Het is natuurlijk wel zo dat je steeds een beetje denkt van goh, nu zou ik zover zijn enzo. Ook omdat ik van die mailtjes krijg van de zwangerschap per week (moet ik nog even stoppen). Dat je denkt: geen gipsbuikafdruk, geen verlof, geen kraamzorg, geen fotoshoot. Maar toch denk ik ook positief: geen striae, geen uitgelebberde doos, langer babytijd, lekker rood vlees eten enz enz. Ik probeer het maar te relativeren Ik had net na de bevalling vooral het gevoel of ik het had kunnen voorkomen door het echt rustiger aan te doen, maar mijn cervix was de week ervoor lang genoeg. In principe zou het dan goed moeten zijn. Wat er bleef knagen, en dat heb ik met de vk ook besproken, dat ik de dagen ervoor soms vruchtwater dacht te ruiken. Ik had er expliciet naar gevraagd. Ze vk zei dat het theoretisch wel een hoge vliesscheur kon zijn, maar dat ze het uit mijn verhaal niet vanuit ging. Ik moest op mijn intuïtie vertrouwen en in principe was deze dus wel goed. Heb ook gevraagd aan de vk, dat als ze er wat aan hadden gedaan ze het ook hadden kunnen voorkomen, maar het blijft koffiedik kijken..... Gister middag/avond even een rustig avondje thuis gehad. Moest echt even rusten en de vk zou mij komen controleren. Ric heeft gekookt en ik heb lekker op de bank kunnen hangen, dat was heel erg fijn! Vannacht heb ik in mijn slaap blijkbaar de wekker uitgezet voor de voeding van 1 uur Werd dus weer wakker van de wekker om 4 uur, stomverbaasd en wel!! Nou ja, het is goed op gang hoor dus dan maakt het niet veel uit Strakjes lekker naar ons meisje mét haar kleertjes
Seertje wat een geweldig nieuws!! Ben zo blij voor jullie! Musti: dikke knuffel. Hoop dat je snel uit je dipje bent. En troost je...ik zit ook weer even met een dipje. Maar we moeten er door he Ik hoor dat iedereen het lekker druk heeft Hier heb ik gisteren vernomen dat ik nog niet thuis kan blijven. Dan moet ik gewoon 100% in de ziektewet gaan en dan verlies ik dus gigantisch veel loon. Er was geopperd om me halftijds te laten werken en halftijds op ziektewet te zetten, maar daar doen die mensen van de ziektewet (weet niet hoe die instantie heet die dat bij jullie regelt) dus heel erg moeilijk over. Tja, ik ben niet 'ziek' he Dus het wordt voltijds blijven werken tot een week voor de bevalling. Niets aan te doen Gelukkig doet mijn baas alles om het me toch wat comfortabel te maken en mag ik elke middag een uurtje gaan liggen in het ehbo lokaal. Heb ook een bankje gekregen om mijn voetjes op te leggen zodat ik minder last heb van het vocht in mijn benen. Gisteren was het zelfs zo erg dat mijn knieën gewoon helemaal verdwenen waren!! Mijn benen gingen in een rechte lijn naar beneden. Geen knieën, geen enkels,.. Jeetje dat deed zeer. Maar genoeg geklaagd. Gelukkig is het heel mooi weer en kan ik hier op mijn bureau toch genieten van het zonnetje dat binnen schijnt
@Seertje, wauw wat een prachtige meid zeg! *smelt* Wat fijn dat je er zo positief tegen aan kijkt. Scheelt natuurlijk ook wel dat ze het supergoed doet. @Mobius, wat balen dat je door moet werken zeg! Zou hier in nederland echt heeel makkelijk geaccepteerd worden hoor dat 50% werken en 50% ziektewet. Wel jammer dat ze daar dan minder makkelijk zijn voor zwangeren. Hier gaat mijn meis toch naar mijn moeder, die blijft lekker thuis en mijn zusje komt daar op visite. Mijn meis voelt zich verder gewoon goed ondanks de 38,5 koorts. Kan ik even flink wat in huis doen! Nu even haar haar medicijnen geven...
@seertje : wat een klein popje zeg!! ohhh het kriebelt me nu al om straks weer te genieten van ons babytje! veel plezier vandaag MET de kleren
Goedemorgen, @musty; doe lekker rustig aan meis..dikke knuffel! @seertje; wat een goed nieuws, hoop dat er snel plek is voor jullie meisje! En wat een mooi kindje hebben jullie, echt een schatje! @vica; fijn dat de steunkousen zo bevallen. Beterschap met je meisje.
Goeiemorgen allemaal, Seertje: Wat is maura ontzettend gaaf en mooi zeg! Ze ziet er helemaal niet uit zoals de meeste prematuurtjes, behalve dat ze erg klein is dan Fijn dat ze al naar Almere mag! De rest: ik lees mee hoor, maar ben even te druk met de bruiloft om te reageren. Hier: Beeb doet het goed, ik ben alleen te druk nu overdag met regelen/opruimen enz enz waardoor de kleine veel slaapt (als mama beweegt slaapt ze Dat bewegen haalt ze 's nachts in, dus mama is gesloopt Maar goed, na de bruiloft doe ik een weeklang NIETS meer hahaha. Nu snel naar fysio, wel even lekker want heb erg veel last van mn rug en vooral mn bekken. Eigen schuld dikke bult, maarja, je trouwt maar 1x Oja, mn neus is helemaal opgezet zag ik vanmorgen, echt een dop geworden!!! Lekker dan, wist heus wel dat je ook vocht in je gezicht kan vasthouden maar had dat nou niet een weekje later kunnen beginnen???
@Cvm, geniet straks maar lekker van de rust. En nu zo van de fysio. Ik zag net dat ik alweer 32 weken zwanger ben! Vanaf nu mag je in elk ziekenhuis bevallen toch?
Seertje wat een mooi klein poppetje en wat fijn dat ze naar Almere mag! Echt super! Vica ik zou niet weten of je met 32 weken in ieder ziekenhuis mag bevallen.... cvm hopelijk valt de vochtophoping in je gezicht mee, fijne bruiloft vast!
Zie nu net pas dat mijn beide onderarmen vol zitten met kleine rode speldepuntjes Het jeukt niet of nog niet haha, heb geen idee wat het is....Heb alleen wel andere bodylotion vanaf dit weekend, misschien dat ik daar niet tegen kan maar dan zou het ook buik, benen etc moeten zitten....
Seertje Wat een mooi klein meisje. Super om te zien. Vanmiddag maak je vast foto's met kleertjes aan. Ben ik ook benieuwd naar! X
@Kelly, het kan zijn dat bepaalde lichaamsdelen slechter tegen een lotion kunnen. Dus dat is wel goed mogelijk dat het daardoor komt.
Mijn huid is ook gevoeliger sinds ik zwanger ben. Maand of 3 geleden had ik me been open gehaald, had er een pleister op gehad die afdruk zie je nog steeds. Het is gewoon gaan irriteren op 1 of andere manier.
Moreguh . Ben al lekker aan de poets hiero. Tis echt nodig *schaam*. Musty!! Een dikke KNUFFEL!!! Seertje, Wat een prachtig meisje!!! En ze kijkt al zo wijs! Mobius wat naar zeg maar als je nou echt niet meer kan met zoveel vocht in je benen is niet goed hoor!! Vind wel dat ze zwangere vrouwen zo ongezond lang doorlaten lopen. Hier zijn ze gewoon heel voorzichtig met zwangere vrouwen dat heb ik gisteren wel gemerkt aan de arboarts. Ze vinden het gewoon heel belangrijk dat je je zwangerschap goed en gezond doorlopen en dat je na je verlof weer fris fruitig en volledig hersteld aan de slag gaat. Vind het wel ontzettend rot voor je . Kelly, kan je misschien een soort exzeem hebben. Dat heb ik wel al me hele leven hoor. De ene keer heftiger dan de andere keer. En altijd op m'n armen. Het zou heeeeel goed kunnen komen door bodylotion. Zeker als die niet goed intrekt. Dat lekker broeien en dan krijg je allemaal rode spikkels. ehhhhmmm ow ik moet naar de VK vanmiddag dan gaan we m'n bevalling doorspreken. Vooral mijn angst om te bevallen, jaja en het is al de 2e keer . Ik ben zo bang dat het weer zo'n hel wordt als vorige keer . Dus ik wil gewoon sneller actie. Ik bedoel ik heb er met m'n dochter meer dan 1,5 dag overgedaan om volledig te ontsluiten. En met de ruggeprik was het heel snel gedaan (kwas in slaap gevallen ) ik bleef namelijk hangen op 2 cm. *zucht* Dus ik wil gewoon sneller actie anders ben je zooooo vermoeid. Maar goed dat gaan we vanmiddag allemaal doorspreken. En dan gelijk kijken of ik me kraampakket kan ophalen . Heeerlijk weer al dat charmante spul vooral het kraamverband whahahaha Ik ga weer verder poetsen anders blijft het hier een zooitje vnv komt me ma op passen dan ga ik met m'n pa en man het kamertje halen ow en vandaag komen de tractaties binnen leuk leuk leuk maar is schoonmaken. Echt een weekje houdt ik m'n nesteldrang onder bedwang en het is een zwijnenstal!