April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Gefeliciteerd!
    Fijn dat jullie zo hebben genoten!

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @vica; hopelijk gaat de lactulose zn werk doen.

@mobius; hoe gaat het nu meid?

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, knuffel! Hopelijk is je mannetje optijd thuis!

@FB, doe je rustig aan!

@Foeske, ohh klinkt lekker hoor! Zwemmen en ontspannend... ben jaloers!

@Hanna, veel plezier vandaag!

@Nikske, ja ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts voor dinsdag of donderdag. Dan zit er een andere arts. Wellicht neemt die het meer serieus. Ik zou zowiezo niet zonder doktersadvies een klysma geven, vandaar dat ik de HAP gebeld had vanmorgen.
    Ik hoop dat de lactulose in ieder geval voor vandaag werkt, ze is nu weg dus weet niet of ze al gepoept heeft.

Hier heb ik boodschapjes gedaan. Maar eigenwijs dat ik ben haal ik weer veel te zware dingen. Kreeg flink krampen met het tillen ervan. Maar gelukkig kon hubby thuis helpen. Het was niet de bedoeling dat ik zoveel zou halen haha.

Verder geen plannen vandaag. Zo maar eens een ontspannen douche pakken en dan pyama aan en bankhangen..

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ CVM... prachtige foto op hyves... en erg leuk je haar zo
    en natuurlijk van harte gefeliciteerd!

hopelijk zijn de harde buiken afgenomen

5. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    @ FB: Hoe gaat het nu met je? Is het allemaal alweer wat rustiger?

@ CVM: ga zo eerst eens je foto's bewonderen, lees dat ze op hyves staan ;)

@ Hier: vannacht een vreselijke nacht gehad met heel veel harde buiken en een zeer beweegelijke baby.... pffff..... Ben er nog moe van. Verder geen plannen hier het weekend. Manlief is aan het sleutelen aan de auto. Die is er een tijdje terug al mee gestopt maar hij kon het probleem niet vinden. We horen nu in iedergeval start geluiden dus we hebben nog goede hoop.... duim, duim.

Liefs!

6. saida

saida Lid

22 nov 2010
    19
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vica: heb je welleens zetpillen gebruikt of een beetje creme via een wattenstaafje? mijn kinderen hebben toen ze wat jonger waren ook last gehad van moeilijke stoelgang, vaak is de ontlasting zo hard dat ze het er niet uit kunnen drukken. Door het kanaal wat soepeler te maken lukt dat dan weer wel. Gewoon flink wat zachte creme op een wattenstaafje en dan voorzichtig in de anus. Helpt echt.

succes!

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Zo, wat gaat de dag snel zeg. Krijg je ervan als je zo lang uitslaapt (was pas 11 uur beneden...haha)
    Vanmiddag hebben we een videocamera gekocht! Joepie! Kunnen we leuke filmpjes maken van de kleine straks.
    Nu eerst even opladen, en dan straks een beetje oefenen met de katten ;)
    Ben vanmiddag ook druk bezig geweest met poetsen, dus nu even lekker relaxen en filmpje kijken.
    Tot later!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Sanne, balen van de slechte nacht. Hopelijk slaap je vannacht wat beter!

@MiniMe, wauw wat is jouw buik gegroeid zeg!!!!!!!!!
    Leuk een camera! Hier hebben we ook een nieuwe, maar ben de lader van de accu kwijt :x Moet even goed zoeken.

@Saida, ja die dingen helpen niet meer. Voor de lactulose waren het ook echt hele tennisballen die eruit kwamen! ZOOOOOOO zielig!

Hier heeft mijn meis 2 keer een poepluier gehad :D:D:D:D:D:D. Bij mijn zus een hele volle haha, was wel heeeel dun dus was een leuk kadotje voor mijn zus ;). En net weer een beetje. Ze gaat wel echt in een hoekje kruipen als ze bezig is. Sluit zich helemaal af van de buitenwereld. Maandag ga ik alsnog naar de huisarts bellen voor een afspraak.

Hier verder geen plannen, morgen even wat dingen in huis doen. Maar eerst uitslapen morgen!!! Jeeeeej, dat kan ik echt gebruiken.

Ook ik heb de laatste week bij elke stap wat ik zet een harde buik. Hij trekt steeds zo plots samen dat het echt zeer doet. Maar als hij eenmaal hard is zakt de pijn af.
    Als ik lig dan wordt hij wel weer zacht op een gegeven moment.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

Rustig hier vandaag!

Vica, fijn dat het beter gaat met je meisje!

Vandaag opgeruimd, boodschappen gedaan en even naar de mediamarkt geweest. Wilde een stoom strijkijzer en een nieuwe magnetron want onze was te klein voor de flessenuitkoker (en heb geen zin in gedoe met pannen op het vuur enz)
    Zijn goed geslaagd maar hebben iets te enthousiast geshopt...ik heb een nintendo ds (60 euro in de aanbieding!!!) en hubby een playstation3 haha. Zeurt ie al maanden om, en nu kon het, zijn zo verwend gisteren ;)!
    Nu heb ik iig iets te doen in mijn verlof, moet alleen nog zo;n kaartje kopen voor gedownloade spelletjes op te doen. Ik ben helemaal geen gamer, maar af en toe mario of braintrainer vind ik nog wel leuk :p

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

CVM, fijn om te lezen dat jullie een prachtige bruiloft hebben gehad. Een heel gelukkig huwelijk gewenst!

Vica, doe je behalve die lactulose ook nog andere dingen om haar stoelgang soepeler te maken? Dus op haar eten en drinken letten, bedoel ik? Veel/meer vezels en veel/meer vocht, dat soort dingen. Want anders blijft het toch een beetje symptoombestrijding ipv dat je de bron van het probleem aanpakt. Zielig hè, zo'n kleintje met zulke last!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, jullie hebben jezelf dus even goed verwend! Leuk toch!

@Chantico, ja ik probeer overal op te letten. We eten bruin brood, ze heeft altijd drinken staan op tafel, ze eet geen bananen enzo..
    Maar het zit wel bij mij in de familie. Mijn zus had het ook zo extreem en zit nu nog met een rottige stoelgang. Ik denk dat ze het toch een beetje geerfd heeft.

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Oh, balen Vica, dan doe je al alles wat je kan doen...

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja jammer genoeg wel.. Maar nu maar hopen dat we een verwijzing krijgen voor de poeppoli. Als ze maar van de angst af komt, dan scheelt het al heel wat denk ik...

14. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    leonieanita: hmmmm, balen van alle klachten die je hebt :( En tja, dromen. Die zijn niet erg te sturen helaas. Zou een stuk fijner zijn als je wat rustiger zou slapen. Wat maakt het dat je zo zenuwachtig bent voor de bevalling?
    Dank je alweer voor je lieve woorden!!! Als Maura hier ligt, kom ik een bakkie doen :)
    nikske: fijn dat je vervanging hebt gevonden!
    Trouwens, leuke profielfoto!
    FB: had van anderen gehoord (toen ik in het zkh lag) dat die longrijpingsspuiten pijn deden, maar bij mij gelukkig niet echt. Een bevallinh is pijnlijker denk ik dan maar ;) Wel fijn dat je nu weet dat zijn longentjes er klaar voor zijn. Die stap ben je iig voor!
    star: fijn dat alles goed was! Maar idd een klein manneke!
    vica: zo hee, dat zou wel heel kort op de bevalling zijn. Je gaat er vanuit dat alles goed gegaan is enzo. Maar je weet nooit hoe je je zult voelen......Heel lastig!
    RoSa2009: wat goed!! GEFELICITEERD!!
    musty: gaat het wel goed met jou?
    sanne: het gaat niet erg lekker daar bij jullie thuis met alle ziektetoestanden.....Beterschap allemaal!!
    Fijn dat je toch een kraampakket mag ontvangen :)
    jojoki: ooooo, wat balen zeg!! Ik zou hem proberen te ruilen.
    star: doe je rustig aan?
    Fleuri: even over de moxa-therapie: baat het niet, schaadt het niet. Mocht het werken, dan scheelt het je een versie. Bij de cursus waren er mensen geweest waarbij het wel werkte :)
    foeske: lekker even weg!
    vica: fijn dat het beter gaat met je meisje!
    Pfff wat een gedoe allemaal zeg met je ex enzo....
    Koeky: jeetje meis, doe je rustig aan??? Luister naar je lijf!!
    bramtim: fijn dat het een goede dag was!! Wat enorm attent van je kraamverzorgster!!!
    musty: meer dan 49 uur? Dat is veel. Wat is de reden, je BI en epilepsie?
    me2: lekker dat alles goed was!
    mobius: was je echo leuk?
    FB: ooo leuk om met je bedankjes bezig te zijn geweest!
    Lekker dat alles goed was en je weer naar huis mocht!
    nikske: 1700 gram bij 30 wkn?? WOW, dat is best groot!
    musty: je hebt nog maar ruim 6 weken te gaan, dat gaat ineens snel!
    cvm: wat leuk om te horen dat je een superdag hebt gehad!! Jammer van de harde buiken, maar goed.
    vica: fijn dat ze weer gepoept heeft!!

15. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Even weet een update!

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel fijn vind om steeds jullie lieve reacties te lezen! En dat wij sterk zijn, tja je doet het gewoon allemaal voor je kind. Niks bijzonders aan ;)

Donderdag had Ric een dipdag :( Hij was verdrietig en wil dolgraag dat ze naar huis komt! Nog even volhouden!
    Het wondje zag er iets minder uit donderdag. Helaas was de plast. chirurg niet gekomen.......
    Ze heeft wel weer aan de borst gelegen. We blijven lekker oefenen!
    's Middags waren we naar het Flevo. We hebben het als erg prettig ervaren, dus dat is wel heel fijn!
    Gister heeft ze in de ochtend bij papa gebuideld en 's avonds bij mij. De plast. chirurg is geweest, maar vond het niet iets om zich zorgen te maken. We moeten het alleen 1x dgs insmeren met Flammazine. Hij verwacht dat het mooi zal genezen. Toen we vandaag keken, zag het er al mooier uit! Dus dat komt wel goed :)
    Gistermiddag om 5 uur is haar infuus verwijderd, aangezien ze op volledige voeding ging (12x20cc). Dus nu heeft ze alleen haar saturatiemeter (om zuurstof te meten in het bloed) en ECG (hartfilmpje). JOEPIE!!
    Vandaag mocht ze voor het eerst in bad. Haar papa had de eer om het te doen, aangezien ik haar als eerste uitgebreid had mogen wassen woensdag. Zo verdelen we een beetje de dingen ;)
    Ze vond het echt heerlijk, lag weer te genieten. En wij dus ook :D Beetje spartelen met haar beentjes :) Papa heeft het goed gedaan, mama trots!
    Trouwens vandaag had de arts naar het Flevo gebeld. Als er een plek vrij zou komen, moesten ze die voor Maura vrijhouden. Of wij niet naar Lelystad konden was de vraag. NEEEEEE, zei de arts. Ze wonen in Almere en moeder werkt in het Flevo, dus neeeee!!! De druk staat er nu flink op. Morgen bellen ze weer met de vraag of er al plek is. We hopen zo ontzettend dat ze er gauw terecht kan, zucht!
    Het kolven gaat uitstekend! Heb een productie van ruim 100cc per keer :$ Ben nu ook flink aan in invriezen!

16. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
  17. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
  18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    FB: balen dat je dag al begon met poep opruimen.. :( Zal straks nog wel vaker voorkomen ;)

Vica: Ohowww wel opletten hoor met boodschappen doen !!

Mini: wat voor camera hebben jullie gekocht ?? Wij willen er ook een gaan halen..

Seertje: Ja de man word hier inderdaad nogal flink als ik alle echo's moet geloven.. Maar goed we wachten even af !! Wat een prachtige foto's zeg van Maura.. Kippenvel !!

19. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
  20. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778