April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ star.... hopelijk kan je vandaag nog wat bijtanken van vanacht
    duim voor je dat de verkoudheid niet doorzet! *knuffs*

@ borsten.... zijn hier sinds een klein weekje weer aan de groei en herkenbaar van de tepels, lek ook volop das wat minder maar laten we hopen dat dat een goed teken is (al weet ik dat t niets zegt)

en na de bevalling groeien ze ook nog :p

@ vica... hopelijk krijg je wat rust vandaag! *knuffs*

@ jojokie... wat een leuke kamer en gave muursticker!

@ koeky.... dikke knuffels! *knuffs*

@ bikini.... heb nog nooit een gewone bikini aangehad, voel me dan echt te bloot :) langleve de tankini's

@ vica en mobius.... hopelijk snel uit jullie dip!

hier zal ik de lichamelijk klachten echt niet zo snel vergeten, ben letterlijk een wrak en dat heeft emotioneel een flinke opdonder gegeven dus dubbel wrak

@ foeske... whahaha lekker bijgekomen met het heerlijk lui liggen wezen?

@ star.... hoop dat jee een 'normale' bevalling mag hebben!

@ sanne... weet je al wat meer of?

@ cvm.... fijn dat je zo heerlijk heb kunnen slapen

@ mobius.... geweldig zon set! :D en mooie buik

@ fleuri...... heb je de vk nog te pakken gekregen?

@ seertje... wat een geweldig meisje heb je toch

@ FB... hoe gaat t met jou? en balen van de rompers, t ligt niet aan je wasprogramma hoor
    het ligt echt aan de rompers zelf van welk merk en winkel helaas

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #3802 Me2, 14 feb 2011
    Laatst bewerkt: 14 feb 2011
    Fleuri: helemaal begrijpelijk ik had precies hetzelfde bij de zwangerschap van mijn dochter. Het liet me niet los. Ze doen die echo pas bij 35/36 weken omdat daarvoor de baby echt gewoon nog kan draaien. Ik had geluk dat ik zowel in NL als Zwitserland onder controle ben en de meeste echo's dus 2x keer had. Dus had rond 32 weken ook een echo en toen lag ze nog steeds niet goed en de week erna ook niet, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar telkens nog nerveuzer van werd. Maar ik weet eigenlijk wel dat ik het op dat moment fijn vond om nog even te chekcen.....Met 35 weken echo meteen de afspraak voor de versiepoging gemaakt die met 36 en paar dagen is uitgevoerd en toen dat niet lukte meteen datum ks gepland voor 2 weken daarna.........Hoop dat je gyn je eerder wil zien. MAar hoop eigenlijk dat ze gewoon nog draait nu!

Seertje: wat een lekker popje is het toch! Ik duim dat er snel plaats is in flevo! Goed dat ze de druk er een beetje opzetten! Nb ik vond mijn zoon en dochter na de geboorte ook niet mooi hoor, daar ben ik ingegroeid, maar van ze houden des te meer hoor meteen hahahahah. Ik vind eigenlijk geen enkele baby mooi, hooguit schattig! Echt niets raars dus!

CVM: fijn dat jullie zo'n heerlijke dag hebben gehad en zo zijn verwend!

Vica: lekker dat je dochter eindelijk heeft gepoept! Zou inderdaad even wat meer blijven geven zodat het goed op gang komt.
    Echt balen dat je je zo rot voelt. Dikke knuffel! Kanj e niet even een super gooedkoop ding bij de Zeeman of Wibra kopen om lekker nog even te gaan zwemmen? Kan me voorstellen dat je geen nieuwe broeken ed wil kopen voor die paar weken, maar gewoon een joggingbroek van paar euro op de markt of zo zou wellicht comfortabeler zijn. Harde buken krijg je ook door te strakke broeken!
    Hier ook al paar dagen hele rustige baby en veel slijmverlies. Denk dat hij weer aan het groeien is....

Jojoki: schattige kamer! En nog maar 2 weken tot verlof! Lekker joh! Hier nog 4.

Mobius: mooie buik! En wat schattig dat zelfde pakje voor de baby!!! Wacht maar tot na de bevalling, dan mis je die buik en de schopjes vast wel hahahaha Mensen denken dat het na de bevalling beter wordt, maar dan begint het allemaal juist pas!! Ik vond dat zelf echt veel heftiger....
    lekkende borsten zegt trouwens niet over wel of niet slagen van borstvoeding. Ik heb nooit lekkende borsten gehad en mijn andere twee kids 7 maanden full time zonder enig probleem borstvoeding gegeven.

Sanne: nee herken het niet wat je noemt over die verdikking....
    Fijn dat iedereen is uitgeziekt bij jullie!!

Mini: ja inderdaad spannend of de kleine nu goed ligt!

Star: inderdaad heel bizar dat je nu verder bent dan ooit! Wel heel fijn idee lijkt me en hopelijk vallen de nieuwe kwaaltjes je mee! Hopelijk draait die van jou ook gewoon weer goed!

Koeky: dikke knuffel!

FB: van die rompers ligt aan het merk ben ik bang...wel balen!
    Kan idnerdaad goed dat je een deel van de slijmprop bent verloren. Hoe gaat het nu?

Hier een klein meisje met buikloop maar verder erg vrolijk. Zijn gisteren naar de dierentuin geweest en dat was weer groot succes. De oudste kan nu echt van dat soort dingen genieten!
    Ik ben enorm opgelucht dat vrijdag op de echo duidelijk was dat ons ventje nog steeds goed ligt met hoofdje naar beneden (onze dochter lag de hele zwschap in stuit) en heb dus goede hoop dat dat zo blijft omdat hij echt bijna de hele zwangerschap zo heeft gelegen dus het wel fijn vindt denk ik. Die vorige zwangerschap was zo stressen de laatste 8 weken omdat die baby niet wilde draaien en het dus een ks werd nadat ik zo'n geoede bevalling heb gehad van de eerste. Vandaar dus dat het echt (ook letterlijk want heb weer veel meer lucht deze keer!) een opluchting is.

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en goeimorgen

hier echt rotnachten gehad met irri weeen ,buikvoelde ook totaal niet prettig en een hele drukke beeb continue :$

gister nog amper op mn benen staan dus we doen t heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rustig aan op t moment

en mn meis is echt uitzonderlijk braaf aan t spelen en doen ;)
    ben benieuwd wat ze als retour straks voor me in petto heeft ;)

verder echt aan t aftellen nog 6 wk en 2 dg :) erg heh
    ene kant enorme opluchting andere kant zwaar t balen ervan dat t zo moet gaan
    en eeek dat is al snel eind maart

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: knuffel! Ja echt aftellen nu!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, ja jij bent wat dat betreft wel een extreem geval he. Zulke lichamelijke klachten vergeet je idd niet snel. Helemaal niet als ze na de zwangerschap aan kunnen blijven houden.
    Doe maar rustig aan hoor!

@Me2, fijn dat het leuk was bij de dierentuin! Ik wou gisteren ook gaan, maar hubby had geen zin. Hier komen de harde buiken helaas niet van de strakke broeken. Thuis heb ik het namelijk net zo veel en heb thuis altijd joggingsbroeken aan of pyamabroeken hahaha.

@Star, hopelijk kan je zo nog wat bijslapen.

Hier wat was opgevouwen en 2e wasje draait nu. Nu even de boel een beetje opruimen en dan een hele lading post wegwerken. Ik vind dat zoooo'n naar werk he als het voor prive is. Daarna nog afwassen (klein beetje gelukkig) en de slaapkamer wat opruimen.
    Meer ga ik vandaag ook zeker niet meer doen (behalve eten maken). Heb het even helemaal gehad namelijk.
    De kleine is helaas nog altijd erg rustig.. Hopelijk komt er vanmiddag wat verandering in anders bel ik dan de vk nog even.

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik spring er vanaf hier weer even in. Heb net 15 pagina's bijgelezen van afgelopen weekend dus even te veel om overal op te reageren.... (een paar highlights wel...)

Musty... knuffel meis. je hebt het echt niet makkelijk he?
    Mobius.... mooi buikje en wat een lieve pakjes zeg... zelfde outfit.
    CVM... fijn dat vrijdag een mooie dag was. fotos kan ik even niet vinden op hyves maar zal wel fout zoeken hihi

Hier... weekend weg was heerlijk. Op momenten veel pijn en door rechterbeen zakken maar ook wel relaxed.
    De 2 kids gingen op en af, ene moment super lief het spelen en andere moment ruzie..... normaal he.....

Om 14 uur hebben we de groeiecho en ik ben echt super benieuwd hoe groot/zwaar ze is....
    Heb een super lief pakje van Dirkje gekocht, wel in maat 74 dus ze heeft al een kerstoutfit haha. Zal straks een foto plaatsen.....

Ga even met zoon spelen

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Zo ik spring er hier weer in. Heb wel vluchtig gelezen maar niet de puf om te reageren.

Wil even kwijt dat ik vandaag DERTIG weken ben!! woehaaaaa. Nooit gedacht.
    Op naar de volgende mijlpaal: 32 weken, dan de 34 en dan 36,5 cerclage verwijderen.
    Gaan we gewoon halen hoor.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bramtim: je gaat het zeker halen!! Wat goed zeg weer een mijlpaal!!

Luckey: fijn dat het weekendje weg zo leuk was! Wij gaan volgende week nog 4 dagen weg met z'n tweeen zonder de kids...zo'n zin in!! IS tot op heden slecht 2 x voorgekomen!!

9. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Hoi dames

Allereerst mijn excuses voor het weinige reageren. Ik lees heel veel mee op mijn telefoon en reageren daarmee is niet leuk. Vaak gehad dat ik een heel verhaal getikt had en dat het dan mis ging. Erg frustrerend!

Heb nu eindelijk (hopelijk) een beetje tijd om een update van ons te plaatsen, wilde het gisteren al doen, maar voor ik goed en wel ingelogd was, stond er alweer bezoek voor de deur.

Hier gaat het niet zo goed. Heb last van een hoge bloeddruk en krijg daar nu medicijnen voor. Moet dus ook absolute bedrust houden en krijg elke dag thuis bezoek van een verloskundige van het ziekenhuis voor een CTG en bloeddrukmeting. En zeer regelmatig echo's om de groei van de baby in de gaten te houden, omdat die ook terug aan het lopen is. Zolang de baby daar nog niet slecht op reageert en mijn bloedwaardes nog binnen de grenzen zijn, gaan we zo door. Maar mocht één van ons aangeven dat het genoeg is geweest, dan wordt de baby gehaald. De artsen verwachten dat het in ieder geval niet tot eind april zo doorgaat.
    En omdat we nog niet zo heel ver zijn (nog geen 30 weken), geeft dat toch wel wat zorgen.

Het wordt dus per dag en per week bekeken hier. En dat heeft natuurlijk zijn weerslag op ons gezin, omdat ik hier nog 2 kleintjes rond heb lopen.
    Heb daarom elke dag hulp van familie, heel lief en geweldig natuurlijk, maar verlang er soms naar om even alleen met de kids te zijn.

Ga nu dit berichtje even plaatsen en dan proberen te reageren op de rest, zolang de verloskundige er niet is. Die zou tussen 11 en 12 uur komen...

10. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Allereerst; @ Seertje; gefeliciteerd met de mooie en bovenal sterke Maura! Wat een schrik zal het geweest zijn!
    Nu hopen dat ze snel naar Almere kan en vandaar snel naar huis, zodat ook jullie weer wat rust krijgen!
    Het valt me trouwens op dat Maura niet echt een "prematurengezichtje" heeft. Echt een mooie meid!

@ FB; jij hebt me ook al zo laten schrikken! Gelukkig is het nu weer rustiger! Ik las nog ergens dat er gezegd werd dat de baby nu in ieder geval klaar is, vanwege de longrijpingsprikken. Maar dit is niet helemaal waar, want die werken ook weer uit. Daarom krijg ik ze nu nog niet. Pas als het met één van ons slechter gaat, krijg ik de prikken en dan gaan ze de baby na 48 uur halen. Tenzij het ineens zo slecht gaat natuurlijk, dan wachten ze dat niet af.

@ CVM; En? Hoe bevalt het om een getrouwde vrouw te zijn? al een beetje bijgekomen van de spannende tijd vooraf en de enerverende dag zelf?

@ Sanne; fijn dat jullie de griep ook weer gehad hebben. Hier is hij onze deur ook niet voorbij gegaan zonder ons allemaal aan te steken.

Nu even deze plaatsen en dan weer verder...

11. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    @ Mobius; Wat leuk dat jij en je kleine straks dezelfde pyjama hebben! En sterkte met je depri-buien. Altijd fijn als dat gecombineerd wordt met zwangerschapshormonen! NOT!

@ Fleuri; Hier ook de angst voor een ks. Bij mij ligt de baby ook elke keer in stuit en zeggen de artsen dat het nog tijd genoeg heeft om te draaien, maar ja, dat is met een "gewone" zwangerschap. Bij ons ligt het allemaal wat gecompliceerder en is het tot het moment van bevallen de vraag hoe.

@ Star; Fijn dat je nu ook kunt genieten van je zwangerschap. Je hebt natuurlijk al het nodige achter je kiezen, dus het is je dubbel en dwars gegund!!!

@ Sanne; Geen ervaring met wat jij beschrijft. Ik zou zeggen; kaart het aan bij de vk.

@ Koeky; Leuk he, die nesteldrang. Vooral als het niet gaat zoals je wilt... GRRR!!! Weet er helaas alles van!

@ Jojoki; Wat een leuke kamer! Wordt nu ook wel heel benieuwd naar de babykamer!!!

@ Musty; Heb geen hyves, dus weet ook niet wat er precies speelt, maar weet wel dat artsen niet zomaar eerder gaan inleiden. Dus zal wel erg heftig zijn! Knuffel voor jou!

@ Me2; Hoop dat je kleintje deze keer goed blijft liggen en dat je weer gewoon mag bevallen. Lijkt mij ook niks om via een ks te moeten bevallen als je al kindjes rond hebt lopen.

@ Bramtim; JOEHOEE 30 weken!!! Wij ook komende week. En toch zo raar, omdat het gewoon een dag zoals elke andere is, maar voor ons heel speciaal!

Zo, heb even de laatste paar pagina's gepakt om te reageren. Zal vast niet op iedereen gereageerd hebben, daarvoor mijn excuses!

Een dikke knuffel voor degene die het kan gebruiken of er gewoon zin in heeft ;)

Ga me nu klaar maken voor het CTG, want de vk kan echt ieder moment voor de deur staan.
    Tot gauw weer!

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Brechtje: heftig dat je nu al plat moet vanwege hoge bloeddruk en groeiachterstand! Heb je dat niet bij de andere twee gehad?
    Je zal je ook wel vreselijk vervelen en kan me voorstellend at je gewoon ook even met je gezin alleen wil zijn.......
    Ik had bij de eerste enorm hoge bloeddruk en heb toen ook medicijnen geslikt (tot wel 76 maanden na de bevalling), maar bij de andere twee echt prachtige bloeddruk en zelfs echt lager dan normaal....helaas bij de 2de en 3de wel zwangerschapsdiabetes....en zo tobben we voort hahaha.
    Ja ks is niet fijn als je al kindjes hebt rondlopen. Ik heb toen echt mijn moeder en schoonmoeder in huis gehad een paar weken en daarna kwam mijn man eerder uit zijn werk omdat je gewoon niet mag tillen de eerste 6 weken (even afgezien van het feit dat ik bij mijn eerste zo'n goede bevalling heb gehad dat ik echt heel erg teleurgesteld was dat ik dat niet weer kon doen. Dat ben ik gelukkig nu wel kwijt hoor!) Maar hopelijk nu dus herkansing.
    Voor jullie ligt het nu allemaal wat anders inderdaad en is het maar de vraag wanneer en hoe de baby komt. Kan je nu niets van zeggen denk ik zo......Hopelijk duurt het echt nog wel een week of 6! Heel veel sterkte!

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Super!!! echt een prinsessenkamer!!! :D:D

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Hahaha

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    De rest van de rompertjes is gelukkig goed gebleven! alleen van Kruidvat niet... Heb ook nog een omslagdoek van kruidvat, die zit er nu in, ben benieuwd!!

Voor de rest gaat t wel. Harde buiken zijn wel minder geworden gelukkig. Kan weer drinken halen, en af en toe met de honden lopen zonder dat ik meteen een harde buik heb.
    Wel heb ik savonds constant een harde buik die eigenlijk maar niet weg gaat :( Ook heb ik soms ineens steken!! die echt pijn doen.. Dan ga ik even liggen, 5 min, en dan trekt t weer weg. Dit is hooguit 1 a 2 keer per dag. Dus ga er vanuit dat dit geen weeen zijn.
    Even in de gaten houden....
    Vrijdag weer naar gyn toe.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Druk, Druk, Druk.... ;)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Super!!! Gefeliciteerd!!

Gaat helemaal goed komen...;)

18. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Lucky: Heel veel plezier met de groeiecho zodadelijk :)

Bramtim: 30 weken...SUPER!!! :):)

Brechtje: Jeetje dat lijkt me nu ook niet prettig als je nu al bedrust moet houden. Snap wel dat je daar even van baalt :(

19. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #3819 titania, 14 feb 2011
    Laatst bewerkt: 14 feb 2011
    lieve meiden, sorry voor de lange stilte.. geloof dat ik een week niet meer heb gereageerd. Ik had een flinke buikgriep te pakken(dacht eerst aan voedselvergiftiging, maar was het niet)
    Kwam er echt aan beide kanten uit.. zat ook dagelijks aan de ORS. De kilo's die ik terug was aangekomen in de min marge zij er weer af(zat op -6,5,kg nu weer terug bij -8,5kg van het startgewicht) gelukkig had ik aan het begin reserves ;)
    Heb ook van de week aan de ctg moeten hangen, omdat de harde buiken zo heftig waren met veel buikpijn, maar die kwam dus waarschijnlijk meer van de maag/darmen af..dus gelukkig alles goed. Cervix is 1,8 nu, maar harde buiken lijken geen grote invloed op te hebben.:)
    Inmiddels gaat het sinds vrijdag beter. Ben nog steeds echt een vaatdoekje..gisteren ook weer de hele dag geslapen.

Anyway, kan heb ik af en toe wat via mn mobiel meegelezen, maar daar kan ik niet van reageren. Ik reageer even op meest recente dingen.. ik probeer een beetje te denken of er nog grootse dingen zijn gebeurd.

Seertje
    ; wat een prachtig mooi meisje is Maura al! ik krijg er zo'n enorm warm gevoel van als ik over d'r lees en dat alles zo goed gaat. Jullie zijn ook in sneltreinvaart in het ouderschap gelanceerd maar van wat ik lees doen jullie het fantastisch. Wat een trots ook, zo'n supermeid hebben jullie gewoon gemaakt! Ik hoop dat jullie snel naar het flevo kunnen. Ik heb nog aan jullie gedacht toen ik dinsdag in het wkz was(ik was er om 4uur s'middags, volgens mij zitten jullie dan thuis, toch?) iig ik hoop dat Maura snel naar 't flevo mag en nog sneller mee naar huis! Ik hoop echt dat de tijd snel mag gaan..

FB: Ik ben zo blij dat je nog steeds aan de broed bent.. Hopelijk kan je je een beetje aan de bedrust overgeven en ook genieten van de rustige tijden(stilte voor de storm). Ik hoop dat je geen stressvolle momenten meer hoeft mee te maken, het is je gegund.

Bramtim
    ; congrats met de 30 weken!!! moet zo'n lekker gevoel zijn en misschien onwerkelijk, maar jullie gaan het gewoon halen tot het cerclage er af gaat en wie weet nog langer! Jullie hebben een krachtig ventje daarbinnen zitten met een super beschermgeltje in de vorm van z'n broertje Jurre. Ik heb trouwens donderdag, ziek zwak en misselijk dat ik was nog erg aan jullie mannetje moeten denken. Fijn dat het voor jullie een mooie dag is geweest.

CVM
    ; wat fantastisch dat jullie dag zo mooi en onvergetelijk was.. nu lekker genieten en bijkomen. Nogmaals gefeliciteerd, ben zo blij voor je!

jokiejoki; mooi kamertje van je meid zeg! Echt droom van elk klein meisje volgens mij(heb zelf nooit een roze kamer gehad, moest altijd delen met mn broertje.. waahh jeugdtrauma ;))

Vica
    ; giga grote knuffel. Ik zou gewoon voor een goedkoop (grote maten) badpak of tankini gaan voor de laatste paar weekjes, je gemoedstoestand fysiek en psychisch is nu het belangrijkste.. en die is prijsloos. (ik weet dat je krap bij kas zit,maar soms zijn die dingen echt cheap) ik kan me voorstellen wat een uurtje dobberen in het zwembad je echt goed zou doen.

Mobius; super cute matching setjes, je buik is ook erg mooi!

Musty
    ; ik hoop dat het nu heeeel snel mag gaan voor je! ook *mega knuf* voor jou

Brechtje
    ; meid wat heftig van je bloeddruk en de bedrust.. goed dat je dagelijks in de gaten wordt gehouden. Ik hoop dat ook jij nog even mag broeden!! Pittig ook met twee kids in huis, fijn dat je hulp hebt. Hoe voel jij je met de hoge bloeddruk? met wat voor klachten uit het zich? en helpen de medicijnen een beetje?

Stuitligging
    ; hier ook eentje. Hij heeft sinds week 28 in totaal 1 keer gedraaid gelegen, verder is het allemaal voorkeurshouding met koppie onder mijn linker rib. of helemaal "staand" in het midden. Ik vraag me af hoe het zal gaan, tot nu toe maakt de gyn zich geen zorgen, maar het spookt wel een beetje door m'n hoofd.

Ik heb erg veel pijn in mijn middenrif en er net boven(onderste bh band zeg maar) door de druk soms. Ik vraag me zelf af hoe veel hoger de buik nog kan komen, want ik trek dit met moeite.. kan ook niet meer op mn rug liggen, alleen nog op de zij..

Zijn jullie trouwens ook zooo ongeduldig en onrustig aan het worden? Ik wordt echt gek van mezelf. Heb het idee dat ik echt al jaren zwanger ben en ik kan niet wachten tot we dit mannetje eindelijk kunnen leren kennen. Natuurlijk wil ik dat ie zo lang mogelijk blijft zitten, maar ik moet er echt van stuiteren als ik er aan denk.. nog +/-50 dagen en toch voelt het zoooooo enorm lang nu.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ow echt, meen je dat??
    Dat wist ik niet joh... Wel fijn om te weten!
    Mocht ik eerder bevallen,dan geef ik dat nog even aan!

Wel balen zeg dat je ook volledige bedrust heb!!
    Ik trek dat hier echt niet, en doe weer een paar kleine dingetjes.
    Voel me sindsdien wel wat beter, dus t doet me wel goed.
    Maar ik ben ook iets verder dan jou...

Lijkt me érg moeilijk met nog 2 kleintjes in huis!!!
    Succes & sterkte ermee

xx

Deel Deze Pagina