April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Bramtim: Veel sterkte vandaag.
    Ik hoop dat jullie vooral de mooie momenten mogen herinneren!
    X

2. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    complimentjes: :) moet er helemaal van blozen! We zijn idd supertrots op ons poppie :D
    mobius: wat een verhaal. Vind het echt heel erg voor je........
    FB: grappig toch hoe dieren reageren!
    Jorietje: viel de prik een beetje mee? Leuk geboortekaartjes uitzoeken!
    vica: jeetje, ze heeft serieus koorts :$
    Succes vandaag! Snap het dat je het spannend vindt :)
    chantico: ze is gister gewogen en gemeten. Ze woog 1525, maar dat was met nog wat dingetjes aan haar lijf.
    nikske: ook echt niet fijn dat je nog ff iemand mag gaan inwerken.....
    dames die vocht vasthouden: lijkt me echt irritant...Ik had het alleen 's ochtends in mijn vingers/handen.
    bramtim: heb je banner met tranen in mijn ogen gelezen. De emoties zullen je vandaag om de oren vliegen, maar dat is niet erg! Hij doet zijn werk als grote broer hartstikke goed, dus je kan trots op hem zijn :) Happy Jurre-dag!

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    goodmorning,

Bramtim: Ik dacht al aan je vanmorgen. Sterkte vandaag op jurre-dag!

Seertje:Al enig zicht op wanneer er plek is in Almere?

Dieren: Hier twee katten en een hond. Een van de katten is niet erg lief voor wie dan ook (al gaat het wel beter nu!!!) alleen van mij kan Ze alles hebben. Maar tis ook echt mijn beessie, had haar al voor de mannen in ons leven kwamen. Dus geen idee of het door de zwangerschap kwam. Kat nr2 is echt een knuffelkont maar dat issie naar iedereen, die kan je in de knoop leggen! En de hond is wwel wat aanhankelijker maar dat kan ook komen doordat ie nu praktisch nooit meer alleen is...

Ik heb sinds gisteravond een hele rode handpalm met allemaal vochtbultjes erop....jeukt enorm!!! Meer die dit hebben?

Vandaag de dag vóór D-DAy ;) Dus druk met de laatste dingen regelen! Probeer me wel rustig te houden anders ben ik morgen gesloopt ;) gelukkig is lief thuis en mn ouders komen de hele dag :)

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mobius: Gefeliciteerd met je 32 weken!
    En 9 kg is netjes toch, ik ga zaterdag weer eens wegen, maar was afgelopen week al +10. Nu houd ik ook nog extra vocht vast, dus ben er bang voor....hihi

@Star: Succes bij de groeiecho!

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ff weer een update :)

Gister mochten we haar uitgebreid wassen. Dit gebeurt natuurlijk nog allemaal in de couveuse met natte gaasjes en het drogen met een hydrofielluier. Alles moet gewassen, normaal doen ze alleen de oogjes, mondje en bij het verschonen natuurlijk de billetjes.
    Maura vond het allemaal heerlijk. Ze lag lekker ontspannen en wakker naar ons te kijken. Zwijmel!!! Het was echt een heerlijk moment!!
    Ze is ook nog gewogen en gemeten. Ze woog 1525 maar had nog het een en ander aan haar lijfje, dus ze is iets lichter. Haar hoofdje is 28,5 cm, bij geboorte met haar conehead 26,5 cm. Haar hoofdje is mooi opgebold :D Qua lengte zou ze 1,5 cm zijn gegroeid, maar het is natuurlijk niet nauwkeurig te doen. Beetje nat vingerwerk.
    Nadat ze schoon en verschoond was, heeft ze lekker met papa gebuideld. Ik heb haar voor het eerst zelf op zijn borst mogen neerleggen en daarna ook weer terug mogen leggen :)
    Ze heeft na dit hele avontuur haar eerste rompertje aangekregen!!!! JOEPIE!! Gekregen van papa op de dag van haar geboorte. Met de tekst: "Handle with Care". Zo schattig!
    Gisteravond bleek haar voetje dik te zijn waar het infuus zat :( Dus heeft ze een nieuw infuusje gekregen.....Het plekje bij het oude infuusje had een hematoompje (bloeduitstorting) en het velletje lag er af.....Gister had ik de vpk aan de lijn en zei dat de plastisch chirurg kwam kijken naar haar voetje, dus ik gelijk in de stress. Maar toen we het gister zelf hebben gezien, viel het mee. Voor de zekerheid laten ze het nakijken.

Gistermiddag een kaartje afgemaakt bij kaartje2go!!! Krijgen morgen de proefdruk van binnen. Ben helemaal in mijn hummetje! Erg tevreden!!
    Had ook het Flevo gebeld, om te vragen of het mogelijk was om te gaan kennis maken (ter voorbereiding op de overplaatsing) en dat was helemaal geen probleem! Vandaag gaan we er naartoe om 4 uur. Kijken waar ze komt te liggen!
    Nog een meevallertje is dat ik uitgestelde kraamzorg krijg. De vk moet het alleen even aanvragen. Maar krijg max. 5 dagen 5 uur p/d kraamzorg als Maura thuiskomt. Dus dat is wel heel fijn. Je weet wel hoe het in het zkh er aan toe gaat, maar voor de dingetjes thuis is dat wel lekker!

Ooo ja! Gisteravond zijn we, nadat we terug waren van het WKZ, toch naar de cursus gegaan. Als verrassing met lange vingers met muisjes! Had het afgezegd, maar vonden het toch leuk om te gaan. Dit was de laatste avond voor de reünie. Ze vonden het allemaal heel leuk om ons te zien. Gelijk ons meisje geshowd :D Dus dat was gezellie!

6. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    cvm: fijn om te horen dat het beter gaat met je poezel! Mocht ik je niet meer spreken: heeeeeel veel plezier morgen!! Geniet ervan, want het gaat zooooooo snel voorbij!!

7. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn hoor vandaag jurre dag! dat je ook maar mooie herinneringen mag hebben!!

@vica: nou toch maar overwegen dan;) maar dan moet ik er wel ook een steunbroekje bij.....;) hoe sexy:)

8. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mobius: hier ook stresskip maar ik heb al lijstje gemaakt met wat ik allemaal nog wil doen . anders kan ik het niet van me afzetten:s

@seertje: fijn zoveel positieve dingen!!!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bramtim.... fijne JurreDag. Hij is al een super grote broer en blijft deze taak ook doen hoor!!! Geniet van de mooie herinneringen die jullie aan hem hebben!!! Knuffel.

Seertje... wat heerlijk om te lezen weer. Geniet er elke keer weer van.

CVM... de laatste dag..... Alvast heel veel plezier morgen!!!
    We gaan een weekendje weg dus zal maandag denk ik ps weer echt online zijn (morgenvroeg vast nog even hihi) dus geniet met volle teugen!!!!!

Lijstje... ik heb geen lijstje met wat ik nog moet doen.... volgens mij heb ik alles gedaan. De box moet nog gehaald en kledingkast moet nog iets verstevigd maar dat zijn dingen die ik niet kan doen, dus hubbies taak. Verder kamertje poetsen maar dat doe ik met en met.... Ziekenhuistas moet ikw el nog even bij elkaar verzamelen. Nieuwe toiletspulletjes enzo....

Hier.... ondanks mijn bad opgestaan met pijn in rechterpunt heup. Dalijk dus even hete douche nemen.
    Moet evne langs de winkel voor spulletjes te halen voor mee morgen en de rest (boodschappen voor mee) doe ik vanavond met hubbie. Had ook nog wil stofzuigen/bad poetsen maar doe alleen het eerste. De rest gaat gewoon niet....

Zoon wordt vandaag eerste keer op KDV opgehaald door het busje van de BSO, ben benieuwd hoe dat zal gaan... spannend.

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Weer ff ego en ff snel (ben op mn werk) maar wilde even laten weten dat t bloedprikken gisteravond wel meeviel, maar die spuit vond ik wel gemeen, het zetten van de spuit op zich niet, maar de dikke stroperige vloeistof die erin "gespoten" moest worden, dat moest echt heel langzaam.. en dat voelde niet bepaald fijn, maar ach

Ter compensatie mochten we ff naar de kleine gluren, was niet de bedoeling maar om die spuit snel te vergeten vond mijn vk dit een mooie oplossing :D Vonden we erg leuk van de vk

Vanmiddag komt iemand van de kraamzorg op bezoek voor de intake, hoop daarna ff tijd te hebben om alles weer een beetje bij te lezen en anders haak ik gewoon weer in :)

11. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    hallo hallo,

Jeetje wat is er weer veel geschreven!!!!! Ff weer flink wat bij moeten lezen, sorry voor de dingen die ik weer vergeet en niet op reageer...

@ bramtim: Vandaag JURRE-dag. Ik hoop dat het voor jullie een fijne gedenk dag wordt met warme en prachtige momenten die jullie delen... Ik sluit me bij Seertje aan, dat hij goed zijn best doet als zorger voor zijn broertje en dat het met jullie ook goed mag gaan.

@ seertje: Lieve Mama, wat een kracht dat je ook altijd weer hier je verhaal doet over jullie pracht wondertje Maura! wat een stoer wijffie is het toch ook zeg, hoop dat ze snel richting almere mag komen. Goed dat jullie al hier kennis gaan maken en de boel verkennen.... Hoop dat ze snel mag verhuizen;)

@ vica: succes vandaag met die info / sollicitatie en natuurlijk beterschap voor je meis!

@ fb: Jij lekker aan het knutselen???? ben eigenlijk stiekum heel erg benieuwd naar die mutsjes;)

@ luckey: voorzichtig aan met je heup enzo??? hopelijk zijn deze kwaaltjes over als jullie ook van jullie wondertje mogen gaan genieten.

@cvm: spannend!!! nog een dag en dan ben je de vrouw van!!! Geniet lekker van de voorpret en morgen ga je zeker weten stralen;)

Hier: pff, heb zo de laatste controle bij de vk en eigenlijk ook wel beetje zenuwachtig... Hierna moet ik over na het ziekenhuis voor controle. Ik merk dat mijn lichaam een beetje zwangerschapsmoe is, dit had ik ook heel sterk bij Bart... Ben snel moe, vatbaar voor elk griepje, verkoudheidje en alles wat maar beetje besmettelijk is... maar goed nog maar een paar weekjes hoop ik! Ben zo benieuwd hoe het allemaal zal lopen en zie eigenlijk ontzettend op tegen de bevalling. Maar goed, over me heen laten komen is het beste, het is alleen jammer dat ik daar in mijn slaap niet over na denk dat het toch moet gebeuren,, droom de gekste dingen. Hebben meer hier last van????
    Ik heb wel sinds gisteren verlof, nog een keertje terug naar het werk om nog eens met de jongeren en collega;s te eten en daarna ga ik echt volop genieten van al het moois wat komen gaat...
    Als traktatie voor het kdv van mijn zoontje heb ik een grote fles gehaald (tevens spaarpot), met allerlei mini flesjes erin met zachte snoepjes. Nu alleen nog even een leuk kaartje er aan met Bart is stoer, want hij is grote broer!!! maar goed mijn mams komt volgende week weer een paar dagen logeren en dan gaan we wel even creatieven.

Nou ik ga me maar es klaar maken om zo de deur uit te gaan naar de vk.

Knuffel voor iedereen...

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Wat is er veel geschreven!

@Bramtim, fijne Jurredag!!! Wat fijn om te lezen dat jullie er zo mooi mee omgaan.

@Seertje, wauw het gaat echt goed met jullie meisje he! Veel succes vanmiddag en hopelijk mag ze snel over naar Almere.

@Iedereen die naar de vk moet, succes!

@Iedereen die aan het werk is, werkse!

Hier is mijn meis pas om 10.00 uur wakker geworden. Vanmorgen om 6 uur had ze nog 39,5 koorts.. Nu lijkt het een stuk minder, zo even opmeten. Ook heeft ze net nog gespuugd. Maar gelijk daarna was ze supervrolijk. Heeft een biscuitje gegeten en wat slokjes gedronken.
    Zo gaat ze naar mijn moeder, al hou ik haar liever thuis. Maar dat gaat echt niet. Als ik niet naar die info-middag kom dan krijg ik zowiezo geen sollicitatie.

Nu even de tas van mijn meis klaar maken, haar aankleden en temp opmeten.

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden..

Mag ik hier weer inspringen :) ?? Heb op mijn werk eindelijk vervanging gevonden.. Ben gister bij de VK geweest & de intake van de kraamhulp is ook achter de rug.. Hoop dus dat er nu eindelijk wat rustigere dagen aankomen !!

Ik heb 32 pagina's gemist.. Veel te veel dus om bij te lezen :) SORRY !!

Ik ga wel even het nieuws van seertje bijlezen.. Ben wel benieuwd hoe het met de kleine gaat.. Voor alle andere meiden ik ga jullie vanaf hier weer volgen.. BELOOFD !!

xxx

14. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Nou dames, hier op het werkt is er een collega uit nederland die zopas een 2e kindje heeft gekregen. Heb hem ook nog eens gevraagd hoe het bij jullie zat en of er veel verschil was met nederland. En hij heeft me toch ook wel wat gerustgesteld ivm het loon. Volgens hem waren er in belgie veel meer voordelen aan kindjes krijgen. Dus zal alles nog maar niet uit proportie halen. Van een andere collega hoorde ik ook dat ik als alleenstaande mama een serieuze loonsverhoging mag verwachten (en dat is blijvend) dus ik kijk er weer een beetje positiever tegenaan :p

Joloki: Ik dacht er ook net aan om nog eens een lijstje te gaan maken met wat er nog moet gebeuren. Ik vrees alleen dat alles hier op het werk moet gebeuren. Ben echt totall loss tegen dat ik van het werk thuis kom. Gisteren meteen op de bank beland en er ook niet meer af geraakt :(
    Dus zometeen maar eens googelen voor een lijstje :p

Seertje, wat een leuk berichtje weer :)
    Kreeg al een traantje toen ik las over hoe jullie haar helemaal hebben mogen wassen en buidelen :) Kan me helemaal voorstellen hoe je dan helemaal smelt als je je prachtige meid zo kan vertroetelen. En wat leuk van haar nieuwe rompertje. Ik kan wel 100x naar haar mooie fotos kijken dus als je nog fotos wil plaatsen van haar leuke rompertje...geen probleem hoor (hint hint :p)

CVM: Laatste dagje idd...spannend! :)

Lucky: geniet van je weekendje. Kan deugd doen he? :p

Leonie: Van die dromen heb ik de laatste tijd hoor. En die lijken altijd zo echt :( Vannacht gedroomd dat iemand me hier op het werk van de trap had geduwd :x

Jorietje: Fijn dat het bloedprikken meeviel. En wat super dat je vk je als compensatie nog even naar de kleine liet gluren :D

Douchen: Ik heb nog eens gehoord hier dat jullie een heet bad/douche gingen nemen. Maar ik heb eigenlijk gehoord dat het heel slecht is voor de doorbloeding nu. Ook is het deze laatste weken heel erg gevaarlijk om van je sus te gaan. Dus letten jullie meiden een beetje op? :)

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Seertje wat een goed nieuws allemaal zeg.. en wat een prachtige foto's !! Ik krijg er gewoon kippenvel van hoe sterk je bent en hoe goed je dit allemaal opneemt.. en jullie meisje is al net zo sterk !! Daar mogen jullie apentrots op zijn..

Dikke knuff

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Bramtim, een fijne/mooie Jurre-dag gewenst!

@ Mobius, 9 kilo is netjes hoor! Gefeliciteerd met je 32 weken. Ben nieuwsgierig naar je foto....

@ star2, hoe was het op controle?

@ CVM, 1 tip! Geniet met volle teugen want voor je het weet is het voorbij!!! Maar volgens mij komt dat wel goed ;)

@ Seertje, Wat super dat Maura zo goed vooruit gaat. Heb je een foto van haar met haar rompertje, ben natuurlijk wel benieuwd... Wat heerlijk dat je toch nog kraamzorg krijgt kun je de eerste dagen thuis extra genieten!

@ Jorietje, Haha dat idd een mooie troost om naar de kleine te kijken ;)

@ leonie, Heerlijk dat je verlof hebt! Hoe was het bij de vk?

@ Vica, Fijn dat je meis in ieder geval heeft bijgeslapen. Succes op de intro.

@ Nikske, spring er maar weer in hoor, hoop dat het nu idd wat rustiger wordt voor je. Hoe was het bezoek van zp meiden nog?

@ mobius, wat fijn dat je collega's wat meer duidelijkheid hebben kunnen geven betreft je loon e.d.

Hier,
    Luckey ik kan jou wel een hand geven denk ik. Verrek van de pijn. Volgens mij nog steeds van m'n te drukke dag op dinsdag... pfff wat vermoeiend is dat zeg! Heb maar weer m'n bekkenband aan vandaag, moet tenslotte toch prettig op weekend kunnen ;). Vandaag de baby spullen strijken en om boodschappen en dan doe ik niks meer... (op de tassen pakken na dan).

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Foeske, waar gingenjullie ook alweer heen???
    heerlijjk hoor even eruit, hopelijk valt het bij ons allebei dan met de pijn mee.

Die bekkenband, tegen welke "pijn" is die nou het beste.
    Mijn schaambeenpijn is nl wel te doen nu, ik verga echt vd pijn onder in mijn rug (rechts naast stuitje)....

Nikske, spring maar gewoon in hoor...

Mobius, fijn dat je meer duidelijkheid hebt.
    En enige voordeel wat ik nu kan bedenken is dat kraamgeld en die maandelijkse storting en niet te vergeten je loonsverhoging wegens alleenstaande mama... Hier is kindergeld veel te weinig vind ik en dan ook nog eens elk kwartaal.
    Duitsland is ook beter geregeld, daar heb je tenminste de mogelijkheid om 3 jaar thuis te zijn bij je kindje. (2 jaar betaald en 1 jaar onbetaald maar wel met behoud van werkplek)

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Foeske: wat lekker er even een weekendje er tussen uit :) Het bezoek van de zp-meiden was weer onwijs gezellig :D

Luckey: vervelend zeg zoveel pijn.. de bekkenband zorgt ervoor dat je bekken minder instabiel zijn en dat neemt de pijn in de onderrug & heupen iets meer weg..

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    dan ga ik dat toch maar eens navragen bij de gyn.
    maar die dingen moet je zelf kopen en loont zich dat dan nog voor die 9 weken???

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: de meningen zijn nogal verdeeld over die banden.. Er zijn artsen die hem aanraden zodat je minder pijn hebt.. Maar het nadeel is dat je je bekken nogal verwend en als je hem na de bevalling dan aflaat dan is je bekken niet sterk genoeg om het weer zelf terug op te vangen..

Ik zou eerst kijken of je hem niet ergens kunt lenen om uit te proberen.. Zo heb ik hem kunnen lenen van mijn fysio en heb het uitgeprobeerd.. Dan hoef je hem niet meteen zelf te kopen !!

Deel Deze Pagina