor. Ik kan het niet en manlief heeft geen last van nesteldrang haha.
    Mooi bolletje zeg!

Leonieanita: klinkt als een heerlijk relaxed dagje vandaag.

Koeky: Jeetje wat een kwaaltjes allemaal zeg. Wel goed dat je de ziektewet in mag gaan. Wat vind je daar zelf van?

Kraamzorg komt hier vrijdagmiddag.

Zo fijn die knuffels van jullie allemaal. |het is ook zo raar en went denk ik ook niet. Is geen goede combi zwanger zijn en de eerste jaardag maar wel heel bijzonder al die gevoelens. Ben gewoon wat meer emo nu.
    We gaan niks speciaals doen. We gaan ’s avonds uit eten. Wilden graag iets anders doen zoals avondje snowboarden of nachtje in een hotelletje maar dat is gewoon niet handig nu. Doen we het volgend jaar gewoon nog eens extra goed over want we willen wel elk jaar bij hem stilstaan. Zeker ook straks met zijn kleine broertje.

Hier thuis zijn ze vandaag begonnen met het afgraven van ons perceel. Vier jaar geleden ook al gedaan vanwege vervuiling. Hadden we onze tuin helemaal aangelegd..... sloegen de planten niet goed aan en hadden we veel wateroverlast. Wat bleek...... er is heel verkeerde grond teruggebracht en ook op de verkeerde manier. Na drie jaar van procederen hebben we eindelijk de kans om het nu opnieuw te laten doen.
    Balen voor de honden want die kunnen dus de komende weken/maanden niet naar buiten maar ik hou me vast aan het beeld dat de hele happy family strakjes lekker in een bloeiende tuin buiten zit van de zomer en de honden heerlijk in het gras rollen.
    Gelukkig nog geen echte last van nesteldrang met al die rommel maar echt lekker is het natuurlijk niet.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Wel fijn om te weten!!
    Van die flesjes is ook wel handig... niet meer uitkoken dus?

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Net piepschuimletters besteld met de naam van onze uk
    Wilde dit zo lang mogelijk uit stellen, zodat niemand m per ongeluk te zien krijgt....

Word echt goed verstoppen als ze binnen zijn!!!

Net bij mn ouders gegeten.
    Ze gingen samen met mn broertje mij uithoren over de babynaam hahhaah

Ze probeerden van alles en nog wat.

2e naam hebben ze wel 'geraden' maar heb niks gezegd, en ze hebben niks gemerkt! gelukkig....:$

Heb overal andere antwoorden op gegeven, net zolang tot ze erg écht niks meer van snapten!! :D

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Tips van de kraamzorg, hier kookte ik echt de flesjes nog wel uit dagelijks. Na de eerste paar weken ging ik ze wekelijks uitkoken. Ook gebruikte ik gekookt water. Ik vond zelf het water in Tilburg al vershcikkelijk!!! Dat wou ik dus echt niet zo aan de kleine geven. Nu in apeldoorn hebben we extreem schoon water dus wellicht is het nu een optie.

@Bramtim, wat een mooi idee om wat te gaan doen die dag. En wat fijn dat jullie straks wel gewoon plantjes in de tuin kunnen zetten! Super!

@FB, oh leuk dat jullie de letters besteld hebben. Ik zou ze ook graag hebben maar de kleine heeft geen kinderkamer.
    Gelukkig hadden ze niks door met de naam!

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

#3374 Chantico, 7 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2011
    Saida, rot dat je dit weekend zo ziek bent geweest! Ben je nu wel weer wat opgeknapt? Ik heb een paar weken terug zo'n griepdag gehad, maar ben daarna nog weken zoet geweest met veel hoesten. Pas sinds vrijdag is het vrijwel over, mbv een middeltje van de huisarts...

Ik zou mijn kleintje nooit warm water uit de kraan geven. Weet dat dat tegenwoordig mag, en weet ook van mensen die ik echt hoog heb zitten dat ze dat gewoon doen. Maar ik heb van huis uit meegekregen dat je geen warm water uit de kraan mag drinken, dus dat doe ik zelf niet en al helemaal m'n pasgeboren babietje niet :D Lekker gekookt water hier dus. Al zou ik voor koud water misschien wel redelijk snel overgaan op water direct uit de kraan ipv gekookt en afgekoeld water. Maar geen water uit de warme leidingen dus. (Oh, hier wordt het trouwens hopelijk eerst een aantal maanden fulltime bv, dus tegen de tijd dat ik met water en poeder in de weer moet, is het kindje ook al weer een heel stuk sterker. Voor een pasgeboren babietje zou ik zeker geen warm water uit de kraan pakken.)

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga t water ook idd eerst koken...! Vind ik wel een fijner idee, weet je zeker dat het goed is!:)

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JA na de bvhier ook gewoon afgekoeld gekookt water uit de waterkoker (die hadden we altijd permanent gevuld en gekookt staan)en dan weer opwarmen in de magnetron. Althans zo deden we het met de andere twee ook. Voor mij ook geen warm water uit de kraan. Ook zo geleerd van thuis uit en doe het voor mezelf ook niet :D

Hier ook erg warm weer steeds. Ook a last van nachtzwten de afgelopenw eek. Wordt alleen nog maar erger na de bevalling als alle hormonen er weer uitmoeten!! Ik had altijd stapels tshirts naast mijn bed liggen omdat het gewoon vies is!!!

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Warm hebben: Ja, heb ik ook last van. Vooral op mn werk, als mn collega's zitten te kauwkleumen heb ik hartstikke warm! En normaal ben ik altijd degene die het koud heeft! Ook heb ik de hele winter nog geen last van koude handen en voeten gehad, terwijl ik dat normaal echt heel erg heb (vooral in bed). Prima dus, maar ben blij dat ik niet in de hete zomer zwanger hoef te zijn! ;)

@Vica: Zo, flinke buik zeg! Kan me voorstellen dat je er last van hebt. Ik, met mijn redelijk bescheiden buik als ik het zo vergelijk, vind het de laatste weken al zwaar worden, als de baby zo hangt onderin mn buik (zo'n gevoel). Respect voor jou!

@Luckey: Ik was het die vroeg over Kaartje2Go ;) Thanx voor de tip, dat is wel een heel goed idee! Eerst maar even een adressenlijst maken, kan hubby de stickers wel in elkaar flansen denk ik.

@Bramtim: Ja ik woon in Weert:) Waar woon jij dan? Ergens tussen Weert en Eindhoven neem ik aan dan?

@warm water: Ik zou ook geen warm water zo uit de kraan nemen. Net als Chantico geleerd dat dat niet goed is, dus doe het zelf niet, en voor mn kleine babytje zet ik nog een stapje extra!

@All: Voor degene die het zo warm hebben: hebben jullie ook meer/sneller last van zweetvoeten? Ik heb er nogmaal nooit last van, maar als ik nu na een dag werken mn schoenen uittrek, zijn mn voeten een beetje klef. Niet dat ze heel erg stinken, maar gewoon zweterig. Zal ook wel met de hormonen te maken hebben...

18. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    minime!! Wat grappig, dan zijn we bijna buren. ik woon in Dorplein :)

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    haha ik wist niet dat er een mede-april-mama zo in de buurt woonde! Kom je daar oorspronkelijk ook vandaan?
    Ik kom oorspronkelijk uit Drente, dus ben geen echte Limburger. Ik woon nu ruim 6 jaar in Weert.
    Zomers fiets ik wel vaker (mountainbike/crosshybride) en ben ik ook weleens door Dorplein gekomen:) Verder ken ik het niet zo goed.
    Budel zelf wel, althans wel vaker geweest, daar woont familie.

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Bramtim: Zit je dan wel in Weert bij de vk/gyn?

Deel Deze Pagina