April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #3621 Me2, 10 feb 2011
    Laatst bewerkt: 10 feb 2011
    Foeske: heel fijn weekend!!!

Fleuri: heb ook bij onze dochter moxa geprobeerd ookal ben ik ook niet zo van het alternatieve. Bij mij heeft het helaas niet geholpen. De baby werd er wel lekker druk van (dus dan meer kans op draaien!). Moet het wel echt een dag of 10 doen 2x per dag....maar hoor echt vaak goede resultaten!
    Dan heb je iig alles geprobeerd denk ik dan maar!

Vica: klinkt allemaal niet erg ideaal en zelf wat risicovol.... Zou dan inderdaad maar voor het alternatief gaan...fijn dat het beter gaat met je meisje!
    Je gevoel over opa zat dus goed! Goed dat je het eea hebt gemaild! ben benieuwd waar ze mee terugkomen!

Jojoki: ja inderdaad calamiteitenverlof (volledig betaald) is echt om bij de bevalling te zijn (dus hooguit 1/2 dagen). Gebeurt het in het weekend dan krijg je geen calamiteitenverlof (als je normaal niet in het weekend werkt). Daarna heeft de man recht op 2 dagen kraamverlof

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wat fijn voor jullie! Van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Jojoki, ja idd zoals Me2 al zegt. Callimiteitenverlof tijdens de bevalling. Daarna 2 dagen vaderschapsverlof.

@Me2, ja ben erg benieuwd waar ze mee komen. Hoe gaat het verder met jou dan? Trek jij het nog allemaal met het werk?

Ik ga zo ook maar weer eens mezelf een schop geven richting bed hahaha.
    Geloof dat ik ook last heb van zwangerschapsvermoeidheid. Ik heb nog niet eens de energie om naar de winkel te gaan.
    Maar ja, die dingen gaan nog gewoon door de aankomende weken.

Trouwens een vraagje... Zo'n infomiddag over bevallen in het ziekenhuis. Is dat erg leerzaam? Vond je het fijn om te weten hoe het allemaal gaat enzo?

Hier is hij morgenmiddag. Ik zou er graag heen gaan, maar ik weet niet hoe mijn meis zich morgen voelt. Wat zouden jullie doen?
    Lekker een dagje thuis met mijn meis of toch maar daarheen gaan?

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hey meiden, ben net terug van een lange dag. Eerst gewoon werken, en daarna uit eten met collega's. Was erg gezellig, maar heb nu last van mn buik (helemaal opgezet) en toen ik in de trein zat flinke steken in mn buik. En ik heb helemaal niet zoveel gegeten! Maar misschien toch net iets teveel...
    Heb alles even vluchtig doorgelezen, en kom morgenavond weer uitgebreid meekletsen.

@CVM: Heel veel plezier morgen!!! Maak er een geweldige dag van, en ik ben natuurlijk heeeeel benieuwd naar foto's van het bruidspaar!

@Nikske: Leuk dat je er weer bent! Mooie avatar foto ook!

Welterusten allemaal! XX

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hai meiden,

Even enorm ego :( heb onwijs last van harde buiken en ben onwijs moe. Ik moet nu dus ook 50% gaan werken dus ik werk nu 4 halve dagen. Opzich wel lekker maar moet er wel aan wennen. De arboarts wilde me voor 100% thuis zetten maar wil dit eerst proberen. Dus ik ga zo lekker m'n bed in. Ben echt kapot. Sorry sorry voor dit ego bericht maar ik kan echt even niet meer :(.

BramTim, hoop dat jullie een mooie Jurre dag hebben gehad.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ohhhh ja!

@CVM, heeeeeeeeeel veeel plezier morgen! Geniet ervan! Het wordt vast een superdag!

@MiniMe, fijn dat het een leuke dag was! Doe lekker rustig aan he.

@Koeky, jij ook rustig aan doen he! Hopelijk helpen de halve dagen werken.

7. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal!

8. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja kijk en dat wist ik dus niet en man ook niet, dus die heeft bij d egeboorte van de eerste ook maar 1 kraamdag gehad de dag na de bevalling dus dat scheelt hem nu dan weer een dag:)

9. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    !!!!!!!cvm fijne dag vandaag!!!!!!!!!!

10. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @koeky: nou probeer maar lekker te genieten van je halve dagen!!! lekker wat meer rust!!

@cvm: fijne dag vandaag, komt vast goed schat ik zo in!!

@vica: tja ik ga niet heen we hebben een nieuw ziekenhuis maar ik zie het wel hoor.
    Bij mijn meidje wist ik van te voren ook dat ik in het zkh moest bevallen maar ben ik ook niet geweest van te voren.
    op dat moment word je wel geholpen en daarna lig je evt toch alleen maar op zaal.

Maar het kan best zijn dat je je wat fijner voelt als je weet hoe of wat!:D
    Ik heb altijd zoiets van ik laat het wel over me heen komen;)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier niet veel bijzonders te doen vandaag. Beetje opruimen, schoonmaken en vast wat keuken kastjes leeghalen nu de renovatie dichterbij komt.

Met mijn meis gaat het supergoed. Dus ben ik ook weer blij mee.
    Ik heb besloten niet naar de info middag van het ziekenhuis te gaan vandaag. Zowiezo zou mijn zusje oppassen maar die heeft alweer afgezegd (ach had het kunnen weten natuurlijk).

Jullie nog plannen voor vandaag?

12. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey onwijs lieve mama's,

Super dankjewel voor alle mega lieve gelukwensen voor onze Jurre-dag. Het is een heel bijzondere en ontroerende dag geweest en we hebben het als heel positief ervaren. Nu is er weer een datum voorbij waar we naartoe leefden.
    Op naar de volgende: 34 weken en weet je... die ga ik gewoon halen!!
    Nog een keertje super super bedankt!!

Ik lees strakjes even bij en reageer.

Vanmiddag intake kraamzorg. Trouwens gisteren kregen we een heel lief kaartje binnen van onze kraamverzorgster bij Jurre. Heb er meteen die avond gebeld om te bedanken. Vond dat zo attent en lief. Kon ik haar meteen vragen of ze eind april vrij wil houden haha. Ze moest huilen en kreeg kippenvel all over.

CVM Meid GENIET van deze prachtige dag. Mooie datum ook trouwens 11-02-2011.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Bramtim: Wat fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad, en wat ontzettend lief van de kraamverzorgster! Ik krijg er zelf ook tranen in mn ogen van!
    Op naar de volgende mijlpaal!

@hier: nog 1 dagje werken (pffff...) en dan lekker weekend houden! Heerlijk relaxen en zondag naar mn zus, beetje bijkletsen.
    Tot vanavond, dan zal ik er weer zijn:)

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Nogmaals:

Have a wonderful day!!!!!!

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM Geniet ze vandaag!!!!!!

Vica... irritant als je je niet op je oppassen kunt verlaten zeg. Hoe moet dat dalijk gaan als jij bent werken/leren en ze zeggen op het laatste moment af.... weet niet of ikzelf daar zo gerust in kan zijn....

Hier.... alle uren vd klok gezien vannacht. vreselijk...
    Ga de laatste spullen pakken en dan lekker weekend weg, hopelijk trekt de regen wel weg zeg bah....

Calamiteitenverlof... goed om te weten volgens mij heeft manlief wel 3 dagen vrij gehad bij 1e maar wel maar 2 betaald verlof gehad.....

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bramtim.... wat super super lief van die kraamhulp zeg, dat ze daaraan gedacht heeft!!! Moet een onwijs lief gevoel geven!!!

17. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Morgend dames :)

Allereerst aan CVM: EEN HELE LEUKE DAG!!! :p

Vica: Ik ben wel naar de infodag geweest en vond het toch heel erg interessant om te weten waar je terecht gaat komen. Maar denk dat dat vooral interessant is bij een eerste. Als je het allemaal al eens hebt meegemaakt denk ik niet dat het zo interessant is ;)
    Over je ex en opa... ik denk dat ik een beetje in dezelfde situatie zit :( Uit dat kleine stukje tekst kan ik natuurlijk niet het hele verhaal lezen, maar klopt het dat je meis het dochtertje is van je ex en dat hij haar niet meer ziet? Of enkel de familie wel? Heeft hij je meis bij de geboorte erkend? En heeft hij dan geen hoederecht?

Het zit nl zo dat ik ook dat moedergevoel had in het begin dat het in mijn ex schoonfamilie niet allemaal netjes ging. Daarom wilde ik de erkenning van mijn ex als vader weigeren. Ik kan dat wel doen, maar dan kan hij nog wel via de rechtbank de erkenning eisen (wat hij ook gaat doen). Maar ik wist al van een hele hoop leugens, maar laatst kwam er nog een leugen bij :( Hij had voor me verzwegen dat hij al van november geen werk meer had. Had hij al eens gelogen dat hij al terug werk had. Niet dus...blijkbaar heeft hij zijn werk opgegeven omdat hij gehoord had dat je alimentatie moet betalen naar je loon toe. En hij verdiende als vrachtwagenchauffeur wel 2500 euro per maand! Dus nu heeft hij geen werk meer en verdiend hij nog maar max 1300/1400 euro. Zo hoeft hij maar het minimum aan alimentatie te betalen :x Dat vind ik zo vreselijk! Net alsof dat geld voor mij is!! Het is toch voor zijn zoon zeker!! :x
    Zo zijn er nog een hele hoop leugens. Dus ik wil hem liefst gewoon het vaderschap weigeren. Als hij toch zo min mogelijk wil betalen voor hem, dan krijgt hij hem voor mijn part ook zo weinig mogelijk te zien :(
    Sorry...werd weer even emo :(:(

Koeky: Snap je vermoeidheid helemaal. Probeer toch maar wat te rusten. Gelukkig kan je 50% gaan werken. Ben je toch nog bezig en kan je ook nog genoeg rusten :)

Bramtim: Fijn voor jullie dat jullie Jurre-dag nog positief hebben kunnen ervaren. Dikke knuf. En wat lief van de kraamverzorgster ;)

Rosa: Proficiat met je zwangerschap! Leuk dat je het ook hier even komt melden :)

Phoe meiden...na mijn emo berichtje ben ik precies weer even helemaal depri. Heb ik altijd als ik aan mijn ex denk. Sorry :(

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Ik kon het toch niet laten om voor vertrek nog ff te spieken! Tot maandag...

@ koeky, Hoop dat je je vandaag weer beter voelt!

@ CVM, DAAR KOMT DE BRUID, TEUTUTUDEU... Veel plezier vandaag!

@ Bramtim, Fijn dat jullie gister zo positief ervaren hebben ;) Veel succes vanmiddag en die 34 weken, die haal jij wel hoor!

@ Mobius, Wat vervelend om zo met je ex om te moeten gaan zeg... Sterkte.

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeimorguh

@ CVM... Geniet van jullie dag vandaag!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dit klinkt wel een beetje als acties van mijn ex.
    Hij heeft haar wel erkend en heeft dus recht om haar te zien maar ook de plicht om te betalen.
    Verder heeft hij niks over haar te zeggen omdat ik ouderlijk gezag heb en hij niet.

Het enige verschil is dat mijn ex het liefst de erkenning ongedaan kon maken als hij het wou. Hij heeft ook al tegen iedereen gezegd dat ze een foutje was en het maakt hem verder niet uit of hij haar ziet.

Ook hij wou een uitkering aanvragen om onder het allimentatie uit te komen. In het half jaar voor ik bij hem weg ging had hij alleen al 30.000 euro NETTO verdiend. Maar ja.... Hij heeft ook torenhoge schulden. Ik ook door hem.
    Ik was verplicht allimentatie te eisen omdat ik een uitkering had en nu ook omdat ik in een schuldregeling zit. Dus er is een hele rechtzaak enzo geweest, maar hij heeft nooit wat van zich laten horen.
    De rechter heeft hierdoor vastgesteld dat hij 500 euro per maand allimentatie moet betalen.

Maar hij heeft ook nog een andere zoon van 10 en verwacht binnenkort weer een zoon met zijn nieuwe vrouw/vriendin?? Maar hij verblijfd nu ergens in Engeland omdat zijn vrouw nog niet hier mag wonen. Ze moet eerst een inburgeringscursus doen ofzo. Ook moet hij haar kunnen onderhouden dus ik weet niet hoe hij dat gaat doen maar goed.

Ik zie mijn ex echter wel een rechtzaak aan spannend zodra mijn meis 12 is. Hij is ervan overtuigd dat al zijn kinderen op 12 jarige leeftijd bij hem komen wonen.

Hier is vooral het probleem dat ik het sneu vind voor zijn familie. Hij heeft een hele lieve familie. Maar nu ik er achter ben dat ze niet eerlijk zeggen wat er aan de hand is is het voor mij afgelopen.
    Ze mogen haar zien, hier... Maar dat willen ze niet.
    Ik woon 1,5 uur rijden verderop en dat vinden ze te ver voor een bezoekje.

Wel erg vervelend van je ex zeg! Mijn ex deed in het begin ook veel dreigen over rechtzaken enzo, maar hij is totaal omgedraaid.
    Vertrouw gewoon op je moedergevoel.

Wellicht kan je via de rechter eisen dat omgang alleen bij jou gebeurd. Dus dat hij zijn kind kan bezoeken bij jou. Dat zou ik zowiezo de eerste tijd doen. Jonge kinderen zijn erg gevoelig voor prikkels en stress bij het uit logeren gaan.
    Ik weet niet precies hoe dat gaat in Belgie.
    Maar zowiezo zou ik al het contact bewaren. Ik heb alle mails nog. Telefonisch contact met mijn ex heb ik ook verwerkt in mails. Zo kan ik er altijd en overal bij.
    Mocht hij een rechtzaak aanspannen dan sta ik heeeeel sterk.

Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina